Skocz do zawartości
zuse

tyl hamulce tarcze wentylowane...SZUKAM kto ma takie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Grzebie ostro w swoich hebelkach i wyczytalem, ze byly PASSATy z hamulcami (tarczami) wentylowanymi z TYLU !!

 

Tarcze maja srednice 256mm x 22mm (grubosc) lub 269mm x 22mm.

 

PYTANIE:

 

Czy jest KTOS na forum kto ma TAKOWE w swoim PASSACIE ??

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wraz z wymianą tarcz na wentyle musisz też wymienić zaciski (kompletne) na większe i szersze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest KTOS na forum kto ma TAKOWE w swoim PASSACIE ??

A to nie jest przypadkiem z paska W8? Do wymiany wszystko co jest w zasięgu tarcz, osłona, zaciski, klocki, trzpienie prowadzące wraz z osłonami. Tarcze 256x22, nie mam ale wiem że są takie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W/g Etki wersja 4Motion ma tył wentylowany 269x22.

 

b54motion.th.pngb54motion1.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlog "kwitkow" nie trzeba zmienic zaciskow TYLKO jarzma.

Czy "W8" byly tez z napedem na (TYLKO) przod ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy "W8" byly tez z napedem na (TYLKO) przod ??

 

to było pytanie retoryczne, prawda? ;)

 

Zuse, daj znać czy zmiana rozmiaru tylnych tarcz wymaga zmiany w korektorze siły hamowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zuse, daj znać czy zmiana rozmiaru tylnych tarcz wymaga zmiany w korektorze siły hamowania...

 

NIE...serio pytam, rozne wynalazki wypuszczal VW.

 

to było pytanie retoryczne, prawda?

 

KOREKTOR jest realizowany "programowo" przez ABS i jego podsystemy.

 

tarcze juz przyszly !! mega wielkie wypasne !! 321mm x 30mm + nawiercenia ROBIA WRAZENIE !!

 

Jutro PASSAT wedruje na podnosnik i DLUBAAANIE !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie za odgrzanego kapcia ale czy ktoś ma doświadczenie ze zmianą tyłu na 256 wentylowaną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pasiacie b5fl 2.8 v6 amx z tyłu są 256 x21,9 wentylowane jakiś czas temu wymieniałem u siebie :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentyle można założyć tylko to 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wentyle można założyć tylko to 4motion.

 

kolego skąd masz takie info???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

martyna13 miałem na myśli swap a nie zmianę tarcz czy klocków. Skoro masz 4x4 to wiesz, że do ośki są inne jarzma a tylko zaciski z 4x4 pasują do przeszczepu. Miałem nadzieję poznać szczegóły na temat jarzm do FWD jeżeli ktoś przerabiał. Poza tym nie tylko do 4x4 pasują wentyle z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 4Motion jest z tyłu tarcza wentylowana 256mm a przód 312mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w 4Motion jest z tyłu tarcza wentylowana 256mm a przód 312mm

 

...Wiem.... :wmorde ale to w niczym nie pomoże. Czy jest ktoś kto przerabiał hamulce z tyłu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro masz 4x4 to wiesz, że do ośki są inne jarzma a tylko zaciski z 4x4 pasują do przeszczepu

Kolego i tu się mylisz, właśnie że zaciski w 4x4 i ośce są zupełnie inne, bo w innym miejscu jest wejście przewodu elastycznego do zacisku. Same jarzma mogą pasować i tu i tu bo nie w każdym 4x4 masz na tyle wentylowane tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to prawda no to już mamy jakieś postępy w nauce, znalazłem info na tym forum że tylne zaciski są identyczne (przynajmniej model zacisku), z kolei jarzma nie podejdą od 4x4 z tarczami wentylowanymi bo jest inne odsadzenie do belki. Więc na 10000% jarzma są do wymiany ale z wersji FWD natomiast chodzą pogłoski że zaciski pasują. No ale to jest do weryfikacji. Czy przykręcenie przewodu to problem, nawet jeżeli będzie potrzebny dłuższy ? Raczej martwił bym się o mocowanie linki od ręcznego jeżeli jest inne.

Póki co temat w dalszym ciągu otwarty i czekam na konkrety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli to prawda no to już mamy jakieś postępy w nauce, znalazłem info na tym forum że tylne zaciski są identyczne (przynajmniej model zacisku), z kolei jarzma nie podejdą od 4x4 z tarczami wentylowanymi bo jest inne odsadzenie do belki. Więc na 10000% jarzma są do wymiany ale z wersji FWD natomiast chodzą pogłoski że zaciski pasują. No ale to jest do weryfikacji. Czy przykręcenie przewodu to problem, nawet jeżeli będzie potrzebny dłuższy ? Raczej martwił bym się o mocowanie linki od ręcznego jeżeli jest inne.

Póki co temat w dalszym ciągu otwarty i czekam na konkrety.

 

Kolego a skąd ta pewność, że na 10000% jarzma są do wymiany?

Jeżeli chcesz założyć jarzmo od tarczy wentylowanej do mniejszej litej, albo odwrotnie, to pewnie, że nie podejdzie. Słuchaj co się do Ciebie mówi - jeżeli chodzi o tarcze 245x10 lite (czytaj niewentylowane), to jarzma masz identyczne zarówno dla 4x4 jak i dla ośki (wg etki w roku 1999 jarzma dla tarcz 245 w 4x4x i ośce miały nr 8E0615425, a w 2004 przy 245 dla 4x4 i ośki jest nr 8E0615425F). Inne są zaciski, ale nieznacznie (różnią się tylko miejscem wejścia przewodu elastycznego - w 4x4 jest na dole zacisku, a w ośce z boku/tyłu zacisku, co za tym idzie inne są też długości przewodów elastycznych - w 4x4 są z tego co pamiętam dłuższe, ale mogę się mylić) i to raczej dałoby się obejść, natomiast zupełnie inne są tarcze hamulcowe - w 4x4 tarcza 245x10 na głębokość 48 mm, a w ośce 64 mm, a to z kolei wynika z różnicy w budowie piasty. Więc skoro jarzma są identyczne i tu i tu, to nie ma mowy o ich innym odsadzeniu od belki (chociaż w 4x4 belki nie ma...).

I wracając do hamulców wentylowanych - analogicznie jarzma i ewentualnie zaciski mógłbyś sobie założyć. Tylko nie wiem czy tarcze 256 i 269 były produkowane do ośki (czyli głębsze 64mm a nie 48 mm jak to jest w 4x4, bo te byłyby zbyt płytkie), musiałbyś to sprawdzić. Jeżeli tak miałbyś problem z głowy, bo tak naprawdę problem leży w tarczach, jarzma podeszłyby te same i ewentualnie zaciski też (jako bardzo podobne). Powodzenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, może inaczej - na forum Passata tych przeróbek prawie nie ma, natomiast Golfiarze, Leonowcy, Skodziarze i innej maści VAG'owcy robili takie przekładki i jasno dali do zrozumienia, że z tyłu jarzma z 4x4 od zacisków do tarczy wentylowanej są inne niż w FWD. Na naszym forum ktoś również wspominał, że przy przekładce tyłu jarzma potrzebują odsadzenia o kilka mm bo są za krótkie jeżeli dawcą był 4x4. Nie opieraj się wyłącznie o ETKĘ bo nie wszystko tam jest czarno na białym.

Drążę temat bo akurat takich hamulców na rynku jest mniej niż np. takich pod 312 z przodu i wydać dwa razy pieniądze żeby się przekonać to żadna przyjemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a skąd ta pewność, że na 10000% jarzma są do wymiany?

nawet na 1mln% do wymiany:

po 1 obwodem nie zmieścisz tarczy 256 i 269

po 2 wszyscy piszecie o odsadzeniu od belki, ważniejszą sprawą jest wycięcie na tarczę w litej macie tarczę ~15mm a wentyl ~27mm

 

 

jarzma podeszłyby te same i ewentualnie zaciski też (jako bardzo podobne).

podobne ale nie takie same, jak dasz cieńsze klocki to może uda się wsadzić to jakoś w seryjne zaciski ciężko będzie. Do wentylowanych tarcz trzeba zaciski szersze o te min 12mm.

 

To czy przewód do zacisku będzie z boku czy u dołu nie ma różnicy - przewody ośka v 4motion to samo - pasowało tutaj i tutaj.

 

potrzebne elementy na przeróbkę z 245 na269 dla ośki

tarcza, zacisk, jarzmo i dystans między jarzmem a belką.

 

Potrzebne elementy na przeróbkę z 245 na 269 dla 4motion

tarcza, zacisk, jarzmo i dystans między tarczą a piastą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności