zuse Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) Witam. Grzebie ostro w swoich hebelkach i wyczytalem, ze byly PASSATy z hamulcami (tarczami) wentylowanymi z TYLU !! Tarcze maja srednice 256mm x 22mm (grubosc) lub 269mm x 22mm. PYTANIE: Czy jest KTOS na forum kto ma TAKOWE w swoim PASSACIE ?? Edytowane 9 Marca 2009 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2009 wraz z wymianą tarcz na wentyle musisz też wymienić zaciski (kompletne) na większe i szersze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2009 Czy jest KTOS na forum kto ma TAKOWE w swoim PASSACIE ?? A to nie jest przypadkiem z paska W8? Do wymiany wszystko co jest w zasięgu tarcz, osłona, zaciski, klocki, trzpienie prowadzące wraz z osłonami. Tarcze 256x22, nie mam ale wiem że są takie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) W/g Etki wersja 4Motion ma tył wentylowany 269x22. Edytowane 9 Marca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 10 Marca 2009 Wedlog "kwitkow" nie trzeba zmienic zaciskow TYLKO jarzma. Czy "W8" byly tez z napedem na (TYLKO) przod ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 10 Marca 2009 Czy "W8" byly tez z napedem na (TYLKO) przod ?? to było pytanie retoryczne, prawda? Zuse, daj znać czy zmiana rozmiaru tylnych tarcz wymaga zmiany w korektorze siły hamowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 10 Marca 2009 Zuse, daj znać czy zmiana rozmiaru tylnych tarcz wymaga zmiany w korektorze siły hamowania... NIE...serio pytam, rozne wynalazki wypuszczal VW. to było pytanie retoryczne, prawda? KOREKTOR jest realizowany "programowo" przez ABS i jego podsystemy. tarcze juz przyszly !! mega wielkie wypasne !! 321mm x 30mm + nawiercenia ROBIA WRAZENIE !! Jutro PASSAT wedruje na podnosnik i DLUBAAANIE !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2012 wybaczcie za odgrzanego kapcia ale czy ktoś ma doświadczenie ze zmianą tyłu na 256 wentylowaną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2012 w pasiacie b5fl 2.8 v6 amx z tyłu są 256 x21,9 wentylowane jakiś czas temu wymieniałem u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2012 Wentyle można założyć tylko to 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2012 Wentyle można założyć tylko to 4motion. kolego skąd masz takie info??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2012 martyna13 miałem na myśli swap a nie zmianę tarcz czy klocków. Skoro masz 4x4 to wiesz, że do ośki są inne jarzma a tylko zaciski z 4x4 pasują do przeszczepu. Miałem nadzieję poznać szczegóły na temat jarzm do FWD jeżeli ktoś przerabiał. Poza tym nie tylko do 4x4 pasują wentyle z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugby13 Zgłoś #13 Napisano 21 Czerwca 2012 U mnie w 4Motion jest z tyłu tarcza wentylowana 256mm a przód 312mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2012 U mnie w 4Motion jest z tyłu tarcza wentylowana 256mm a przód 312mm ...Wiem.... ale to w niczym nie pomoże. Czy jest ktoś kto przerabiał hamulce z tyłu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #15 Napisano 22 Czerwca 2012 Skoro masz 4x4 to wiesz, że do ośki są inne jarzma a tylko zaciski z 4x4 pasują do przeszczepu Kolego i tu się mylisz, właśnie że zaciski w 4x4 i ośce są zupełnie inne, bo w innym miejscu jest wejście przewodu elastycznego do zacisku. Same jarzma mogą pasować i tu i tu bo nie w każdym 4x4 masz na tyle wentylowane tarcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #16 Napisano 22 Czerwca 2012 jeżeli to prawda no to już mamy jakieś postępy w nauce, znalazłem info na tym forum że tylne zaciski są identyczne (przynajmniej model zacisku), z kolei jarzma nie podejdą od 4x4 z tarczami wentylowanymi bo jest inne odsadzenie do belki. Więc na 10000% jarzma są do wymiany ale z wersji FWD natomiast chodzą pogłoski że zaciski pasują. No ale to jest do weryfikacji. Czy przykręcenie przewodu to problem, nawet jeżeli będzie potrzebny dłuższy ? Raczej martwił bym się o mocowanie linki od ręcznego jeżeli jest inne. Póki co temat w dalszym ciągu otwarty i czekam na konkrety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #17 Napisano 26 Czerwca 2012 jeżeli to prawda no to już mamy jakieś postępy w nauce, znalazłem info na tym forum że tylne zaciski są identyczne (przynajmniej model zacisku), z kolei jarzma nie podejdą od 4x4 z tarczami wentylowanymi bo jest inne odsadzenie do belki. Więc na 10000% jarzma są do wymiany ale z wersji FWD natomiast chodzą pogłoski że zaciski pasują. No ale to jest do weryfikacji. Czy przykręcenie przewodu to problem, nawet jeżeli będzie potrzebny dłuższy ? Raczej martwił bym się o mocowanie linki od ręcznego jeżeli jest inne. Póki co temat w dalszym ciągu otwarty i czekam na konkrety. Kolego a skąd ta pewność, że na 10000% jarzma są do wymiany? Jeżeli chcesz założyć jarzmo od tarczy wentylowanej do mniejszej litej, albo odwrotnie, to pewnie, że nie podejdzie. Słuchaj co się do Ciebie mówi - jeżeli chodzi o tarcze 245x10 lite (czytaj niewentylowane), to jarzma masz identyczne zarówno dla 4x4 jak i dla ośki (wg etki w roku 1999 jarzma dla tarcz 245 w 4x4x i ośce miały nr 8E0615425, a w 2004 przy 245 dla 4x4 i ośki jest nr 8E0615425F). Inne są zaciski, ale nieznacznie (różnią się tylko miejscem wejścia przewodu elastycznego - w 4x4 jest na dole zacisku, a w ośce z boku/tyłu zacisku, co za tym idzie inne są też długości przewodów elastycznych - w 4x4 są z tego co pamiętam dłuższe, ale mogę się mylić) i to raczej dałoby się obejść, natomiast zupełnie inne są tarcze hamulcowe - w 4x4 tarcza 245x10 na głębokość 48 mm, a w ośce 64 mm, a to z kolei wynika z różnicy w budowie piasty. Więc skoro jarzma są identyczne i tu i tu, to nie ma mowy o ich innym odsadzeniu od belki (chociaż w 4x4 belki nie ma...). I wracając do hamulców wentylowanych - analogicznie jarzma i ewentualnie zaciski mógłbyś sobie założyć. Tylko nie wiem czy tarcze 256 i 269 były produkowane do ośki (czyli głębsze 64mm a nie 48 mm jak to jest w 4x4, bo te byłyby zbyt płytkie), musiałbyś to sprawdzić. Jeżeli tak miałbyś problem z głowy, bo tak naprawdę problem leży w tarczach, jarzma podeszłyby te same i ewentualnie zaciski też (jako bardzo podobne). Powodzenia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #18 Napisano 27 Czerwca 2012 ok, może inaczej - na forum Passata tych przeróbek prawie nie ma, natomiast Golfiarze, Leonowcy, Skodziarze i innej maści VAG'owcy robili takie przekładki i jasno dali do zrozumienia, że z tyłu jarzma z 4x4 od zacisków do tarczy wentylowanej są inne niż w FWD. Na naszym forum ktoś również wspominał, że przy przekładce tyłu jarzma potrzebują odsadzenia o kilka mm bo są za krótkie jeżeli dawcą był 4x4. Nie opieraj się wyłącznie o ETKĘ bo nie wszystko tam jest czarno na białym. Drążę temat bo akurat takich hamulców na rynku jest mniej niż np. takich pod 312 z przodu i wydać dwa razy pieniądze żeby się przekonać to żadna przyjemność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #19 Napisano 27 Czerwca 2012 Kolego a skąd ta pewność, że na 10000% jarzma są do wymiany? nawet na 1mln% do wymiany: po 1 obwodem nie zmieścisz tarczy 256 i 269 po 2 wszyscy piszecie o odsadzeniu od belki, ważniejszą sprawą jest wycięcie na tarczę w litej macie tarczę ~15mm a wentyl ~27mm jarzma podeszłyby te same i ewentualnie zaciski też (jako bardzo podobne). podobne ale nie takie same, jak dasz cieńsze klocki to może uda się wsadzić to jakoś w seryjne zaciski ciężko będzie. Do wentylowanych tarcz trzeba zaciski szersze o te min 12mm. To czy przewód do zacisku będzie z boku czy u dołu nie ma różnicy - przewody ośka v 4motion to samo - pasowało tutaj i tutaj. potrzebne elementy na przeróbkę z 245 na269 dla ośki tarcza, zacisk, jarzmo i dystans między jarzmem a belką. Potrzebne elementy na przeróbkę z 245 na 269 dla 4motion tarcza, zacisk, jarzmo i dystans między tarczą a piastą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach