mlodyvw Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2009 Szarpie od 1600 do 2000 szczegolnie na 3 biegu, ale na innych biegach jest to tez wyczuwalne!! Co moze byc powodem tego uciazliwego szarpania, dodam ze silnik niema bledow, auto ogolnie przyzwoicie sie zbiera, pali w normie... Dzieki za wszelkie sugestie!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2009 sprawdź świece i cewki czy nie masz gdzieś przebicia , ja to przerabiałem przez miesiąc , wymieniłem prawie cały osprzęt w silniku a okazało się ze mam przebicie na pierwszym cylindrze ( cewce ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2009 przepływka też do przejżenia,możesz ją odpiąć i zobaczyć jak będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi1971 Zgłoś #4 Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Witam mój znajomy ma passata 1.8T AEB, problem jest taki ze autko jak jest zimne odpala ale po chwili na wolnych obrotach zaczyna szarpać silnikiem jak by nie chodził na wszystkich cylindrach, kicha i gaśnie . Nie da się ruszyć. żeby ruszyć autem trzeba trzymać auto na wysokich obrotach czekać aż się zagrzeje i przełączy na gaz, wtedy auto zachowuje się idealnie. po rozgrzaniu do 90 stopni silnik na benzynie pracuje dobrze ale czasami szarpie. Żadnych błędów na vagu, wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa był wymieniony w tamtym roku, wiązka do wtryskiwaczy przejrzana wydaje się być wszystko dobrze. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a a) upewnij się, czy twojej wiadomości nie da się podłączyć pod istniejący już temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #5 Napisano 24 Stycznia 2016 Przychodzi mi na myśl że reduktor przepuszcza gaz. Zakręć butle i zobacz jak się wtedy będzie zachowywało auto. Lub jakaś pseudo benzyna. Od dawna tak ma? Lub jak przerywa to może pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemoZak Zgłoś #6 Napisano 24 Stycznia 2016 Ja mam tak samo. Mam 1.8t AWT 2002r jak zimny to szarpie i gaśnie, jak ciepły to super. Zmieniłem czujnik temperatury bo nie było ssania, przepływomierz BOSH i świece NGK Platyna. Niestety poprawa nieznaczna. :rozpacz - - - - - aktualizacja - - - - - Ale gaz sekfęcyjny a tam jest listwa z zaworkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi1971 Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Auto już od października źle chodzi zdarzało się tak ze rano było ok a np. po 8 godz. czyli powrót z pracy był już problem. Benzyna została zatankowana świeża i dodany dodatek do czyszczenia układu wtryskowego, pompa wymieniona na nową. Usterka jest dziwna bo vag nie wykazuje błędów ale sugestia z gazem przekaże na razie dziękuję za zainteresowanie i czekam na dalsze sugestie. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez waldi1971 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemoZak Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2016 Ja rozwiązałem u siebie problem Okazało się że mam nieszczelność rury intercolera, przez co łapał nieznacznie lewe powietrze. Nieszczelność była widoczna tylko w momencie kiedy silnik schodził z obrotów a turbina pędem tłoczyła jeszcze powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2017 (edytowane) Witam. Passat na zimnym silniku pracuje idealnie. Odpala bez problemu od 1 strzału nawet w duze mrozy. Auto po zlapaniu temperatury zaczyna szarpac i jakby sie dlawic przy dodawaniu gazu na kazdym biegu na Pb jak i na LPG. Na biegu jalowym pracuje rowno. Wymienione uszczelka pod pokrywa zaworow bo nalalo sie juz do swiec (swieczki tez zmienione). Cewka byla potluczona bo kiedys swieczka wystrzelila tez zostala wymieniona. Naprawione jakies weze od powietrza bo byly juz sparciale i lapal lewe powietrze. Olej i filtr zmienony. u 2 mechanikow juz byl i kazdy rozklada rece. Na komputerach u obydwu brak bledow. Przeplywomierz tez to raczej nie jest bo nawet po odpieciu objawy nie ustepuja jak to zazwyczaj bywalo ale szarpanie zupelnie inne niz przy przeplywce. Pomocy bo juz auto chyli sie w kierunku auto zlomu. 360tys. przebiegu Edytowane 21 Lutego 2017 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2017 Jeśli na zimnym ok a na ciepłym nie, sprawdź czujniki, położenia wału korbowego i wałków rozrządu Jakieś błędy wyrzuca ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2017 teraz ponoc nie ma bledow. Byly 2 od przepustnicy i jeden od przeplywki (pewnie po tym jak ja odpinalem) po usunieciu nieszczelnosci w dolocie powietrza i skasowaniu bledow juz nic sie nie pojawia Pytanie czy uzywane przez mechanikow komputery moga nie wykrywac wszystkich bledow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2017 Auto było u następnego mechanika i kolejny rozkłada ręce. Jedyny błąd to że światła w kabinie nie zawsze się zapadają. Silnik nadal po nagrzaniu traci móc i delikatnie szarpie przy depnieciu a po chwili odzyskuje moc na 2-3 sek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BigBossos Zgłoś #13 Napisano 24 Lutego 2017 Ja osobiście mam taki problem. Przy około 2000-2100 obrotów przy delikatnym dodawaniu gazu potrafi szarpnąć i to na każdym biegu powyżej 2-ki. Zauważam również szarpanie przy odpuszczaniu gazu. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Świece wymieniłem w zeszłym tygodniu. Silnik 1.8T AEB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2017 Tak było i u mnie przyczyna to sparcialy wąż za filtrem powietrza. Było słychać na odpalonym silniku jak syczy. Auto dostaje lewe powietrze za przeplywomierzem i dlatego poszarpuje. Czasem jeszcze obroty na jalowym biegu spadały jak mu się gaz odpuszczalo. Błędy na kompie to awaria przepustnicy na otwarciu i zamknięciu (przynajmniej u mnie po naprawie znikły). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2017 Po sprawdzeniu chyba wszystkich węzykow kabli i kostek NIC... pytanie czy to umierajce turbo albo katalizator zapchany? Niestety narazie żaden znany mi mechanik nie ma porządnego Vag i nie mogę sprawdzić doładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reedis Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2017 U mnie tez bylo to szarpanie na poczatku rzadko pozniej nie dalo sie ruszyc . Przyczyna i diagnoza byla trafna w 100% , sam nigdy bym na to nie wpadl . Wymieniono zawor jednokierunkowy , szarpanie zniknelo raz na zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fazii73 Zgłoś #17 Napisano 14 Marca 2017 U mnie tez bylo to szarpanie na poczatku rzadko pozniej nie dalo sie ruszyc . Przyczyna i diagnoza byla trafna w 100% , sam nigdy bym na to nie wpadl . Wymieniono zawor jednokierunkowy , szarpanie zniknelo raz na zawsze. Gdzie on się znajduje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reedis Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2017 Sam nie potrafiłem tego namierzyć , wiem tylko że to nie jest to na tych najcieńszych wężach i będzie gdzieś z tyłu silnika , 4 lata temu kosztowało mnie to 70 zł plus wymiana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek12 Zgłoś #19 Napisano 4 Maja 2017 Witam jestem tu nowy i mam problem ze swoim Passatem 1.8T 150KM Silnik nie ma mocy jak na 150km Spalanie LPG Na poziomie 20l Turbosprezarka po regeneracji Nowy DV N75 Sonda Wężyki podciśnieniowe Blad jedyny jaki wyskakuje na to 2 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent Prosił bym o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #20 Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) ten zaworek zwrotny to pewnie ten w trójniku odmy , jest pod kolektorem ssącym da się go wyciągnąć bez ściągania kolektora ale nie jest łatwo, ostatnio go wymieniałam bo mi puszczał w obie strony co dawało falowanie obrotów. Jezeli chodzi o 00561 bład to też go miałem ale tylko był związany ze złym ustawienie LPG, po ustawieniu przez sprawdzonego gaziarza wszystko OK Edytowane 4 Maja 2017 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach