skarap Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2009 (edytowane) Czy na pewno 1? w baku? czy jest jakaś jeszcze W PROGU? coś właśnie słyszałem, że nie które auta w tych latach miały a coś się stało i pompka niby w baku bzyczy a paliwo nie dolatuje do silnika i szukam przyczyny, ziomers, który mi to robi, mówi, że w progu również kiedyśtam były wspomagające jakieś pompy, zna ktoś temat? może ktoś mnie upewnić? bo chce może mu pomóc. czemu może niedolatywać benzyna do silnika skoro pompa bzyczy? Edytowane 7 Marca 2009 przez skarap Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2009 Jest w baku, a zaraz za zbiornikiem jest filtr paliwa. Wymieniałeś filtr? Może jest zapchany. A sprawdzaliście może czy pompa na pewno podaje paliwo? ---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:24 ---------- czy jest jakaś jeszcze W PROGU? Pomyśl, czy wyobrażałeś sobie może że mechanik wycina Ci próg w aucie żeby wymienić pompę paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skarap Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2009 nie no kolego, zle sie wyrazilem, chodzilo mi o wewnetrzna czesc auta gdzies tam gdzie idzie wiazka elektryczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 7 Marca 2009 Np w golfach 2 była pompka wstępna w zbiorniku, druga właściwa była w przy zbiorniku obok filtra paliwa. Ale czy w passatach tak było to nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 7 Marca 2009 chodzilo mi o wewnetrzna czesc auta gdzies tam gdzie idzie wiazka elektryczna Pompy paliwowej możesz szukać jedynie pod autem, tam gdzie idą przewody paliwowe. Wewnątrz auta jej nie znajdziesz. Miałem paska z silnikiem 2E, i miał tylko jedną pompę paliwa w zbiorniku, i filtr paliwa tuż za zbiornikiem. Tyle że to był pasek z 1993-go roku. Tak jak pisałem wcześniej, kiedy był wymieniony filtr paliwa? Od niego praktycznie trzeba zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2009 Ja mam dwie pompy i tak mają auta zwtryskiem mechanicznym, jedna pompa w zbiorniku daje wstępne ciśnienie ok 1.5 bara a druga pod spodem daje 6.1 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2009 Witam, podczepie sie pod temat ze swoim problemem. Zaczne od tego ze w przewodach paliwowych od pewnego czasu zauwazalem powietrze, skutkowalo to malymi problemami przy porannym odpalaniu. sporadycznie problemy byly bardzo duze - jakby w ogole paliwa nie dostawal i ktoregos razu zapali po 10 minutach prob pozniej sie to unormowalo. ostatnio podjechalem na stacje benzynowa i zatankowalem paliwo (stacja sprawdzona, Neste) i niestety samochod juz nie odpalil i musial zostac zepchniety na bok przez chwile nawet sie zastanawialem czy przypadkiem benzyny nie zalalem ale z drugiej strony reakcja silnika bylaby zbyt szybka - nowozalane paliwo na pewno jeszcze nie dotarlo do silnika. 10 minut krecenia i brak reakcji. Z racji tego iz zbieralem sie do wymiany fitra paliwa od kilku tygodni i mialem go w bagazniku od razu go zmienilem - niestety bez rezultatu. Po kolejnych kilku minutach decyzja - dzwonimy po kolege do sciagniecia, w miedzy czasie zona sobie jeszcze probowala odpalac i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu... udalo sie. Po odpaleniu silnik pracowal bez zarzutu, rowno, nie przerywal. po zgaszeniu silnika pod domem ponowna proba odpalenia i .... nic, znow to samo, nie odpalil. dzisiaj rano sprawdzalem i niestety nie mam czym do pracy jechac. Teraz prosba - zanim sie dotelepie do mechanika chcialbym maksymalnie duzo sprawdzic we wlasnym zakresie. Zaznaczam ze filtr paliwa juz wymieniony. Rozumiem ze sa dwie pomy paliwa - wtryskowa i w baku (1.9 TD / AAZ)? - Kiedy pompa w baku zaczyna pompowac paliwo? Po wlaczeniu zaplonu? - Czy powinienem zauwazyc na wezu przy filtrze w komorze silnika idacym od baku efekt pompowania? - Jak sie dostac do pompy w baku (B4/Sedan)? W ktorej czesci bagaznika? - O co chodzi z tym filtrem w okolicach baku - jak sie do niego dostac? Bede ogromnie wdzieczny za jakakolwiek pomoc kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) koledzy wyżej mają silniki benzynowe i oni mają pompki w zbiorniku,a ty masz na ON i jedyna pompę przy silniku. To że ci się zapowietrza oznacza że masz gdzieś nieszczelność, bardzo często układ paliwowy łapie powietrze przez nieszczelny filtr a zwłaszcza przy podgrzewaczu, ewentualnie masz gdzieś nieszczelność na łączeniu wężyków. Musisz poszukać. Aby sprawdzić czy nieszczelność jest gdzieś w komorze silnika czy też może przy zbiorniku podłącz bezpośrednio pompę z wężykami przy ścianie grodziowej (omijając filter). Odpal silnik niech trochę przepali paliwka. Zgaś odczekaj kilka godzin i sprawdź jak odpala. Jeśli nadal problem wystąpi to albo masz nieszczelność gdzieś przy zbiorniku albo nie trzyma ci zaworek na pompie. poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread...=wadliwy+filtr w moim przypadku okazał się wadliwy filtr. Edytowane 9 Marca 2009 przez cysiokysio sorry za ort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2009 dodam że filtr masz pod maską a jeżeli silnik po odpaleniu chodzi równo to raczej nie jest to sprawka powietrza w przewodach paliwowych, a stacyjki, immobilizera lub pompy wtryskowej. W twoim roczniku pompy w AAZ miały już jakieś elektromagnetyczne cuda utrudniające kradzież. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2009 dodam że filtr masz pod maską heh no ten juz wymienilem, zmylily mnie wczesniejsze posty w ktorych byla mowa o filtrze tuz za bakiem a jeżeli silnik po odpaleniu chodzi równo to raczej nie jest to sprawka powietrza w przewodach paliwowych, a stacyjki, immobilizera lub pompy wtryskowej. W twoim roczniku pompy w AAZ miały już jakieś elektromagnetyczne cuda utrudniające kradzież. immobilaizer faktycznie jest, do pompy zdaje sie ze dochodzi chyba jeden przewod pradowy, nie do konca znajm jego funkcje ale zakladam ze jest on powiazany z immobilaizerem i sygnal na nim powinien sie pojawic po wlczeniu zaplonu (i poprawnym rozbrojeniu immobilaizera). no nic, ide na dol majstrowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2009 Przeczytaj prywatną wiadomość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #12 Napisano 9 Marca 2009 dzieki Ormowiec za odpowiedz. wlasnie wrocilem z wizji lokalnej bezposrednio w komorze silnika, niestety zasilanie elektryczne mojej pompy jest nieco bardziej skomplikowane niz myslalem - zwiazane jest to prawdopodobnie z immobilaizerem. wczesniej wspomniany przeze mnie przewod (pojedynczy, zaznaczony na niebiesko) zwiazany jest ze wspomaganiem rozruchu. sa jednak jeszcze dwie pary przewodow zaznaczone dla ulatwienia na czerwono i zielono. czy ktos wie moze jakie sygnaly/napiecia powinny sie pojawiac sie na tych przewodach i kiedy? Chcialbym wykluczyc problemy z immobiaizerem zanim bede szukał przyczyn mechanicznych pozdrawiam, kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2009 na zielono to czujnik obrotów pompy, niebieski to przyspieszacz wtrysku (rozruch na zimno), czerwony to zawór odcinający. W przypadku zablokowania rozruchu przez immo komputer zapisuje błąd w pamięci. W tym roczniku jest już OBD także można podpiąć pod komputer i sprawdzić czy immobilizer zapisuje błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #14 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) czerwony to zawór odcinający. W przypadku zablokowania rozruchu przez immo komputer zapisuje błąd w pamięci. W tym roczniku jest już OBD także można podpiąć pod komputer i sprawdzić czy immobilizer zapisuje błąd. niestety nie posiadam interfejsu do podlaczenia i odczytania wartosci, mialem nadzieje ze uda sie bez pomocy mechanika... no nic, tak czy siak dzieki wielkie za pomoc:) a moze jest jakis prosty sposob na sprawdzenie czy pompa jest odcieta przez immo czy nie (bez uzywania interfejsu ktorego nie mam)? Edytowane 9 Marca 2009 przez jakubm_wro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 9 Marca 2009 Zerknij sobie jeszcze tutaj, o ile rozumiesz ten straszny język http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N109_(Kraftstoffabschaltung) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #16 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) Zerknij sobie jeszcze tutaj, o ile rozumiesz ten straszny język http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N1...ffabschaltung) heh no jezyk niestety dla mnie bardzo obcy ale... http://translate.google.pl rulez cos tam niby da sie zrozumiec z tego tlumaczenia, rozumiem ze jest to zawor odcinajacy doplyw paliwa do czesci ktora odpowiada za transport do wtryskiwaczy? zrobilem jeszcze maly test z zasilaniem pompy paliwem, odcialem cala instalacje z bakiem i filtrem i doprowadzilem do pompy oddzielny waz zasilajacy paliwem. waz ten (przezroczysty) zostal calkowicie zalany paliwem. przy kreceniu rozrusznikiem pompa zasysala paliwo (bez powietrza) i to dosc szybko, nastepnie paliwo to wraca przez ogrzewacz do zbiornika paliwa - wiec pompa paliwo na pewno ma w linku ktory podales pisza ze zawor ten otwierajac/zamykajac sie przy wlaczaniu/wylaczaniu zaplonu wydaje charakterystyczny dzwiek ktory nie zawsze jest slyszalny ale zazwyczaj wyczuwalny. niestety grzebie przy samochodzie sam i nie mam kogo poprosic o pomoc aby wyczuc dzialanie zaworu. czy jest jakis lopatologiczny sposob na sprawdzenie dzialania (lub tez niedzialania) immobilaizera? kuba aaa i jeszcze jedno, wyglada na to ze na przewodach dochodzacych do zaworu odcinajacego nie ma zadnego napiecia!!! czy powinno byc? spodziewalbym sie ze przynajmniej po zalaczeniu stacyjki, no chyba ze to jest jakis sygnal cyfrowy ktorego nie wylapuje moj miernik...? skad wychodzi sygnal do zaworu odcinajacego? z puszki bezpiecznikow czy immo (z tego co wiem za wlacznikiem swiatel)? Edytowane 9 Marca 2009 przez jakubm_wro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #17 Napisano 9 Marca 2009 w linku ktory podales pisza ze zawor ten otwierajac/zamykajac sie przy wlaczaniu/wylaczaniu zaplonu wydaje charakterystyczny dzwiek ktory nie zawsze jest slyszalny ale zazwyczaj wyczuwalny. niestety grzebie przy samochodzie sam i nie mam kogo poprosic o pomoc aby wyczuc dzialanie zaworu. czy jest jakis lopatologiczny sposob na sprawdzenie dzialania (lub tez niedzialania) immobilaizera? wstawić żarówkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #18 Napisano 9 Marca 2009 wstawić żarówkę a jak powinny wygladac napiecia na zasilaniu zaworu (dodalem opis mojej sytuacji do ostatniego posta - brak napiec w ogole)? kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2009 wstawić żarówkę w naszych dieselkach jak najbardziej ale w tej zabezpieczonej pompie elektrozawór może być sterowany jakoś elektronicznie a nie zwykłym plusem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubm_wro Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2009 w naszych dieselkach jak najbardziej ale w tej zabezpieczonej pompie elektrozawór może być sterowany jakoś elektronicznie a nie zwykłym plusem. panowie, czy na tych przewodach powinno byc napiece 12V przed/po wlaczeniu zaplonu? (u mnie nie ma ani przed ani po ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach