Skocz do zawartości
Gość korki16

Passat B5 i sprężyny przedniego zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość korki16

Witam szczeliła mi z lewej strony (przód) sprężyna... zamówiłem juz nowe jutro mają być i moje pytanie jest takie ? Jak wygląda w pasku b5 1.8 T wymiana sprężyn czy trzeba rozbierać wahacze ? czy moze jest jakis inny sposob;) Pozdrawiam :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u góry czyli pod maską masz dwie gumowe zaślepki,są one pomalowane w kolor nadwozia i oblepione guma.gdy je wyjmiesz pod spodem są dwie nakrętki na klucz 13.i na dole masz jedną śrubę na klucz 18x2. nie musisz ruszać górnych wahaczy ale będziesz też musiał odpiąć dwa dolne aby było łatwiej wyjąć amortyzator.ja wypinam tylko jeden tylny dolny wahacz ale jak wypniesz dwa będzie ci łatwiej.PAMIĘTAJ żeby zwrócić uwagę jak jest ustawiony amortyzator.najlepiej zrób sobie jakieś znaki na amorku,sprężynie i górnym mocowaniu a na pewno ułatwi to montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość korki16

dzięki wielkie za pomoc;D pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chcę wymienić sprężyny z przodu, tylko mam jedno pytanko gdzieś kiedyś czytałem, że jak się spóści na dokręconych wahaczach to auto później będzie wyżej stało - czy to prawda?

Wymieniałem sprężyny w seacie toledo, ale tam nie było zawieszenie wielo wahaczowe, prosze o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że jak się spóści na dokręconych wahaczach to auto później będzie wyżej stało - czy to prawda?

Nie wolno tak robić. Najpierw opuszczasz samochód na koła, poźniej dokręcasz wahacze - oczywiście mówimy o dokręcaniu śrub mocujących do nadwozia. Po opuszczeniu samochodu masz go w normalnej pozycji, takiej jak najczęściej podczas jazdy i dokręcenie w takim położeniu wahaczy powoduje to, że gumowe tuleje nie są zbyt skręcone - naprężone podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem czy dobrze myślę, ale czy nie można troszkę ułatwić sprawę, pomysł mam taki (oczywiście mogę się mylić - nigdy nie robiłem zawieszenia wielo wahaczowego):

1. Odkręcam dwie śrubki od góry 13, te pod maską.

2. Odkręcam od dołu mocowanie amortyzatora.

3. O ile się da, dwoma ściągaczami ściągam sprężynę tak do 4 cm, chodzi mi o to aby ją ściągnąć na odległość taką aby wyciągnąć dół amortyzatora (McPherson) bez odkręcania dolnego wahacza.

Proszę o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat prawidłowego skręcania zawieszenia

W weekend wymieniałem tylne odboje amortyzatorów. Zmontowałem je skręcając na podniesionym jednym narożniku, ale na podpartej belce zeby zbytnio nie opadła.

I teraz pytanie czy to jakoś poprawiać, czy da sie to jakoś poprawić, czy warto, czy teraz poluzować i ponownie dokręcić juz na stojącym aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wahacze musza byc skrecone na obciazonych kolach, tak jakby samochod stal na ziemi !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś mi może odpowiedzieć czy dobrze myślę?

 

A ha jeszcze jedno, patrzyłem na sprężynę przednią i wydaje mi się, że z jednej strony jak i z drugiej jest taka sama, tzn. że obojętnie gdzie jest dół a gdzie góra?

Edytowane przez maderix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Odkręcam dwie śrubki od góry 13, te pod maską.

2. Odkręcam od dołu mocowanie amortyzatora.

3. O ile się da, dwoma ściągaczami ściągam sprężynę tak do 4 cm, chodzi mi o to aby ją ściągnąć na odległość taką aby wyciągnąć dół amortyzatora (McPherson) bez odkręcania dolnego wahacza.

Proszę o odpowiedź.

Jeśli otworzysz maskę to widzisz od góry nie 2 śruby 13, tylko 3 śruby pod klucz 18. Dolne wahacze mi nie przeszkadzały w wyjęciu amortyzatora. Raczej górne. Górna miska sprężyny jest przykręcona 2 śrubami do takiej grubej blachy, do niej też są przykręcone górne wahacze, a to wszystko jest przykręcone od góry trzema śrubami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymieniłem sprężyny z przodu, ale nie odkręcałem żadnych wahaczy.

Po odkręceniu dwóch śrób od góry i jednej od amora na dole,

znajomy przyciskał do dołu tarcze tak aby wahacze poszły bardziej w dół, w tedy McPherson wyszedł.

Podczas tego zabiegu trzeba było użyć troszkę siły, no ale nie odkręcaliśmy wahaczy.

Czy ktoś powie mi czy teras muszę ustawiać zbieżność, no i co Wy na takie wymienianie sprężyn, czy mogłem coś uszkodzić?

Edytowane przez maderix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłącze się pod temat aby nie rozpoczynać nowego.

Dzisiaj podczas skręcania na nierównej drodze usłyszałem "brzdęk", huk czy jak to inaczej nazwać, ewidentnie metaliczny dzwięk jak by coś strzeliło.

Stanąłem na równej nawierzchni i prawe przednie koło jest schowane w nadkolu, natomiast z lewej strony wciąż jest przerwa między kołem a nadkolem.

Czy pękła mi sprężyna czy może jednak to coś innego?

Dodam, że auto nie znosi, hamuje prosto i generalnie nic więcej nie zauważułem.

Zaraz pewnie wezmę lewarek i obbadam sprawę ale może mieliście już takie doświadczenia i macie ciekawe sugestie.

Z góry dzięki

Wesołych Świąt

 

No i już po oględzinach.

Oczywiście pękła sprężyna i mam nadzieje, że reszta jest w porządku.

Czy sprężyny na przód różnia się w zależności od silnika?

Edytowane przez jacckii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jacckii Na sprężynie są namalowane kolorowe paski- wg tego dobierzesz i kupisz nowe sprężyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kazik269

Witam mam trochę inny problem:zbyt wysoki przód i za sztywny, wspomnę ze pasek był na sportowym zawieszeniu wymieniłem sprężyny k+f oraz amory kager,wszystko trzeszczy kazda dziura to horror .

Prosze o poradę w czym tkwi problem pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja jak wpadne w jakas dziure albo teraz jak sie po tym zamarznietym sniegu jezdzi to słychac takie stukanie. ale to takie chrobotniecie i niewiem czy to sprezyna czy wahacz, czy wogóle nie peknieta sprezyna moze hałasowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam trochę inny problem:zbyt wysoki przód i za sztywny, wspomnę ze pasek był na sportowym zawieszeniu wymieniłem sprężyny k+f oraz amory kager,wszystko trzeszczy kazda dziura to horror .

Prosze o poradę w czym tkwi problem pozdrawiam

 

Witaj:) Mam pytako też załozyłem sprezyny na przód K+F do swojego passata. I tez mi stoi wysoko co zrobiłes z tym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze sprężynami w passacie B5 1,9TDI 115PS 1999 prod. sedan Mianowicie pękła jedna sprężyna wymieniłem komplet tzn lewą i prawą. Teraz passat strasznie nisko siedzi. W między czasie dowiedziałem się że 115 miała inne sprężyny niż słabsze wersje itp. Jeśli ktoś możę to bardzo proszę o podanie numeru sprężyn oryginalnych do tego passata ewentualnie proszę podać oznaczenie dla najwyższych i najtwardszych sprężyn produkowanych do tego modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzi nisko bo ci koles sprzedał pewnie sprezyny nie o tej symbolice i byc moze nie pod ten silnik bo silnik tez jest wazny przy doborze sprezyn ... chociaz ten sam rok ta sama buda i pasuje kilka dlatego musisz tez pod silnik brac bo kazdy inaczej wazy i one trzymaja cały ciezar przodu wiadomo wraz z silnikiem... i juz nic nie poradzisz jak stoi nisko tylko sciagac i wymieniac sprezyny ja wymienialem ostatnio u siebie sprezyny kupywałem Lesjoforsa i stoi tak jak powinien... silnik praktycznie ten sam tyle ze Twój 115 KM ale sprezyny powinny byc ok ... Jesli chcesz moge pdoac Ci symbolike swoich sprezyn Lesjoforsa mam zapisana Dawalem 110 zł za sztuke... i samochód stoi równiotko tak jak powinien wczesniej tez mi pekła prawa sprezyna i to był powod wymiany bo stał koslawo na prawa strone...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się może ktoś jakie jest oznaczenie najwyższych sprężyn do B5 115 ? Auto używane jest w cięzkim terenie a nie usmiecha mi sie wymieniać drugi raz miski olejowej.

Znalazłem takie sprężyny

model długość/grubość/średnica zewnętrzna

KYB RH1021 350/13/131

KYB RH1020 374/12,75/133

FEBI FE37834 346/14/135

KAGER 84-0996 360/-/132

 

Teraz która podejdzie do B5 i podniesie go do góry... Teoretycznie drugi model jest najdłuższy ale średnica sprężyny najmniejsza....

Rozważam nad KAGER'em ale nie mam podanej średnicy :(

Edytowane przez ukffun
aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyklejam sie troche do tematu. Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy robie to w dobry sposob. Mam pytanie odnosnie mojego passata. Gdy kupilem go 4 lata temu siedzial nisko na glebie, ciagle przytarki spodem itp. Zajrzalem byly amortyzatory czerwone wiec stwierdzilem ze sa jakies sportowe i kupilem komplet amorow przod tyl monroe reflex oraz sprezyny. Gdy wymienil mi z tylu sprezyny auto dostalo przeswit okolo 15cm tym samym pikujac przod ku dolowi. Po wymianie przodu nic sie nie zmienilo. Sprezyny byly bardzo twarde bo zwyklym sciagaczem zerwal az gwinty na sciagaczu i nie zalozyl ich na amory dopiero profesjonalny dal rade by je skrecic tak scisnac sprezyne. Wywalilem kupe kasy i zero poprawy a nawet gorzej. Wywalilem tylnie sprezyny i zastapilem starymi. Zostaly wszystkie nowe amory i przednie sprezyny nowe. I tak jezdzilem dwa lata az wkurzylem sie i kupilem alufelgi 17" z 15" troche pomoglo ale otak mam problem na koleinach i kraweznikach. W bagazniku sprawdzilem kody i wyszlo mi ze mam "podwozie sportowe" tzn. Ze nic juz nie moge z tym zrobic czy jednak cos poradzicie mi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności