Skocz do zawartości
Gość MACIEJ_HSC

2.0 TDI 170- biały lub niebieski dym z rury

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MACIEJ_HSC

Posiadam Passata 2.0 TDI 170 KM, przebieg 106000 km. Co jakis czas silnik zaczyna sporo glosniej pracowac pomiedzy 1500 - 2300 i z rury wydobywa sie niebieski lub bialy dym. Podczas wizyty w serwisie nic nie znalezli. A drugi problem mam z drganiami kierownicy przy predkosci 110-150 i sciaganiem. Co mi mechanik wywazy kola i ustawi zbieznosc po przejechaniu np 500 km problem znowu sie pojawia i tak juz 4 razy pod rzad :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A drugi problem mam z drganiami kierownicy przy predkosci 110-150 i sciaganiem. Co mi mechanik wywazy kola i ustawi zbieznosc po przejechaniu np 500 km problem znowu sie pojawia i tak juz 4 razy pod rzad

pierwszy problem - nie wiem (a może wypala filtr?)

drugi problem - jeżeli 4 razy miałeś ustawianą zbieżność to znaczy że "się przestawia" i dlatego ściąga

a jeżeli tak samo masz z wyważeniem kół to może opony są zużyte lub niskiej jakości?

dodatkowo powoduje to zmianę geometrii kół?

następnym razem poproś o sprawdzenie wyważenia kół przed wyważeniem (przed usunięciem odważników)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę może temat bo trafia mi sie to samo. Silnik 2.0 TDI BMR 2007 model 2008. Jak staje na jakimś skrzyżowaniu ale z górki to silnik zaczyna chodzić nierówno czyt. przerywać, a z tyłu biały lub niebieski dym o specyficznym zapachu jakby niewypalonego paliwa? Czy ktoś (może założyciel tematu) dowiedział się co to takiego ? Dodam, że żadnych błędów z komputera nie wyrzuca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wywalilo mi blad P2002 lub z innego urzadzenia 08194 co generalnie odwoluje sie do niego: Particulate Trap Bank 1, efficiency below threshold. Mechanik skasowal mi ten blad i na razie go nie ma, zastanawiam sie jednak co dalej, czyszczenie (jak?oprocz jazdy z odpowiednia predkoscia przez jakis czas?) sa jakies inne sposoby? wymiana na nowy?

 

Zadam może głupie pytanie ale czy ktoś mógłby mipowiedzieć jak krok po kroku sprawdzić zapełnienie DPF-a za pomocą VCDS-a??

Edytowane przez ukgreg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usunáem filtr DPF i silnik zosta zremapowany, dymienie nie ustapilo. Auto bylo w ASO i goscie sprawdzili wszystko miedzy innymi wtryski ktore jako ostatnie podejzewalem. W odpowiedzi powiedzieli mi ze samochod musi miec wmontowany spowrotem DPF i silnik przywrocony do poprzednich ustawien. Teraz to juz calkiem glupi jestem i nie wiem co dalej robic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego .. jesli tak to moze jest to sprawa chłodnicy EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostalem samochod spowrotem. Diagnoza jest nastepujaca jak na zamieszczonej fotce:

doc00626720120913134905_001.jpg

Tak wiec auto kopci bo wtryski podaja za duzo paliwa.

 

Dodam ze konsultant powiedzial mi ze efekt "za duzej dawki" paliwa wystepuje tylko w zakresie temperatur od 0 do 75 stopni, przy wyzszych temperaturach problem ustaje. Dodatkowo na dole jest informacja "DO NOT DRIVE", prywatnie juz koles powiedzial ze musieli tak napisac bo to moze uszkodzic silnik i ze taka jest polityka autoryzowanych dealerow, ze jesli modyfikacja nie jest przeprowadzona / autoryzowana przez VW to oni nie biora odpowiedzialnosci za auto.

 

Pytanie:

Czy to znaczy ze silnik jest zremapowany niepoprawnie? a jesli nie to czy mozna te dawki jakos ograniczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Posiadam Passata 2.0 TDI 170 KM, przebieg 106000 km. Co jakis czas silnik zaczyna sporo glosniej pracowac pomiedzy 1500 - 2300 i z rury wydobywa sie niebieski lub bialy dym. Podczas wizyty w serwisie nic nie znalezli. A drugi problem mam z drganiami kierownicy przy predkosci 110-150 i sciaganiem. Co mi mechanik wywazy kola i ustawi zbieznosc po przejechaniu np 500 km problem znowu sie pojawia i tak juz 4 razy pod rzad "

 

Witam. Mam ten sam model z tego roku I ten sam problem. Co prawda problem pojawił się od niedawna mechanik stwierdził "pompowtrysk szrot" znajomy od tej roboty potwierdził. Objawem był biały kopciuch strasznie nieznośny i brak pracy na czterej cylindrach. Teraz już wtryski zregenerowane 2tyś jak by ktoś nie miał orientacji taka impreza. Po zlozeniu kupy tej kupy w całość samochód chodzi ok ale..... Czasem na postoju nie trzyma obrotów delikatnie poszarpuje i z komina biały dym. Ręce opadają. Mechanik twierdzi DPF się wypala. Ok samochód ma 300 000tys ja przejechałem nim 50 000 ojciec mój wcześniej ok 120 000 i takiej konklawe nigdy nie wysrywał. 

 

#nigdy więcej diesle#

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności