Skocz do zawartości
Gość wkombo

Czujnik temperatury wewnętrznej Passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wkombo

Witam wszystkich.

Stałem się posiadaczem Paska B4 2.0 GL i mam mały problem z climatronikiem tzn. Klimka działa, ale po włączeniu zapłonu mruga wyświetlacz Klimy. Zgłasza błąd czujnika temperatury wewnętrznej

i faktycznie po zlokalizowaniu miejsca położenia tego czujnika okazało się, że ktoś go "wyciął" zostały tylko kabelki. Zakładam, że był to jakiś termistor. Szukam danych tego czujnika lub samego czujnika może ktoś ma. Jako ciekawostkę dodam, że serwis ma i woła 640 pln. Tak, więc jeżeli jest to terminstorek to powinno się go dać zastąpić każdym innym o takiej samej charakterystyce.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o termistor, to praktycznie nie ma problemu, oby był to NTC lub PTC (taki, jaki jest w oryginale). Robisz mostek z dwóch rezystorów, termistora i potencjometru. Jeśli poszukasz w AD charakterystyki tego czujnika (rezystancja w funkcji temperatury), to metodą prób i błędów (teoretycznie też się ta wyliczyć) układ ten dobierzesz idealnie tak samo, jak w oryginale. Potem już tylko potencjometr zastępujesz rezystorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wkombo

Dzięki za podjecie tematu, pobawie się i napisze o wynikach moich działań.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jafo NTC i PTC to dwa różnie działające termistory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś tylko przeczytał ze zrozumieniem, to doczytałbyś, że napisałem

...oby był to NTC lub PTC (taki, jaki jest w oryginale)...

 

Należy to rozumieć że ma być taka charakterystyka, jak w oryginale.

 

Czy ktoś jeszcze zrozumiał inaczej?

 

 

Dodam jeszcze od siebie tyle, że gdybym nie wiedział, co to są termistory, jak działają, jakie mamy ich rodzaje, to podejrzewam, że nie padła by z mojej strony podpowiedż ich wykorzystania.

 

 

 

ps. Zadałem sobie trochę trudu i obejrzałem Twój profil. A czy Ty...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wkombo

Jeśli poszukasz w AD- co to jest AD i gdzie szukać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to jest AD

AutoData do pobrania tutaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
samego czujnika może ktoś ma. Jako ciekawostkę dodam, że serwis ma i woła 640 pln.

 

to nie jest sam czujnik - tam jest tez zintegrowany wentylatorek ktory

"zasysa" powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wkombo

Witam ponownie mam AD zassałem, ale za cholerę nie mogę znaleźć tego popapranego czujnika. Może go tu niema?? Może jakaś inna wersja AD.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość amper

Witam!

Dołączam się do prośby o pomoć mam identyczny problem poszukuję danych termistora

 

amper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wkombo

Witam ponownie. Niestety jedyne, co się dowiedziałem na temat tego czujnika to, że jest to

Termistor typu, NTC. Może ktoś ma takiego cusia i chciałby zmierzyć jego wartość to bym był wdzięczny. Zamontowałem pierwszy lepszy, jaki znalazłem i owszem błędu nie wywala, ale strasznie błędnie reguluje temperaturke. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wkombo

Witam widzę, że to forum to troszkę jest "lipa". Wątpię żeby nikt nie miał paska z takim czujnikiem. Z obserwacji tematów poruszanych na tym forum wynika, że najczęstszymi problemami, jakie są poruszane to, jaki olej do silnika albo, jakie opony na lato troszkę to dla mnie śmiszne. Naprawdę nie chce nikogo obrazić, ale uzyskanie pomocy na tym forum jest raczej trudne. Wracając do mojego problemu to zastosowałem dwa termistorki NTC połączone równolegle gdzie wynikowa to ok. 3000 omów przy temperaturze Ok 20 stopni. Działanie klimki wydaje się być normalne, może to komuś pomoże.

Pozdrawiam Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam widzę, że to forum to troszkę jest "lipa". Wątpię żeby nikt nie miał paska z takim czujnikiem. Z obserwacji tematów poruszanych na tym forum wynika, że najczęstszymi problemami, jakie są poruszane to, jaki olej do silnika albo, jakie opony na lato troszkę to dla mnie śmiszne.

 

No straszne, ale jest na to lekarstwo :) Po prostu nie zagladaj do nas, nie bedziesz sie denerwowal i marnowal swojego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trochę późno, ale...

Jeśli pytasz o coś, czego nikt nie robił, to nie miej pretensji, że nie odpowiada.

Dostałeś dobry namiar i mogłeś poszukać, jak każdy inny użytkownik.

Nie myślisz chyba, że dla Twojej wygody ktoś zdemontuje 20% swego auta tylko po to, by zaspokoić Twoją ciekawość. Owszem jest to potrzeba uzasadniona, ale taki demontaż mogłeś sam przeprowadzić.

 

Aha, jeśli już podłączyłeś dwa termistory, to zastąp je jednym o wartości wynikowej obu poprzednich, bo w tej chwili jest to układ niestabilny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość soba

co prawda jezdze VW Golf MK3 GTi 2.0 ale w moim climatroniku mam niemal identyczny klopot. Jako dentysta nie wszystko rozumem z tego co tu wyczytalem ;) Rowniez moj czujnik temperatury wewnetrznej zostal wyrwany pozostawiajac jedynie kabelek do ktorego moznaby przylutowac takowy czujnik. Czy zatem rozwiazaniem dla mnie mogloby byc przejscie sie do sklepu elektronicznego, poproszenie o termistor NTC o wartowsci ok 3000 ohmow i wlutowanie to w miejsce poprzedniego czujnika? Z gory dziekuje za odpowiedz i wbrew opiniom wkombo uwazam, ze rowniez zreszta dzieki niemu, udalo mi sie znalesc jakas pierwsza pomoc i nakierowac sie na problem dzieki temu watkowi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam w Passacie B4 klimatyzację manualną i moje pytanie brzmi czy jest możliwe aby ten samochód miał kiedyś czujnik temperatury wewnętrznej?

Pytam dlatego, że mam zaślepkę od gniazda diagnostycznego z miejscem na czujnik temperatury wewnętzenej (taka okrągła wypukła kratka) jak w wersji z climatronikiem. Nie widzę tam czujnika ani żadnych pozostałości po nim.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam B3 i też mam miejsce na taki czujnik klima manualna, czy on powinien tam być czy to tylko zaślepka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Mam w Passacie B4 klimatyzację manualną i moje pytanie brzmi czy jest możliwe aby ten samochód miał kiedyś czujnik temperatury wewnętrznej?

Pytam dlatego, że mam zaślepkę od gniazda diagnostycznego z miejscem na czujnik temperatury wewnętzenej (taka okrągła wypukła kratka) jak w wersji z climatronikiem. Nie widzę tam czujnika ani żadnych pozostałości po nim.

Pozdrawiam

Ta zaślepka w B4 jest zawsze z kratką, mimo że czujnika nie ma.

 

---------- Post added at 17:52 ---------- Previous post was at 17:51 ----------

 

ja mam B3 i też mam miejsce na taki czujnik klima manualna, czy on powinien tam być czy to tylko zaślepka?
W B3 czujnik był tylko w ramkach w autach z klimą automatyczną lub thermotronic, pewnie ktoś już wymieniał tą ramkę, bo często się łamią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy padł mi czujnik tem zew. ten co jest w zderzaku. Gdzie go mogę nabyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szrocie, alledrogo, w ASO lub sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności