daniiels Zgłoś #241 Napisano 30 Lipca 2013 (edytowane) Od wczoraj i ja jestem członkiem klubu połamanych wahaczy. Od kupna zawieszenia nie robiłem, planowałem na jesieni, dlatego narazie nie wiem co to za firma. Wahacz koła prawego - przedniego, pękł przy małej prędkości na równej drodze, w czasie skręcania. Poczytałem i chyba zakupię markowe części, tylko mam 1 pytanie. Czy w takiej sytuacji robić całe zawieszenie, pojedyncze wahacze, koło lewe i prawe ? Nie chcę super oszczędzać, ale i bez sensu wydawać kasę na części które wymieniać nie trzeba. Z góry dzięki za pomoc. ---edit--- PS. Koledzy czy to nie jest wahacz TRW ? Edytowane 30 Lipca 2013 przez daniiels Uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #242 Napisano 30 Lipca 2013 Wygląda na oryginał, tuleja gumowa jest oryginalna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb Zgłoś #243 Napisano 30 Lipca 2013 Ale masakra. Kurcze taka akcja przy dużej prędkości np. Na autrostradzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #244 Napisano 30 Lipca 2013 Wymieniaj całe zawieszenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #245 Napisano 5 Sierpnia 2013 Panowie mam pytanko odnośnie zawieszenia, wymieniłem znów!!! wahacz banan i po 1000km znów piszczy i stuka??? Skręcałem na kołach, wszystkie wahacze wymieniane, amorki, poduszki, łączniki, końcówki??? Co może być powodem tak częstego padania, dziury omijam. Najpierw były oryginały, później lemforder, następnie master sport a teraz RST. POMOCY!!! (geometria ??) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #246 Napisano 5 Sierpnia 2013 nie masz wywalonego gniazda sworznia w zwrotnicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #247 Napisano 15 Sierpnia 2013 :passatfanSam jestem w trakcie poszukiwan b5 i jak czytam te opisy na alledrogo to cos mnie bierze,kojarzy mi sie to tylko tak swoja droga jak widze te wahacze to juz wiem ze zaraz po zakupie zmieniam zawieszenie tym bardziej ze wsiadajac do auta nie jade na kółko różańcowe tylko zeby szybko dojechac,bezpieczeństwo przede wszystkim,niema co oszczedzac tym bardziej ze w pazdzierniku przychodzi na świat mój pierworodny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #248 Napisano 23 Sierpnia 2013 Witam, dołączam do grona pękniętych wahaczy! Wrr... dzisiaj rano miałem jechać w tresę zrobić ponad 300km, jednak z uwagi na wydarzenia losowe osobę którą miałem zawieść do celu dowiozłem tylko na przystanek PKS. Wracając do domu przy prędkości około 30km/h podczas skręcania pękł mi wahacz lewy przód wrr... wahacz firmy lemforder. Na miejsce przyjechała laweta i ledwie mnie załadowała żeby nie uszkodzić pozostałych części w pojeździe. Zastanawiam się co by było gdybym leciał w trasie przy prędkości około 120km/h. Do tej pory mój pasztet mnie nie zawiódł ale po dzisiejszym zdarzeniu zastanawiam się co począć dalej z pasztetem zrobić i ????... jeździć dalej drżąc o to czy pęknie znowu ? Dodam że na tym wahaczu przejechałem z 60tyś.km i na ostatnim przeglądzie na szarpakach itp nie wykazywał oznak zużycia. Na razie odstawiłem furę do zaprzyjaźnionego warsztatu i w poniedziałek go rozbierają, a teraz stary poczciwy golf ratuje moje nogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #249 Napisano 23 Sierpnia 2013 Zastanawiam się co by było gdybym leciał w trasie przy prędkości około 120km/h. Do tej pory mój pasztet mnie nie zawiódł ale po dzisiejszym zdarzeniu zastanawiam się co począć dalej z pasztetem zrobić i ????... jeździć dalej drżąc o to czy pęknie znowu ? sprzedawaj to auto to już trup a tak na serio to jak złapiesz kapcia przy prędkości 120 km/h to też będziesz chciał się pozbyć auta bo tak rozumiem Twoją wypowiedź ? Wymień wahacz i śmigaj dalej w czym masz problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #250 Napisano 24 Sierpnia 2013 Witam, ja też jakiś miesiąc temu spadłem na ziemie, na szczęście przy malej prędkości, prosty pękł na sworzniu. Banan pociągnął koło w stronę kabiny i przy okazji błotnik uszkodzony. Pierwsze kilka dni po wymianie lęk przy najmniejszej nierówności czy czasem znów się nie urwie. Puki co wymieniony tylko prosty na TRW, geometria i wydaje się być ok, tylko ten błotnik :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #251 Napisano 25 Sierpnia 2013 Tak czytam i czytam ten temat i aż mnie dziw bierze że nikt jeszcze nie wymyślił stalowych zamienników z wymiennymi tulejami i sworzniami, jakby to mądrze ktoś wymyślił to podejrzewam że w bardzo krótkim czasie stałby się bardzo bogatym człowiekiem. Ehhh jaka to by była wygoda i oszczędność wymienić samą końcówkę i nie martwić się że coś może się urwać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #252 Napisano 25 Sierpnia 2013 Masz rację Waldek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #253 Napisano 25 Sierpnia 2013 Tak czytam i czytam ten temat i aż mnie dziw bierze że nikt jeszcze nie wymyślił stalowych zamienników Może nie dokładnie o to chodzi ale popatrz http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volkswagen_passat_b5-97-05 Przypomniało mi się że na forum bmw chwalą tego producenta, ma dobre opinie i trwalsze tuleje niż oryginał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #254 Napisano 25 Sierpnia 2013 Nie wyobrażam sobie jazdy na regenerowanych wahaczach w B5, tyczy się to też tych co podał kuczi Niektóre tuleje faktycznie można wprasować na nowo, ale są tam też przeguby kulowe które są zalane aluminium, nie wiem jakim sposobem bez uszkodzenia alu można je wymienić. Nie miał bym zaufania do takiego zawiasu. Ostatnio z ciekawości wyjmowałem wszystkie elementy gumowe z przedniego zawieszenia by się dowiedzieć jak to jest zbudowane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #255 Napisano 25 Sierpnia 2013 Może nie dokładnie o to chodzi ale popatrz http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volk...assat_b5-97-05 Przypomniało mi się że na forum bmw chwalą tego producenta, ma dobre opinie i trwalsze tuleje niż oryginał Wiem że można wstawić takie tuleje zamiast zwykłych metalowo bądź aluminiowo gumowych jednak to nie rozwiąże problemu pękania wahaczy, mi jednak chodziło o całe wahacze wykonane z grubej kształtowanej blachy gdzie można by było wymieniać końcówki i tuleje, taka metoda jaka była stosowana w modelach B3 czy B4 gdzie wahacz był z dwóch kształtowanych blach spawanych punktowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akutom82 Zgłoś #256 Napisano 25 Sierpnia 2013 No właśnie. Czemu żaden z producentów nie zrobi tych nieszczęsnych wahaczy ze stali??? Ja swojego paska kupiłem tydzień temu i z tego co widziałem są tam założone nowe wahacze. Da się jakoś sprawdzić jakiej firmy one są?? Zastanawia mnie tylko jedno coś mi stuka jak np przejezdzam przez tory itp. Zauważyłem że na drążkach są już wybite gałki. Lekko ściąga mi go w prawą stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaktus Zgłoś #257 Napisano 25 Sierpnia 2013 czytam temat i jestem powoli przerażony.... zamierzam dopiero zakupić passata ale także cenię bezpieczeństwo... jakiej firmy polecacie wahacze przy wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #258 Napisano 25 Sierpnia 2013 To kup TICO - będziesz wolniej jeździł i bez strachu A wahacze to najlepiej LEMFORDER, potem Febi i Rouville. Puki co wymieniony tylko prosty na TRW, geometria i wydaje się być ok, tylko ten błotnik :sciana To teraz czekasz aż z drugiej strony coś pusci ? Wymień komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #259 Napisano 25 Sierpnia 2013 Febi i Rouville Akurat te dwie ostatnie odradzam, miałem i po roku szlak trafił końcówki czyli sworznie i wahacze poszły do kosza. Dziury omijam szerokim łukiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akutom82 Zgłoś #260 Napisano 26 Sierpnia 2013 Żebym wiedział to bym tego auta nie kupił. Co to ma być pękający wahacz no kpina jakaś. Przecież jasne jest jak słońce że ludzie kupują zamienniki bo nie stać ich na oryginały które zapewne wielce nie odbiegają trwałością od fabryki. Kurna mój Pasek ma tydzień piękna czarna strzała HIGHLINE a już się zastanawiam czy go nie sprzedać jak tak czytam co się dzieje z zawieszeniem (dopiero co wymieniłem cały rozrząd,paski klinowe, pompa wody, zimeringi na wale korbowym, nowa chłodnica, nowy mechanizm wycieraczek całość 2,5 klocka + olej ). Dzisiaj z ciekawości pojechał na stację diagnostyczną żeby sprawdzili zawieszenie i mówią że wahacze są nowe ale "producenta" na widać. Generalnie gałki z jednej i drugiej strony do wymiany bo się tłucze jak cholera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach