Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jest problem ze skrzynią Tiptronic. Szukałem, pytałem, żadnej odpowiedzi. Może tutaj się uda. Problem polega na tym, że po dłuższym czasie postoju przy próbie odpalenia silnika, skrzynia wchodzi mi w tryb awaryjny. Jednak jeśli samochód popracuje parę minut, problem znika po ponownym odpaleniu.

 

Jedyny błąd z VAGa jaki mi wywalało to 18233/P1825 - Pressure Control Valve 3 (N217): Short to Plus

W piątek byłem na zmianie oleju w skrzyni i poprosiłem, żeby sprawdzić ten zawór. Okazało się, że jest w porządku i rzekomo problem leży w wiązce.

 

Nie dawało mi to jednak spokoju, więc wczoraj przeprowadziłem pewien test. Po całej nocy na dosyć sporym mrozie, podpiąłem akumulator pod prostownik. Po jakiejś godzinie wskoczyłem do auta, aby sprawdzić, czy już będzie ok. I co się stało? Samochód odpalił normalnie! Nie musiałem przepalać auta, po prostu skrzynia zaczęła pracować normalnie, bez żadnego trybu awaryjnego. I teraz moje pytanie - czy to oznacza, że gdzieś w znacznym stopniu ucieka mi prąd, czy też mam po prostu zbyt mały akumulator?

 

Silnik 1.8t Tiptronic, akumulator TOPLA TOP 12V 62Ah 600A

Edytowane przez adkins2405

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ale skrzynia jest sucha a problem jest nadal, dodam ze olej był wymieniany podobno około 50 tys km temu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

opisze mój problem a wiec tak odpalam auto wciskam pedał hamulca ustawiam na d i puszczam hamulec auto rusza gdy dodam gazu auto rusza ale mułowato dodam wiecej gazu auto jedzie ale tak jaby sie slizgało sprzegło gdy dojdzie do predkosci odpowiedniej zeby zmienic na drugi bie jest szarpniecie ale zmieni na trzeci bieg tez zmieni i tak do piątego biegu ale gdy dodawm wiecej gazu auto odrazu wchodzi w tryb awaryjny czyli trzeci bieg na trybie awaryjnym mozna go cisnąc i jedzie ale nie jest to mądre bo to tylko trzeci bieg wyłaczam auto znowu odpalam i kasuje sie tryb awaryjny nastepny mój test to gdy odpalam auto wciskam pedał hamulca lewarek ustawiam na d potem przesuwam na tip tronic czyli na pierwszy bieg i puszczam hamulec auto rusza dodaje gazu i zmieniam do góry lewarkiem na plus czyli drugi bieg jest ok bez szarpniecia z drugiego na trzeci juz jest problem bo zmieni ale troche po przeciągnieciu obrotów gdy jest trzeci bieg ciągnie ładnie do przodu tak samo z trzeciego na czwarty i piąty bez szarpniec gdy zmniejszam predkosc, zmiana automatyczna biegów bez mojej ingerencji na nizszy bieg bez szarpniec napozycji r auto cofa bez problemu czasem szarpnie gdy dodam odrazy za duzo gazu , olej podobno był wymieniany około 50 tyś km temu a i kolega mi podłaczał po vaga i wyskakiwał bład 17114 prosze o pomoc co tu jest grane ,jesli mój opis jest nie jasny to prosze o jakies pytania odpowiem,,mam zamiar jechac do fachmanów od skrzyn ale boje sie ze moze tu nie stało sie nic strasznego a oni mnie naliczą tak ze sie załame...

 

nie wiem jaki masz przebieg, ale konwerter momentu(sprzęgło hydrokinetyczne) w skrzyni raczej do regeneracji, warto zrobić tak czy siak przy zmianie oleju nadchodzącej (co 60tys). może być też problem z płytą sterującą/zaworami, domniemam, że skrzynia nie była rozbierana ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

received_1374396269293627.jpg

Ogrzewam temat bo potrzebuje pomocy przy analizie błędów skrzyni tip tronic posiadam Passata b5 Fl kombi 4 motion V6 2.8 z 2001 roku...auto po dodaniu gazu nie chce wogóle ruszyc z miejsca po podłączeniu vaga pokazuje 17116,,czyli błąd przełożenia biegu 2 POMOCY pomocy pomocy ,

Edytowane przez ToniK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]153323[/ATTACH]

Ogrzewam temat bo potrzebuje pomocy przy analizie błędów skrzyni tip tronic posiadam Passata b5 Fl kombi 4 motion V6 2.8 z 2001 roku...auto po dodaniu gazu nie chce wogóle ruszyc z miejsca po podłączeniu vaga pokazuje 17116,,czyli błąd przełożenia biegu 2 POMOCY pomocy pomocy ,

 

Masz też błędy zaworów. Albo problem z wiązką sterującą skrzynią, albo zawory sterujące na płycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]153323[/ATTACH]

Ogrzewam temat bo potrzebuje pomocy przy analizie błędów skrzyni tip tronic posiadam Passata b5 Fl kombi 4 motion V6 2.8 z 2001 roku...auto po dodaniu gazu nie chce wogóle ruszyc z miejsca po podłączeniu vaga pokazuje 17116,,czyli błąd przełożenia biegu 2 POMOCY pomocy pomocy ,

 

pierwsza wstępna diagnoza to uszkodzony lub zalany komputer od skrzyni/auto jutro jedzie na warsztat mam nadzieję że to będzie faktycznie to...auto jedzie normalnie tylko na wstecznym i lekko ciągnie na 2 biegu jak się ręcznie zarzuci ten bieg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieje możliwość swap zamiany wymiany skrzyni biegów automatycznej tip tronic z Audi A6 C5 lub jakieś innej podobnej? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi gdyż najprawdopodobniej czeka mnie wymiana skrzyni w moim aucie

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy istnieje możliwość swap zamiany wymiany skrzyni biegów automatycznej tip tronic z Audi A6 C5 lub jakieś innej podobnej? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi gdyż najprawdopodobniej czeka mnie wymiana skrzyni w moim aucie

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

na innym forum napisali ze siada skrzynia z Audi A8 2.8 q, z Passat b5 syncro, Audi A4 b5 q, Audi A6 c5 q wszystkie modele w wersji 2.8 v6 30v quatrro ale wydaje mi się że na kazdej z tych skrzyn jest inne oznaczenie i sterowniki. Pytanie brzmi czy passat bedzie jezdził?

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na innym forum napisali ze siada skrzynia z Audi A8 2.8 q, z Passat b5 syncro, Audi A4 b5 q, Audi A6 c5 q wszystkie modele w wersji 2.8 v6 30v quatrro ale wydaje mi się że na kazdej z tych skrzyn jest inne oznaczenie i sterowniki. Pytanie brzmi czy passat bedzie jezdził?

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

 

Ślizgi zostały uszkodzene w mojej skrzyni biegów....orientuje się ktoś czy to w ogóle da się naprawić i czy to jest opłacalne? Ile może taka naprawa kosztować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2009 o 15:33, dragoks napisał:

Mam problem z moim tiptronikiem. jade sobie spokojnie nadle auto traci bieg, staje na poboczu mieszam z N na P z P na D i nie ma biegu nagle dałem wiecej gazu ok 3 tys obr i wskoczył ale jechał mulowato, kontolki od biegów zaswieciły sie naczerwono czyli auto weszło w tryb awaryjny dojechałem kawałek do domu podłaczyłem pod kompa wyskoczyl błąd

 

17114- incorrect gear ratio

 

skasowałem go właczyłem auto na nowo kontrolki zgasły lecz auto dalej muł, jak właczam na R to szarpnie dosc mocno,ale potem wsteczny chodzi ok, na D jak wlacze to jedzie na wysokich obrotach i znów kontolki na czerwono, muł słaby dalej.czy ktos miał taki problem juz co onzacza ten bład jakie mozliwe rozwiazania tego problemu :(:( czy mozna sie jakos poruszac jak skrzynia w trybie awaryjnym

witam co było powodem/przyczyna tego błędu 

u mnie występuje też drugi błąd 17118

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do kolegów znających temat jaki zamiennik mogę  podłożyć zamiast EYF  i ERY 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy orientujecie się, gdzie i czy w ogóle można zakupić za rozsądne pieniądze czujnik pozycji zmiany biegów - F125 (transmission range sensor F125)? Jeśli chodzi o nowy to czy występują jakieś zamienniki czy tylko ori? Oczywiście wystąpił błąd 17090. Ostatnio walczę z wodą na dywaniku pasażera a tam rzekomo znajduję się sterownik skrzyni więc to może być odpowiedni trop. Postaram się wysuszyć rejon ale i tak muszę się przygotować na ewentualność wymiany tego czujnika. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez Gasior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz wodę po stronie pasażera to czym prędzej wymontuj komputer otwórz go i zobacz czy gniazdo połączeniowe nie jest zaśniedziała oraz czy obwód drukowany nie ma śniedzi. Mi też pokazywało cuda wianki a komputer był zielony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podniosłem wykładzinę. Wody było "trochę", szmatami szybciutko wybrałem, niestety wełniana izolacja wilgotna. Woda to jeszcze pokłosie zatkanych drenaży pod aku. Obecnie sprawa ogarnięta. Obudowę komputera otworzyłem, w środku na szczęście sucho (nic nie wyciągałem ze środka). Wiązka odchodząca od obudowy leżała odrobinę w wodzie. Trochę się bałem rozłączać cokolwiek, na razie wszystko jest na wierzchu żeby była wentylacja i żeby namierzyć potencjalny przeciek. Jeśli chodzi o obwód drukowany to rozumiem, że znajduję się w tej metalowej puszce i można to śmiało otworzyć? Wracając do pytania odnośnie czujnika F125 - można ten czujnik gdzieś zakupić poza ASO i czy to jest ten sam czujnik co w Audi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby otworzyć komputer musisz odgiąć blaszki górnej pokrywy, ale żeby zobaczyć spód PCB musisz rozwiercić aluminiowe nity, tylko ostrożnie. Jak w ASO dostaniesz numer części to możesz zapytać w Inter Cars i w serwisach ASB których jest wiele.  Prewencyjnie do tej plastikowej puchy na komputer napchaj silki, czyli woreczków pochłaniających wilgoć, są często w opakowaniu sprzętu elektronicznego lub pudełkach po butach. 

Edytowane przez blur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pacjentem jest passat b5 z automatyczna skrzynia biegów ag4. Problem zaczął sie od tego ze samochód jechał i ruszał caly czas na 3 biegów okazało się ze kabel przerwany od czujnika po lewej stronie od gory skrzyni( prawdopodobnie g38). Zlutowałem kabel skrzynia jak nie zmieniała tak dalej nie zmienia, wiec zakupiłem 2 kabel i auto dalej nie działa, zmieniłem czujnik i błędu dalej nie idzie skasować i ciągle rusza z 3, nawet olej z filtrem wymieniłem i zero rezultatu. Oporność czujników jest kolo 840 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki blad? Podaj kod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

297 Przetwornik prędkości skrzyni biegów-g38 brak sygnału 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód był ewidentnie przerwany? 

Sprawdź rezystację między pinami we wtyczce od czujnika. Niestety nie wiem ile powinien wskazać miernik ale na pewno wartość bardzo wysoka lub nieskonczona będzie oznaczać przerwanie ciągłości któregoś przewodu.

 

Po lewej stronie skrzyni powyżej półosi faktycznie jest czujnik g38.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazuje 820 jeden i drugi ma tyle samo z tego jeden wymieniłem i okazało się ze ma tyle co pozostałe. Przewód był przegryziony prawdopodobnie przez kunę, Zlutowałem go ale nic nie pomoglo wiec wymienilem na drugi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o rezystancje miedzy pinami we wiazce, a nie w czujniku. Postaram sie u siebie zmierzyc jak bede zmieniac dwumase.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności