Gość trust9 Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2009 Mam passata b3 z 93 roku silnik 18 ABS z gazem po nocy gdy zapalam go na bęzynie zaczyna sie nierówna praca silnika tak jakby zalało któtaś ze świec, kopci na czarno i to sie potęguje. Po przełaczeniu na gaz wszystko wraca do normy. Gdy silnik jest ciepły praca zarówno na bęzynie jak i na gazie jest wzorowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2009 wymień czujnik temepratury wody pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeviC3 Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2009 u mnie podobnie było. Wymieniłem świece, kopułke, palec, sonde lambda, czujnik temperatury i przez całe 2 dni było ok. Teraz mi jedynie nie kopci na czarno (prawdopodobnie świece). Obroty też skaczą (chociaż nie tak jak poprzednio, że silnik gasł), ale również śmierdzi benzyną. Zacznij od świec i czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anprzybylo Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2009 mam pytanie a ktory to czujnik bo ja mam ich 3 na samym trojniku na bloku silnika o roznych kolorach czerwony niebieski czarny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeviC3 Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2009 niebieski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2009 Skąd ja znam ten temat... Dziesiątki postów o tym czytałem, ludzie po kilkanaście części wymieniali i nic nie pomaga. Tzn. jednemu pomaga a potem czytam inne posty, że niestety. Od siebie napiszę, że ten czujnik niebieski też wymieniałem kiedyś i nic. Zapewne jak odłączysz na kwadrans akumulator i zresetujesz komputer to wszystko nagle zaczyna chodzić jak prosto z fabryki? Do czasu... Kurcze, możnaby z tych cotygodniowych postów "szarpie, kopci, nie jedzie na benzynie a na lpg super" zrobić jeden i wkleić. Może jakaś tęga głowa wyciągnęłaby jeden konkretny powód takiego stanu. Byloby super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamfor200 Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2009 moim zdaniem do bedzie sonda lambda bo ja wymieniałem już ostatnio wszystko oprócz sondy i na bezynie chodzi jak traktor tak go telepie a przełącza na gaz i cisza nic nie wali i nie szarpie a bezyny pali jak smok a gazu jak normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #8 Napisano 26 Lutego 2009 Często poruszaną kwestią jest miejsce zakupu czujników temperatury. Przyznajcie, że nie kupowaliście w ASO Czujniki temp TYLKO z ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #9 Napisano 26 Lutego 2009 Czujniki temp TYLKO z ASO Oczywiście. Silnik 1,8 ABS - czujnik Hella kod: 6U0919501B cena 103 zł. Sam kupuję jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2009 ja własnie wywaliłem zamiennik czujnika temp. za 30zł i kupiłem orginał w aso za 107zł zobaczymy jak bedzie sie teraz sprawował ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trust9 Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2009 Dziękuję za wszystkie sugestie, zacznę od czujnika temp bo swiece i kable juz wymieniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2009 No oczywiście po czujnik nie jeździłem do żadnego ASO tylko do sklepu moto za rogiem - kilkanaście metrów od warsztatu gdzie robili. Stówy na pewno nie dałem, coś koło 50 zł dwa lata temu. Co do sondy to (tez dwa latka temu) w dwóch warsztatach mówili po pomiarach, że OK. O metododlogię badań nie pytajcie. Jakby coś było nie halo to by od razu zaproponowali wymianę u siebie jak każdy bystry mechanik w potrzebie ($). spermik, nie napisałbyś za miesiąc raportu odnośnie tego czujnika ? trust9, też byłoby fajnie jakbyś co jakiś czas napisał coś o wrażeniach żeby kolejny temat nie umarł bez jasnego rozwiązania. Jak będzie stała poprawa na przestrzeni dłuższej niż kilka dni to już będzie jakiś wniosek pod rozwagę. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarownik3 Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2009 Witam te same objawy już tez myślę ze czujnik temperatury ale po odłączeniu go jest jeszcze gorzej czy to możliwe żeby fałszował odczyt tylko w ujemnej temperaturze bo własnie dzieje się to tylko jak koło zera na zewnatrz. Predzej powiedział bym ze komputer zle dawkuje paliwo. Przez gaz rozjerzdza sie mapa paliwowa czy cos innego w komputerze dlatego nie jest wstanie poprawnie dawkować zwiekszonej ilości przy zimnym silniku lub zimny silnik nie jest wstanie spalic tak duzej ilosci paliwa. Moze pompa paliwa tak tylko przy ciepłym chodzi dobrze. Najlepiej było by przy zimnym sciagnac obudowe wtrysku i zobaczyć w jaki sposób jest podawane paliwo. Meczmy temat forumowicze bo jest to nie lada zagadka nie sztuka wymienić połowe osprzetu. szerokości i przyczepności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość garrett1350 Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2009 Witam wszystkich mam seata toledo 1.8i 93r (mono-jetronic) i ten sam problem i już mnie krew zalewa. Szarpie na zimnym ,brak mocy,śmierdzi paliwem - poprostu go zalewa!!!( na gazie jest ok) -przewody wymienione -świece wymienione -czujnik temperatury sprawdzony(jest ok) -pompa paliwa wymieniona -sonda lambda wymieniona(przestał kopcić na czarno) -przepustnica wymieniona na używaną(ponoć dobra) -uszczelki sprawdzone(brak lewego powietrza) Pojechałem do poleconego mi mechanika który stwierdził że wtrysk jest do wymiany bo się zawiesza i dlatego go zalewa i szarpie. czyszczenie wtrysku pomaga mi na kilka dni dopuki nie pojeżdze na gazie. Jeżdzimy na gazie wtrysk nie pracuje-paliwo go nie chłodzi i dlatego się zapieka, to częsta uterka wtakim aucie z gazem -mam drugi używany (mam nadzieje że jest dobry i nie był w aucie na gazie) za kilka dni go wymienie to dam znać czy pomogło. Może to rzeczywiście to? Jak ktoś da mu rade niech napisze - prosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2009 wszystkie starsze samochody w gazie tak maja... ze na benzynie słabo a na gazie super... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość garrett1350 Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2009 Witam ponownie. więc tak jak powiedział mechanik-wtrysk do wymiany. wymieniłem i jak na razie problem znikł, zobaczymy co będzie dalej. a tak na marginesie wie ktoś jak wyskalowany jest wskażnik temperatury w toledo 1? chce wiedzieć jaka jest temperatura przy danej kresce na wskażniku pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anprzybylo Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2009 mam pytanko a co bada czarny czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość centurion Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2010 Pomocy proszę Mam paska 1,8 b4 ADZ szarpie przy ruszaniu, jest po wymianie poduszki przedniej i tylnej olejowej , silnik pracuje równo sprzęgło nie jest spalone, po rozgrzaniu silnika problem ustępuje RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #19 Napisano 10 Września 2015 Witam, mam Passata B3 1.8 ABS, i ten sam problem, tzn. nierówna praca silnika tuż po odpaleniu, problem znika zaraz po 1min pracy, a nawet po przejechaniu max 1 km. Świece i przewody były wymieniane jakiś czas temu, dodam że auto miało zakładany gaz około miesiąc temu, lecz problem pojawiał się wcześniej kiedy to jeszcze gazu nie miał. Ostatnio zrobiłem mu klimę i kiedy klima się załącza, to taki sam obiaw, tak jakby nie chodził na wszystkich garach, elektryk powiedział że przyczyną jest jakiś sterownik, który nie wysyła sygnału by pobierał sobie większą dawkę paliwa, i tu zastanawiam się czy można by połączyć te dwie sprawy(...), samochód na gazie pali 9,5 L/ benzyna 6,84, także sąda lambda chyba ok, chociaż rano po odpaleniu jakoś zawsze kopci chwilę na biało, tak to samochód ma moc nic mu nie brakuje. I tu pytanie do was, czy jest ktoś kto mógłby wrzucić zdj. gdzie jest umieszczony ten czujnik temperatury, bo ostatnio jakiś wymieniałem, ale to mi na liczniku nie wskazywało, no i po wymianie tamten problem zniknął, ale tam chyba jest jeszcze inny ten czujnik(nie wiem czy nie przy chłodnicy), jest ktoś w stanie mi to za pomocą zdjęcia przedstawić ewentualnie dobrze opisać ? Nie widzę sensu wymiany pompy paliwa bo gdyby szwankowała to by cały czas coś się działo, a to zresztą jak i na benzynie tak i na gazie się dzieje kiedy jest zimny(...). Ewentualnie powiedzcie mi które te uszczelki jeszcze sprawdzić ?. A i dodam że wymieniałem dziś filtr powietrza, no i wog. samochód inaczej zaczął chodzić, teraz wchodzi na jeszcze mniejsze obroty jak wchodził, miałem mu na lince o oczko przesunąć ale nie ma już oczek, i czy na ciepłym czy na zimnym to teraz mam wrażenie że ma te za małe obroty na jałowym(...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #20 Napisano 10 Września 2015 Wymieniałem ten czujnik temp. Dodatkowo dziś rozebrałem całą przepustnicę, poczyściłem, chociaż nie było za brudne, te przewody od odmy, rozebrałem wsio prócz silniczka krokowego którego tylko wyjąłem, bo rozebrać go nie mogłem... jakoś mocno trzymał się na tych zatrzaskach i jeden nawet pękł(jedynie co przy krokowym zrobiłem to wyczyściłem drobnym papierem ściernym ten trzpień co się wysuwa), teraz po tym wszystkim auto nawet po poluzowaniu linki gazu do końca nie gaśnie, nie gaśnie mi na zakrętach i po puszczeniu na luz, zobaczymy co będzie rano... i jest jeszcze jedna rzecz którą zrobiłem tylko niech pierw ktoś mi powie od czego to jest i za co odpowiada ? jak widać jedna dziurka jest zatkana tą zieloną zawleczką a z drugiej biegnie do góry ten przewód, no i u mnie kończy się zaraz na 4 cm(...) i dopierdziela tamtędy nieźle powietrze, nie wiem czy to teraz się zrobiło, czy już tak jeździłem z tym od dawna, ale jest jeden przewód, który nie jest podłączony do niczego, wygląda na to że kiedyś właśnie mógł być podłączony razem z tym czarnym, biegnie on na masce, a następnie prowadzi do miejsca gdzie jest akumulator, podłączony jest do tego ustrojstwa które nie wiem za co odpowiada... o ile mnie pamięć nie myli z rozgałęźnika jeden z przewodów biegnie do tego czegoś -> bardzo proszę was o pomoc w wyjaśnieniu tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach