Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Tam jest tylko gumowa wkładka - nie ma łożyska, jak to było w B4. Ale jak jest zużyta guma, to będzie pukać. I na stanowisku raczej tego nie stwierdzisz, bo na szarpaku to ci będzie tłukło całym przodem.

 

Sa tam jeszcze tzw sprezyny talerzowe - gora i dol. Czy one moga tez pukac czy jesli cos puka to tylko to lozysko/guma?

A moze ktos pozbyl sie stukow poprzez wymiane wlasnie tego lozyska - w jaki sposob bylo slychac te stukanie wtedy?

 

 

Nikt nie mial do czynienia z tymi sprezynami talerzowymi? Czy zuzyte moga tluc czy tylko te nieszczesne lozyska?

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w aso renault (a tak odwiedzam po kolei warsztaty w okolicy, a już było ich ze 20 od maja tego roku). Na 90% (tylko 90%, bo nic nie zapłaciłem) powiedziano, że to:

 

- prawa poduszka silnika, prawa poduszka skrzyni plus nowy wahacz firmy kraft, który jest zbyt podatny na siłę ciągnięcia całej masy auta.

 

Przy aucie znaleźli się w sumie prawie wszyscy mechanicy renault aso - ok 9 (tylu akurat było).

 

Zobaczymy - wymienię te elementy i zobaczymy do dalej. Diagnoza jest taka, ponieważ stwierdzono, że prawdopodobnie silnik się odkształca podczas ruszania, a powoduje to także wahacz i poduszka silnika i skrzyni, i całość, będąc luźna, powoduje bicie silnika, lub jakiegoś elementu o jakiś inny element. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszyscy mechanicy renault aso - ok 9
gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeśc, powodzenia, może ci pomogą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że też mi pomogłeś, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że też mi pomogłeś
spokojnie koledze chodzi iż potrzeba jednego mechanika ale z głową, sprawdź tuleje bananów, te z olejem... jak są do dupy to będą takie objawy... wystarczy jak ktoś je zwalił przy montażu lub takie kupiłeś... jak są nowe to tylko sprawdzanie łyżką. I nie konsultuj tego z reno bo tak wiedzą tyle o zawieszeniu passata i przypadłościach co kot napłakał.. podskocz do ASO VW lub skody spytaj o kumatego mechanika... a uwierz są tacy nawet w ASO i gwarantuje znajdzie szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w dwóch aso vw (Mroczkowski w Poznaniu i Świtoń-Paczkowski w Lubinie). O ile w pierwszym aso powiedzieli, że mam z tyłu do wymiany tuleje tylnej belki (rzeczywiście- były. Po wymianie dalej to samo. Części to Lemforder za 165zł szt/ przy niezłym rabacie). W kolejnym aso powiedzieli, że nic mi nie stuka (koszt 250zł za sprawdzenie). Pojechałem do renault i tam jedna osoba stwierdziła, że mam te poduszki do wymiany plus wahacz (banan, który był już wymieniany, ale jest zbyt elastyczny i koło lekko chodzi (szok!).

 

Może jeszcze podjadę do Skody u siebie w Głogowie, tam tylko chcą 150zł za sprawdzenie :)

 

Póki co, wymienię te poduszki z wahaczem i zobaczę do będzie dalej.

 

Passat jest bardzo tani w użytkowaniu :)

 

Od lipca (4 sprężyny i amortyzatory i dwa wahacze - 1400zł po rabatach), Tuleje tylnej belki z wymianą ~500zł, wahacze wszystkie pozostałe wraz z drążkami kolejne 800zł. Teraz za wahacz trw oraz poduszki (3) lemfordera po rabacie 560zł plus robocizna i nie wiem czy przestanie to pukać :)

 

(nie wspomnę o kupnie 2 opon letnich 450zł oraz 4 zimowych 800zł).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź tuleje bananów, te z olejem...

 

o jakie tuleje tutaj chodzi?

 

ja u siebie wymieniłem wachacze oraz drążki i dalej cos wali, tylko ze objawy sa troche dziwne bo stukanie wystepuje czasami

1 wcale nie stuka i całosc chodzi idealnie

2 stuka delikatnie i z mała czestotliwoscia - głównie wtedy kiedy samochód wchodzi w zakręt

3 stuka bardzo czesto i tak ze nie idzie wytrzymac:)

generalnie nie wiem od czego zalezy to czy passat zaczyna stukac (czasami ruszam i jedzie idealnie a czasami pierwszy ruch zawieszenia i juz wystepuje stuk)

 

dodam ze mam nakrecone 208 tys (przebieg pewny)

sam juz teraz nie wiem czy wymiana wahaczy dała cokolwiek (wymienieone na trw)

mechanik tez rece rozkłada i mówi ze w zawieszeniu jest wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o jakie tuleje tutaj chodzi?

 

ja u siebie wymieniłem wachacze oraz drążki i dalej cos wali, tylko ze objawy sa troche dziwne bo stukanie wystepuje czasami

1 wcale nie stuka i całosc chodzi idealnie

2 stuka delikatnie i z mała czestotliwoscia - głównie wtedy kiedy samochód wchodzi w zakręt

3 stuka bardzo czesto i tak ze nie idzie wytrzymac

generalnie nie wiem od czego zalezy to czy passat zaczyna stukac (czasami ruszam i jedzie idealnie a czasami pierwszy ruch zawieszenia i juz wystepuje stuk)

jest to tuleja na bananie mocowana do nadwozia, jeśli się wybije lub wywali olej itp, jest ruch wahacza i koła przód tył, zwiększa się to przy skrętach kierownicą. Objawy to ... stukanie przy pokonywaniu garbów na drodze np. pofalowany asfalt, nierówności... dodatkowo objawia się stuknięciami przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przy jeździe, często po wyjściu z zakrętu i jest często mylone z uszkodzonymi poduszkami silnika lub skrzyni. Jeśli tuleja ma trochę przebiegu to widać gołym okiem, jeśli nie wsadza się łyżkę i sprawdza, czy jest przesunięcie lub czy guma nie skrzypi. Często załatwiają je mechanicy skręcający ten wahacz i tuleję na podniesionym zawieszeniu... zerwanie gwarantowane.

Sprawdzić można i we dwie osoby tj. jedna do kanału druga do pchania samochodu.. podstawiamy dwa klocki około 10 cm przed i za kołem aby był ruch samochodu przód tyl i koło zatrzymywało się na klocku.... i patrzymy czy wahacz tzn tuleje nie mają ruchu przód tył.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o tuleje metalowo-gumowe to wymienia się wtedy jak przegub kulisty nie ma luzu.Zdejmuje się wahacz,wyciska się na prasie lub w imadle starą i w ten sam sposób wciska się nową tuleję.Ja robiłem już u siebie taką naprawę.Po wymianie stuki zniknęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja,

Passat 97' 1.9 110KM (AFN) Variant

 

Tydzień temu wymieniłem komplet zawieszenia (wszystko tzn. wahacze, łączniki stab. , końcowki drązków) firmy FEBI, amortyzatory przód Kayaby i oprócz tego kur..a mać włożyłem w samochód kupe kasy od rozrządu przez napinacze i alternatory oraz tarcze i klocki po wszelkie króćce i odmy - masakra, ale tak jest jak się długo nie dokłada stopniowo i naraz chce się ratować świat. Samochodem robie 5-7 tys. miesięcznie i spędzam w nim połowe życia więc jestem wyczulony ale jak stukało przed tak stuka (może nie tak samo ale jednak) nie mam już zielonego pojęcia i szczerze mowiąc ręce mi opadają.

Bardzo proszę o fachową i sensowną poradę. Może jest tu jakiś konkretny mechanik, ktory zjadl na paskach zęby i pomoże. Chętnie podjadę na konsultację i zapłacę. Śląsk i okolice krakowa.

pozdrawia

piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomoge ale najgorsze jest to że mechanik stwierdzi ze może to ... i wymienia i bierze kase za robocizne i coś tam jeszcze zarobi na częściach -czesto nie mało , bo jak człowiek sam kupi to on już nie ma czasu , a póżniej to jeszcze to wymienimy i.t.dalej i nie oficjalnie się nie przejmuje bo i tak zarobił , a my niepotrzebnie kase wywalilśmy, i właśnie tu błędna diagnoza mechanikom uchodzi płazem ,chcesz to już nie przychodź bedą i tak następni , a w innych zawodach - nie naprawiłeś , nie działa to za co mam płacić .

- w moim zawodzie -nie będe robił sobie reklamy -bo też i nie potrzebuje ludzie nie zapłacili by nic za usługe nie trafną , nawet gdybym włożył swoje materiały które musze przecież kupić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To teraz ja,

Passat 97' 1.9 110KM (AFN) Variant

 

Tydzień temu wymieniłem komplet zawieszenia (wszystko tzn. wahacze, łączniki stab. , końcowki drązków) firmy FEBI, amortyzatory przód Kayaby i oprócz tego kur..a mać włożyłem w samochód kupe kasy od rozrządu przez napinacze i alternatory oraz tarcze i klocki po wszelkie króćce i odmy - masakra, ale tak jest jak się długo nie dokłada stopniowo i naraz chce się ratować świat. Samochodem robie 5-7 tys. miesięcznie i spędzam w nim połowe życia więc jestem wyczulony ale jak stukało przed tak stuka (może nie tak samo ale jednak) nie mam już zielonego pojęcia i szczerze mowiąc ręce mi opadają.

Bardzo proszę o fachową i sensowną poradę. Może jest tu jakiś konkretny mechanik, ktory zjadl na paskach zęby i pomoże. Chętnie podjadę na konsultację i zapłacę. Śląsk i okolice krakowa.

pozdrawia

piotrek

Jest jeszcze jedna rzecz której nie masz wymienionej (a przynajmniej o niej nie wspomniałeś) a może dosyć intensywnie stukać-poduszka amortyzatora...Wystarczy że jest wybita a będzie rąbać aż miło.

Tu masz link ze zdjęciem

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze jedna rzecz której nie masz wymienionej (a przynajmniej o niej nie wspomniałeś) a może dosyć intensywnie stukać-poduszka amortyzatora...Wystarczy że jest wybita a będzie rąbać aż miło.

Tu masz link ze zdjęciem

 

Pozdrawiam

 

Ja wlasnie dzis to bede wymienial bo wssytko sprawdzone po 3 razy, zero luzow na wahaczach i w calym zawieszeniu i dalej tlucze.

Jak to nie bedzie to to chyba juz zepchne dziada do rowu ;)

 

 

No i juz szukam odpowiednio glebokiego rowu :(

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem ustał po wymianie poduszek skrzyni i poduszki prawej silnika oraz kolejny raz wahacza dolnego tylnego (banana) na firmę lemforder (poduszki) oraz wahacz trw. Nigdy więcej zamienników. Chytry traci dwa razy, chociaż o chytrości nie mogę tu mówić, bo to mechanicy mi to wsadzili. Ciekawe czy uznają mi gwarancję na ledwo założony wahacz (kraft), który sami tam wsadzili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta poduszka amortyzatora to inaczej zwane gniazdo amortyzatora? - jeśli tak to mój mechanik twierdzi że oba były w dobrym stanie dlatego nie wymieniłem. czy faktycznie przyczyną w takim razie mogą być poduszki pod skrzynią i motorem?

jeszcze jedno - przepraszam ,że w tym temacie ale strasznie upierdliwe i męczące są skrzypiące plastiki drzwi i słupków - szlag mnie trafia. macie może jakiś patent na to?

pozdrawiam

Piotrek Broda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis odkryłem przyczyne stuków w moim passsacie:)

dziwne stuki wydaje deska rozdzielcza...

wystarczy złapac w za deske nad zegarami i ruszyc nią do przodu i do tyłu

mocniej stuka w czasie jazdy niz na postoju

jak juz sie dowiedziałem ze to nie jest zawieszenie to zostawiam temat do wiosny jak cieplej sie zrobi zeby nie połamac uchwytów przy demontażu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozólcie że dołączę do upierdliwego tematu.Z jednym się uporasz to znów coś nowego.Ja jak kupiłem paska to pojechałem na stacje diagnostyczną żeby sprawdzić zawieszenie z przodu i z tyłu.Z tyłu do wymiany miałem amorki(wymieniłem na sahs)oraz profilaktycznie zmieniłem z tyłu też sprężyny.Z przodu całe zawieszenie było ok za wyjątkiem poduszki amortyzatora ze strony pasażera,więc umówiłem się na wymianę,no i wymieniłem.Dodam że przed zmianą tej poduszki stuki były prawie niesłyszalne,nawet dla mnie a strasznie wsłuchuję się we wszystkie stuki i takie tam.Po jakichś dwóch tygodniach od wymiany stuki się strasznie nasiliły no i trwają do dziś.Byłem na dwóch róznych stacjach diagnostycznych i nic niby wszystko jest ok,ale nie jest.Tak mnie ten temat już wnerwia że...Szukałem może zderzak lużny poprawiłem mocowanie z prawej strony.Nic nie pomogło.Już nie wiem co myśleć jutro mam wolny dzień może zajadę do mechanika niech mi sprawdzi może wymieni raz jeszcze mocowanie tego amora.Na prostej i gładkiej nawierzchni jest bajka,a może ktoś podrzuci coś innego co jeszcze to by mogło być może mocowanie zacisków hamulcowych.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyna pukania było to :

w2opdk.jpg

Edytowane przez rafalbazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie przyczyna pukania było to :

w2opdk.jpg

 

I co ci pukalo w tulei???

 

---------- Post added at 01:26 ---------- Previous post was at 01:24 ----------

 

Puka kulka, a tuleja to raczej powodem zciagania auta na strony jest, tak mi sie wydaje;)

No chyba ze nie byla dokrecona...

 

Swoja droga wpadlem na pomysl jak zregenerowac wachacze, ale narazie jest w fazie testow i zbierania dodatkowych info wiec sie nie podziele. Jeszcze...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co ci pukalo w tulei???

nie niewiem jak i dlaczego sruba dotykała sprezyne gdy ta na policjancie ałbo dziurze pracowała i taki puk- zgrzyt nieprzyjemny był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności