Skocz do zawartości
Carrey

Zamek samoczynnie się zamyka.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeszcze wczoraj jak jeździłem autem było wszystko ok .. jak i całe 1,5 roku wstecz :) i dzisiaj pasiak dał znaki jakiegoś dziwnego zachowywania się zamka podczas otwierania i zamykania.. mianowicie:

żona pojechała dzisiaj na zakupy i w pewnym momencie dzwoni że nie może otworzyć auta z pilota.. cały czas się zamyka. Jak już wkońcu po jakimś czasie udało jej sie otworzyć auto przyjechała do domu i zdała relację. Próba otwarcia auta z pilota skutkowała tym ze auto dawało dźwięki uzbrajania alarmu i ciągle się zamykało, rygle podskakiwały i się chowały. Dodatkowo podczas jazdy !! zamki ciągle się otwierały i zamykały - samoczynnie.:633:

Wiec pod domem pomyślałem - KOMFORT! więc wytargałem wykładzinę, komfort na zewnątrz, otwieram, a tam .... susza, dosłownie ani kropli wody :-/ Dla pewności spsikałem kable i wszystko co tam było preparatem do elementów elektrycznych i poskładałem do kupy.

Próba zamków i ... dziwne zachowanie:

- zamykam pilotem - zamki sie ryglują - jest OK

- zamykam drugi raz - uzbraja się alarm - jest OK

- otwieram 1 raz - rygle podskakują i się chowają - nie jest dobrze

- otweiram 2 raz - rygle podskakują i się chowają i do tego uzbraja się alarm - nie jest dobrze

- otwieram 3 raz - otwierają się drzwi kierowcy

- otwieram 4 raz - otwierają sie wszystkie drzwi

 

Taka sytuacja występuje w kółko - telefon do przyjaciela i nowa wiedza, że przy tej temperaturze mógł przy zamku zamaraznąć stycznik i ciągle daje sygnał do zamknięcia. Więc odmrażacz w dłoń i jazda po wszystkiem do czego był dostęp w drzwiach kierowcy i drzwiach pasażera.

Dla poewności odpinam aku w celu wykasowania ewewntualnych błędów komfortu czy zamka.

Po podpięciu aku znów test i........... bez zmian, dalej taka sama sytuacja :-/ Trochę się poddałem... :-/

Poradźcie więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?

 

P.S. Do modów!! proszę nie przenosić tego tematu do kosza... szukałem czegoś na ten temat natomiast nie znalazłem nic co by mnie interesowało. Sam nawet kiedyś pisałem Almannah dla potomnych dotyczący zamków... jednak dzisiaj zgłupiałem, nie wiem za co się zabrać a pogoda niezachęca do rozbierania wszystkich drzwi :-.

 

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez Carrey
..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może winny jest pilot.. spróbuj z innym jak masz 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.

Właśnie w tym problem ze drugi pilot kaput.

Wieczorem jeździłem jeszcze autem i zauważyłem pewną zależność - może mylną ... po postoju auto otworzyło się normalnie bez żadnych cyrków ale podczas jazdy jak przejechałem po nierównościach to zamek się zamknął więc go otworzyłem przyciskiem w konsoli w drzwiach. Po chwili znów się zamknął i już go tak zostawiłem żeby okukać co się będzie działo. PO chwili zamek (już zamknięty) zaczął go ciągle zamykać, jakby ciągle dostawał impuls "zamknij".

Podpowiedzcie proszę co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, co obkukać, gdzie ręce włożyć bo nie mam pomysłu.

Może jakiś stycznik się oberwał i obija się podczas jazdy po nierównościach i dostaje sygnał ?? :-/

Jutro niedziela czyli wolny dzień ... to jedyny dzień kiedy jeszcze mogę coś poszperać przy tym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze czas baterie wymienić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może gdzieś się kabel przetarł,np. przy drzwiach kierowcy w gumie harmonijkowej,może sprawdź właśnie tam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może gdzieś się kabel przetarł,np. przy drzwiach kierowcy w gumie harmonijkowej,może sprawdź właśnie tam

Kable w przelotkach całe. Dodam jeszcze jedno, dzisiejsze spostrzeżenie.

Wsiadam rano do auta, otworzyło się normalnie, odpalam, zamek się zamknął - otworzyłem z konsoli w środku. Odjeżdżam i jest ok.. nic się nie dzieje.

Po przejechaniu ok 3-4 km, zamek znów się zamknął - zostawiłem.. po kolejnych kilku km zamek zaczął się zamykać non stop... ciągle dostaje impuls "zamknij", "zamknij","zamknij", "zamknij", "zamknij". Dodam ze nie jest to równomierne - czasem zamknie 1 raz czasem 3-4 razy a czasem zamyka non stop.

Czy mogło coś przymarznąć i głupieje?

Nawet jeśli podjąłbym się rozebrania drzwi - choć pogoda nie zachęca a garażu brakto za które drzwi się zabrać ?

Dodam że drzwi kierowcy już robiłem... tzn zamek robiłem bo była ścieżka w zamku przepalona i nie widział ich jako otwarte, co skutkowało zamykaniem auta nawet po uchyleniu drzwi oraz brakiem brzęczyka świateł i oświetlenia w kabinie. Po tym zabiegu wszystko działało ok 1 rok bez zarzutu. Drzwi pasażera natomiast nie były przeze mnie ruszane choć też któraś krańcówka tam nie domaga bo też nie widzi ich jako otwarte i nie ma podświetlenia - jednak te drzwi są mniej używane i póki co mi to nie przeszkadzało więc nie robiłem ... poza tym nie miałem na to czasu. Kilka dni temu dwa razy zdarzyło się że otwierając auto drzwi pasażera się nie otworzyły, jednak to było tylko 2 razy i potem wszystko było wporządku ... do wczoraj :-/

W takiej sytuacji za które drzwi się zabrać, który zamek może głupieć ?

 

---------- Post added at 14:49 ---------- Previous post was at 11:02 ----------

 

Jakieś sugestie, wskazówki?

Nie mam pomysłu w co włożyć ręce.

A może któryś z forumowiczów z Sosnowca i okolic byłby w stanie użyczyć na podmiankę sterownik szyb i zamków znajdujący się na drzwiach od środka ... przynajmniej jedno źródło bym wyeliminował.

Pozdrawiam

Edytowane przez Carrey
..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ci "masuje" przewód którym idzie impuls na zamykanie drzwi. W paskach zamykanie i otwieranie sterowane jest masą. Jeśli gdzieś przewód łapie "masę" będzie się działo dokładnie jak u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/quote

 

A może krańcówki z zamku - miałem podobną sytuację - jak otwierałem samochód to zaraz po otwarciu zamków w tylnych lewych drzwiach od razu się zamykał i tak w kółko. Pomogło poprawienie lutów w zamku. Może u ciebie jest coś podobnego tyle, że w przednich drzwiach kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś ci "masuje" przewód którym idzie impuls na zamykanie drzwi. W paskach zamykanie i otwieranie sterowane jest masą. Jeśli gdzieś przewód łapie "masę" będzie się działo dokładnie jak u Ciebie.

 

Witaj Jarkow,

a możesz mi podpowiedzieć gdzie dokładnie i czego szukać?

I jakie jest większe prawdopodobieństwo które to będą drzwi... lewe, prawe, klapa?

Jedno spostrzeżenie co do kabelków.... jak wyciągałem komfort to zauważyłem ze przewód masowy od komfortu ma w jednym miejscu przetartą izolację (przewód jest cały), spsikałem to preparatem do układów elektrycznych i zaizolowałem. Choć nie wydaje mi się, żeby to on powodował takie zachowanie - w końcu to masa i jak będzie dotykać do blachy to raczej dobrze.

Więc czego i gdzie szukać .... ?

 

---------- Post added at 14:06 ---------- Previous post was at 13:58 ----------

 

A może krańcówki z zamku - miałem podobną sytuację - jak otwierałem samochód to zaraz po otwarciu zamków w tylnych lewych drzwiach od razu się zamykał i tak w kółko. Pomogło poprawienie lutów w zamku. Może u ciebie jest coś podobnego tyle, że w przednich drzwiach kierowcy?

 

Casoni.... tak myślałem .. tylko tu chodzi o krańcówki mówiące o otwarciu/zamknięciu drzwi .. te główne do których przychodzą niebieski i czerwony przewód... tylko nie bardzo uśmiecha mi się rozbieranie wszystkich drzwi w taką pogodę .. .a pewności nie mam że to będą drzwi kierowcy... równie dobrze mogą to być drzwi pasażera lub klapa tylna.

 

Qrcze ... właśnie mnie olśniło co mogę jeszcze sprawdzić przed rozbiórką drzwi... przecież teraz w czasie zimy częściej używam klapy tylnej (tam jest miotełka do odśnieżania i skrobak:))....a że między tylną szybą i klapą często tworzy się spora warstwa lodu to przecież mogła się przeciąć/złamać gumowa przelotka między klapą a budą, a w niej jakiś kabelek.. a tego nie sprawdzałem, sprawdziłem tylko przelotki w drzwiach. Jak tylko wrócę z pracy to sprawdzę tą przelotkę...

 

Jednak pytanie nadal zostaje otwarte...

 

---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 14:06 ----------

 

Dzisiaj po pracy zerknąłem na przelotkę w tylnej klapie... nie nosi ona żadnych śladów przetarć, załamań itp. wyjąłem jej końce z klapy i z błotnika i tam kabelki łanie ceną .. nie zauważyłem żadnych przetarć, ani zadnej wody w środku..

Zatem gdzie szukać przyczyny... jaki kabelek i gdzie może "masować"??

Nie bardzo uśmiecha mi się rozbieranie drzwi i poszukiwanie "igły w stogu siana" ...

Edytowane przez Carrey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem poszukam instalacji elektrycznej do paska, to spróbuję więcej pomóc. Przed rozbieraniem drzwi spróbuj odłączać kolejno elektrykę drzwi - po zdjęciu gumy łączącej masz kostki - rozepnij je (oczywiście pojedynczo) - zacznij od tylnych drzwi, najmniejsze prawdopodobieństwo że to ich wina. Masa na przewodzie czerwono niebieskim w drzwiach przednich daje impuls do zamknięcia drzwi. To samo będzie się działo przy uszkodzonym mikrowłączniku w zamku centralnym, ale nie tym odpowiedzialnym za oświetlenie progu i wnętrza, tylko tym, jednym z trzech sztuk wlutowanych w płytkę drukowaną (po rozebraniu zamka) który dostaje impuls od przekręconego kluczyka. Dobrze byłoby najpierw znaleźć uszkodzone drzw - lub bagażnik. Może podpięcie pod vag-a pokazałoby które drzwi mają kłopoty z komunikacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarkow będę bardzo wdzięczny za wskazanie gdzie najlepiej szukać usterki.

Co do kostek w gumach to powiem wam tak ... czytałem kiedyś że tam mają być jakieś kostki... jednak u mnie po zdjęciu przelotki między drzwiami a buda idą tylko kable w izolacji (na całej długości) i nie ma tam żadnych kostek :-/

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie....

do tej pory (przed opisywaną usterką) działały mi krańcówki w drzwiach kierowcy, prawych tylnych drzwiach oraz tylnej klapie. Tzn po otworzeniu auta z pilota i uchyleniu wyżej wspomnianych drzwi lub klapy było ok.. i nie zamykał się, po otwarciu innych drzwi (nie otwierając wyżej wymienionych) zamki po kilkudziesięciu sekundach się zamykały ponieważ komp nie widział tych drzwi jako unlock. Nie przeszkadzało mi to zbytnio a poza tym nie miałem czasu żeby to zrobić.

Teraz w obecnej sytuacji gdzie zamki szaleją zauważyłem kolejną zależność... jak otworzę auto z pilota i otworzę drzwi kierowcy to nie zamknie się do momentu odpalenia auta (czyli krańcówki ok), jednak jak po otworzeniu z pilota otworzę tylną klapę, która wcześniej działała to po kilkunastu!! sekundach się zamknie. Czy to jest wskazanie że to zamek tylnej klapy szaleje i czy to ten zamek może powodować takie zachowanie centralnego ? Czy to zbieg okoliczności że uszkodzony zamek powoduje takie zachowanie centralki ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz sedana? A czy światło w bagażniku gaśnie i zaświeca się w zależności od tego czy drzwi są otwarte czy zamknięte? Co do kostek w gumach to one tam są, tylko schowane w słupkach. Po zdjęciu gumy musisz wyciągnąć przewody i wtedy pokażą ci się kostki, z tego co pamiętam to są dwie jedna z trzema przewodami to głośniki w tylnych drzwiach, druga chyba z pięcioma to zamek i szyby. Oczywiście tej od głośników nie musisz rozpinać. Co do tylnego zamka - bardzo możliwe że to on powoduje to samoczynne zamykanie. Jeśli otworzysz drzwi kierowcy - które mają sprawne krańcówki, później bagażnik i zamkniesz drzwi kierowcy to zamek nie powinien się zamknąć bez względu na to czy krańcówka w bagażniku jest sprawna czy nie. Zamek musi dostać drugi impuls do zamknięcia żeby się zamknął - właśnie wspomnianą "masę". No chyba że modułkomfortu masz uwalony w taki specyficzny sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli to sedan to mogą być przetarte przewody (nie widać ich bo są w koszulce gumowej) - przewody idą pod amortyzatorkiem z lewej strony, który naciska na wiązkę. U mnie z tego powodu nie było światła w bagażniku i nie mogłem zamknąć samochodu używając zamka w tylnej klapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie... tak mój pasek to sedan.

Jeśli chodzi o wiązkę z tylnej klapy to nie sądzę aby była przetarta ponieważ sama gumowa otulina jest w bdb stanie, nie widzę żadnego miejsca w którym mogłoby być przetarcie. Światło w bagażniku swieci.

Ale opiszę dzisiejszą sytuację:

jechałem dzisiaj do pacy (60km) i ani razu zamek nie zamknął się w trakcie jazdy - wszystko wyglądało normalnie bez żadnego problemu. Tylko przed samą pracę wstąpiłem do sklepu i wychodząc z auta zamknąłem je z pilota. Gdy wróciłem i otworzyłem to on spowrotem się zamknął .. dopiero za 3 razem się otworzył całkowicie. Później w trakcie dalszej jazdy znów było wszytsko ok. Po pracy jak otworzyłem auto to znów od razu się zamknął i też dopiero za 3 razem otworzył sie całkowicie. W czasi ejazdy do domu - znów 60km- wszystko było ok, nie zamykał w trakcie jazdy.

Czy to może byc spowodowane jakąś wilgocią w zamku czy raczej nie obędzie się bez rozbiórki któregoś zamka ?

Czy VAG wykaże który zamek ma problem bo jutro kolega ma mi go podpinać ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...

dzisiaj znajomy podpiął mi do paska VAGa i wyskoczyły następujące błędy związane z zamkiem:

928 Siłownik zamka centralnego lewy przód-F220

nieprawidłowy sygnał

 

1032 Przycisk zamka centralnego prawy

zwarcie do masy

 

O ile 928 rozumiem - trzeba rozebrać drzwi i poszukać usterki to błędu 1032 wogóle nie rozumiem - o jaki przycisk chodzi - czyżby przycisk od sterowania zamkiem w panelu na drzwiach od środka samochodu ??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1032 Przycisk zamka centralnego prawy

zwarcie do masy

Właśnie to powoduje samoczynne zamykanie się zamków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Jarkow... tylko powiedz proszę o jaki przycisk chodzi - czy to ten przycisk na panelu do sterowania szybami i centralnym ?? (prawy to akurat ten od zamykania auta od środka).

Tylko czy to ma wpływ na wystąpienie błędu 928. dodam że jak skasowaliśmy z kumplem te błędy to po odpaleniu wystąpił tylko błąd 928 a po kolejnej próbie wystąpiły dwa. i później znów tylko 928.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz do sprawdzenia przedni zamek lewy - niewłaściwe działanie siłownika może być spowodowane uszkodzeniem (lub złym połączeniem - zimny lut) któregoś z trzech mikrostyków wewnątrz zamka - nie chodzi o ten pod zamkiem na 2 kabelkach, tylko wewnątrz zamka na płytce drukowanej są 3 mikrostyki odpowiadające za pracę siłownika. Uważaj przy składaniu - łatwo się pomylić i wtedy taka plastikowa zapadka się źle ustawia - objawia się to "wybijaniem" bolca przy zamykaniu drzwi z panelu kierowcy (tym przyciskiem zamknij-otwórz). Drugi błąd - to zwarcie do masy wskazuje na prawe drzwi, ale spróbuj najpierw wypiąć po prostu kostkę z tego panelu do sterowania szybami i zamkiem w drzwiach kierowcy. Może tam jest uszkodzony przycisk zamknij - daje impuls na masę. Po wyjęciu panelu sprawdź dokładnie miernikiem działanie wszystkich włączników. Jeśli nie panel, to należałoby sprawdzić stan przewodów w drzwiach kierowcy - pisałem wyżej że impuls do zamknięcia wszystkich drzwi to kabel czerwono-niebieski - podanie na niego masy zamyka wszystkie drzwi. To na początek, później jeśli nie znajdziesz w lewych drzwiach trzeba iść do prawych. Oczywiście "sprawdzić stan przewodów" oznnacza również sprawdzenie kostek, przelotki, oraz zamka wewnątrz. Sorry, ja "widzę" jak to zrobić, ale nie umiem o tym pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności