Skocz do zawartości
kato

Serwo - demontaż

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

 

niestety zdarzyło się to i u mnie. Woda zamarznięta w serwie. Po przeczytaniu postów na ten temat, których na forum jest multum, wyciągnąłem wode strzykawką. niestety okazuje się, że moje serwo jest zdajsie dwu komorowe i w dalszym ciągu w drugiej komorze jest woda. Przy wciskaniu hamulca słychać jak się przelewa :( Przez otwór po zaworze nic już nie da się wyciągnąć ( a wyciągnołem 0,5l). Czy ktoś wie jak wyciągnąć wode z drugiej komory? Ewentualnie jak zdemontować serwo i jak wtedy tą wode odessać? Niestety nic na ten temat na forum nie znalazłem prócz tego że komus zrobił to jakiś mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak to dzięki za pomoc. Już sobie poradziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak??? Podziel się swoją wiedzą z nami:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kato, proszę pomóż- mam to samo. Wężykiem nie mogę więcej a dalej zamarza .Na wyposażeniu dodatkowym mam teraz suszarkę do włosów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz serwo. Moje było zdajsie 2 komorowe. po wyciągnięciu wężykiem tego co się dało w dalszym ciągu słychać było chlupotanie. Teraz to już dokładnie nie pamiętam ale mnie nie udało się wyciągnąć całego serwa. Odkręciłem wszystkie śruby mocujące sewo - tak że było ono lużnie ale nie mogłem rozłoczyc tego przegubu wewnątrz kabiny łączocego serwo z hamulcem. Więc cała operacja polegała na delikatnym pompowaniu pedałem hamulca na takim właśnie lużnym sewie i okazało się że woda z drugiej komory chyba została wyciśnieta przez otwory po śrubach (tak to sobie tłumacze przynajmniej bo właściwie to 100 % nie dam - fakt jest taki że przestało chupotać). Dodam jeszcze że auto stało na 4 kobyłkach (koła w powietrzu) i spuszczony był cały płym hamulcowy. Oczywiście wszystkie przewody od abs'u także porozłączane. Jeśli się uda to po całym zabiegu trzeba odpowietrzyc układ hamulcowy i abs Vag'iem zdajsie. Jeśli będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało może jakoś powoli poprzypominam sobie jeszcze jakieś czegóły. powiem Ci tylko że robiłem to sam z ojcem który o autach ma pojęcie 0 :) zajeło mi to cały dzień i kolejne przedpołudnie ale auto jeżdzi i tegoroczne mrozy go nie wzruszyły a stoi na dworze.

Edytowane przez kato

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, postaram się Twoim sposobem. Narazie jest na plusie i problem minął. Ja wężykiem nie pociągnąłem nic-był tylko brudny z jakby błota a kombinowałem dobrą godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak z tym serwem? Marznie dalej czy dałes rade ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem u mnie taki przypadek w ASO to wymienilismy niestety to serwo bo nie mozna było dac gwarancji klientowi ze znowu tak sie nie stanie ze dostanie sie woda i zamarznie bo widocznie straciło chyba szczelnosc juz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem kupić używkę na allegro, trafiłem z audi a4 .cały symbol sie zgadzał tylko litera na końcu była inna. Przeczytałem na forum,że ta literka nic nie zmienia i rzeczywiście. Róznica była tylko w wygladzie gumy-osłony króćca. Wymieniłem i problem z zamarzaniem minął. Wymiana prosta- asystowałem mechanikowi- czas z odpowietrzeniem układu ok 1,5 godziny.

 

---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 14:48 ----------

 

Kupiłem z symbolem 8E0 612 105 P za 100 zł. Oryginalnie miałem z końcówką J.

wytargałem z tej aukcji

http://allegro.pl/item844625892_a4_06r_servo_serwo_kompletne_8e0_612_105_p.html

 

Teraz borykam się z słabymi hamulcami -stary temat- jakby wspomagało zbyt słabo- kilka razy stukniesz pedał hampla i twardnieje zmniejszając skuteczność hamowania prawie do zera. Po chwili powolutku serwo zaczyna pomagać i hamujemy. Myslę,że albo mam nieszczelność w wężykach ( narazie nie znalazłem nic takiego) albo mam słabą pompe vacum.

Narzazie jeźdżę - wczoraj przegląd śpiewająco przeszedłem więc nie jest tak źle :) A Bałem się,że nie pohamuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz borykam się z słabymi hamulcami -stary temat- jakby wspomagało zbyt słabo- kilka razy stukniesz pedał hampla i twardnieje zmniejszając skuteczność hamowania prawie do zera. Po chwili powolutku serwo zaczyna pomagać i hamujemy.

 

Mam dokladnie to samo, mechanik tez ogladal te cale ustrojstwa - nic z tego nie wyniklo. Tez na razie bede z tym jezdzil, moze pozniej cos wyjdzie konkretniejszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie! Wymieniłem wszystkie wężyki i uszczelniłem luźny kruciec pompy vakum poxyliną, oczywiście po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, wyszło super. Uszczelniłem opaską gumę w grodzi silnika i komory podszybia, tam gdzie idzie rurka do serwa. Powiem że narazie jest OKI. Dodatkowo vakuometrm sprawdziłem jak ciągnie pompa vakum i wyszło że do -0,9 bara, czyli ok. Zobaczymy jak dalej będzie. Pozdrawiam i przypominam że, podciśnienie w naszych autach to sprawa bezpieczeństwa ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze jakas fotke tego krocca, nie jestem pewien czy to ten o ktorym mysle a nie mam jak pokazac.

dzieki

 

Czy to chodzi o ten czarny wezyk ktory wychodzi z serwa po lewej stronie od tego zbiorniczka?

http://www.allegro.pl/item930053348_pompa_hamulcowa_serwo_1_9_tdi_seat_ibiza_99_01r.html

 

Wiem ze to inne serwo ale wezyk jest w tym samym miejscu co i u mnie.

Rozumiem ze ma byc ciasno spasowany i nie mam miec zadnych luzow zeby mozna bylo nim ruszac i obracac, tak?

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z serwa wychodzi taki właśnie wężyk i idzie do pompy wakum. W "połowie" drogi jest w ściance, oddzielajacej komorę podszybia od komory silnika, taka guma która łączy krótszy koniec idący do pompy vakum i tam musisz sprawdzić szczelność. Z jednej i drugiej strony wchodzi kruciec który nie zawsze jest szczelnie osadzony. Trzeba to poprawić ;). Mam nadzieję że wiesz o którą część chodzi. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , a jak sprawdzić szczelność w/w połączeń. Nia mam vacuometra, a jesli chodzi o badanie - ogladanie to jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy trzeba jakoś odpowiednio dobierać serwo do avf czy wystarczy dwukomorowe z innego avf? chodzi mi dokładnie o to jakie mogę kupić do mojego modelu z allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w/g mojej wiedzy :patrz nr części ignorując ostatnią literkę (jest dla nas nie istotna i dotyczy lat i aut zastosowania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od serwa wychodzi przewód chyba z powietrzem w stronę komory silnika i smyczy mi z niego powietrze sory ze tu to pisze...

od czego jest ten przewód i czy możetak bbyć czy musze coś z tym zrobić ?

11130597_829445777125989_1551325785_n.jpg i przy serwo mi tam syczy jak delikatnie poruszam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego jest ten przewód i czy możetak bbyć czy musze coś z tym zrobić ?

Podciśnienie, nie nie może tak być. Musisz uszczelnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli będę jeszcze chwile tak jezdzil tak z 100 km to nie powinno sie nic dziac ?

hamulce beda dzialac normalnie?

bo teraz wszystko pozamykane jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeśli będę jeszcze chwile tak jezdzil tak z 100 km to nie powinno sie nic dziac ?

hamulce beda dzialac normalnie?

bo teraz wszystko pozamykane jest...

W najgorszym wypadku brak podciśnienia do sterowania turbo, egr i wspomagania hamulców. A najpewniej będziesz miał osłabione hamulce i tyle. Jedź ostrożnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności