Skocz do zawartości
Gość tygrysekkartuz

Mocne wibracje 1.9 TDI B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tygrysekkartuz

Witam wszystkich.

Kupiłem passata 1.9 tdi 1994 B4 kombi i mam problem od początku były wyczuwalne wibracje na budzie auta.Wymieniłem wszytkie 3 poduszki silnika i chyba nawet jest jeszcze trochę gorzej regulowałem dodatkowo kąt wtrysku i nic nie pomogło.Autem bardzo mocno trzęsie zwłaszcza przy ruszaniu.Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety 1Z'ty nie grzeszą kultura pracy, klekot i drgania na wolnych obrotach to norma.

Niejednokrotnie wymiana poduszek powoduje skutek odwrotny do zamierzonego (nowe sa twardsze a niżeli stare wybite).

Jedyna rada to ustawic dobrze rozrząd i kat wtrysku.

Wymieniec wtryski na nowe (to pomaga jesli auto ma przejechane ponad 200tkm)

I jesli ogolnie wszystko jest OK z silnikiem i osprzętem a nadal drgania wystepują to można podnieśc obroty biegu jałowego (vag com'em) przeważnie podniesienie o 50-150 obr powoduje ustanie uciążliwych wibracji.

 

 

Jak piszesz drgania nasilaja się przy ruszaniu to masz już do wymiany tarczę sprzegłową (wyrobione spręzynki), nie wiem czy w 1Z sa sprzęgła dwumasowe (jesli tak to ono, jesli jest zuzyte, tez daje takie drgania) bo spotkałem się z sprzecznymi informacjami, jedni pisza zę są inni że nie ma..

Jesli jest ktos pewny na 100% niech dopisze jak to jest naprawde.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1z nie ma koła dwumasowego. Koła te były stosowane w AFN'ach. Sprawdź też tylne tuleje wahaczy, bo ktoś pisał na forum, że u niego właśnie to powodowało szarpanie przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysekkartuz

Dzieki za pomoc.Sprawdzałem jak jest u kolegi w jest o wiele lepiej podczas ruszania jest gorzej bo auto ma ciężej wieć myśle że to chba nie sprzęgło ale mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość s113

Ja mam wibracje na biegu jałowym jak silnik pracuje. Każdy mechanik mówił różnie. Obleciałem już chyba z 8 mechaników. 3 z nich powiedziało, że to wina koła dwumasowego, ale dzisaj osobiście widziałem pasata b5 z uszkodzonym kołem dwumasowym. Oprócz wibracji jest wyraźnie słyszalne ostre drapanie w skrzyni. Wg osłuchu słychać jak skrzeczą obracające się sprężynki trąć o ścianki. Rozmawiałem z mechanikami fachowcami i potwierdziła się diagnoza , że mam do regeneracji nastawnik pompy paliwa, bo idzie na silnik nieprawidłowa dawka paliwa i dlatego nim tak rzuca, wibracje słyszę na postoju. Gdyby poduszka była walnięta, to praca sinika była bez szarpania na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy za wibracje w moim 1Z odpowiadają wtryskiwacze? W wrzucam print-screen z Polskiego Vaga 4.9.

 

4.png

 

Jak rozumieć te wartości?

Poduszki mam nowe i oryginalne (jednego typu już nie ma w Niemczech i w magazynie u Kulczyka -

informacja dla tych, którzy chcieliby wymienić), tak więc nie one są tu problemem.

 

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Niedawno zostałem właścicielem tej legendarnej maszyny z niezawodnym pancernym silnikiem 1.9 tdi. Wczoraj zauważyłem że powyżej 100 km/h auto dostaje minimalnych wibracji które po dłuższej trasie zaczynają wnerwiać. No i przy gaszeniu wystąpiło uderzenie tak jakby z dołu pod fotelem. Odpaliłem auto wiec drugi raz i znów zgasiłem i znów było słychać te uderzenie. Ale juz za trzecim razem auto zgasło bez żadnych uderzeń. To samo tyczy sie odpalania zero dodatkowych dźwięków. Jak na moje mało profesjonalne oko to wina poduszki skrzyni biegów ale chce zaczerpnąć waszej opinii. Dodam tylko ze m.in. do wymiany jest drążek kierowniczy (tak twierdził poprzedni właściciel), prawdopodobnie hamulce do zrobienia bo zachowują sie tak jakby byly zapowietrzone i czasem przy małym hamowaniu autem zatelepie oraz amorki bo trochę autko buja. Co sadzicie?

 

----EDIT---

 

Trochę się zmienił mój światopogląd na te telepanko. Dzisiaj w między czasie jeździłem ze dwie godzinki po mieście i auto straciło moc... przy przyśpieszaniu w ogóle nie czuć turbiny (mimo że się załącza) słychać tylko na pewnych obrotach pisk tak jakby ktoś nienasmarowane drzwi otwierał. Nie miałem okazji dobrze się rozpędzić ale przy przyśpieszaniu pojawiło się lekkie potrzęsienie samochodu więc wnioskuję że to musi być jakośpowiązane. Dodam że na zimnym ma przyśpieszenie niemal jak nówka.

Edytowane przez Foma
Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się na stację diagnostyczną, zapłacisz 20 PLN i sprawdzą Ci zawieszenie, hamulce i amortyzatory a tak to można sobie powróżyć.

Poduszki łatwo sprawdzić. Zaglądasz pod maskę i szarpiesz góra dół, przednią i lewą bez problemu zdiagnozujesz.

Silnik pod kompa można podpiąć, jak wypluwa błąd to będzie łatwiej zdiagnozować.

Ogólnie pewnie jak zawsze auto po zakupie trzeba najpierw wyprowadzić bo nikt dobrego nie sprzedaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod temat, bo problem podobny.

 

Dotyczy 1z 96. U mnie wibracje przechodzące na całą budę zaczynają się dopiero od 1100rpm i trwają do 1500rpm niezależnie na którym biegu (na jałowym również), towarzyszy temu również buczenie. Po przekroczeniu 1500rpm zapada przyjemna cisza, której towarzyszy charakterystyczny, dieslowski pomruk. W VAGu błędów zero.

 

Wiecie może, co to może być i czemu się przyjrzeć? Auto dostałem w spadku latem po wujku, któremu żal było wymienić postrzępione dywaniki w aucie, nie mówiąc o częściach mechanicznych - auto miało iść na złom. Władowałem w niego już 4 klocki by doprowadzić do używalności, ale chciałbym jeszcze pozbyć się opisywanej przypadłości, bo mnie osobiście denerwuje - poprzedniemu właścicielowi oczywiście nigdy to nie przeszkadzało. Twierdzi, że jest tak odkąd pamięta. Wydech był wymieniany kilkanaście lat temu na jakiś polski zamiennik, od katalizatora do końca, ale chyba został wykluczony jako powód, bo został opuszczony, a Pasacik dalej buczał w tym przedziale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylne poduszki silnika/skrzyni albo brak ciężarka na belce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylne poduszki silnika/skrzyni albo brak ciężarka na belce.

 

Mógłbyś powiedzieć, gdzie dokładnie szukać tego ciężarka? Albo jakieś zdjęcie tudzież schemat, który by mi pomógł zidentyfikować go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to. W moim przypadku ktoś to wyciął (było tylko jedno mocowanie). Po montażu z wersji 1.8 abs jest poprawnie choć do tdi powinien być większy.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Na dniach zobaczę, czy posiadam to ustrojstwo.

 

PS

Tak mnie jeszcze naszło... A czy to zjawisko może powodować zużyte sprzęgło? Nie ma różnicy po wciśnięciu pedału czy po jego puszczeniu w pracy silnika. Ma naklepane już 404 tysiące, prawdopodobnie niewymieniane od nowości. Nie ślizga się, aczkolwiek łapie przy samej górze. Pedał chodzi topornie, zaś 1. i wsteczny wchodzą z bólem (czasem zajęczą z bólu).

Edytowane przez Digimonix
Dodanie przemyśleń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcialbym sie podpiac pod temat. Bo tez mam problem z drganiami ze swoim passatem(b4 1.9 tdi 95`) na wolnych obrotach. Juz u 3 mechanikow bylem, mowili mi, ze te passaty juz tak maja, poduszki dobre itp itp. Chcialbym sprawdzic opcje z podwyzszeniem obrotow na biegu jalowym, bo wydaje mi sie, ze sa za niskie i to przez nie trzesie cala buda. Podobno obroty powinny byc na poziomie 850-950. Przesylam 2 zdjecia, na 1 zdjeciu takie obroty jakie mam obecnie i mi strasznie trzesie, jak na moje oko nie cale 800?, a na 2 zdjeciu jak troche przygazuje do tych obrotow jak na zdjeciu i przestaje trzasc. Czy jak bym poszedl do mechanika i poprosil o podkrecenie obrotow do takich jak na 2 zdjeciu, to nie przeszkadzaloby w funkcjonowania silnika?.

 

Z gory dzieki za odpowiedz. Ja jestem laikiem.

 

Zdjecie 1:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f20daa95bda1a5a

 

Zdjecie2:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/43f9e53ec61b017b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy mam problem A mianowicie chodzi o wibracje na całym aucie po wymianie skrzyni biegów..dodam ,że poduszki skrzyni i silnika zostały wymienione na nowe i niestety to noc nie dało ??? wibracje są nadal.

Czy uszkodzony wachacz a dokładnie wyrwana tuleja , czy taka awaria może mieć wpływ na wibracje całego auta oraz przy ruszaniu ? Na pierwszym biegu i drugim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to przy ruszaniu, czy przy jeździe?

Jeśli przy przyspieszaniu pod obciążeniem - przeguby wewnętrzne. W innym wypadku może źle wyosiowana skrzynia biegów i wibracje pochodzą np.: od sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poduszki silnika w passacie b4 1z wedlug etki sa takie :

lewa 3a0 199 402, prawa 357 199 262d, srodek 1h0 1996 09j(poduszki metal -guma)

czy zamiast prawej o nr  357 199 262d mozna zastosowac z golfa 3 1H0 199 262L jest to poduszka gumowo-olejowa.

Wymienilem wszystkie poduszki i efekt jeszcze gorszy niz był.

Edytowane przez Gery 33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gery 33Można, ja taką montowałem w swoim dawnym B4 i było zdecydowanie lepiej (ale może zwyczajnie stara była sklepana).

Tak czy inaczej na pewno łatwiej się montuje, bo nie wchodzi w belkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności