Gość bobo9675 Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2009 Witam!Od pewnego czasu na postoju i nagrzanym silniku(LPG) szarpie mi calym autem.Gdzie moge podkrecic obroty?I czy zwiekszy sie przez to spalanie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2009 najlepiej jechać do gazownika na regulacje koszt niewielki przy większych obrotach spalanie na pewno się zwiększy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2009 Te objawy wystepuja po regulacji na analizatorze spalin. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2009 Na parowniku jest taka śruba (największa) na pewno zauważysz. Ona właśnie służy do regulacji obrotów. Mój znajomy gazownik mówił, że spokojnie mogę sam to zrobić. Aha..tylko regulację przeprowadź na rozgrzanym silniku!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2009 Zwiekszy to spalanie?Moj pasek i tak juz duzo pali.Okolo 17l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2009 Heh..niby ten mój gazownik nic o tym nie wspominał. Ale możesz zaznaczyć (markerem) w jakiej pozycji jest teraz i jak będzie gorzej to wrócisz do tej samej. Coś dużo pali ten Twój pasek:eek: (mój średnia=10) a widzę że mamy to samo:cool: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2009 możesz jeszcze sprawdzić stan styków na elektrozaworach czy nie są zaśniedziałe oprócz tego przeczyścić przepustnicę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #8 Napisano 19 Lutego 2009 Parownik zmienialem jakies 1,5 roku temu.Przeplywomiez tez wymienialem i kupilem identyczny jak byl.A spalanie niestety jes jakie jest.Niby cos jest z sada lambda ale ona nie ma nic do gazu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2009 Sonda nie ma niby nic do gazu? Ciekawe stwierdzenie Na parowniku masz z boku śrubę regulacyjną. Jeśli już nia masz zamiar krecić, to jednocześnie musisz zmienić ustawienie dawki gazu. Co masz na wężu? Silniczek czy śrubę? Bo jeśli śrubę, to sprawa prosta. Na rozgrzanym silniku regulujesz jednocześnie parownik i dawkę gazu. Oczywiście wcześniej zaznacz sobie położenie obu pokręteł. Silnik musi po "kręceniu" pracować w miarę równo. Przejedz potem z 50 - 100 km, zatankuj i sprawdź spalanie. Jeśli nadal jest za wysokie, to znowu skręcenie śruby dawki gazu. Na parowniku (w jego obudowie na górze) jest jeszcze jedna mala śruba regulacyjna - na płaski śrubokręt). ps: jeśli na wężu do gazu, masz silniczek krokowy to tylko gazownik ci może przesterować instalację Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2009 Sam gazownik mi powiedzial ze na benzynie tez jest za duzo(na analizatorze spalin)i ze to penie sonda ale ona nic nie ma do gazu.Chyba ze **** a nie gazownik.Na wezu mam srubeObecnie mam dostep do analizatora spalin mozna na nim ustawic spalanie(obroty)? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2009 Do tego gazownika to juz raczej nie jezdzij, skoro takie teorie głosi To po co w takim razie do instalacji gazowej jest emulator sondy lambda? A jak masz analizator, to możesz sam pokombinować na ustawieniu dawki paliwa. W sumie to najpierw ustawia sie silnik na benzynie. I jak są zadowalające wyniki ustawień (że tak to nazwę), to dopiero wtedy bierz się za regulację gazu. Na kolektorze masz potencjometr - to taki płaski czarny plastik z boku. Luzujesz lekko śruby mocujące i przesuwasz potencjometr - oczywiście obserwując wykresy na monitorze. Mój na początku palił 19 litrów. Po regulacji spalanie spadło do 11 w mieście A teraz, gdy go opchnąłem staremu, to skręcony jest jeszcze bardziej i pali 9. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #12 Napisano 19 Lutego 2009 Hmmm musze poszukac ten potencjometr i sie pobawic.Tylko nie mam wogole pojecia gdzie on jest ---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 09:43 ---------- A spalanie moze byc zwiazane z temperatura silnika?Moja wskazowka malo kiedy wychodzi powyzej 80stopni.Zdarzylo mi sie to z 2 moze 3 razy przy wymianie plynu chlodzacego jak wylal sie stary to wskazowka poszla nawet na 110stopni i zapalila sie kontrolka.Tak to zawsze pokazuje 70pare w korku dochodzi do 80st i wlacza sie wentylator. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675 Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2009 Gdzie jest ten potencjometr?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #14 Napisano 20 Lutego 2009 wkręt regulacji składu mieszanki jest tu niewidoczny nie mogę edytować zdjęcia w paint bo bym ci pokazał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach