Gość picassso Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2009 Witam. Mam takie pytanie. Wczoraj padł mi napinacz paska który jest od alternatora itp. Pasek pękł i wkręcił się w koło rozrządu. Wiem, ze coś się na rozrządzie przestawiło. Moje pytanie jest takie czy w tym silniku rozrząd jest kolizyjny czy też nie? Nie wiem na jakie koszty mam się szykować. Proszę o szybką odpowiedź bo nie będę mógł spać Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2009 Jest kolizyjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2009 p.s. poszukaj o takim przypadku w wyszukiwarce, jak się nie myle są dwa tematy (z czego jeden mój)... ---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:10 ---------- jackrally jesteś pewien, ze AHL jest kolizyjny, bo mi sie wydaje ze akurat AHL nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość picassso Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2009 No właśnie przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy silnik AHL jest kolizyjny czy też nie? Czyżby nikt nie był na 100% pewny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2009 Przecież już napisałem, że jest kolizyjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 3B10 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2009 wszystkie silniki VW są kolizyjne, nastaw się przynajmniej na wymianę rozrządu (w tym aucie to pasek i jedna rolka, polecałbym też przy okazji pompę bo jest napędzana paskiem rozrządu razem z rozrządem 299zł), uszczelki pod głowicę (73zł) i pokrywy zaworów (46zł) części (lub wszystkich) zaworów (po około 20zł za sztukę), pasków wieloklinowych (w sumie 45zł), napinaczy pasków (128zł i 87zł). warto zrobić wtedy uszczelnienie wałka rozrządu 10zł. Zasadniczą kwestią jest stan głowicy i tłoków (nie daj boże wału korbowego) lecz to musi ocenić mechanik po rozebraniu silnika (przynajmniej zdjęciu głowicy). Na wszystkie pytania odpowiadam na forum lub pod mailem [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość picassso Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2009 No to wymieniamy... Rolka rozrządu była niedawno wymieniana (wygląda jeszcze jak nowa) więc tym razem sobie odpuszczę. Wymieniam wszystkie zawory, paski, uszczelki i pompę zgodnie z Waszymi sugestiami. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2009 No to wymieniamy... Rolka rozrządu była niedawno wymieniana (wygląda jeszcze jak nowa) więc tym razem sobie odpuszczę. Wymieniam wszystkie zawory, paski, uszczelki i pompę zgodnie z Waszymi sugestiami.Dzięki za szybkie odpowiedzi. Stary wymień pasek rozrządu poustawiaj i odpal dziada jak będzie chodził to dobrze a jak nie to i tak jest roz****e - a możesz troche kasy zaoszczędzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2009 A tak swojadrogą, to rozbierałeś i patrzyłeś czy nie wystarczy tylko przestawić rozrządu? Sprawdź jak działają wszystkie rolki (czy chodzą luźno), czy odpowiednia działa sprzęgiełko alternatora... U mnie pu ostawieniu było wszystko ok, ale dla bezpieczeństwa wymieniłem pasek i napinacz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2009 Piszesz, że pasek rozrządu nie pękł, tylko się przestawił, to go ustaw i pal maszynę, jak dobrze chodzi to zmieniaj paski i ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2009 Piszesz, że pasek rozrządu nie pękł, tylko się przestawił, to go ustaw i pal maszynę, jak dobrze chodzi to zmieniaj paski i ok dokładnie, tylko nie lekceważ sobie i nie zostawiaj starego paska, bo skoro rozrząd jest zblokowany to napewno napięcia poszły po pasku, strzeli Ci i będziesz miał dopiero problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość picassso Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2009 Pasek rozrządu przekręcił się na pasku wielorowkowym i silnik podczas jazdy zgasł. Mechanik zanim zdjął głowicę to założył stary pasek rozrządu i próbował samochód odpalać. Odpalanie nie wyszło po naszej myśli więc zdjął górę silnika i wyszło że zawory dostały. Jak dostały zawory to od razu trzeba zrobić to wszystko na cacy. Mechanik składa już wszystko do kupy, jutro po południu samochód powinien być gotowy. Koszt części (przed rabatami) to ok. 700zł. Układ w motoryzacyjnym mam dobry, także myślę że ciut powyżej 500zł się zamknie. No cóż, za głupotę trzeba płacić... Żeby nie chciało mi się jechać bez ładowania to by nie było takich kosztów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsxx Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2009 wszystkie silniki VW są kolizyjne, ABS nie jest kolizyjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2009 Mechanik zanim zdjął głowicę to założył stary pasek rozrządu i próbował samochód odpalać. ja bym takiego mechanika za jaja powiesił, przeciez to sprawdza się ręcznie a nie odpalając. całkiem prawdopodobne, ze właśnie podczas próby odpalenia rozwalił Ci zawory... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość picassso Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2009 Kurcze nie wiem, czy odpalał czy sprawdzał ręcznie. Mechanik który zawsze mi samochód naprawiał (do którego mam zaufanie) polecił mi tego, stwierdził że jest nawet dokładniejszy od niego. Myślę że dobrze robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #16 Napisano 4 Marca 2009 Panowie przepraszam, że się podepnę ale jaki jest orientacyjny koszt rozrządu w 1.6 ahl (części + robocizna)?...oczywiście w przyblizeniu bo co mechanik ti inna kwota;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek2357 Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2011 mam passata b5 1.6 AHL z instalacja gazowa,od pewnego czasu podczas odpalania chodzi jak traktor nie na wszystkich świecach.dodam lekko gazu zaczyna pracowac normalnie.wymieniłem świece,i przewody i dalej to samo. czy może mieć coś wspólnego pęknięty kolektor wydechowy a moze być przestawiony rozrząd? jak to rozrząd to jak zobaczyć na kole zamachowym znak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #18 Napisano 28 Czerwca 2011 jakieś błędy w komputerze sa? Ile masz przelatane na tym rozrządzie? Na obudowie skrzyni masz wziernik na koło zamachowe Oblukaj cewke zaplonowa czy nie jest popękana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek2357 Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2011 rozrzad ma 0koło 20000 . z góry nie widac znaku wziernik tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #20 Napisano 28 Czerwca 2011 jedna osoba musi kręcić wałem a druga patrzeć przez wziernik, lub ustaw wałek i wał na znaki a później popatrz przez wziernik czy zgrywa się z kołem zamachowym. A co z mocą, auto osłabło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach