Skocz do zawartości
Gość picassso

1.6 AHL- rozrząd kolizyjny czy też nie?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość picassso

Witam.

Mam takie pytanie. Wczoraj padł mi napinacz paska który jest od alternatora itp. Pasek pękł i wkręcił się w koło rozrządu. Wiem, ze coś się na rozrządzie przestawiło. Moje pytanie jest takie czy w tym silniku rozrząd jest kolizyjny czy też nie? Nie wiem na jakie koszty mam się szykować. Proszę o szybką odpowiedź bo nie będę mógł spać ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kolizyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

p.s. poszukaj o takim przypadku w wyszukiwarce, jak się nie myle są dwa tematy (z czego jeden mój)... ;)

 

---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:10 ----------

 

jackrally jesteś pewien, ze AHL jest kolizyjny, bo mi sie wydaje ze akurat AHL nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość picassso

No właśnie przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy silnik AHL jest kolizyjny czy też nie? Czyżby nikt nie był na 100% pewny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież już napisałem, że jest kolizyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 3B10

wszystkie silniki VW są kolizyjne,

nastaw się przynajmniej na wymianę rozrządu (w tym aucie to pasek i jedna rolka, polecałbym też przy okazji pompę bo jest napędzana paskiem rozrządu razem z rozrządem 299zł), uszczelki pod głowicę (73zł) i pokrywy zaworów (46zł) części (lub wszystkich) zaworów (po około 20zł za sztukę), pasków wieloklinowych (w sumie 45zł), napinaczy pasków (128zł i 87zł). warto zrobić wtedy uszczelnienie wałka rozrządu 10zł.

Zasadniczą kwestią jest stan głowicy i tłoków (nie daj boże wału korbowego) lecz to musi ocenić mechanik po rozebraniu silnika (przynajmniej zdjęciu głowicy).

 

Na wszystkie pytania odpowiadam na forum lub pod mailem [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość picassso

No to wymieniamy... Rolka rozrządu była niedawno wymieniana (wygląda jeszcze jak nowa) więc tym razem sobie odpuszczę. Wymieniam wszystkie zawory, paski, uszczelki i pompę zgodnie z Waszymi sugestiami.

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to wymieniamy... Rolka rozrządu była niedawno wymieniana (wygląda jeszcze jak nowa) więc tym razem sobie odpuszczę. Wymieniam wszystkie zawory, paski, uszczelki i pompę zgodnie z Waszymi sugestiami.

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Stary wymień pasek rozrządu poustawiaj i odpal dziada jak będzie chodził to dobrze a jak nie to i tak jest roz****e - a możesz troche kasy zaoszczędzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak swojadrogą, to rozbierałeś i patrzyłeś czy nie wystarczy tylko przestawić rozrządu?

Sprawdź jak działają wszystkie rolki (czy chodzą luźno), czy odpowiednia działa sprzęgiełko alternatora... U mnie pu ostawieniu było wszystko ok, ale dla bezpieczeństwa wymieniłem pasek i napinacz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że pasek rozrządu nie pękł, tylko się przestawił, to go ustaw i pal maszynę, jak dobrze chodzi to zmieniaj paski i ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz, że pasek rozrządu nie pękł, tylko się przestawił, to go ustaw i pal maszynę, jak dobrze chodzi to zmieniaj paski i ok

 

dokładnie, tylko nie lekceważ sobie i nie zostawiaj starego paska, bo skoro rozrząd jest zblokowany to napewno napięcia poszły po pasku, strzeli Ci i będziesz miał dopiero problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość picassso

Pasek rozrządu przekręcił się na pasku wielorowkowym i silnik podczas jazdy zgasł. Mechanik zanim zdjął głowicę to założył stary pasek rozrządu i próbował samochód odpalać. Odpalanie nie wyszło po naszej myśli więc zdjął górę silnika i wyszło że zawory dostały. Jak dostały zawory to od razu trzeba zrobić to wszystko na cacy. Mechanik składa już wszystko do kupy, jutro po południu samochód powinien być gotowy.

Koszt części (przed rabatami) to ok. 700zł. Układ w motoryzacyjnym mam dobry, także myślę że ciut powyżej 500zł się zamknie.

No cóż, za głupotę trzeba płacić... Żeby nie chciało mi się jechać bez ładowania to by nie było takich kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystkie silniki VW są kolizyjne,
ABS nie jest kolizyjny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik zanim zdjął głowicę to założył stary pasek rozrządu i próbował samochód odpalać.

 

ja bym takiego mechanika za jaja powiesił, przeciez to sprawdza się ręcznie a nie odpalając. całkiem prawdopodobne, ze właśnie podczas próby odpalenia rozwalił Ci zawory...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość picassso

Kurcze nie wiem, czy odpalał czy sprawdzał ręcznie.

Mechanik który zawsze mi samochód naprawiał (do którego mam zaufanie) polecił mi tego, stwierdził że jest nawet dokładniejszy od niego. Myślę że dobrze robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam, że się podepnę ale jaki jest orientacyjny koszt rozrządu w 1.6 ahl (części + robocizna)?...oczywiście w przyblizeniu bo co mechanik ti inna kwota;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passata b5 1.6 AHL z instalacja gazowa,od pewnego czasu podczas odpalania chodzi jak traktor nie na wszystkich świecach.dodam lekko gazu zaczyna pracowac normalnie.wymieniłem świece,i przewody i dalej to samo. czy może mieć coś wspólnego pęknięty kolektor wydechowy a moze być przestawiony rozrząd? jak to rozrząd to jak zobaczyć na kole zamachowym znak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakieś błędy w komputerze sa?

Ile masz przelatane na tym rozrządzie?

Na obudowie skrzyni masz wziernik na koło zamachowe ;)

Oblukaj cewke zaplonowa czy nie jest popękana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrzad ma 0koło 20000 . z góry nie widac znaku wziernik tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedna osoba musi kręcić wałem a druga patrzeć przez wziernik, lub ustaw wałek i wał na znaki a później popatrz przez wziernik czy zgrywa się z kołem zamachowym.

A co z mocą, auto osłabło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności