Skocz do zawartości
norbert2205

Wymiana oleju w skrzyni manulanej

Rekomendowane odpowiedzi

Producent podaje pojemność danego układu po to żeby nie przelewać, po za tym 2,3 litra a 3 litry to już znaczna przesada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanko bo kupiłem w inter carsie filtr do skrzyni sprzedawca sprawdził po vinie dałem z 50 zł za niego dodam ze automat a mechanik do mnie mówi ze to nie taki filtr ze do tej skrzyni idzie taki co kosztuje 250 zł ? Możliwe to ? 

Ma ktoś możliwość sprawdzenia ??

VIN

WVWZZZ3CZEE072430

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, urbinio napisał:

Panowie mam takie pytanko bo kupiłem w inter carsie filtr do skrzyni sprzedawca sprawdził po vinie dałem z 50 zł za niego dodam ze automat a mechanik do mnie mówi ze to nie taki filtr ze do tej skrzyni idzie taki co kosztuje 250 zł ? Możliwe to ? 

Ma ktoś możliwość sprawdzenia ??

VIN

WVWZZZ3CZEE072430

 

numer OE 02E305051C  wkład fitra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem co ten mechanior. Filtr na stronie 35 zł 

dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, urbinio napisał:

No to nie wiem co ten mechanior. Filtr na stronie 35 zł 

dzieki wielkie

oryginał 60-75zł

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, sylmicha napisał:

Producent podaje pojemność danego układu po to żeby nie przelewać, po za tym 2,3 litra a 3 litry to już znaczna przesada.

Dlatego olej wlewa się zgodnie z zaleceniem producenta (np. do momentu przelewania się przez otwór wlewowy) i później dolewa 200-300 ml innym miejscem jak np.: czujnik wstecznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2019 o 19:15, kruszan napisał:

Omijając korek kontrolny oraz używając miejsca czujnika jako wlewu nie może być inaczej, jeśli się to wie od początku to nie może być inaczej jak bez żadnych problemów ?

jak poszło z mechanikiem? olej w skrzyni wymieniony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety jeszcze czasowo się nie wyrobiłem.

 

Co do mechanika okazał się głynbem... Pojechałem do niego porozmawiać na spokojnie, on z uśmiechem potwierdzał swoją teorię, kiedy otworzyłem mu oczy jego światopogląd się załamał, chwila ciszy i głupie taksty że jak bardzo chce to on mi ten olej wymieni, że to właśnie przez czujnik się wlewa i takie tam... Oczywiście auta do niego już zaprowadzać nie mam zamiaru. Ogólny dramat, tylko dziękować że za pierwszym razem nie okłamał mnie że wymienił nie robiąc nic i nie przywłaszczając sobie mojego...

 

Sorki za opóźnienie, ale byłem święcie przekonany, że dopisałem post po wymianie i się dzisiaj przypadkiem zdziwiłem... ;-/

olej wymieniłem, jak się okazało zupełnie bez żadnych problemów, jednym korkiem zlał zawartość (oczywiście dolnym) drugim górnym uzupełnił dokładnie 2,3litra, stary olej o dziwo nie był zupełnie czarny, widać było brązowy kolor i średnią przejrzystość, mechanik oglądając korki podejrzewał, że nigdy nich nie odkręcano... skrzynia na 3ce czasami zgrzytnie przy pierwszym szybkim wbiciu biegu, poza tym wydaje się pracować lżej (jeszcze bardziej niż przed wymianą, choć nigdy nie stawiała żadnych oporów), albo to już moje subiektywne odczycie i autosugestia ;-)

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie mieszać wieczorem postaram się dodać instrukcje serwisowe dla wszystkich typów skrzyń dla B6/B7.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.04.2019 o 19:26, chriso napisał:

chcę wymienić olej w skrzyni KXX (manual 6 w 2.0 tdi CR)

mogę prosić o info jaka jest procedura? 

jak powyżej czy inna?

Wchodzisz pod auto, ściągasz osłonę silnika, odkręcasz korek wlewowy, który jest z przodu skrzyni. Sprawdzasz przy okazji stan oleju. Odkręcasz korek spustowy,spuszczasz olej. Zakręcasz korek spustowy,wlewasz ok 2,3 litra oleju,powinno się przelewać otworem wlewowym. Zakręcasz  korek,przykręcasz osłonę i cała filozofia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj się niestety nie wyrobiłem. Co do niuansów - to z jednej strony masz zalecenia, z innej procedurę. Zwyczajnie w wielu nowych skrzyniach korkiem "wlewowym" nie wlejesz pełnej ilości oleju.

Polecam filmik Marewela na YT - fajnie to wytłumaczył:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam
Ma ktoś informacje ile powinno być oleju w GXV (2.0fsi) ?
Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, chriso napisał:

jakby chodziło o odkrecenie dwóch korków imbusem 17 to nie byłoby tematu.

Chodzi o niuanse, czyli wlanie np czujnikiem wstecznego zwłaszcza w kontekście wydanego podobno zalecenia dla ASO dolewania extra 300ml.

Przecież Ci napisałem krok po kroku. Jakich szukasz niuansów? Dokładnie tak wygląda wymiana oleju w skrzyni KXX. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, chriso napisał:

odkrec korki, spusc, zalej, zakrec to jest oczywiste, 

niestety nie jest tak czarno biało, wiec czekam na Radka

Nic więcej i inaczej tam się nie robi. W tej skrzyni jest to tak samo proste jak  w samochodzie z lat 80tych.  Czekaj, może wymyślą kolejne "rewelacje" i będą poprawiać producenta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem wymianę u siebie (2.0fsi, skrzynia GXV) i porobiłem kilka fotek.
Dobrze marewel mówił na filmiku o tym drugim spuście oleju (z głównego zeszło dokładnie 1,5l)
Tak więc potrzeba ściągnąć osłonę dolną i za pomocą imbusa 17mm (ja zrobiłem ze szpilki od koła z racji braku w sklepie) odkręcić spust oleju,a następnie za pomocą torxa 45 odkręcić zaślepkę z takim sworzniem i wtedy mam pewność,że całość zleci. Następnie trzeba zdemontować puszkę filtra powietrza,akumulator oraz podstawę akumulatora i odkręcić identyczną zaślepkę od góry w skrzyni i można wlewać nowy olej. 
1.jpg
2.jpg
6.jpg
3.jpg
5.jpg
4.jpg
7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

witam

wymienilem dzis olej w moim b6 1.9tdi tak jak gosc na filmiku bo w sumie moja skrzynia ma srubki w podobnym miejscu (niestety nie udalo mi sie odnalezc jej oznaczec - numery ktore na niej byly nie zgadzaly sie w ogole z tymi co @radekrp90 ma w pliku pdf dla 1.9tdi)

chcialem pokazac jak to u mnie wygladalo bo przebieg to 250tys i wyczytalem wyzej ze dla manualnej skrzyni to juz czas ;)

po spuszczeniu oleju do wiaderka, przelalem go do butelki i okazalo sie mialem zamiast 1.7l juz tylko 1l

wlewajac nowy olej w pozycji auta na plasko, zaczelo mi juz wykapywac po 300ml, (otwor wlotowy jest w sumie bardzo nisko) wiec zadzwonilem do mechanika zapytac co jest, to paradzil mi przechylic auto i wlac bokiem albo od gory poszukac jakiegos korka wlewowego (niestety musiałbym odkrecic obudowe akumulatora oraz filtra powietrza bo nie ma zadnego dojscia) wiec wyjechalem autem na kraweznik, potem lewarkiem do gory na maxa i zaczalem wlewac - po 1l zaczelo znowu wykapywac wiec zaczalem wlewac powoli po 100ml aby sobie powoli splywal i tak udalo sie wlac 1.5l bez rozkrecania polowy obudow spod maski

mam nadzieje ze bedzie ok ;)

ponizej zdjecia jak to wygladalo

 

20190622_105621.jpg

20190622_164857.jpg

20190622_164916.jpg

20190622_164958.jpg

20190622_164949.jpg

20190622_165659.jpg

20190622_165850.jpg

20190622_174418.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja troche z innej beczki pytanie. z 4 lata temu wymieniałem olej w skrzyni ale gamonie zamówili go za dużo i zostało mi z 1.5 litra z czego jedno litrowa butelka jest zamknieta a druga została  otwarta czy ten olej jeszcze nadaje sie na nastepna wymiane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@chriso dzieki ale jak widac jestem juz po wymianie, a jak mozna zobaczyc na zdjeciu 4ym u mnie cale dojscie od gory jest zabudowane obudowami :/
teraz jedynie co moge zrobic patrzac na ten filmik to odkrecic obudowe fitra powietrza i poszukac koreczka wlewowego aby dopelnic te brakujace 200-300ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2018 o 13:07, Sia&Cin_SRZ napisał:

Witam. 

Chcę wymienić olej w manualnej skrzyni biegów ( MUJ ) gdyż tak do godziny jazdy jest ok, potem zaczyna się delikatne zgrzytanie przy wejściu na 4 bieg, zakładam że olej już dwoje wysłużył ( 200 tys). 

Czy ktoś wie ile oleju wchodzi i jaki olej polecacie. Może ktoś się orientuje gdzie jest korek wlewy i spustu, pewnie znajdę sam, ale każda informacja przyspieszy proces. 

 

Witam.

 znalazłem na forum Pana temat dotyczący wymiany oleju w skrzyni. Mamy ten sam silnik i oznaczenie skrzyni. Chcę zapytać jak przebiega wymiana?  Zlewam olej korkiem spustowym? i zalewam korkiem przelewowym?.

 wiem że do skrzyni wchodzi 2,3L

Edytowane przez grzesu3
brak wpisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności