Skocz do zawartości
norbert2205

Wymiana oleju w skrzyni manulanej

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy a jak wyglada sprawa DSG?ile oleju wchodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jaki olej powinien być w skrzyni KXX ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka wizualna. Nowy kontra po 81 tys. km ze skrzyni

 

IMG_20181117_120927.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2018 o 20:23, MucikV napisał:

Wie ktoś może jaki olej powinien być w skrzyni KXX ?

G052171A2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,
 

Zastanawiałem się długo zanim ten temat rozpocząłem, ale z uwagi na brak rezultatów w szukaniu rozwiązania na forum i Googlach postanowiłem to zrobić, może zmiana mechanika wystarczy, nie jest specjalista najwyższych lotów ale nie dzieciak z przypadku, warsztatuje już kilkanaście lat i niejedno auto przerobił, może na prostszych naprawach ale wydaje się pewny tego co mówi...

przechodzącdo sedna, mam auto z grudnia 2006 my2007, manual 6 biegów, podczas wrzucania 3go biegu słychać zgrzytanie, trzeba wrzucać go wolno wtedy jest cisza - aup posiadam od 1.5 roku jest to samo, poprzednio użytkował je mój kolega przez 5-6 lat i już kupił z tym problemem, przez te lata jest cały czas tak samo... Dotarłem do poprzedniego właściciela i on też mówił o zgrzytającym 3 biegu... Nie są to handlarze i nie zależy im by coś ukrywać itp.

Postanowilem wymienić olej w skrzyni, po lekturze forum zakupiłem 2,3l FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W, zaprowadziłem auto do pobliskiego miejsca pracy mechanika aby zrobił mi to na szybko abym mógł wrócić do domu popołudniem, przyjmując auto był zdziwiony że chce wymieniać olej w tym modelu, że go w ogóle kupiłem twierdził że się nie da wymienić, miał taki przypadek że spuścił olej i nie mógł już uzupełnić nowego tyle ile potrzeba... Teraz zadzwonił że auto do odbioru, potwierdziło się to co mówił wcześnej po weryfikacji skrzyni, oleju się nie da wymienić w sensie spuszczenia i dolania tyle samo nowego. Wg tego Pana ta skrzynia posiada jakieś przegrody, które uniemożliwiają uzupełnienie nowego oleju, spuści stary i nowego może wleje pół litra bo konstrukcja skrzyni uniemożliwi resztę, tylko przy jej naprawie można to zrobić... Słyszę o tym pierwszy raz i nie wiem co o tym myśleć, auto gotowe do odbioru, olej niewymieniony, on pewny tego co mówi...

 

Proszę o opinię i wasze doświadczenia bo mam mętlik...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze oznaczenie skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze vcds i wtedy dopiszę.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VIN podeslij bedzie latwiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To w manualnej skrzyni też są schody z wymiana oleju? Bo mam pacjenta do wymiany oleju passat b6 skrzynia LNZ czy mógł by ktoś podać  info kto wymieniał i jaka jest procedura wymiany. Potrzebował bym jeszcze info jaki olej bo Castrol podaje syntrans V FE 75W80 czy lepiej z serwisu VW oryginał? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że nie da się napełnić tej skrzyni, ale jest z tym trochę zabawy. Wszystko dlatego, że mechanicy mylą korek z boku skrzyni z korkiem wlewowym. Jak nalejemy tym bocznym to wejdzie jakieś 1,3 litra, czyli o 1l za mało.

W tym modelu skrzyni należy wykręcić czujnik wstecznego i nalać odmierzoną ilość. Nie ma możliwości kontroli stanu.

Tutaj jest to ładnie pokazane

https://youtu.be/13vHdTG09YQ?t=1291

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymienialem w KVT 6biegowa MQ250 przez czujnik wstecznego i po zlaniu wrzucilem 2.5 litra... Ona lyknie i 3 litry... Wedlug danych min. 2.3 litra wlewamy

Zalewac najlepiej oryginalem. W necie litr okolo 90zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój VIN to WVWZZZ3CZ7P077025, czyli wychodzi na to, że mechanik te korki pomylił... Bo wierzyć mi się w to nie chciało, wujka mam mechanika niestety oddalony ode mnie bo z Wrocławia i też mu tłumaczyłem to słuchał mnie jak bym potłuczony był... Ciekawe jak zareaguje ten mechanik jak mu podsune tą idę, albo zrobi tak jak trzeba albo się wkurzy bo my światopogląd na tą skrzynie zmienię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki .A to we wszystkich b6 manual tak jest ? A może ma ktoś albo zna procedurę wymiany krok po kroku co odkręcić co zablokować jak sprawdzić olej żeby nie popełnić błędu w LNZ. I w końcu do czego jest ten korek niby przelewowy z boku skrzyni ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, kruszan napisał:

Mój VIN to WVWZZZ3CZ7P077025, czyli wychodzi na to, że mechanik te korki pomylił... Bo wierzyć mi się w to nie chciało, wujka mam mechanika niestety oddalony ode mnie bo z Wrocławia i też mu tłumaczyłem to słuchał mnie jak bym potłuczony był... Ciekawe jak zareaguje ten mechanik jak mu podsune tą idę, albo zrobi tak jak trzeba albo się wkurzy bo my światopogląd na tą skrzynie zmienię...

Skrzynia JMA 6biegowa

Olej OE G052171A2

Gdybys chcial to mam 0.5litra na sprzedaz... 

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, tak jak napisałem na początku zakupiłem już tego: 2,3l FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej by bylo oryginalem zalac.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten zakupiłem na podstawie lektury forum, podobnież to firma produkująca dla VW, bynajmniej z okresu tamtych lat. Wybrany model to ten sam, tylko w nieoryginalnej butelce no i cenie, zobaczymy... mam nadzieję, że nie zaszkodzi a jednak pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy w skrzyni LNZ jest jakiś problem z wymiana oleju a mianowicie jest jakaś specjalną procedura wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Dawid1069 napisał:

Witam czy w skrzyni LNZ jest jakiś problem z wymiana oleju a mianowicie jest jakaś specjalną procedura wymiany?

spuszczasz olej, wrzucasz luz, odkręcasz czujnik wstecznego i zalewasz przez ten otwór między 2.1 a 2.5 litra

ciut więcej oleju nie zaszkodzi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie trzeba czegoś tam blokować czy coś w tym stylu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności