a-s-m-o Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2009 **** szukałem w wyszukiwarce ale na 4 stronach znalezionych nie było odpowiedzi na moje pytanie! mam passata b5 silnik 1.6 AHL z diagnozy na kompie wyszło mi że mam walnięty czujnik halla, czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie on jest umieszczony najlepiej jak umieścił fotkę. z góry dzięki za odpowiedż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2009 Z tego co mi wiadomo to czujnik halla należy do układu sterującego momentem zapłonu i podaje sygnał o położeniu wału.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2009 Czujnik Halla jest z tylu silnika (w jego dolnej części) - od strony grodzi silnikowej. Wtyczkę od czujnika Halla masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu do chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2009 (edytowane) Czujnik halla czyli czujnik obrotów wałka rozrządu znajduje się pod pokrywą paska rozrządu. Otwórz pokrywę, zobaczysz koło napędu wałka rozrządu, czujnik znajduje się pomiędzy kółkiem zębatym a silnikiem. Edytowane 13 Lutego 2009 przez Alexx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2009 (edytowane) W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu. Edytowane 13 Lutego 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a-s-m-o Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2009 dzięki panowie, jak wyczaję jak przyznaje się punkty pomógł to [przyznam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2009 W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu. kolego, to jest silnik 1.6 AHL to nie jest 1.6 ADP lub 1.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal-stm Zgłoś #8 Napisano 13 Lutego 2009 Nie kłócić się koledzy Zdjęcie powinno wszystko wyjaśnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #9 Napisano 13 Lutego 2009 (edytowane) Koledzy, cały czas chodzi tu o silnik 1.6 AHL a wy cały czas o silniku 1.8. To są dwa różne silniki. Nie wprowadzajcie kolegi a-s-m-o w błąd, nawet nie wiecie jak wygląda silnik 1.6. Cały czas chodzi tu o część nr katalogowym 06A 905 161 B. Czujnik obrotów (pozycji) wałka rozrządu a czujnik Halla w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ to ta sama część. Zgodzę się, że w ETCE jest tak pokazane, ale pokazane jest na przykładzie silnika 1.8 ale o numerze 06A 905 161 B, sprawdźcie sobie ten numer ale nie na rysunkach ETKI bo to tylko przykład rysunku. Silnik pokazany na rysunku ETKI to silnik 1.8. Czujnik położenia wałka rozrządu (efekt hali) w 1.6 AHL jest z przodu silnika pod pokrywą zaworów za kołem zębatym wałka rozrządu. Żeby go zdemontować trzeba popuścić rolkę napinającą pasek rozrządu, zdjąć pasek z koła zębatego, odkręcić koło zębate. Czujnik zamocowany jest na dwóch śróbkach. Przy zakładaniu trzeba uważać aby go nie uszkodzić. W silniku 1.6 ADP czujnik jest w aparacie zapłonowym, w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ jest przy kole zębatym wałka rozrządu, w silniku 1.8 i 1.8T jest z tyłu silnika. Szkoda, że nie mam już starego czujnika, zrobiłbym zdjęcie z numerem katalogowym, a tak to wygląda: http://www.skodexim.pl/index.php?products=product&prod_id=1050 http://moto.allegro.pl/item552781803_czujnik_halla_vw_passat_b5_1_6.html a to jest do silnika 1.8: http://moto.allegro.pl/item550672050_audi_a4_a6_passat_b5_1_8_20v_5v_czujnik_halla.html Edytowane 13 Lutego 2009 przez Alexx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mumin 87 Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2009 witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak: code:001 00515:Hall sender -G40 code:002 00513:Engine speed sender -G28 czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci.... pozdrawiam i dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak: code:001 00515:Hall sender -G40 code:002 00513:Engine speed sender -G28 czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci.... pozdrawiam i dziekuje 06A 905161B - czujnik Halla 06A 906433C - nadajnik impulsów. G28 - Geber für Motordrehzahl (czujnik prędkości obrotowej wału/silnika)/Crankshaft Position Sensor (Czujnik pozycji wału korbowego)[nr. ref. 06A906433C]-wtyczka szara; złącze na ściance grodzi komory pod zbiorniczkiem wyrównawczym. http://www.made-in-china.com/image/2...6A906433E-.jpg G40 - Hallgeber /Camshaft Sensor (czujnik położenia wałka rozrządu)[nr. ref. 06A 905161B] jest zamontowany z przodu silnika pod pokrywą paska rozrządu. http://www.made-in-china.com/image/2...6A905161B-.jpg Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mumin 87 Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2009 dziekuje za odpowiedz i mam jeszcze jedno zapytanie?,czy takie moga byc objawy zepsutych partii....dziekuji jeszcze jedno po wymianie tych czesci...musze ponownie jechac na diagnostyke.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tatax Zgłoś #13 Napisano 5 Lipca 2009 Odnośnie wypowiedzi kolegi Alexx. W silnikach 1,8 i 1,8T czujnik położenia wałka rozrządu również wykożystuje efekt Halla i jest zamontowany pod kołem wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #14 Napisano 5 Lipca 2009 Jak najbardziej się z Tobą zgadzam:). Chodziło tylko o to jak taki czujnik wyglada i gdzie się znajduje w 1.6 AHL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 5 Lipca 2009 Jak patrzysz na przód silnika i osłonę paska rozrządu to z prawej strony wchodzi na górze wtyczka - to jest do czujnika halla na wałku rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mastersko Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2010 Witam Aby nie dublować tematu dołączę się z pytaniem do tematu. Czy wymiana czujnika halla w 1.6 AHL wiąże się z rozbieraniem rozrządu .. )ściąganiem przodu) czy da się to zrobić w prosty sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2010 koledzy wg Etki czujnik halla jest tu http://img11.imageshack.us/img11/1082/czujnikhalla.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 4 Lutego 2010 koledzy wg Etki czujnik halla jest tu A nie tutaj?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 4 Lutego 2010 no właśnie tak myślałem ale nie wiem dlaczego etka nie pokazała mi tego rysunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2010 koledzy czytam i czytam i nikt nie rozwiazuje problemu dosadnie dlatego dla potomych rozpisze i rozwije steki bzdur;) po 1) czujnik halla to zasada na jakiej dziala (patrz literatura) jeden z dwóch rodzaji stosowanych czyli reluktanczyjny ( inaczej zwany indukcyjnym) oraz wyzej wymieniony hallotronowy. Po 2) mamy czujniki CKP (czyli czujnik walu) oraz CMP (czujnik walka) obecnie ze wzgledu na mniejsza awaryjnosc stosuje sie w wiekszosci przypadkow czujniki hallotronow. Mam nadzieje ze pomoglem co do teoretycznego punktu widzenia tematu czujnikow. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach