Jump to content
a-s-m-o

wymiana czujnika halla

Recommended Posts

****

szukałem w wyszukiwarce ale na 4 stronach znalezionych nie było odpowiedzi na moje pytanie!

mam passata b5 silnik 1.6 AHL

z diagnozy na kompie wyszło mi że mam walnięty czujnik halla, czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie on jest umieszczony najlepiej jak umieścił fotkę.

z góry dzięki za odpowiedż

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to czujnik halla należy do układu sterującego momentem zapłonu i podaje sygnał o położeniu wału..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik Halla jest z tylu silnika (w jego dolnej części) - od strony grodzi silnikowej. Wtyczkę od czujnika Halla masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu do chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik halla czyli czujnik obrotów wałka rozrządu znajduje się pod pokrywą paska rozrządu. Otwórz pokrywę, zobaczysz koło napędu wałka rozrządu, czujnik znajduje się pomiędzy kółkiem zębatym a silnikiem.

czujnik.jpg

Edited by Alexx

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu.

Edited by Danek75

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki panowie,

 

jak wyczaję jak przyznaje się punkty pomógł to [przyznam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu.

kolego, to jest silnik 1.6 AHL to nie jest 1.6 ADP lub 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kłócić się koledzy ;)

 

Zdjęcie powinno wszystko wyjaśnić

 

halla.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, cały czas chodzi tu o silnik 1.6 AHL a wy cały czas o silniku 1.8. To są dwa różne silniki. Nie wprowadzajcie kolegi a-s-m-o w błąd, nawet nie wiecie jak wygląda silnik 1.6. Cały czas chodzi tu o część nr katalogowym 06A 905 161 B. Czujnik obrotów (pozycji) wałka rozrządu a czujnik Halla w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ to ta sama część. Zgodzę się, że w ETCE jest tak pokazane, ale pokazane jest na przykładzie silnika 1.8 ale o numerze 06A 905 161 B, sprawdźcie sobie ten numer ale nie na rysunkach ETKI bo to tylko przykład rysunku. Silnik pokazany na rysunku ETKI to silnik 1.8. Czujnik położenia wałka rozrządu (efekt hali) w 1.6 AHL jest z przodu silnika pod pokrywą zaworów za kołem zębatym wałka rozrządu. Żeby go zdemontować trzeba popuścić rolkę napinającą pasek rozrządu, zdjąć pasek z koła zębatego, odkręcić koło zębate. Czujnik zamocowany jest na dwóch śróbkach. Przy zakładaniu trzeba uważać aby go nie uszkodzić. W silniku 1.6 ADP czujnik jest w aparacie zapłonowym, w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ jest przy kole zębatym wałka rozrządu, w silniku 1.8 i 1.8T jest z tyłu silnika. Szkoda, że nie mam już starego czujnika, zrobiłbym zdjęcie z numerem katalogowym, a tak to wygląda:

http://www.skodexim.pl/index.php?products=product&prod_id=1050

http://moto.allegro.pl/item552781803_czujnik_halla_vw_passat_b5_1_6.html

a to jest do silnika 1.8:

http://moto.allegro.pl/item550672050_audi_a4_a6_passat_b5_1_8_20v_5v_czujnik_halla.html

Edited by Alexx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mumin 87

witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak:

 

code:001

00515:Hall sender -G40

 

code:002

00513:Engine speed sender -G28

 

czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci....

 

pozdrawiam i dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak:

 

code:001

00515:Hall sender -G40

 

code:002

00513:Engine speed sender -G28

 

czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci....

 

pozdrawiam i dziekuje

 

06A 905161B - czujnik Halla

06A 906433C - nadajnik impulsów.

 

G28 - Geber für Motordrehzahl (czujnik prędkości obrotowej wału/silnika)/Crankshaft Position Sensor (Czujnik pozycji wału korbowego)[nr. ref. 06A906433C]-wtyczka szara; złącze na ściance grodzi komory pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

 

http://www.made-in-china.com/image/2...6A906433E-.jpg

 

 

G40 - Hallgeber /Camshaft Sensor (czujnik położenia wałka rozrządu)[nr. ref. 06A 905161B] jest zamontowany z przodu silnika pod pokrywą paska rozrządu.

 

http://www.made-in-china.com/image/2...6A905161B-.jpg

Edited by JurekW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mumin 87

 

dziekuje za odpowiedz i mam jeszcze jedno zapytanie?,czy takie moga byc objawy zepsutych partii....dziekuji jeszcze jedno po wymianie tych czesci...musze ponownie jechac na diagnostyke....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tatax

Odnośnie wypowiedzi kolegi Alexx.

W silnikach 1,8 i 1,8T czujnik położenia wałka rozrządu również wykożystuje efekt Halla i jest zamontowany pod kołem wałka rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej się z Tobą zgadzam:). Chodziło tylko o to jak taki czujnik wyglada i gdzie się znajduje w 1.6 AHL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak patrzysz na przód silnika i osłonę paska rozrządu to z prawej strony wchodzi na górze wtyczka - to jest do czujnika halla na wałku rozrządu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mastersko

Witam

 

Aby nie dublować tematu dołączę się z pytaniem do tematu.

 

Czy wymiana czujnika halla w 1.6 AHL wiąże się z rozbieraniem rozrządu .. )ściąganiem przodu) czy da się to zrobić w prosty sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy wg Etki czujnik halla jest tu

A nie tutaj??

8b59c4f408de03bbm.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie tak myślałem ale nie wiem dlaczego etka nie pokazała mi tego rysunku

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy czytam i czytam i nikt nie rozwiazuje problemu dosadnie dlatego dla potomych rozpisze i rozwije steki bzdur;) po 1) czujnik halla to zasada na jakiej dziala (patrz literatura) jeden z dwóch rodzaji stosowanych czyli reluktanczyjny ( inaczej zwany indukcyjnym) oraz wyzej wymieniony hallotronowy. Po 2) mamy czujniki CKP (czyli czujnik walu) oraz CMP (czujnik walka) obecnie ze wzgledu na mniejsza awaryjnosc stosuje sie w wiekszosci przypadkow czujniki hallotronow. Mam nadzieje ze pomoglem :D co do teoretycznego punktu widzenia tematu czujnikow. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy