Jump to content
a-s-m-o

wymiana czujnika halla

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1996

    ****

    szukałem w wyszukiwarce ale na 4 stronach znalezionych nie było odpowiedzi na moje pytanie!

    mam passata b5 silnik 1.6 AHL

    z diagnozy na kompie wyszło mi że mam walnięty czujnik halla, czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie on jest umieszczony najlepiej jak umieścił fotkę.

    z góry dzięki za odpowiedż

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    Z tego co mi wiadomo to czujnik halla należy do układu sterującego momentem zapłonu i podaje sygnał o położeniu wału..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Czujnik Halla jest z tylu silnika (w jego dolnej części) - od strony grodzi silnikowej. Wtyczkę od czujnika Halla masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu do chłodnicy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Czujnik halla czyli czujnik obrotów wałka rozrządu znajduje się pod pokrywą paska rozrządu. Otwórz pokrywę, zobaczysz koło napędu wałka rozrządu, czujnik znajduje się pomiędzy kółkiem zębatym a silnikiem.

    czujnik.jpg

    Edited by Alexx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu.

    Edited by Danek75

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1996

    dzięki panowie,

     

    jak wyczaję jak przyznaje się punkty pomógł to [przyznam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008
    W B5 czujnik wałka rozrządu to jest zupelnie inny element wykonawczy. Nie chce mi się instalować ETKI, bo bym wrzucil jak wygląda czujnik Halla i jest on zupełnie inny niż ten na zdjęciu w poprzednim poście. I gwoli ścisłości: czujnik Halla jest na wale silnika a nie na wałku rozrządu.

    kolego, to jest silnik 1.6 AHL to nie jest 1.6 ADP lub 1.8

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Nie kłócić się koledzy ;)

     

    Zdjęcie powinno wszystko wyjaśnić

     

    halla.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Koledzy, cały czas chodzi tu o silnik 1.6 AHL a wy cały czas o silniku 1.8. To są dwa różne silniki. Nie wprowadzajcie kolegi a-s-m-o w błąd, nawet nie wiecie jak wygląda silnik 1.6. Cały czas chodzi tu o część nr katalogowym 06A 905 161 B. Czujnik obrotów (pozycji) wałka rozrządu a czujnik Halla w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ to ta sama część. Zgodzę się, że w ETCE jest tak pokazane, ale pokazane jest na przykładzie silnika 1.8 ale o numerze 06A 905 161 B, sprawdźcie sobie ten numer ale nie na rysunkach ETKI bo to tylko przykład rysunku. Silnik pokazany na rysunku ETKI to silnik 1.8. Czujnik położenia wałka rozrządu (efekt hali) w 1.6 AHL jest z przodu silnika pod pokrywą zaworów za kołem zębatym wałka rozrządu. Żeby go zdemontować trzeba popuścić rolkę napinającą pasek rozrządu, zdjąć pasek z koła zębatego, odkręcić koło zębate. Czujnik zamocowany jest na dwóch śróbkach. Przy zakładaniu trzeba uważać aby go nie uszkodzić. W silniku 1.6 ADP czujnik jest w aparacie zapłonowym, w silniku 1.6 AHL,ANA,ALZ jest przy kole zębatym wałka rozrządu, w silniku 1.8 i 1.8T jest z tyłu silnika. Szkoda, że nie mam już starego czujnika, zrobiłbym zdjęcie z numerem katalogowym, a tak to wygląda:

    http://www.skodexim.pl/index.php?products=product&prod_id=1050

    http://moto.allegro.pl/item552781803_czujnik_halla_vw_passat_b5_1_6.html

    a to jest do silnika 1.8:

    http://moto.allegro.pl/item550672050_audi_a4_a6_passat_b5_1_8_20v_5v_czujnik_halla.html

    Edited by Alexx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest mumin 87

    witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak:

     

    code:001

    00515:Hall sender -G40

     

    code:002

    00513:Engine speed sender -G28

     

    czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci....

     

    pozdrawiam i dziekuje

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    witam...mam proble z VW PASSATEM 1.6(AHL) Petro rok 98... podczas jazdy skacza mu obroty(traci moc), dlawi sie i przerywa oraz zdazylo sie ze zgasl...czasami zdaza sie ze jade i wszystko jest oki... bylem nim na diagnostyce i wyszlo ze mam dwa bledy...takie jak:

     

    code:001

    00515:Hall sender -G40

     

    code:002

    00513:Engine speed sender -G28

     

    czy wie ktos jakie sa numer seryjne tych czesci i czy to moze byc przyczyna tych objawow...mile widziane zdjecia,schemat tycz czesci....

     

    pozdrawiam i dziekuje

     

    06A 905161B - czujnik Halla

    06A 906433C - nadajnik impulsów.

     

    G28 - Geber für Motordrehzahl (czujnik prędkości obrotowej wału/silnika)/Crankshaft Position Sensor (Czujnik pozycji wału korbowego)[nr. ref. 06A906433C]-wtyczka szara; złącze na ściance grodzi komory pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

     

    http://www.made-in-china.com/image/2...6A906433E-.jpg

     

     

    G40 - Hallgeber /Camshaft Sensor (czujnik położenia wałka rozrządu)[nr. ref. 06A 905161B] jest zamontowany z przodu silnika pod pokrywą paska rozrządu.

     

    http://www.made-in-china.com/image/2...6A905161B-.jpg

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest mumin 87

     

    dziekuje za odpowiedz i mam jeszcze jedno zapytanie?,czy takie moga byc objawy zepsutych partii....dziekuji jeszcze jedno po wymianie tych czesci...musze ponownie jechac na diagnostyke....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tatax

    Odnośnie wypowiedzi kolegi Alexx.

    W silnikach 1,8 i 1,8T czujnik położenia wałka rozrządu również wykożystuje efekt Halla i jest zamontowany pod kołem wałka rozrządu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Jak najbardziej się z Tobą zgadzam:). Chodziło tylko o to jak taki czujnik wyglada i gdzie się znajduje w 1.6 AHL.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Jak patrzysz na przód silnika i osłonę paska rozrządu to z prawej strony wchodzi na górze wtyczka - to jest do czujnika halla na wałku rozrządu :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Mastersko

    Witam

     

    Aby nie dublować tematu dołączę się z pytaniem do tematu.

     

    Czy wymiana czujnika halla w 1.6 AHL wiąże się z rozbieraniem rozrządu .. )ściąganiem przodu) czy da się to zrobić w prosty sposób.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    koledzy wg Etki czujnik halla jest tu

    A nie tutaj??

    8b59c4f408de03bbm.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    no właśnie tak myślałem ale nie wiem dlaczego etka nie pokazała mi tego rysunku

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    koledzy czytam i czytam i nikt nie rozwiazuje problemu dosadnie dlatego dla potomych rozpisze i rozwije steki bzdur;) po 1) czujnik halla to zasada na jakiej dziala (patrz literatura) jeden z dwóch rodzaji stosowanych czyli reluktanczyjny ( inaczej zwany indukcyjnym) oraz wyzej wymieniony hallotronowy. Po 2) mamy czujniki CKP (czyli czujnik walu) oraz CMP (czujnik walka) obecnie ze wzgledu na mniejsza awaryjnosc stosuje sie w wiekszosci przypadkow czujniki hallotronow. Mam nadzieje ze pomoglem :D co do teoretycznego punktu widzenia tematu czujnikow. Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy