Skocz do zawartości
Sławek 6

Wymiana filtra paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

no masz racje...ale wiesz on ma wyjebke na to bo pewnie nie jego auto tylko to jest serwis, idą na łatwiznę ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro ja wymieniam komplet filtrów (paliwa, powietrza, oleju).

20130928_124543.jpg

 

powyższe foty przedstawiają zasadność wymiany filtra paliwa

20130928_124416.jpg

20130928_124421.jpg

20130928_124600.jpg

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W dniu wczorajszym postanowiłem wymienić wszystkie filtry wraz z olejem i filtrem paliwa. Na razie nie będę pisał u kogo dokonałem wymiany w/w rzeczy w Kolobrzegu. Po wyjechaniu z warsztatu przejechałem około 20 km. Po 20 km zacząłem nasłuchiwać dziwną pracę "silnika". Po otwarciu maski z wkurw#@!^/m zobaczyłem że przy włączonym silniku wycieka paliwo pomiędzy "zaślepką ; dekielkiem" a korpusem ( tam gdzie wkłada się filtr paliwa ). W wtorek z samego rana biorę lawete i jadę do tego zakładu. Tak sobie myślę że dobrze by było gdybym pojechał z rzeczoznawcą aby komisyjnie sprawdzić co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Bez rzeczoznawcy nie będę miał szans udowodnić winy partactwa przy wymianie tegoż filtra. Podejrzewam że źle została zamocowania uszczelka lub w ogóle jej nie ma. Niby blachostka ale można to według mnie doprowadzić do poważnych konsekwencji bo cały pasek jest uwalony w paliwie i wydaje mi się że trzeba go będzie wymienić. Czy znacie może rzeczoznawcę w Kołobrzegu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pewien problem. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i kabinowy. Auto odpaliłem i pochodziło chwilę i przy ruszeniu zgasło. Sprawdziłem filtr cały zalany. Podczas przytrzymania kluczyka w stacyjce wyskakuje czerwona kontrolka na fisie z 3 sygnałami. Co jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czerwona kontrolka na fisie z 3 sygnałami. Co jest nie tak?

Na początek sprawdź błędy jeśli masz taką możliwość. Co to za kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka jak od smarowania:

 

To znaczy, że za długo kręciłeś rozrusznikiem i pompa oleju nie podaje. Czy filtr wyjmowałeś razem z podstawą czy zdejmowałeś kolejno przewody paliwowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem 5-6 śrubek na górze i zdjąłem ten dekielek z 4 wężykami. Wyjąłem filtr, odciągnąłem resztki paliwa, wyczyściłem dno obudowy, wymieniłem uszczelkę i włożyłem nowy filtr. Potem kilka razy włączyłem zapłon i przykręciłem dekielek z 4 wężykami. Potem odpaliłem auto i po chwili zgasło. Potem chciałem odpalić więc pokręciłem chwilę i zobaczyłem kontrolkę, więc się przestraszyłem i zostawiłem.

Edytowane przez damor3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkręciłem 5-6 śrubek na górze i zdjąłem ten dekielek z 4 wężykami. Wyjąłem filtr, odciągnąłem resztki paliwa, wyczyściłem dno obudowy, wymieniłem uszczelkę i włożyłem nowy filtr. Potem kilka razy włączyłem zapłon i przykręciłem dekielek z 4 wężykami. Potem odpaliłem auto i po chwili zgasło. Potem chciałem odpalić więc pokręciłem chwilę i zobaczyłem kontrolkę, więc się przestraszyłem i zostawiłem.

Wymiany filtra dokonałeś prawidłowo. Ale żeby zalać go trzeba napompować paliwa prawie pod krawędź. A ty tylko kilka razy włączyłeś zapłon. No chyba, że nalałeś pod krawędź?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak około 7 razy włączyłem zapłon. Gdy zgasł jeszcze kilka razy włączyłem zapłon. Silnik kręci ale nie odpala. Gdy sprawdzałem teraz filtr, to jest cały zalany - gdy siedzi na samym dnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie możesz go już odpalić? Dobrze by było żebyś podpiął się pod komputer. A słychać żeby pompa w zbiorniku podawała ciśnienie?

 

Tyle napompowałeś?

 

[ATTACH=CONFIG]111729[/ATTACH]

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, filtr pływał w ropie. Teraz próbowałem go jeszcze odpalić i zauważyłem, że paliwo zaczęło wypływać z zakręconej obudowy w miejscu łączenia śrubami, więc paliwo jest cały czas podawane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, filtr pływał w ropie. Teraz próbowałem go jeszcze odpalić i zauważyłem, że paliwo zaczęło wypływać z zakręconej obudowy w miejscu łączenia śrubami, więc paliwo jest cały czas podawane.

 

Skoro paliwo wywala na zewnątrz to może coś z uszczelką przeoczyłeś? Jak Ci się chce to załóż stary filtr i ponownie spróbuj uruchomić silnik. Z tym, że załóż bez odsysania paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaka będzie różnica na starym filtrze? Oba filtry są identyczne. Uszczelkę włożyłem w miejsce starej. Może teraz już nie ma miejsca w zbiorniku i się przelewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jaka będzie różnica na starym filtrze? Oba filtry są identyczne. Uszczelkę włożyłem w miejsce starej. Może teraz już nie ma miejsca w zbiorniku i się przelewa.

 

Widocznie coś jest nie tak jak powinno skoro się przelewa ropa na zewnątrz. Tylko to przychodzi mi do głowy. Spróbuj nie masz nic do stracenia. Może filtr jest uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr i uszczelkę na starą. Auto nadal nie odpala. Czy jeśli auto kręci to może być słaby akumulator i może nie odpalić? Może od tego pompowania i odpalania jest słaby aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem filtr i uszczelkę na starą. Auto nadal nie odpala. Czy jeśli auto kręci to może być słaby akumulator i może nie odpalić? Może od tego pompowania i odpalania jest słaby aku?

Jeśli z normalną prędkością kręci i nie zwalnia rozrusznik to akumulator masz sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może coś trzeba odpowietrzyć? Słyszałem o jakimś dmuchaniu sprężarką w bak i zdejmowanie wężyków z obudowy filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przewodów gdzieś nie zagiąłeś, przepływkę podczas wymiany filtra powietrza podłączyłeś ponownie? Może wystarczy odłączyć akumulator na chwilę, ponoć to pomaga w naszych passatach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może coś trzeba odpowietrzyć? Słyszałem o jakimś dmuchaniu sprężarką w bak i zdejmowanie wężyków z obudowy filtra.

 

Nawet nie próbuj pompować przez wlew paliwa powietrza bo cały syf pójdzie w filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności