Skocz do zawartości
Sławek 6

Wymiana filtra paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
ja jak wymieniałem filtr to tak samo jak z tej strony filtr jak filtr a co do tego ze on aż 14 czy 15 razy dawał zapłon to prościej jest wlać paliwa do tego pojemnika większą połowę wsadzić filtr zakręcić nie zapalać tylko dawać też parę razy zapłon i na to samo wyjdzie...

 

Moze juz przesadzam, ale raczej zaleje filtr tak bym widzial czy jest do pelna paliwa,nie po skreceniu wszystkiego.

 

Tylko powiedz co stanie sie z tym powietrzem co tam bedzie po skreceniu dekla . Bo w miejscu brakujacej ilosci ON jak zakrecimy dekiel zostanie zamkniete powietrze (wyssac sie go nie da ). No a oryng i dekiel maja za zadanie szczelnie trzymac w obudowie ON , wiec jak to polaczenie bedzie szczelne to gdzie poleci to powietrze po zalaniu filtra do pelna ON , do silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to gdzie poleci to powietrze po zalaniu filtra do pelna ON , do silnika ?

szczerze mówiąc to nie wiem jak wymieniałem w B5 to tak samo za pierwszym razem zapalił ładnie zgasiłem motor i za 2 razem nie chciał zapalić, przekręciłem jeszcze raz i zagdakał... nic mu nie było... a teraz jak mówiłem zalewasz filtr świeżym paliwem zakręcasz puszczasz zapłon parę razy i wtedy zapalasz go niech sobie pogdaka przejedz się nim i będzie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Poradze sobie napewno i moze jakas fotke tu wstawie .

Tak z ciekawosci meczy mnie gdzie to powietrze , bo jak to sie ma do wiedzy ,ze diesla zapowietrzyc nie wolno (brak paliwa w baku) inaczej jak benzyniaka.

Dzieki wszystkim za podpowiedzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze juz przesadzam

oj tak.Wiele razy wymieniałem filtr,niczego nie dolewałem,zakręcałem pokrywę i w drogę.Żadnych przygód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie idzie to powietrze z filtra paliwa - przed wymianą rozmawiałem z mechanikiem i mi powiedział , że w tym silniku już nie ma tego problemu co w starych dieslach - chodzi o zapowietrzenie przy wymianie filtra. Polecił tylko po zakręceniu nowego filtra - odpalić silnik - pozostawić go na jakiś czas na wolnych obrotach i w drogę. Jak mówił tak uczyniłem.

Jak boisz się samodzielnej wymiany - podjedż do jakiegoś znajomego mechanika - wymieni Ci filtr na miejscu i sam zobaczysz - ile może wziąść - na piwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a ja mam takie pytanie co ile zalecana jest wymiana filtra paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak boisz się samodzielnej wymiany - podjedż do jakiegoś znajomego mechanika - wymieni Ci filtr na miejscu i sam zobaczysz - ile może wziąść - na piwo.

 

Dzieki ale dam rade, to proste .Musialem sie tylko dowiedziec co i jak dokladnie . Za to nie bede placil , a sam to zrobie dokladniej i czysciej .

 

---------- Post added at 20:05 ---------- Previous post was at 19:54 ----------

 

witam a ja mam takie pytanie co ile zalecana jest wymiana filtra paliwa

 

Instrukcja mowi - co 90000 tys. km.

 

Ale wiesz lepiej czesciej (jakosc polskich paliw) .

Wydaje mi sie ze raz w roku po zimie ,ale jak ktos duzo pomyka kilosow to najlepiej by bylo zawsze przy wymianie oleju (opinia osoby z forum) . Zgadzam sie z tym , no moze co druga wymiane oleju .

Zrobisz jak chcesz ,oczywiscie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powietrze pójdzie przelewem do zbiornika . Wyjmij stary filtr , włóż nowy skręć wszystko , włóż ze dwa razy kluczyk do stacyjki , opal daj gazu na 2000-3000 obrotów przez 10-15 sekund i po zawodach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Juz po wymianie .

Wczesniejsza byla rok temu .

Obstawilem wszystko szmatami , ale dekiel stawial opor przy wyjeciu . No i jak wyskoczyl a musialem ciagnac za metalowe rurki bo samym srubakiem nie szlo rowno i do konca , to troche sie wychlapalo . Wiec lepiej troche wiecej szmatami zaslonic niz tylko wokolo obudowy .

 

 

Po wydostaniu dekla ,odessalem strzykawka i przewodem ze srodkowego otworu filtra sporo ON. Tak by sie nie lalo zbytnio przy wyjmowaniu filtra .

Na sciankach byl ciemny nalot .

STA68130.JPG

Na dnie czysto ,nic nie bylo niepokojacego .Widac bylo dno przez On a myslalem ze nie bedzie nic widac . Dno czyste a na sciankach szary osad prawie niewidoczny .Wiec nie ma tragedji ,paliwo shell i BP oraz troche lotosa chyba nie sa takie zle.Pozatym dwa STP i trzy Motule diesel system clin .

 

STA68132.JPG

 

Oto wyglad starego filtra .

STA68133.JPG

Rozciolem go by zobaczyc budowe . I tak sklada sie z czegos przypominajacego papier ,poskladanego na zakladke . Papier ten na zewnatrz jest obleczony takim cienkim bialym materialem . Jedno i drugie filtruje ON najpierw przechodzi przez papier a nastepnie material . Moge sie mylic , moze byc odwrotnie . Ale mozna ustalic ktora rurka wylatuje on , ogladajac film.

Tak wygladal czysty ,nowy filtr.

STA68135.JPG

 

A tak wygladala biala szmata po wytarciu wnetrza obudowy.

STA68136.JPG

Widac ze warto to wypucowac ,bo costam sie jednak osadza . Moze z filtra ocierajacego sie o scianki to sie tworzy, bo pomiedzy filtrem a obudowa jest mala szczelina naokolo . I raczej te osady na filtrze nie wyladuja nowym , tylko poleca do silnika . Dlatego ze taki jest obieg On.

W deklu jest na srodku rurka ktora wchodzi w srodkowy otwor filtra . Tedy pompa tloczy paliwo do srodka filtra ktory dno ma slepe , cale zanieczyszczenia pozostaja wsrodku filtra . Natomiast przefiltrowane On przelatuje bokami filtra przez materialy filtrujace i niewielka szczelina do okola filtra a miedzy obudowa do gory ktoredy podawane jest do silnika . Tak mysle.

A to widok wnetrza obudowy po wypucowaniu szmata .

 

STA68137.JPG

 

Na tej fotce widac :

1- gdzie wchodzi w filtr rurka dekla , male jest prawdopdobienstwo ze nie wejdzie tam ,ale lepiej podswietlic i sie upewnic . Podnoszac dekiel ,powinien tez isc do gory filtr trzymajac sie na rurce dekla . Tyle co dluga jest rurka ,filtr moze plywac gora/dol.

2-a to guma ktora uszczelnia i trzyma filtr na rurce plastikowej dekla .

 

STA68139.JPG

 

Cdn.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szary - jesteś wielki !!!!

Drążyłeś temat i już po bólu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A to rurka dekla ktora wchodzi w srodkowy otwor filtra .

STA68143.JPG

Tu widac miejsce na srubak , ktorym to podwadzi sie oring do zdjecia go.

Oring stary i nowy latwo schodzi i wchodzi .Stary byl mokry w paliwie ,moze podczas wyjmowania dekla sie zamoczyl , a moze plywal w on . Ale pewnie dolna czesc miala stycznosc z ON .

STA68150.JPG

Po wsadzeniu nowego filtra zalalem go recznie paliwem . Weszlo jakies 3/4 litra , nie zalewalem do max stanu jaki byl po wyjeciu dekla . A stan max byl w miejscu gdzie konczy sie czysty metal a zaczyna czarna farba .

STA68154.JPG

Nastepnie po zdjeciu starego oringu i wytarciu miejsca po nim (rowka) jak i calej krawedzi dekla ,wymianie na nowy oring wcisnolem dekiel ustawiajac na otwory. Dokrecilem srubki na max , powycieralem tu i tam . Nastepnie dwa razy na zaplon i odpalilem , silnik troche popracowal . Potym odpalilem jeszcze dwa razy i na tym koniec .Obudowy do wylania starego ON i wytarcia z osadow wcale nie trzeba odkrecac od auta . Osady ze starym paliwem nie wyleca same napewno.Chyba paliwo przechodzi przez filtr od wewnatrz na zewnatrz , a nie jak myslalem odwrotnie .Chyba ze sie myle i jest odwrotnie ,ale tak mi sie wydaje . Zalewajac nowy filtr nie przesadzamy ze stanem nowego paliwa tak by sie nie przelalo . Na dnie nic nie bylo ale aby wytrzec scianki obudowy trzeba wybrac caly ON.

 

Wydaje mi sie ze Mariusz ma racje , pozostale tam powietrze po zakreceniu dekla cofa sie powrotem do baku a tam ucieka odpowietrznikiem .

 

Dzieki wszystkim za informacje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Drążyłeś temat i już po bólu.

 

Dzieki ci.

Dzieki wam mi sie udalo czegos dowiedziec .

 

Troche przesadzalem z pytaniami i nieliczni sie denerwowali , co za banalne pytania skoro jest taki film. Chcialem zrozumiec proces i dzialanie , a jak dlamnie szczeguly sa istotne . Inni moze nie zwracaja na te szczeguly uwagi , a ja tak .

Pomimo ze widzialem raz taka wymiane na wlasne oczy , na wlasnym aucie . No ale wtedy nie sledzilem calej wymiany i nie myslalem ze kiedys bede to sam robil .

Coinnego widziec a coinnego rozumiec i wiedziec co i jak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę wątek.

 

Ciekawostką:

passatem b6 1,9 tdi robiłem już 3 przeglądy z wymianą filtra paliwa (w komorze silnika)

Przeglądy w ASO.

I za każdym razem po przeglądzie w ASO ciekło paliwo z puszki filtra...

 

Czy to jest "Standard VW", że oddaje się auto z cieknącym filtrem?

Za każdym rqazem jeździłem do poprawki.

Chyba to nie jest aż tak skomplikowana procedura?

 

Enyłej...

Nie pojadę do serwisu z reklamacją bo mi nie po drodze, ale muszę coś z tym zrobić, bo komora silnika zachlapana.

 

Próbowałem dokręcić śruby - są dokręcone na maxa.

Czyżby nie włożyli uszczelki?

Uszczelka jest w komplecie z filtrem, więc oddzielnie i tak jej nie kupię.

 

Poza tym, paliwo jest we wklęsłości dekla. Spod dekla by go chyba nie "zawinęło"?

Więc może puszczają węże?

Ale na pracującym silniku (na wolnych obrotach) nie widać, żeby coś ciekło z łączenia.

 

Macie jakiś pomysł na zlokalizowanie przecieku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zlokalizuj wyciek. Troche mnie dziwi że w deklu masz ropę. Wytrzyj dokładnie bo tam raczej nie cieknie. Tych węży się nigdy nie odpina.

 

Na 90% przypadków cieknie z pod dekla po wymianie bo on strasznie pasowanie wchodzi w obudowę wiec jak ktoś wepcha na siłe to uszczelka się obsunie i leje jak pieron.

 

Odkręć śrubki, dekiel do góry. Ustaw uszczelkę dobrze w rowku w którym ma być. Zamocz palec w np. w oleju silnikowym(czystym) i przesmaruj ją. Wtedy kręcąc lewo/prawo wciskaj dekiel i jak dobrze wejdzie do nie będzie lało.

 

Po założeniu wszystkiego przed odpalaniem kluczyk ze 3x wsadzić i wyciągnąć(tylko żeby kontrolki zaświeciły) żeby pompka napompowała paliwa i ma odpalić bez problemu.

Edytowane przez lolekb6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK.

Spróbuję.

Myślałem że może z węży - mimo że się ich nie zdejmuje, to przy odchylaniu mogło coś się poluzować/rozszczelnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślałem że może z węży - mimo że się ich nie zdejmuje, to przy odchylaniu mogło coś się poluzować/rozszczelnić.

 

Niewykluczone. Dlatego tak jak mówię. najpierw powycieraj dobrze wnękę i sprawdź skąd się leje. Z pod dekla na pewno nie naleje się na górę:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczny problem po wymianie filtra jak opisujesz, paliwo w deklu itd. rozebrałem to jeszcze raz i złożyłem i już było ok...musiała uszczelka się podwinąć przy składaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ropę w deklu po wymianie wkładu filtra paliwa. Powód był prosty: jeden z przewodów "sączył" wokół opaski. Widocznie musiało się coś rozszczelnić przy "manewrowaniu" pokrywą filtra. Wymieniłem jeden cały przewód, nowe opaski, tym razem zaciskowe "na śrubkę" i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem i zakręciłem dekiel.

Oring wyglądał na świeży, chociaż dziwny, bo gniazdo jest dużo szersze niż sam oring.

Po przejechaniu 20 km - sucho.

Zobaczymy co bedzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomi 111

Ciekawe jaki idiota zrobił ten film ?

Nie jestem mechanikiem z ASO, ale jeden fakt mnie zastanawia:sciana

Po co on wyciąga stary ON skoro i tak zalewa środek filtra paliwem prosto z baku i całe nie oczyszczone paliwo trafia do pompy wysokiego ciśnienia.

Odnośnie zaś zapowietrzenia układu wtryskowego to mogę powiedzieć że ten problem wyeliminowano na przełomie lat 70/80 więc taki problem już dawno nie istnieje

Jak bym miał robić tak jak on to wolałbym wyjąć stary filtr(bez odsysania ON) i na końcówkę (czyli na ten kawałeczek rórki który wystaje od wewnętrznej strony filtra) włożyć nowy filtr i wsadzić go do puszki i zakręcić Przynajmniej nie zassałby brudu z baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności