Skocz do zawartości
Michal1980

Pompa i sterownik ABS-u

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sowa

Ja mam podobny problem ale trochę dziwny. Przekręcam stacyjkę, odpalam auto. Wszystkie kontrolki gasną. Żadnych błedów na VAGu. Ruszam i po przekroczeniu 20 km/h wyświetla się kontrolka ABS, TCS i hamulca ręcznego dodatkowo sygnał dżwiękowy 3 razy. Zatrzymuję się i na vagu wyskakuje bład sterowniku silnika o numerze 18057 czyli brak komunikacji ze sterownikiem ABSu. Ze sterownikiem ABSu nie mogę się połączyć. ALE:

 

1. gaszę auto, postoi parę minut i już nic nie świeci. Kontroli zapalają się dopiero po przekroczeniu 20km/h. Poniżej tej prędkośći, jadąć z podpiętym VAGiem wsio jest ok, mogę odczytywać se sterownika ABS np. prędkości poszczególnych kół

 

2. Najlepsze, że mając podpięty VAG do samochodu i jadąć np 50km/h nic nie świeci się (tj. te kontrolki od abs...) ale gdy odepnę kabel od VAGa ze złącza diagnostycznego przy tych np. 50 km/h od razu zapalają się kontrolki od ABS, TCS i ręczengo z dźwiękiem.

 

Napewno jest to zepsuty sterownik ABSu?? Dlaczego przestaje dobrze działać po przekroczeniu 20km/h i dlaczego dobrze działa cały czas gdy mam podpiętego VAGa do bloku 03 ?? Jakieś pomysły??

Edytowane przez Sowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o wyrozumiałość jeśli nie w tym temacie zamieściłem pytanie proszę o przeniesienie ..Szukałem od 4 dni odpowiedzi na taki problem a może i ne problem ..

Kopiłem niedawno B5 2004 r 1,9 TDI 131 KM , jak go kupowałem nie miałem możliwości sprawdzenia ABS teraz kiedy śnieg pokrył drogi ABS niby działa , kontrolka zapala się przy włączeniu zapłonu potem gaśnie , przy hamowaniu na śliskiej nawierzchni strasznie mi SZURA tak jak by skończyły się klocki ! no wymieniłem klocki nic to nie pomogło sprawdzałem płyn jest git ,strasznie mnie to wkurza bo jest bardzo głośno przy hamowaniu i ten dziek :zeco doprowadza mnie do wrzenia .Jeszce jedno czy podczas zadziałania ABS powinna zapalić się kontrolka na desce.???

Proszę o pomoc :dobrze

Edytowane przez samael

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Troszkę odkopię temat.

Zapalają mi się co jakiś czas kontrolki ABS - świeci ,a kontrolka od ręcznego - miga. Czasami razem z nimi odpala się także kontrolka ASR , bo mój Passek jest przedliftowy i nie ma ESP. Poprzedzone jest to trzykrotnie sygnałem dźwiękowym. Byłem u elektryka. Błąd był na Vagu - chwilowy brak zasilania sterownika pompy ABS. Przeczyścił wtyczkę i na jeden dzień był spokój. Auto stało sob i niedz. Dzisiaj pojechałem spłukać rano na myjnię i po ruszeniu zaraz się zapaliły ABS i ręczny. Potem na chwilę dołączyła ASR i zaraz wszystkie zgasły i już się potem nie zaświeciły. Tak mam od pewnego czasu, każdego dnia. Coś powiązane z wodą/wilgocią. Ponoć może się kończyć pompa ABS ?

Numer mojej pompy to - 8E0 614 111 AH.  Z pierwszej strony tego tematu wnioskuję że moje AH  to napęd na 4 koła i ABS + ESP  ???  Dziwne bo mój to ośka z ABS i ASR. 

Może mnie ktoś oświecić. Bardzo proszę.

 

Teraz nowy błąd - brak komunikacji między pompą ABS a licznikiem. 

Już umówiony jestem do elektryka. Będzie wydzierał sterownik i zobaczymy co uda się z nim zrobić.

 

Edytowane przez mkpol
nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z czymś podobnym w FLu. 

Również błąd komunikacji. 

Sterownik poszedł do przelutowania. W środku były uszkodzone ścieżki. 

Kupiłem drugi który finalnie miał być sprawny ale jak się okazało po rozebraniu miał upalone te same ścieżki co mój. 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się naprawia.

292518731_409594584521882_3270277162251550967_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I się nie naprawiło. Trzeba wysyłać do większych głów.  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upsss. Sterownik trwale uwalił gość,który próbował go naprawić.

Musiałem kupić inny o tym samym numerze. Ten gość  zajmuje się profesjonalnie naprawą takich sterowników i miał o takich samych numerach jak mój. Przygotował go tak żeby nie było problemów i dał dwa lata gwarancji.

Miałem założyć i kontrolki miały zgasnąć. Owszem nie mruga już ręczny i nie ma trzech sygnałów ostrzegawczych.

Teraz świeci się dalej ABS ale razem z wykrzyknikiem.  Nie mrugają tylko się świecą. Dzwoniłem i ponoć trzeba wykasować błędy i ma być git. Umówiony jestem na piątek . Zobaczymy czy 350 zł nie poszło w piach.

Może miał ktoś z Was taki przypadek  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po awarii czy jakimś błędzie w ABS / ESP będzie tak się świecić.  Zrobisz trochę kilometrów i samo zginie jak błędy z pamięci zginą. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świecą bo wywala błąd - czujnik ABS prawy tył. Trzeba będzie wymienić, może wtedy  zgasną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony. Do tego piasta, bo koronka w środku była jakaś taka dziwna, jakby jajowata. Plus jeszcze tarcza kotficzna.

No i dalej wywala ten sam błąd i dalej świeci ABS + trójkąt z wykrzyknikiem.  🤬

Wykręcamy sterownik pompy i jedzie do poprawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problemy z tym, oddałem kolesiowi który to niby naprawił , ale ciągle to samo było, moja rada ? Kupiłem używany ale OE sterownik z pompą , wymontowałem sam sterownik , założyłem w pasku , potem pod kompa , zaadoptowałem i gitara , to było jakieś może z rok temu i działa , nie ma co się bać używek , to zawsze oe parts :) stary lapek, jakiś tam vcds chyba nawet wersja pro, opis ja YouTube i taki totalny amator jak ja to zrobiłem :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, ciutniak napisał:

Też miałem problemy z tym, oddałem kolesiowi który to niby naprawił , ale ciągle to samo było, moja rada ? Kupiłem używany ale OE sterownik z pompą , wymontowałem sam sterownik , założyłem w pasku , potem pod kompa , zaadoptowałem i gitara , to było jakieś może z rok temu i działa , nie ma co się bać używek , to zawsze oe parts :) stary lapek, jakiś tam vcds chyba nawet wersja pro, opis ja YouTube i taki totalny amator jak ja to zrobiłem :)

Szukałeś taki sam numer sterownika czy kupiłeś inny i dał się zaadoptować ? Pytam bo akurat te z takim samym numerem jak mój  to dosyć drogie są, a na razie jakoś nikt nie potrafi mi powiedzieć czy można inny numer zaadoptować do mojej pompy.  😒

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i kupiłem ten sam nr, nie wiem jak to jest z innym nr , nie wiem jak to by było z innym, jak wspomniałem jestem strasznym amatorem i wolę się nie wypowiadać że np : "da radę" czy "może się udać", lepiej niech się wypowie ktoś kto się zna lub miał z taką sytuacją do czynienia :)

zawsze zostaje próba kupna z innym , ewentualnie poszukać jaki jest zamiennik , bo prawie zawsze coś jest , i zaadoptować , jedynie jak sie nie uda to dogadać się z sprzedawca np na allegro że będzie taka sytuacja , w sumie to i tak prawie każdy daje choć kilka dni gwarancji rozruchowej :) nie namawiam, daje alternatywę i moje spostrzeżenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak - Gościu nie dał rady naprawić pierwszego sterownika,który mi przesłał. Tego za 350 zł. Przysłał mi drugi też ponoć przelutowany, żeby mógł te 2 lata gwarancji wytrzymać. No i co ?  Klops. Zakładam i dalej od nowa - trzykrotny sygnał ostrzegawczy, świeci ABS i mruga ręczny. Czyli będzie to samo pod kompem - nie będzie można się skomunikować z ABSem, no ale podjadę się podpiąć i zobaczyć co tym razem. Pewno będzie zwrot kasy przez Gościa, bo ponoć u niego jest sprawny a jak dochodzi do mnie to takie cuda.

 

A teraz porada dla wszystkich którzy mają pompę o numerze -  8E0 614 111 AH i nawalił Wam sterownik to kupcie sobie pompę od Superba o numerze  - 3B0 614 111  bez żadnych literek na końcu. Tam jest sterownik - 0273 004 573. Zakładacie do swojej pompy i wszystko wraca do normy. Nic nie trąbi, nic nie świeci i nic nie mruga. Doradzi mi to pewien człowiek z YT  który sam jeździ już 6 lat na taki "zamienniku". 

Kupiłem na całe 100 zł taka pompę, założyłem do siebie jej sterownik  i jest OK. Tylko jeszcze muszę z tamtym gostkiem załatwić zwrot kasy za ten "naprawiany".

Nie wiem czy mam aż takiego pecha, że dwa sterowniki przelutowane przez Gościa, który się tym zajmuje nie chcą współpracować z moją pompą.  😒😒😒

Pamiętajcie tylko - zamiast  8E0  potrzeba kupić  3B0 i bez literek na końcu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności