norbert2205 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2009 Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Passata Kombi 2.0 TDI 140 KM. Kilka dni temu zauważyłem dziwne stuki dochodzące spod przedniej klapy samochodu. Stuki pojawiają się podczas przyspieszania przy skręcaniu w prawo lub w lewo. Przy jeździe na wprost jest wszystko w porządku. Proszę o pomoc! Dziękuję ! norbert2205 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2009 Zawitaj na jakiś parking, otwórz szyby, skręć do oporu i delikatnie ruszaj. Jeżeli stuki będą narastały wraz ze wzrostem prędkości samochodu, to najprawdopodobniej posypały się przeguby zewnętrzne. Na kołach ustawionych prosto powinny siedzieć cicho. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbert2205 Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2009 Witaj! Niestety stuki nie narastają wraz ze wzrostem prędkości. Pojawiają sie tylko w chwili samego przyspieszenia, i jest to raczej jedno głośne stuknięcie (klapnięcie). Po zdjęciu obciążenia jest wszystko w porządku. Pozdrawiam! norbert2205 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2009 Witaj!Niestety stuki nie narastają wraz ze wzrostem prędkości. Pojawiają sie tylko w chwili samego przyspieszenia, i jest to raczej jedno głośne stuknięcie (klapnięcie). Po zdjęciu obciążenia jest wszystko w porządku. Pozdrawiam! norbert2205 Właśnie w ten sposób słychać przegub. Przy braku jego obciażenia czyli przy braku napędu koła (odjęcie gazu) nic nie będziesz słyszał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbert2205 Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2009 Dziękuję Wam bardzo za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie! Czy uszkodzone przeguby mogą powodować wibracje podczas przyspieszania? Dziękuję! norbert2205 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #6 Napisano 9 Lutego 2009 Nie powinny, ale... Aha, jeżeli jest to pojedyncze uderzenie, sprawdź po prostu czy masz dokręcone koło . Już zdażały się podobne przypadki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #7 Napisano 9 Lutego 2009 Tez przychylam sie do tego ze to przeguby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbert2205 Zgłoś #8 Napisano 9 Lutego 2009 Sprawdzę śruby w kołach. Dziękuję! Pozdrawiam! norbert2205 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2009 Jesli to sa przeguby to przy przyspieszaniu bedziesz czul lekkie drganie na kierownicy. Ale warto to sprawdzic w jakims serwisie, moze nie koniecznie odrazu w VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qjarser Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2009 czy ktoś wie jaki jet koszt naprawy/wymiany przegubu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2009 W ASO ok 550zl(sztuka) jesli zostawisz stare przeguby u nich. Proponuje zadzwonic i dowiedziec sie ile kosztowalo by sprawdzenie czy to na bank przeguby i ile kosztuje wymina. Bo ja ostatnio w ktoryms 2.0T zmienialem wachacze z przodu bo sie tuleje wyrobily i troszke trzeslo kiera miedzy 30 a 70km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus21 Zgłoś #12 Napisano 4 Lipca 2010 (edytowane) Witam panowie mam taki problem w moim passacie ostatnio jak jadę i dodaje gazu to słychac jakies stuki z silnika nie mam pojęcia co to jest a wczoraj jak jechalem z trasy to dziwnie silnik pracował glośno i cos jak by tam rzęziło pod maska a jak dojechałem do domu to silnik pracowal normalnie.Aha jeszcze jak jechałem w mieście jak silnik tak głośno chodził to komputer pokazywał spalanie 40lna 100km a w trasie 10l na 100km nie mam pojecia co to jest czy to moze być pasek rozrządu?? _scalone Edytowane 4 Lipca 2010 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub.paw Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2018 Odgrzewam. PASSAT B6 BMP+DSG nowy dwumas luk, nowe przeguby wewnetrzne nowy przegub lewy zew wszystkie lobrom przy małych predkosciach jak puszcze a potem dodam gaz to słychać stuknięcie. org nalot 270 tyś skrzynia działa super ale tak jak by był gdzieś luz na przegubie albo miechaniźmie albo silniku sam już nie wiem. ponad dwa tyś wydane i dalej to jest jakieś rady ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi14101 Zgłoś #14 Napisano 2 Maja 2018 Sprawdź poduszki silnika najpierw. Nawet złap z góry silnik i próbuj nim telepać. Ma prawo mieć minimalny luz, ale nie ma latać jak Żyd po pustym sklepie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #15 Napisano 19 Lipca 2018 Ja tak miałem w moim b6, delikatny stuk. Na 90% wina poduszki, bo u mnie był delikatny luz. Niemniej przelatałem tak z 50 tysi, nic się nie pogłębiało i sprzedałem uprzedzając kupującego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefan stefanowski Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2019 Odkopuje temat. Stuki po dłuższej jeździe, tylko przy przyspieszaniu. Poduszki silnika sprawdzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati88 Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2019 Szanowni Grupowicze, również mam problem ze stukaniem przy przyspieszaniu. Objawy: - stuki tylko przy przyspieszaniu, podczas jazdy na wprost i na łuku w prawo. Na łuku w lewo dużo słabsze - częstotliwość stukania jest zależne od prędkości - stuki pojawiają się po przekroczeniu 70km/h. Powyżej 140/h nie słychać i nie czuć - czuć wibracje na pedale gazu, na kierownicy tylko minimalne - stukanie pojawiło się około 40tys km temu i stopniowo staje się głośniejsze - dźwięk podobny do tego, który jest na filmiku w poprzednim poście Dotychczasowa diagnostyka - Samochód sprawdzony przez mechanika i na ścieżce diagnostycznej - wszystko niby ok, - opony nowe, - oba przeguby zewnętrzne wymienione w ostatnim czasie. - Rozmontowane osie - według mechanika przeguby wewnętrzne są ok Będę wdzięczny za sugestie gdzie pojechać, co sprawdzić.... Passat 2007, DSG 2.0 tdi BKP Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kinimod1997 Zgłoś #18 Napisano 10 Października 2020 Witam ,mam podobny problem z passatem b6 2009r. Skrzynia DSG. A mianowicie są stukniecia jak by w skrzyni gdzieś w zawieszeniu nie mam pojęcia gdzie. Stukniecia pojawiają się podczas szybszego ruszenia , ostrzejszego hamowania lub mocniejszego skręcenia prawo/lewo . To brzmi jak by był luz na czymś, Ciężko to opisać ale np. Jeśli ruszę szybciej występują ok 2-3 stukniecia , Jeśli delikatnie zwolnią i przyspiesza już stukniec nie ma one następnie wystąpią przy hamowaniu (tak jak by przy ostrym ruszeniu coś się przesunelo np do tyłu i następnie się przesunie podczas hamowania) tak samo jest ze skretem prawo lewo jeśli stukniecie w prawo to następnie żeby stuknelo trzeba ostro w skrecic w lewo. Stukanie nie nasila się , jest takie samo cały czas już 5 lat. Jeździ się normalnie ale denerwuje , mechanik zdiagnozował poduszke pod skrzynią , po wymianie to samo jest. Nie mam pojęcia co to może być przypuszczam że moze pół oś ?, ale czytając po forach to jest ciężki temat i ciężka diagnoza , Miał może ktoś podobny przypadek ? Stukanie pojawia się od 1 do 3 puknieć tylko przy "ostrzejszym" ruszeniu, hamowaniu , skręceniu w prawo skreceniu w lewo . W innych okolicznościach nie wystepuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1003 Zgłoś #19 Napisano 5 Listopada 2020 A ja również chciałbym Was spytać sie o stukanie w moim passacie. Jest to Passat B6 2.0 140KM 2007r. Pojawia sie ono pod obciążeniem tzn. najlepiej słychać na 3 i 4 biegu gdy są niskie obroty i wcisnę gaz do dechy. Zaznaczę że początkowo diagnoza przegub. Wymieniona cała półoś, najpierw lewa potem prawa. Bez żadnych zmian. Jeździłem do różnych mechaników i każdy sprawdzał przeguby i wszystko z nimi jest ok. Potem padło hasło że może dwu masa bo i tak była już do wymiany. Została ona wymieniona wraz ze sprzegłem. Podczas wyciągania skrzyni okazało się ze pęknięta jest łapa od poduszki silnika. Wszystko zostało wymienione a stukanie jak było tak jest. Dodam jeszcze że dźwięk narasta przy wzroście predkości. W załączniku nagranie ze stukania.20201105_192527_Normalny.m4a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2020 (edytowane) Sprawdz sprezyny w aucie czesto wydaja podobne dzwieki ? Edytowane 15 Listopada 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach