maro134 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) Witam. Wiele napisaliście na temat wyboru klocków i tarcz hamulcowych, niestety nic nie znalazłem na temat czujników zużycia klocków? Mam zamiar wymienić klocki w swoim B6 2.0 TDI 140 KM i szukam zamienników. Problem dotyczy czujników!! Jeden sprzedawca oferuje klocki np. firmy FERODO z jednym czujnikiem na osi przedniej i klocki na tylną oś bez czujników. Inny natomiast np. klocki TRW z dwoma czujnikami na osi przedniej i na tył bez czujników?? Sam już nie wiem jakie mam kupić aby były Ok?:633: Czy passek B6 ma czujniki z przodu na każdym kole i co z tyłem? Tam też są klocki z czujnikami?? Byłby wdzięczny za opinie na ten temat...... Edytowane 9 Lutego 2009 przez maro134 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) Jak powyżej napisał Mr Wilq czujniki są w każdym kole na klocka wewnętrznych. Najlepiej jedź do serwisu, dużo nie zaoszczędzisz, bo za dobre klocki i tak trzeba sporo zapłacić. Wymieniałem w VW Zasada w zeszłym tygodniu klocki z przodu przy okazji przeglądu. Sama wymiana zajmuje 20 min, więc za robociznę też dużo nie zapłacisz. Odnośnie tylnych klocków, to i tak bez VAGa sam nie wymienisz, chyba, że masz VAGa . Nie chce mi sie iść do garażu, bo bym CI napisał ile dokładnie zapłaciłem - faktura została w samochodzie. No poświęciłem się i poszedłem . Cena klocków - kpl. przód - 206,89pln z 10% rabatem Cena robocizny - 20 min. przy stawce 198pln/h wyszło 59,40pln z 10% rabatem Razem 266pln, uważam, ze nie jest to specjalnie drogo biorąc pod uwagę, że części są oryginalne a naprawa wykonana w ASO VW. Edytowane 9 Lutego 2009 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro134 Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2009 Dzięki za pomoc! Dzwoniłem do serwisu w Krakowie, cena kompletu na przód około 280zł, tył podobnie. Klocki jak klocki ale cena za wymianę jaką mi krzykneli to porażka!! Około 500zł za przód i tył wydało mi się za dużo!!! Cena nie współmierna do robocizny! Niestety nie wiedziałem ze muszę mieć Vaga :633: To by dało się i może załatwić, ale wiedza sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych jest tak rożna ze sami już nie wiedzieli czy B6 ma czujniki na w klockach na tyle czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2009 Hmm, ale z tyl z tego co mi sie wydaje czujnikow nie ma, ja ich na pewno nie mam, tak samo jak dwa znane mi inne b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2009 Maro, a jesteś pewien, ze tył musisz wymieniać? U mnie po 60tys. km zużyte były tylko klocki z przodu choć jeszcze lampka się nie zaświeciła. Po rozmowie z mechanikiem czy nie wypada wymienić także tyłu, powiedział i pokazał mi, że tylne są prawie jak nowe. Ponoć przód wymienia się 3 razy częściej jak tył. Ale co do cen serwisu, to widać, ze to Krakusy . Wazzi no teraz to juz nie jestem pewien, ale mechanik powiedział, ze z tyłu do zapalenia się lampki jeszcze baaaardzo dużo brakuje, więc wywnioskowałem z tego, że i tam są czujnki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #6 Napisano 9 Lutego 2009 Ja na bank nie mam, bo juz prawie blachy mialem i nic sie nie zapalilo, w ASO mi mechanik powiedzial ze z tyl nie ma kontrolki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro134 Zgłoś #7 Napisano 9 Lutego 2009 Hmm.., muszę jeszcze podrążyć ten temat! Co do szybszego zużywania się klocków przednich to masz rację! Tylko że ja już mam nakręcone 139tyś km i z tyłu grubość klocków to około 5mm :633: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #8 Napisano 9 Lutego 2009 Z tego co wiem to z tylu nie ma czujnikow. Klocki tyl zmieniam zazwyczaj przy drugiej wymianie przodu, raz tylko bylo tak ze sie jeszcze nadawaly. Z tego co wiem to czesta jazda na Auto Hold wykancza tylnie klocki. Zeby zminic klocki z tylu wcale nie musisz miec VAG!! Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro134 Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2009 Wazzi, muszę sprawdzić Twoją teorię, być może ja też nie mam czujników w tyle a świecą przednie które są w niewiele lepszym stanie jak tylne. ---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:07 ------- Jutro zadzwonię do serwisu i postaram się coś ustalić z tymi czujnikami. Oczywiście o ile powiedzą bo różnie to z nimi bywa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2009 Hihi ja tez jezeli chodzi o robocizne jade do ASO. ale klocków nigdy nie kupowałem i nie kupie oryg. Jakos wole założyć tarcze brembo, i klocki ferodo premier i chodzi cacuszko . Ale chyba teraz pomyśle i wymienie na Brembo MAXX . Robocizna u mnie ~70zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2009 Hmm.., muszę jeszcze podrążyć ten temat! Co do szybszego zużywania się klocków przednich to masz rację! Tylko że ja już mam nakręcone 139tyś km i z tyłu grubość klocków to około 5mm No u mnie przednie wymieniłem po 60tys. a tylnie wygladają prawie jak nowe. Z tego co mówili w ASO to pewnie do 180tys. dociągną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) Z tego co mówili w ASO to pewnie do 180tys. dociągną To chyba "troche "przesadzili.... dziwne bo ja przy 50 musialem wymieniac przod i tyl. W sumie z rok temu byl wlasnie jakis temat ze tyl w b6 czesciej idzie. Jak bede mial czas to poszukam Znalazlem : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27176&highlight=klocki Edytowane 10 Lutego 2009 przez Wazzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2009 dziwne bo ja przy 50 musialem wymieniac przod i tyl Maciek, za często na ręcznym jeździsz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2009 Ja wymieniałem tył przy 60k km, przód wcześniej. Auto-Hold włączony cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #15 Napisano 10 Lutego 2009 Swoja droga szkoda b6 juz nie mozna poobracac sie na recznym;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #16 Napisano 10 Lutego 2009 no no szkoda czasami by zrobił oberka- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auroxs Zgłoś #17 Napisano 10 Lutego 2009 Nic mi tak w passku nie przeszkadza guziczek od recznego - mam nadzieje ze wroca kiedys do tradycji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #18 Napisano 11 Lutego 2009 Raczej wątpię, bo wszyscy przechodzą na przyciski - nowy avensis, insignia, audi ma od dawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro134 Zgłoś #19 Napisano 16 Lutego 2009 Witam! Klocki hamulcowe w moim passku zostały wymienione. Co do czujników o które pytałem, to faktycznie z tyłu nie ma czujników na klockach. Być może jest czujnik na tłoczku tzn. jak daleko jest wysunięty (wymagane urządzenie VAG do cofnięcia tłoczków tylnych, natomiast z przodu normalnie). Przód posiada jeden czujnik od strony kierowcy i jest umieszczony na wewnętrznym klocku (bo szybciej się zużywa). Klocki wymieniłem na TRW i jestem średnio zadowolony (powyżej 100 km/h słabo hamują, słychać ostre tarcie przy hamowaniu), wcześniej miałem oryginały i lepiej się spisywały. Dziękuje wszystkim za pomoc! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2009 Panowie mam kolejny problem ... dzis zaswiecila mi sie kontrolka od klockow ... I pytanko: jakie klocki wybrac? jakiej firmy? (moze znacie ceny?) chodzi o klocki na przod ... auto ma przelatane 60.000. Podziekowal... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach