kwas_lbc Zgłoś #61 Napisano 21 Czerwca 2008 Spoko hehehe Trudno trzeba bedzie tak zrobić dzięki za inf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #62 Napisano 21 Czerwca 2008 będziesz na zlocie? to pomogę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwas_lbc Zgłoś #63 Napisano 22 Czerwca 2008 niestety nie Kuzyn w tym dniu się chajta:] Ale dzięki za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #64 Napisano 17 Listopada 2008 Witam grono ekspertów . Czy ktoś z Was ma jakieś testy lub porównania żarników D2S produkowanych przez te dwie firmy? Jestem w trakcie poszukiwania zapasu do moich reflektorów, i nie wiem na które się zdecydować. Czy są jakieś istotne różnice w trwałości, jakości, jasności iitp? Proszę o odpowiedź speców od oświetlenia (z doświadczeniem). Nie chodzi mi o subiektywne wrażenia. Pozdrawiam, Tadeusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #65 Napisano 17 Listopada 2008 Nie ma żadnej zauważalnej różnicy, ani pod względem świecenia, ani żywotności. Gratuluję wyboru. Jesteś jedną z niewielu osób (niestety) które nie kupując chińskich niebieskich, niehomologowanych pseudo żarników - gratuluję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #66 Napisano 17 Listopada 2008 Andrzeju a co sądzisz o żarnikach 5000K produkowanych przez Philipsa , Osram i GE ? Pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #67 Napisano 18 Listopada 2008 (edytowane) Andrzeju a co sądzisz o żarnikach 5000K produkowanych przez Philipsa , Osram i GE ? Pozdr Podaj symbole. Niestety polscy sprzedawcy na Allegro i giełdach dorabiają sami rózne legendy próbując lepiej i więcej sprzedawać, wyróżniać się itd, więc nie sugeruj się tym co piszą. Wygląda to w rzeczywistości tak: Przytoczę dwa popularne modele Philipsa. Model 85122 Model 85122+ (plus) niedawno sprowadzili go polscy sprzedawcy. (chyba tego ostatniego masz na myśli jako niby 5000k (tak sprzedawcy czarują żeby nie powiedzieć kłamią ) ) W rzeczywistości dokładnie: 85122 Philips D2S 4100K 3200lm E-permission yellow-greenish watts 85122+ (plus) Philips D2S under (poniżej) 4000K 3100lm E-permission yellowish watt Temperaturę rzeczywistą będą posiadały po ~100 godzinach palenia. W Europie nie są homologowane żarniki 5000k, dlatego też takich nie montują w nowych autach tej części globu. Na innych kontynentach nawet 6700k. ( można philipsa takiego sprowadzić, nawet 6700 z japonii ) Zatem jak widzisz nie sa to ( najprawdopodobniej ) żarniki 5000k, mimo iż sprzedawca maluje głupoty. Które kupić ? Nie ma znaczenia. Wybierz jedne z tych dwóch modeli. Istnieje jeszcze między innymi Philips 85123 jest na specjalne zamówienie robiony dla BMW posiadając specjalną, odpowiednią, bardzo delikatną poświatę różowo-błękitnego i ma temperaturę 4700k. Zatem szukaj 85122 lub 85122+ jeśli chodzi o Philipsy z małym wskazaniem na 85122. Co do firm. Philips i Osram ( tu obie firmy sam tak samo dobre i nie potrafię wskazać uzasadniając lepszej. ) Następnie jako alternatywa dla nich GE. Pamiętaj, że drogę najlepiej oświetlać Ci będzie temperatura światła w granicach 3800-4300k. Troszkę inaczej wygląda jazda po śniegu, czytaj po łące całej pokrytej bialutkim śniegiem, lub podróżując np po Alasce. U nas jednak takich warunków nie ma, stąd brak homologacji. Tam lepsze byłyby ok 5700k. Mimo homologacji, warto pamiętać, że w Polsce światło niebieskie może mieć tylko pojazd uprzywilejowany, zatem o jakiś tam kretynizmach z Chin typu 6000 które i tak przekłamują temperaturę, oraz 8000, 12000 pisać nie będę. Powinny świecić w lunaparku Jeśli ciekawi Cię ten temat głębiej, wrzucam Ci małą ściągawkę: Powodzenia. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 42402 Philips D4S 4100K 3800lm watts mercury-freely yellowish-warm 42402 V269 Philips D4S 5800K 3300lm mercury-freely snow white 42406 V356-P2 Philips XenEco D4S 4100K 35W P32d-2 3800lm E-permission, mercury-freely yellowish-warm watts 53550 GE D2S Blue 35W P32d-2 5100K 2800lm watts with pink note 53560 GE D2S Superblue 35W P32d-2 10000K 1400lm light blue with Grünstich 53570 GE D2R Blue 35W P32d-3 5100K 2800lm watts with pink note 53580 GE D2R Superblue 35W P32d-3 10000K 1400lm light blue with Grünstich 62301 Osram Xenstar D-HC2S 35W 5400K D2S D-HC high color burner, very neutral white and only lamp without color pass, optically like xenon into the early 90ern as it on the market, is not any longer manufactured, residual item came available (email at author) 62305 Osram Xenarc electronics D-HC1S 35W 5400K D1S best white (unbunt), whiter and more brightly than Ultinon, no yellow or red pass, less red salts in the discharge tube as Ultinon, optically like xenon into the early 90ern than it on the market, is not any longer manufactured, residual item came available (email at author), like 62301 only in D1S Xenarc watts 66040 Osram D2S 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W watts 66042 Osram D1S 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W watts 66043 Osram D1S 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W, new standard type watts 66142 Osram D1S 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc watts 66050 Osram D2R 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W watts 66052 Osram D1R 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W watts 66053 Osram D1R 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow Xenarc electronics 35W, new standard type watts 66152 Osram D1R 4150K 3200lm E-permission halogeneous-yellow 85122 Philips D2S 4100K 3200lm E-permission yellow-greenish watts 85122+ (plus) Philips D2S under 4000K 3100lm E-permission yellowish watts 85122CM (color match) Philips D2S 5000K 3100lm E-permission snow-white (a little yellow), very near at the Unbuntpunkt, glass bulb has a breath of blue pass, first-class white (more purely than Ultinon) with permission 85122WX Philips D2S 6000K Ultinon 2400lm pure blue-violet without yellow, bluish color like it in former times with some cars looked white 85122YX Philips D2S 3000K yellow xenon light for fog headlights 85122NX 4100K (only Japanese market), similar to 85122, DOT 85122CX 5000K (only Japanese market), similar to 85122CM DOT 85122SX 5700K (only Japanese market), similar to Osram D-HC 85122FS 6700K (only Japanese market), since 2005 blue esters burners of Philips 85123 Philips D2S 4900K E-permission, and +Plus, yellowish watts coloured intermediate thing between Ultinon comparably with pink note (allegedly special for BMW), with GE's Xensation 5100K burner, but yellow as Color matches (85122CM) 85126 like 85122, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126+ like 85122+, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126CM such as 85122CM, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126WX such as 85122WX, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126YX such as 85122YX, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126NX such as 85122NX, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126CX such as 85122CX, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126SX such as 85122SX, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85126FS such as 85122FS, but D2R with shielding mask for reflector headlights 85407 Philips D1S, integrated starter, otherwise like 85122 (the ignition equipment makes only the operating voltage available) 85407+ Philips D1S, integrated starter, otherwise like 85122+ 85408 Philips D1R, integrated starter, otherwise like 85122 85408+ Philips D1R, integrated starter, otherwise like 85122+ Edytowane 18 Listopada 2008 przez Doc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #68 Napisano 18 Listopada 2008 Nie ma żadnej zauważalnej różnicy, ani pod względem świecenia, ani żywotności.Gratuluję wyboru. Jesteś jedną z niewielu osób (niestety) które nie kupując chińskich niebieskich, niehomologowanych pseudo żarników - gratuluję. A dlaczego do ori xenonów ze spryskiwaczami mam stosować jakiś chiński szajs? Śmieszni (niebezpieczni na drodze) są ludzie, którzy oszczędzają na swoim i innych bezpieczeństwie. Zasada jest prosta, stać Cię na samochód to musi Cię być stać na jego właściwą eksploatację. Moje priorytety w samochodzie: 1. Zawieszenie i dobre opony oraz hamulce, prawidłowe i w miarę najlepsze światła. 2. Wynalazki i bajery ułatwiające życie kierowcy i poprawiające komfort jazdy (nigdy kosztem bezpieczeństwa). Np. komfort psychiczny >> CB radio, dobra nawigacja. 3. Nie przepadam za bezmyślnym tuningiem (amatorskim). Jestem prawdopodobnie najstarszym członkiem tego zbiorowiska, jeżdżę 45 lat (legalnie), zaliczyłem conajmniej 3 mln km, byłem w różnych sytuacjach drogowych i to jest poprostu doświadczenie. Ponownie pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #69 Napisano 5 Czerwca 2011 (edytowane) witam , byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził ze mam zle ustawione światła , ( mam bi-xenony) no to mówie zeby ustawił no i ustawił , ale pojawił sie problem , ze przestała otwierać sie w prawej lampie przesłona , i teraz pytanie ,co mógł żle zrobić ,lub zepsuć że sie nie otwiera a wczesniej wszystko ładnie działało, ewentualnie co sprawdzić lub wymienic zeby zaczeła sie otwierac znowu Edytowane 5 Czerwca 2011 przez bolo02 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #70 Napisano 5 Czerwca 2011 (edytowane) witam , byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził ze mam zle ustawione światła , ( mam bi-xenony) no to mówie zeby ustawił no i ustawił , ale pojawił sie problem , ze przestała otwierać sie w prawej lampie przesłona , i teraz pytanie ,co mógł żle zrobić ,lub zepsuć że sie nie otwiera a wczesniej wszystko ładnie działało, ewentualnie co sprawdzić lub wymienic zeby zaczeła sie otwierac znowu Sprawdź osadzenie wtyczki w reflektorze, przeczyść styki, możesz psiknąć sprayem typu WD40 lub jakimś lepszym, który będzie dobry na zaśniedziałe gniazda (nie znam nazw tych spray'ów). Działanie przesłony nie ma raczej związku z regulacja reflektorów-zbieg okoliczności. Miałem kiedyś taki przypadek, jak Twój przy wymianie palników xenonowych-pomogło porządne osadzenie wtyczki w gniazdku. Edytowane 5 Czerwca 2011 przez Krawcol82 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #71 Napisano 6 Czerwca 2011 ok sprawdze, a jeszcze jakby to nie pomoglo to czy ta przesłone mozna sama wymienic ,czy trzeba cala lampe wymieniac , , co ewentualnie mogło zawiesc ze przestala dzialac???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1980 Zgłoś #72 Napisano 30 Czerwca 2011 Witam wszytskich mam pytanie odnosnie zestawu HID do lamp Depo H7+H7 jaki zestaw koledzy polecaja tak zeby swiecil i nie robil szumów.......dziekuje z gory za informacje....czekam na propozycje.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #73 Napisano 1 Lipca 2011 (edytowane) Jak masz soczewki to HID jedynie 4300 i nikt od razu po samym wyglądzie nie będzie dochodził czy to oryginał czy dokładka. Chyba że trafisz na "specjaliste" to wystarczy że oznaczenia zobaczy na lampie i dowód zabierze... 6000 k i w górę nie kupuj bo sa bardzo zniebieszczałe, i wyraźnie rzucają się z oczy, Szukaj z przetwornicami DENSO, HELLA, VALEO jak nie chcesz mieć zakłóceń, inne to CHINA A jak nie masz soczewek to oszczędź innych kierowców i zostaw sobie H7 lepiej Edytowane 1 Lipca 2011 przez vietrzyk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1980 Zgłoś #74 Napisano 1 Lipca 2011 dzięki za rade mam soczewkę H7/H7 i właśnie się zastanawiam nad jakimś zestawem ale tyle tego jest ze nie wiadomo za co się brać jeśli chodzi o 4300 to mam teraz i powiem tak świeca gorzej niż 6000K bo powodują wrażenie dziury czarnej na drodze tak jakby lepiej oświetlały boki a w środku w pewnej odległości wydaje się być ciemniej czego przy 6000K nie ma.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumol7 Zgłoś #75 Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Witam. Chłopaki ja mam passata z z98 roku i ta światła z przodu fabryczne są nie za bardzo czli do d...., chce zmienic na jakies fajne z tym ze hella kosztuje 400 za sztuke a depo 500 za komplet-czemu taka roznica? rozumem ze hella to prawdziwy xenon a depo to taki zamiennik na żarówki tak? Edytowane 3 Lipca 2011 przez rumol7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #76 Napisano 3 Lipca 2011 4300 to mam teraz i powiem tak świeca gorzej niż 6000K bo powodują wrażenie dziury czarnej na drodze tak jakby lepiej oświetlały boki a w środku w pewnej odległości wydaje się być ciemniej czego przy 6000K nie ma.... Gdyby to był oryginalny palnik 4300K (ja tak mam) to nie miałbyś takich cudów, poczytaj ten temat http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=223141&c=0&f=9&orderby=asc&start=0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #77 Napisano 3 Lipca 2011 Witam. Chłopaki ja mam passata z z98 roku i ta światła z przodu fabryczne są nie za bardzo czli do d...., chce zmienic na jakies fajne z tym ze hella kosztuje 400 za sztuke a depo 500 za komplet-czemu taka roznica? rozumem ze hella to prawdziwy xenon a depo to taki zamiennik na żarówki tak? Siemano Tomaszu, to co opisałeś to tylko firmy produkujące reflektory. Nie wiem czy kupisz nowy reflektor hella za 400 zł, http://allegro.pl/vw-passat-b5-97-00-reflektory-xenon-hella-zestaw-i1660417319.html Reflektory Hella były seryjnie montowane w paszczakach, zarówno lampy xenon jak i halogenowe. Depo to zamiennik średniej jakości, ja osobiście nie polecam. Wyglądaja ładnie, świeca troszkę gorzej (przynajmniej w nocy). Faktycznie reflektory halogenowe w naszych paszczakach z biegiem lat są tragiczne. Super sprawą jest xenon, jak byś miał okazje kupić oryginalne reflektory hella z przetwornicami za rozsądne pieniądze to na pewno byś był zadowolony (poczytaj o wymaganiach przy oświetleniu typu xenon, spryskiwacze auto-poziom itp ...) tylko czy gra jest warta świeczki, koszty są naprawdę duże... Następna sprawą by poprawić efekt świetlny to regeneracja szkła oraz odbłyśników http://www.regeneracja-hc.com no i oczywiście żarówka, te kupowane na stacji po parę złotych to shit, ja polecam http://allegro.pl/h7-osram-night-breaker-plus-12v-55w-zarowki-trwale-i1652165851.html decyzja należy do Ciebie, pozdraVWiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #78 Napisano 5 Października 2011 trzy różne wersje lamp robili do pasków a dwie wersje różnią się tylko szczegółem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #79 Napisano 5 Października 2011 trzy różne wersje lamp robili do pasków a dwie wersje różnią się tylko szczegółem Jak to trzy różne wersje Jakie masz na myśli Przecież miałeś wersję xenon i na żarówkę halogenową. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #80 Napisano 6 Października 2011 i na żarówkę halogenową. I te były ze światłami przeciwmgielnymi i i bez. pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach