bl4nk Zgłoś #1 Napisano 6 Lutego 2009 Witam serdecznie. Buszowałem po całym forum i niewiedza się nie zmniejszyła. Mam pytanie odnośnie sprężarki w aucie z silnikiem, który jest wpisany w temacie. Chciałbym się dowiedzieć, czy jeśli w spręzarce nie obraca się koło na którym znajduje się pasek, to czy można to jakoś naprawić/zregenerować? Jeśli nie da się naprawić/zregenerować, to czy przy zakupie takiej sprężarki muszę się koniecznie kierować mocą silnika? Czy mogę np kupić sprężarkę z silnika 1.9 o mocy 110 KM? Mój pasek jest z 2000 roku w kombiaku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 6 Lutego 2009 bl4nk W Twoim Passku jest stosowana sprężarka firmy ZEXEL nr ref. 8D0 260 805M - montowana w silnikach AFF/AHU/AHH/AFN/AVG/ADP/ADR/AEB/AFY/APT/ARG/APU/ANB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #3 Napisano 6 Lutego 2009 czyli rozumiem, że to sprężarka która montowana jest w zdecydowanej większości pasków i problemu z kupnem jej nie będzie. A czy może ktoś wypowiedzieć się na temat regeneracji/naprawy usterki opisanej w pierwszym poście? JurekW wielkie dzięki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #4 Napisano 6 Lutego 2009 nie wiem czy dobrze kombinuje ale chyba chodzi Ci o to że elektromagnetyczne "sprzęgło" nie załącza sprężarki? myślę że jest to do zrobienia. dobry fachowiec od klimy (taki który zajmuje się też kompresorami) powinien to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #5 Napisano 6 Lutego 2009 No nie wiem co tam się zepsuło, wiem że to główne jej koło że tak powiem pasowe się nie obraca. I właśnie nie wiem czy to się da naprawić czy będzie trzeba brać nową sprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #6 Napisano 6 Lutego 2009 Co to znaczy że nie obraca się koło sprężarki? Masz zdjęty pasek i nie możesz obrócić kołem pasowym? Koło pasowe jest połączone ze sprężarką za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego. Nawet gdyby sprężarka się zatarła, to koło pasowe powinno się obracać. Jeśli nie możesz w ogóle obrócić kołem pasowym to znaczyłoby że jest uszkodzone sprzęgło i sprężarka. Sprecyzuj objawy uszkodzenia sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2009 No problem jest taki, że pasek od sprężarki jest zdjęty. Próba obrócenia koła pasowego spełza na niczym. Po prostu nie daje się go przekręcić. Żadnych innych objawów nie ma. Czynnik chłodzący jest w układzie, nie ma żadnych nieszczelności. Po prostu zdjęty jest pasek, pewnie dlatego że koło się nie obraca i albo pasek się slizgał albo się zerwał i koniec. Jakieś inne propozycje macie może jeszcze? Jestem deczko zielony w te klocki, bo to moje pierwsze auto z klimatyzacją.... Dzięki za cierpliwość. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2009 Na pewno nie bylo gazu i smaru dlatego stanela 1. pod aku jest zawor ktory trzeba wymienic jesli nie bylo gazu jednorazowy zawor 2. wyjac sprezarke odkrecic korpus psiknac WD w tloczki (chyba 6) i skrecic 3. poczekac az zpenetruje i kluczem przekrecic (musi isc ) 4. zalozyc sprezarke 5.napelnic gazem i srodkiem smarujacym 99 % pomaga Pozdro:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2009 (edytowane) Na pewno nie bylo gazu i smaru dlatego stanela 1. pod aku jest zawor ktory trzeba wymienic jesli nie bylo gazu jednorazowy zawor 2. wyjac sprezarke odkrecic korpus psiknac WD w tloczki (chyba 6) i skrecic 3. poczekac az zpenetruje i kluczem przekrecic (musi isc ) 4. zalozyc sprezarke 5.napelnic gazem i srodkiem smarujacym Owszem może pomóc pod warunkiem że tylko stanęła, a nie została zatarta. Jeśli zatarta - w układzie jest pełno opiłków metalowych które zniszczą sprężarkę (nawet nową, jeśli nie wypłuka się układu). Poza tym pozostaje sprawa uszkodzonego sprzęgła elektromagnetycznego. Musisz oddać sprężarkę do diagnozy, do kogoś kto się na tym zna. Nie mówiąc o tym, że próbując rozruszać na siłę zatartą sprężarkę można zrobić dużo więcej złego niż dobrego. Mr wilq nie dodał że rozkręcanie czegokolwiek w układzie klimy wiąże się z jej rozszczelnieniem, więc jeśli jest gaz, to trzeba to robić ostrożnie. Pewnie że można też samemu rozebrać sprężarkę, pod warunkiem że wiesz czego szukać i wiesz jak złożyć. Tam są metalowe uszczelki, a ciśnienie wewnątrz podczas pracy spore.. Więc może lepiej od razu do kogoś kto się zna.. Edytowane 7 Lutego 2009 przez Jarkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2009 Tzn nikt się ostro na siłę z nią nie szarpał. Po prostu zobaczył mechanik, że nie ma paska od klimy na sprężarce i chciał sprawdzić czy się koło obraca. Spróbował, zobaczył, że się nie obraca i tyle. A co do kwestii tych opiłków w układzie, to takie czyszczenie tego układu na czym miałoby polegać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) A co do kwestii tych opiłków w układzie, to takie czyszczenie tego układu na czym miałoby polegać? Płukanie układu, wymiana filterków,naprawa lub wymiana uszkodzonych części ,zalanie nowym płynem i olejem, sprawdzenie szczelności - podjedź do firmy w Twojej okolicy, która zajmuje się klimatyzacjami , a wszystkiego się dowiesz. Edytowane 9 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2009 A orientacyjny koszt takiej operacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) A orientacyjny koszt takiej operacji? Wszystko zależy od zakresu prac do wykonania- sprężarka oraz sprzęgiełko są najdroższe - na pewno tanio nie będzie.:636:. EDIT http://www.google.pl/search?hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=klimatyzacja+samochodowa+p%B3ock&btnG=Szukaj&lr= http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9130&highlight=serwis+klimatyzacji+warszawa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24686&highlight=serwis+klimatyzacji Edytowane 9 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #14 Napisano 9 Lutego 2009 Zrób jeszcze taki eksperyment: kółka pasowego ruszyć nie możesz, ale sprawdźć czy dasz radę obrócić tarczą przed kółkiem pasowym tz. sprzęgiełkiem. Jeśli Ci się to uda to prawdopodobnie wina leży tylko po stronie łożyska kółka pasowego, a jeżeli wszystko stoi na amen to myślę że sprężarka będzie raczej zatarta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2009 kolego jeśli o koszty chodzi to sprężarkę z paska FL powinni CI załatwić za jakies 450-500 zł u mnie była historia tego typu ze sprzęgiełko zwyczajnie się zablokowało i ukręcił się wałek...nie dało się nic z tym zrobić i musiałem wymienić całość ale tak jak mówią chłopaki podjedź i niech to dobry majster oblooka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4nk Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2009 Spoko, wielkie dzięki. Poczekam do wypłaty i jadę do jakiegoś "klimatycznego" majstra. O ewentualnych kosztach dam znać. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr f Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2009 Z tymi fachowcami od Klimatyzacji to radzę UWAŻAĆ ja oddając mojego passata z uszkodzoną sprężarką do BOSCH SERWICE-SKIBA WAŁBRZYCH straciłem FORTUNĘ . Naprawiali sprężarkę trzy razy i do dzisiejszego dnia nie jest sprawna ,po każdej naprawie nie chodziła dłużej jak miesiąc.Koszt wszystkich napraw przewyższył koszt nowej sprężarki. Dlatego też przestrzegam przed takimi warsztatami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pyton 1986 Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2009 instalacje czyści sie w ten sposób że wykręca sie pity i przedmuchuje sie azotem z niskiego ciśnienia na wysokie, sprężarki jak nie masz pojęcia nie rozbieraj bo tylko narobisz strat tym sie musi zająć warsztat jak będziesz zmieniał sprężarke zmień też suszke w układzie pozatym nigdy nie psikaj wd do sprężarki i nie kreć na siłe bo szkoda czasu a i tak to nic nieda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2009 Według mnie zatarło się łożysko na kole pasowym kompresora ,mam do sprzedania komplet (koło pasowe ,cewka i zabierak sprzęgła do zexela) Jak bys potrzebował wal na maila - [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Justa12 Zgłoś #20 Napisano 21 Kwietnia 2009 Witam ja mam problem i polega na tym, pękł mi pasek od klimy wymieniłam na nowy i przy włączeniu klimatyzacji po chwili samochód mi zgasł i nie wiem co jest przyczyna. Byłam u jakiegoś fachowca i powiedział ze naprawa to koszt 1200-1500 zł. Na moje oko to zatarła się pompa albo się zawiesiła. Wie ktoś czy można to naprawić czy już muszę szykować kasę na kupno nowej części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach