Skocz do zawartości
heru

2.0 TFSI i kontrolka CHECK ENGINE

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki bardzo jutro ruszam na sprawdzenie .Oby to była sonda. Chce wszystkie usterki opanować i ruszyć do Comsportu na program.

 

Do CS do BB? może umów się z Patrykiem, żeby oni najpierw ziadgnozowali problem i naprawili a potem dopiero zrobili Soft. Pewnie dojdą do tego co jest nie tak szybciej od wszystkich innych warsztatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdż jeszcze pompę wysokiego ciśnienia, ja niedawno wymieniałem i obiawy podobne do uszkodzonego DV, a u mnie jednak pompa siedziała, a dokładnie czujniki.

 

Auto mi lata normalnie nie brakuje mocy. Ale dzięki za informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto mi lata normalnie nie brakuje mocy. Ale dzięki za informację.

 

Tez mialem kiedys taki problem i tez nie brakowalo mocy, okazal sie nieszczelny zawór regulacji cisnienia , po wymianie

kontrolka juz sie nie pojawiła nr zaworu jakbys potrzebował to 06F129101F.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez mialem kiedys taki problem i tez nie brakowalo mocy, okazal sie nieszczelny zawór regulacji cisnienia , po wymianie

kontrolka juz sie nie pojawiła nr zaworu jakbys potrzebował to 06F129101F.

 

Dzięki Kris miałeś rację u mnie też zdiagnozowano uszkodzony zawór regulacji ciśnienia tzw.odma

nr. różni się tylko literą końcową 06F129101N.

Bardzo prosto można uszkodzenie zdiagnozować.Należy włączyć silnik - dobrze aby był ciepły, niech pochodzi ok 30 s.

Następnie wyłączyć silnik i natychmiast spróbować otworzyć korek oleju(u mnie się udało ale silnik zgasł) Jak będziemy czuć ciśnienie tzn., że jest zassany to oznacza, że jest uszkodzony zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Kris miałeś rację u mnie też zdiagnozowano uszkodzony zawór regulacji ciśnienia tzw.odma

nr. różni się tylko literą końcową 06F129101N.

Bardzo prosto można uszkodzenie zdiagnozować.Należy włączyć silnik - dobrze aby był ciepły, niech pochodzi ok 30 s.

Następnie wyłączyć silnik i natychmiast spróbować otworzyć korek oleju(u mnie się udało ale silnik zgasł) Jak będziemy czuć ciśnienie tzn., że jest zassany to oznacza, że jest uszkodzony zawór.

 

Spoko dobrze że udało się zdjagnozować problem i że mogłem w jakiś sposób pomóc. :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zapalila mi sie kontrolka CHECK mozna z tym jezdzic i czy to jakas powazna usterka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie i to nie ten dział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam zapalila mi sie kontrolka CHECK mozna z tym jezdzic i czy to jakas powazna usterka ?

 

Tak, może być bardzo poważna usterka, dlatego jedz na diagnostykę VAGiem, żeby dowiedziec sie co jest przyczyna, a mogą być rożne o czym przeczytasz w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu, ponieważ nie mogę założyć nowego topicu i zadam pytanie. Profilaktycznie zleciłem mechanikowi wymianę popychacza przy 145 tyś w moim BWA 2.0TFSI. Ostatnio był on wymieniany przy 90 tyś. Dodam, że auto w momencie oddania auta mechanikowi pracowało zupełnie normalnie. Po wymianie nagle z auta zaczęły dochodzić stuki, zarówno na starym jak i na nowym popychaczu samochód pracuje tak samo źle. Po rozebraniu silnika mechanik zdiagnozował dwa porysowane wałki, a całą naprawę zawierającą 16 popychaczy zaworowych, 2 wałki, dźwigienkę zaworową, wariator, łańcuch z napinaczem, świece, olej i uszczelki wycenił na ponad 6,5 tyś zł (!). Z racji tej kwoty zrodziło się moje pytanie - czy możliwe, że mechanik wymieniając popychacz coś źle złożył? Jakim cudem auto wcześniej pracowało w pełni prawidłowo, a nagle do wymiany jest pół silnika? Nawet nie wiem jak podejść do tematu, mechanik twierdzi, że części był ze sobą "dotarte" i po wymianie popychacza dopiero wyszły wadliwie wyrobione elementy... Czy warsztat w ogóle może tak się bronić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie masz łańcucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz kolego . Jest łańcuszek i wariator od sterowania zmiennymi fazami rozrządu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu się mylisz kolego . Jest łańcuszek i wariator od sterowania zmiennymi fazami rozrządu .

 

tak, jest, ale to jest łańcuszek między wałkami. Mi ten łańcuszek się zerwał w pierwszym silniku BWA (właśnie przez zepsuty wariator napinacza i Silnik ładnie zmieliło).

 

Koledze chodziło o rozrząd. w TSI nie ma już paska i rolek jak w TFSI, tylko rozrząd jest już na łańcuchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

właśnie wymieniłem w ASO przepustnicę, która to powodowała zapalanie się tej nieszczęsnej kontrolki . Z tego co mieli w swojej dokumentacji okazało się że niedomykanie przepustnicy w modelach z roku 2006 i 2007 wynika z wadliwego wykonania w/w części przez producenta tych przepustnic. W swoim czasie w Stanach była akcja serwisowa VW i wymieniali wszystkie wadliwe przepustnice. Zaplaciłem w ASO ok. 900 zł. wraz z wymiana za kompletną przepustnice wraz z silniczkiem. I problem z kontrolką z głowy.

Wiem, że kotlet ale mam to samo. Własnie dostałem wycenę z ASO i wyszło ok. 5k, to możliwe?

 

 

Lp.||Nr kat.||Nazwa||Jedn.||Ilość||Ilość sprzed.||Cena jedn. brutto||Rabat %||Wart. brutto||Vat||Wart. netto

25||3C0998281B||SILNIK NASTAWIAJACY (ZAM)||szt.||1,00||1,00||1 426,47||10,00||1 283,82||23%||1 043,76

27||06F133062T||KRÓCIEC (ZAM)||szt.||2,00||2,00||1 796,85||10,00||3 234,34||23%||2 629,54

 

to tylko części.

Edytowane przez patefoniq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności