Skocz do zawartości
AndrzejZ

Firma gdzie wymienię MFD2 DVD na RNS 510 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zamienić nawigację MFD2 DVD na RNS 510. Nasza B6ka stoi właśnie w ASO i czeka na nową MFD2, która ma być wymieniona w ramach gwarancji. Niestety ASO nie chcę się zgodzić na dopłatę i wymiane na RNS 510. Stąd moje pytanie. Czy znacie firmę, która w rozliczeniu przyjmie nawigację MFD2, a zamontuje RNS 510 ? Jakie mogą być orientacyjne koszty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiany możesz dokonać sam. Polega ona na wyjęciu MFD2 i podłączeniu RNS510 - jakieś 5 minut roboty :).

Za nową RNS510 trzeba zapłacić ok. 5.000pln, używana MFD2 na allegro kosztuje 1.500 - 2.000 pln.

Sam rozważałem taką opcję ale chyba nie warto. Mapy do RNS510 są niewiele lepsze a płacić 3.000 za dotykowy ekran to chyba lekka przesada.

Z tego co pamiętam bliżej stolicy zajmowała się tym jakaś firma z Otwocka - niestety zapomniałem nazwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak prosto to nie będzie :) Niektóre piny zmieniły swoje położenie. Przesiadając się z RCD 310, czy 510 trzeba je zmienić a co dopiero z MFD2...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak prosto to nie będzie Niektóre piny zmieniły swoje położenie. Przesiadając się z RCD 310, czy 510 trzeba je zmienić a co dopiero z MFD2...

Nie prawda! Ja przekładałem dla testu i nic nie trzeba zmieniać.

Być może przesiadając się z RCD 310 czy 510 trzeba coś modernizaować, to raczej logiczne bo są to radia a nie nawigacje i wypadałoby dołożyć chociażby antenę GPS. W przypadku MFD2 masz wszystko co potrzebne włącznie z anteną i integracją z wyświetlaczem komputera pokładowego.

W pewnym momencie na początku zeszłego roku można było sobie zażyczyć w salonie do tego samego auta MFD2 lub RNS510 i jak zapewniał sprzedawca przekładka zajmowała mechanikowi kilka chwil :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie prawda! Ja przekładałem dla testu i nic nie trzeba zmieniać.

Spokojnie kolego po co te emocje... To opisz co testowałeś? Np. funkcje telefonu, odbiór radiowy, obsługa zmieniarki?

 

Poniżej przykład zmian

 

Wtyczka 8 pinowa zasilania:

Pin 11 - MFD2 DVD-> Wyciszanie radia (przy pracy telefonu) : RNS 510-> Zasilanie napięciowe wyświetlacza, plus, tylko opcjonalnie dla modułu radia w wersji Low

Pin 13 - MFD2 DVD-> Przyłącze włączania i wyłączania sterowanego kluczykiem zapłonu (styk S) : RNS 510-> - Wyświetlacz HS, magistrala CAN low, tylko opcjonalnie dla modułu radia w wersji Low, nie Midline

Pin 14 - MFD2 DVD-> Styk dla instalacji alarmowej (opcja) : RNS 510-> Wyświetlacz HS, magistrala CAN high, tylko opcjonalnie dla modułu radia w wersji Low, nie Midline

 

Namieszane jest także w pozostałych wtyczkach 12 pinowych dla obsługi zmieniarki, telefonu, wejścia AUX, wyjścia wzmaka. RNS 510 ma np. wejscie telefonu dwukanałowe a nie mono jak MFD2 DVD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie kolego po co te emocje... To opisz co testowałeś? Np. funkcje telefonu, odbiór radiowy, obsługa zmieniarki?

Nie zrozum mnie źle, nie ma żadnych emocji - po prostu to sprawdzałem i u mnie nic nie trzeba było przerabiać ;).

Testowałem radio, nawigację, zmieniarkę, nie testowałem telefonu ponieważ nie miałam jeszcze wtedy adaptera bluetooth. Wszystko działało bez problemu.

Serwisant powiedział jednak, że do pełni szczęścia powinno się nowe urządzenie aktywować dodatkowo VAGiem aby sterownik samochodu widział to co powinien. Nie ma to wpływu na działanie ale poprawia komfort psychiczny :).

Ja tego nie robiłem ponieważ nie zdecydowałem się na docelową wymianę - szkoda mi było wyrzucać 3k pln na dotykowy wyświetlacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

3 tygodnie temu zmieniałem w swoim Pasku z RCD 300 mp3 na 510. Zajęło mi to 15 minut. Wtyczki pasują, faktycznie dochodzi tylko dodatkowa wtyczka od anteny GPS. Różnią się jedynie 2 wtyczki od anteny zwykłej. Jedna pasuje bez problemu, żeby włożyć drugą musiałem zdjąć z niej plastikowy kołnierz.

Po wklepaniu kodu ruszyła od razu.

Wszystko działa, łącznie z Galą, sterowaniem z kierownicy i kompletnym wyświetlaniem wszystkiego na FIS-e :-).

Oczywiście można jeszcze zakodować VAG-iem, wtedy po odłączeniu akumulatora nie trzeba będzie wstukiwać ponownie kodu, ponieważ 510 ściągnie go z kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę o wymianie nawigacji RNS 300 z mp3 na nawigacje RNS 510, ale mam dylemat czy będzie mi działała poprawnie w aucie. W mojej RNS 300 są dwie wtyczki niebieska i biała (tutaj foto mojej RNS 300 http://www.memus.pl/foto/rns300.jpg ) a w RNS 510 podobno są dwa gniazda białe, jedno niebieskie i jedno podobno zielone i mój dylemat polega na tym że nie wiem czy podłączeniu tych dwóch wtyczek białej i niebieskiej z mojego auta będzie mi działać RNS 510. Może ktoś może rozwiać moje niepewności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim RCD300 mp3 były 2 gniazda jedno białe, a drugie jasno beżowe /na 99% sa to gniazda od zwykłej anteny - zlokalizowane obok siebie/. Z samochodu wychodzą dwa kable - każdy z nich na metalowej końcówce ma zalożoną plastikową "wtyczkę-osłonkę" z innym nacięciem, tak ze teoretycznie nie da się ich wpiąć odwrotnie. U mnie jedna jest biała, druga beżowa.

 

W 510 są identyczne dwa gniazda-zlokalizowane obok siebie, oraz dodatkowe gniazdo do anteny GPS /o ile pamiętam było niebieskie/ - do niego podłączyłem dołożoną antenę GPS. Jeden przewod od zwykłej anteny pasował bez problemu - wskoczyl i pasowal, drugi antenowy nie. W zwiazku z tym z drugiego kabla zdjąlem plastikową osłonkę w moim przypadku beżową i podłączyłem samą metalową wtyczkę. Proces całkowicie odwracalny, gdyż plastikową osłonkę wtyczki można założyć bez żadnego problemu ponownie.

 

Nie mam niestety fotek, ale jak będę miał chwilkę, to wyciągnę 510 i zrobię fotki.

 

Włączyłem i wszystko działa prawidłowo. Łapie czysto bez problemu wszytkie stacje radiowe, oraz komunikaty drogowe nadawane przez PR program I.

 

Zastanawiałem się dlaczego są dwa przewody antenowe - nie wiem. Może zależy to od tego jaka jest zainstalowana w samochodzie antena. Ja w swoim pasku nie mam żadnej zewnętrzenej anteny /miałem taką w Golfie V, ale nie pamiętam ile tam kabli antenowych dochodziło do radia/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RNS 300 pracuje na jednej antenie FM - dlatego jedna wtyczka, 510 na jednej pociągnie też. RCD 300 od września 2003 pracuje na dwóch antenach.

Natomiast nie jest wskazane podłączanie "na Jana", kiedy kodowanie wtyczek anteny nie pasuje. To, że są dwie wtyczki nie zawsze oznacza, że to dwie anteny. Na przykład instalacja antenowa pod MFD2 CD ma dwie anteny, ale przed radiem jest sterownik "Diversity" przełączający anteny. Do radia jednym kablem wchodzi sygnał ze sterownika a drugim wychodzi w celu porównania. Na szczęście, z tego co mi wiadomo, wszystkie pozostałe radia mają ten sterownik zabudowany w sobie.

Morał z tego taki, że instalacje są dedykowane pod dany odbiornik. W Touranie np. RCD 300 ma dwie anteny w bocznych szybkach, ale RNS 300 tylko jedną w tylnej szybie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem zobaczyć w aucie jakie mam boczne szyby, okazuje się ze ze strony kierowcy w tylnej szybie mam 4 paski przechodzące po przekątnej przez szybę oraz w narożniku tej szyby jakieś dodatkowe dwa krótkie paski, natomiast w tylnej szybie po stronie pasażera mam 2 paski przechodzące przez przekątną szyby. Czy oznacza to że moja antena od radia znajduję się zarówno w szybie po stronie lewej jak i prawej i łączą się w jeden przewód który wchodzi w tym momencie do mojego radia RNS 300. Dodam że Passata mam w wersji kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl

A ja podłączałem już kilkadziesiąt nawigacji RNS 510 i nie ważne co było wcześniej w aucie RNS 510 zawsze prawidłowo działa a te wtyczki, które są wystarczają do prawidłowej pracy!

Niektóre RNS 510 nie współpracują z kierownicą wielofunkcyjną z buta ale po zakodowaniu kierownica działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, teoria nie zgadza się z praktyką :)

Pytanie tylko, czy wszystkie funkcje pozostałych urządzeń były sprawdzone (pytałem wcześniej Matsila) i jakie wersje RNS 510 zakładałeś: Low- czy Midline? No bo w jakim celu VW by to rozróżnił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kiccek

Ja mam passata model 2006 MFD2 DVD i zamontowałem RNS 510 z 2009 roku, wszystkie funkcje działają poza FIS i przycisków na kierownicy z prawej strony ( mam na myśli przełączanie radia czy utworów z odtwarzacza) regulacja głośności na kierownicy działa. Byłem na kodowaniu radia u jakiegoś niby fachowca ale nic mi nie pomógł, twierdząc ze to jest wina komputera. Może wy macie jakąś koncepcje. Za wszelką pomoc będę wdzięczny :)

Edytowane przez kiccek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz to mam nowke 510 doplata ok 1300zł

jak cos to dzwon 603 222 095

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja podłączałem już kilkadziesiąt nawigacji RNS 510 i nie ważne co było wcześniej w aucie RNS 510 zawsze prawidłowo działa a te wtyczki, które są wystarczają do prawidłowej pracy!

 

a oficjalna instrukcja VW zaleca jednak zmiany:

http://www.autoschultz.de/Bilddaten/einbau/1K0057195AA.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl

VW również zaleca serwisowanie samochodów w ASO najlepiej dożywotnio ale czy to konieczne? Nie bo wymienić olej i kilka innych rzeczy może zwykły mechanik i tak samo jest z RNS 510.

 

Jeśli ktoś chce wymienić starą nawigację na Rns 510 polecam firmę Navi-Center ze Szczecina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jakie powinno być prawidłowe kodowanie przy wymianie MFD2 DVD na RNS510 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności