Skocz do zawartości
mcgregor88

przestawiający się rozrząd??

Rekomendowane odpowiedzi

no więc zacznijmy od początku. Silnik jak w opisie ( z tym że nie z 92 lecz 93lubjakoś tak - to chyba nieważne. Problem dotyczy prawdopodobnie przestawiającego się rozrządu. Po kupnie silnika (kilka m-cy temu) został w nim wymieniony rozrząd. Silnik pracował "w miarę tzn bez rewelacji, ale dało się jeździć. Potem było już gorzej, zaczęło go coś szarpać (przede wszystkim na wolnych obrotach (np jak jadę na 1 lub 2 biegu). Około 2 m-cy temu był u mnie mechanik, sprawdził rozrząd, przestawił o 1 ząbek i znowu było ok. Jakiś miesiąc temu coś zaczęło się dziać znowu (te same objawy). Tym razem, już bez mechanika, przestawiliśmy pompę troszkę (kąt - bez przestawiania samego rozrządu) a przy okazji okazało się że mam poluzowany kolektor dolotowy! Po ustawieniu pompy i dokręceniu kolektora było zajebiście - samochód nabrał mocy, turbina przestała mi w końcu wyć - prawie jej nie słychać. Niestety dziś znowu jest to samo - samochód zaczyna szarpać. Pomóżcie bo mnie to już wkurza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że ścina klin w kole pasowym rozrządu na wale korbowym, trzeba to zrobić jak najszybciej bo jeśli się obróci to silnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolo zebate na wale bylo sciagane? jesli tak to amba fatima i podziekuj temu kto to zrobil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze faktycznie może być z tym wałem. Kiedyś coś czytałem na ten temat na forum golfa albo elektrody bodajże. Jutro lub we wtorek rozbieram auto i się wszystko okaże. Dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie klin /wpust / lecz słabo skręcone koło zębate na wałku rozrządu. Popraw to i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i się wyjaśniło. Po wyjęciu koła które znajduje się na wale, okazało się, że klina prawie już nie ma. Przełożyliśmy takie samo koło z silnika 1.6 td. Na szczęście wał nie był wyrobiony. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowa sruba byla zalozona? dokrecone zgodnie z instrukcja? jesli nie to odwaliliscie kaszane i znowu sie zemsci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym kołem to nie takie proste.nie wieże że wał został nienaruszony.sprawdzaj często czy nie ma bicia na tym kole,bo napewno znowu się poluzuje,ponieważ nie ma równej płaszczyzny na czole wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idealny to ten wał nie jest, ale krawędź jest tylko trochę wyrobiona. Będę sprawdzał co jakiś czas. A z tą śrubą to nie pomyślałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze nie ma co myslec bo to przy wymianie rozrzadu, tak jak wymiana rolek, obowiazkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno pytanko - czy wał korbowy podejdzie z silnika 1.6 d lub 1.6 td do 1.9 td??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, inny skok tłoka jest w 1.6, podejdzie z 1.9D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączam się do tematu a mianowicie;

Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i nie dało się jechać więcej niż 60Km/h wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony ale ustawić się nie dało bo okazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego,ale go odkręciłem i jest oki ale ma lekki luz stare i nowe taki sam ciekawe czy tak ma być albo ten wpust na wałe mam już wyrobiony

A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne

Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Edytowane przez tata103

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podłączam się do tematu a mianowicie;

Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i nie dało się jechać więcej niż 60Km/h wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony ale ustawić się nie dało bo okazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego,ale go odkręciłem i jest oki ale ma lekki luz stare i nowe taki sam ciekawe czy tak ma być albo ten wpust na wałe mam już wyrobiony

A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne

Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Klin na wale jest wstępnie ustalającym. On nie utrzyma koła podczas pracy /przynajmniej zbyt długo/. Dolne koło rozrządu dociska śruba /za każdym razem nowa dokręcona 90Nm+90stopni/. To dół. Wałek rozrządu ma koło pływające. Do "dopasowania" do reszty. Na stożku, więc jakby się obróciło to byłoby już po zaworach. Nie wiem jaką masz pompę. Jest albo z kołem na "fasolkach", albo fasolki na obudowie. Do regulacji. Jeżeli już raz pasek przeskoczył to i tak jest do wymiany- przynajmniej sam pasek. Sprawdź rolkę napinacza i jego działanie, załóż nowy pasek, ustawa od nowa rozrząd- tylko nie na flamaster. Sprawdź ustawienie pompy Vag-iem. I sprawdź jak będzie się zchowywał silnik. Jak dalej kuziel to możliwe jest, że pompa sie kończy lub jest zasyfiona i się nie 'ustawia w środku".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem wałek rozrządu i mam dwa hydrauliki do wymiany bo są luźne.Zamontowałem wszystko na znaki i okazało się że wał korbowy przeskoczył o dwa ząbki i pompa o ząbek.Po ustawieniu na znaki i korekcie zapłonu jest teraz oki :-) Ale czy mógł przeskoczyć przez te hydrauliki albo przez bendiks bo mam go też już do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności