mcgregor88 Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2009 no więc zacznijmy od początku. Silnik jak w opisie ( z tym że nie z 92 lecz 93lubjakoś tak - to chyba nieważne. Problem dotyczy prawdopodobnie przestawiającego się rozrządu. Po kupnie silnika (kilka m-cy temu) został w nim wymieniony rozrząd. Silnik pracował "w miarę tzn bez rewelacji, ale dało się jeździć. Potem było już gorzej, zaczęło go coś szarpać (przede wszystkim na wolnych obrotach (np jak jadę na 1 lub 2 biegu). Około 2 m-cy temu był u mnie mechanik, sprawdził rozrząd, przestawił o 1 ząbek i znowu było ok. Jakiś miesiąc temu coś zaczęło się dziać znowu (te same objawy). Tym razem, już bez mechanika, przestawiliśmy pompę troszkę (kąt - bez przestawiania samego rozrządu) a przy okazji okazało się że mam poluzowany kolektor dolotowy! Po ustawieniu pompy i dokręceniu kolektora było zajebiście - samochód nabrał mocy, turbina przestała mi w końcu wyć - prawie jej nie słychać. Niestety dziś znowu jest to samo - samochód zaczyna szarpać. Pomóżcie bo mnie to już wkurza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2009 wygląda na to że ścina klin w kole pasowym rozrządu na wale korbowym, trzeba to zrobić jak najszybciej bo jeśli się obróci to silnik do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2009 kolo zebate na wale bylo sciagane? jesli tak to amba fatima i podziekuj temu kto to zrobil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2009 kurcze faktycznie może być z tym wałem. Kiedyś coś czytałem na ten temat na forum golfa albo elektrody bodajże. Jutro lub we wtorek rozbieram auto i się wszystko okaże. Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #5 Napisano 2 Lutego 2009 Nie klin /wpust / lecz słabo skręcone koło zębate na wałku rozrządu. Popraw to i będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2009 no i się wyjaśniło. Po wyjęciu koła które znajduje się na wale, okazało się, że klina prawie już nie ma. Przełożyliśmy takie samo koło z silnika 1.6 td. Na szczęście wał nie był wyrobiony. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2009 nowa sruba byla zalozona? dokrecone zgodnie z instrukcja? jesli nie to odwaliliscie kaszane i znowu sie zemsci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
busz23 Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2009 Z tym kołem to nie takie proste.nie wieże że wał został nienaruszony.sprawdzaj często czy nie ma bicia na tym kole,bo napewno znowu się poluzuje,ponieważ nie ma równej płaszczyzny na czole wału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2009 idealny to ten wał nie jest, ale krawędź jest tylko trochę wyrobiona. Będę sprawdzał co jakiś czas. A z tą śrubą to nie pomyślałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2009 Mi sie wydaje ze nie ma co myslec bo to przy wymianie rozrzadu, tak jak wymiana rolek, obowiazkowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2009 a jeszcze jedno pytanko - czy wał korbowy podejdzie z silnika 1.6 d lub 1.6 td do 1.9 td?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2009 nie, inny skok tłoka jest w 1.6, podejdzie z 1.9D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata103 Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2015 (edytowane) Witam podłączam się do tematu a mianowicie; Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i nie dało się jechać więcej niż 60Km/h wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony ale ustawić się nie dało bo okazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego,ale go odkręciłem i jest oki ale ma lekki luz stare i nowe taki sam ciekawe czy tak ma być albo ten wpust na wałe mam już wyrobiony A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam Edytowane 6 Października 2015 przez tata103 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #14 Napisano 9 Października 2015 Witam podłączam się do tematu a mianowicie;Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i nie dało się jechać więcej niż 60Km/h wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony ale ustawić się nie dało bo okazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego,ale go odkręciłem i jest oki ale ma lekki luz stare i nowe taki sam ciekawe czy tak ma być albo ten wpust na wałe mam już wyrobiony A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam Klin na wale jest wstępnie ustalającym. On nie utrzyma koła podczas pracy /przynajmniej zbyt długo/. Dolne koło rozrządu dociska śruba /za każdym razem nowa dokręcona 90Nm+90stopni/. To dół. Wałek rozrządu ma koło pływające. Do "dopasowania" do reszty. Na stożku, więc jakby się obróciło to byłoby już po zaworach. Nie wiem jaką masz pompę. Jest albo z kołem na "fasolkach", albo fasolki na obudowie. Do regulacji. Jeżeli już raz pasek przeskoczył to i tak jest do wymiany- przynajmniej sam pasek. Sprawdź rolkę napinacza i jego działanie, załóż nowy pasek, ustawa od nowa rozrząd- tylko nie na flamaster. Sprawdź ustawienie pompy Vag-iem. I sprawdź jak będzie się zchowywał silnik. Jak dalej kuziel to możliwe jest, że pompa sie kończy lub jest zasyfiona i się nie 'ustawia w środku". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata103 Zgłoś #15 Napisano 11 Października 2015 Wymontowałem wałek rozrządu i mam dwa hydrauliki do wymiany bo są luźne.Zamontowałem wszystko na znaki i okazało się że wał korbowy przeskoczył o dwa ząbki i pompa o ząbek.Po ustawieniu na znaki i korekcie zapłonu jest teraz oki :-) Ale czy mógł przeskoczyć przez te hydrauliki albo przez bendiks bo mam go też już do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach