Skocz do zawartości
Gość djmlody12

Remont silnika vw passat B4 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djmlody12

Cześć wam. Nabyłem vw passata B4 1.9 TDI z silnikiem 1Z i mam do was pytanie czy da się zrobić remont w passacie samemu czy to się nie opłaca ( robiłem remonty w polonezie i fiacie ) a nigdy nie miałem diesla wiec nie wiem co i jak chcę zrobić remont gdyż mam małe sprężanie

na pierwszym od razrządu tłoku mam 20

na drugim 20

na trzecim 12

a czwartego już nie mierzyłem bo się załamałem bo kupiłem samochód i niestety. Mam jeszcze pytanie czy trzeba wymieniać panewki tez od razu czy zostawić te co są czy lepiej już zmienić na nowe. I czy po remoncie trzeba ustawiać na nowo zapłon rozrząd ?? czy da się to jakoś zaznaczyć żeby potem wszystko powkładać tak jak jest teraz .I ile gdzieś mnie wyniesie taki remont. robiąc samemu a ile gdzieś oddać do warsztatu. I ile gdzieś taki silnik po remoncie przejeździ??? Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

jezeli nie robiles renomu sam ani nie byles nigdy jako prawa reka mechania przy remoncie tdi to nie ruszalbym tego

 

za kompleksowy remont musisz dac ~2000PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

passat tdi to nie polonez, pamietaj ze one zapala zawsze, nawet jak spalaja pol na pol paliwa i oleju :) a dieselek pali na sprezanie, dwa dokladnosc wykonania, precyzja itp itd...

kiepsko to widze, dwa ze musisz porozbierac pol silnika, uklad paliwa, ogolnie "przesrane"...

czesci tez tanie nie beda, to nie 125p...

pomysl moze o kupnie silnika, tylko sprawdz go najpierw :) w dziale "polecam/odradzam" jest kontakt do goscia ktory ma niezle czesci, ja nie sprawdzalem jeszcze, ale wielu forumowiczow go chwali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

djmlody12, jeżeli masz jakie kolwiek pojęcie to dasz sobie radę! Musisz jednak sobie kupic, lub zrobić odpowiednie blokady np do pompy wtryskowej, wg dasz sobie radę. Ja kilkakrotnie byłem "prawą ręka" przy silnikach diesla np od ciężarowych RENÓWEK, kilka vw np seat toledo 1.9TDI i jeszcze duzo duzo innych.

Jednak polecam ci abyś kupił sobie podręcznik ;-))))

http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=1&id=110

 

P.S. TDI nie jest znowu taki straszny w naprawie, wg mnie to banał;-) Mówię o 1.9TDI z B4, bo silniczki w B5 już są bardziej skomplikowane do naprawy (ponieważ mają pompowtryskiwacze).

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25

Na allegro widziałem ostatnio taki silnik. Cena - o ile dobrze pamiętam chyba 1700 zł W/g opisu "...stan bardzo dobry..." Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednak polecam ci abyś kupił sobie podręcznik )))

http://www.wkl.com.pl/ofe...&dzial=1&id=110

 

Po od razu kupować, skoro skany z tej książki są na forum w dziale Download » Instrukcje obsługi - wystarczy ściągnąć i druknąć :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednak polecam ci abyś kupił sobie podręcznik )))

http://www.wkl.com.pl/ofe...&dzial=1&id=110

 

Po od razu kupować, skoro skany z tej książki są na forum w dziale Download ť Instrukcje obsługi - wystarczy ściągnąć i druknąć :611:

jak uważasz! Ja wolałem sobie kupić i mieć oryginał;) Jest wszystko ładnie poukładane;)

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

A jakie narzędzia będą potrzebne do takiego remontu oprócz oczywiście kluczy bo już tutaj MAGNUM-DXi12 podpowiedział ze trzeba blokadę pompy kupić albo zrobić gdzie takie cos można kupić i czy jeszcze cos takiego mi będzie potrzebne?? I jak zrobić z tym rozrządem i zapłonem żeby potem nic nie wyszło i czy cos trzeba robić z zaworami czy tu nic nie trzeba robić ( ustawiać )Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup uzywany silnik. Cena remontu napewno przekroczy koszt 4000 albo i wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

Vax dlaczego myślisz ze cena remontu przekroczy 4000 tyś.??? Ale przecież jak kupie nowy to tez nie mam pewności co kupuje bo jak go sprawdzić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DJ dałeś dupy i tyle, jeżeli masz takie samo byle jakie ciśnieni na czwartym to poszła ci uszczelka miedzy cylindrami a jeżeli tylo na trzecim to dmuchneło ja do komory. Rozebranie i poskładanie tdi na pompie to zabawa nie praca, jednak wymaga czasu i cierpliwości - dasz rade. Po co kupować silnik jak w tym możliwe że tylko uszczelka padła, albo jest dmuchnięty zawór na trzecim cylindrze??? Kupisz uszczelke za 80 zł zawór za 16 i jak trzeba splanujesz głowice za 50 zł i bedzie po kosztach.

 

PS:

Jak wpiszesz skąd jesteś to moze dam ci namiary gdzie tanio zrobisz cała głowicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

JACU6X6 Słuchaj to chyba raczej nie uszczelka ani nie zawór gdyż jak byłem u mechanika to on mierzył i na tym trzecim po zmierzeniu wykonał próbę olejową i ciśnienie wzrosło do 19 a wiec on stwierdził ze to pierścienie wiem ze źle zrobiłem nie mierząc na 4 cylindrze ale już mnie szlak trafił bo kupiłem samochód i niestety ale do remontu to chyba każdy by się załamał i teraz musze jakoś choć trochę oszczędzić i liczę na wasza pomoc. Dodam ze to jest passat z rocznika 1995 bez komputera pokładowego to chyba remont jego nie wyniesie 4000 tyś. Jestem z Białegostoku juz zmieniłem w profilu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko okaże sie po sciągnięciu głowicy, przy próbie olejowej gdyby to były pierścienie to ciśnienie przegroczyło by 20 bo olej by tłok uszczelnił. Nie gdybaj jak głowice zciągniesz to sie wyjaśni i nikt ci tego nie zdiagnozuje na odległość. Jak masz chęci robiłes juz kiedykolwiek silnik nie ważne czy to polonez czy ferrari to zrobisz i tdi. Jak masz cyfrówke to rób fotki żebyś sie nie motał przy składaniu, jak tak robiłem jak swojego rozbierałem 2,0 dohc. Nie miałem pozniej problemu z elektryką i podciśnieniami, wszystko poszło z górki. Mam kolege który robił juz setki silników i głowic, mi przechonował blok tak że w razie problemów wystarczy telefon i brniesz z robota do przodu. W pondziałek idzie na warsztat b3 93r 2,0 8v kombi na automacie, kolegi rozbierane bedzie wszystko łącznie z deklami od skrzyni celem wymycia środka. Myśle że z tydzien na spokojnie zejdzie ale do wymiany idą nawet panewki. Robiłem sam remont swojej mazdzie 626 2,0d z 1991 roku a przejechała 700 tkm, teraz ma 865 tkm i śmiga aż miło. Tak poza tematem to powiem że jestem księgowym a mechanika to moja pasja, najbardziej skomplikowany silnik jaki rozebrałem to 3200 8V.32 ferrari po zerwaniu paska nierządu. Zaden warsztat nie chciał tego zrobić - autko znajomego. Rozebraliśmy we dwuch, zawory wymieniliśmy, dotarliśmy poskładaliśmy do kupy i odpalił. Przejechał z 20 tkm bez jakich kolwiek problemów i sprzedany został. Co do fiata i poloneza to mam w swoim fiacie 125 2,0 DOHC i tez jest skomplikowany a jednoczescie prosty jak kazdy silnik. Opisałem sie ale rozjebałeś mnie tymi 4 tyś za remont, zakładam że zamkniesz sie w 700 - 900 zł a bedziesz wiedział czym jezdzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

JACU6X6 co do tych 4 tyś. To niestety ale to nie ja wymyśliłem przeczytaj od początku temat mi tak zasugerowali ze tyle będzie kosztować nie znam się na (cenach do diesla ) ale z tego co się orientowałem to tak jak Ty piszesz powinno wynieść gdzieś z 1000 i sam się zdziwiłem ze tak drogo to może wyjść jakoś mi tez się nie chce wierzyć ze tyle remont może kosztować chyba ze turbo nowe się kupi. A co do takiego remontu będzie mi niezbędne jakie przyrządy i jak potem poustawiać to wszystko żeby chodziło. Chodzi o razrzad pompę najlepiej jakoś żeby to zaznaczyć. Bo mi się wydaje że z tym będę miał największy problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz znaki na obudowie, kołach pasowych to jest najmniejszy problem poustawiać to, rozbierając po prostu patrz co roskręcasz i jak było ustawione. Najlepiej poznacz sobie ale to nie bedzie konieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody12

JACU6X6 mógł byś odezwać się do mnie na gadu gadu to mój numer 2397444 z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
silniczki w B5 już są bardziej skomplikowane do naprawy (ponieważ mają pompowtryskiwacze).

gdzie? tylko jeden silnik był na pompowtryskach.

 

4 tyś za remont silnika? Tyle to chyba na serwisie by wzieli. Koszt ok 1000 zł jest bardzo realny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 tyś za remont silnika? Tyle to chyba na serwisie by wzieli. Koszt ok 1000 zł jest bardzo realny.

 

Za 1000 zl to moze byc tylko wymina piercieni i uszczeli pod glowica co autorowi tego postu powinno wystraczec.

 

Podkreslam, ze piszac 4 tys. albo wiecej mialem na mysli kompletny remont silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

Komplet pierścieni bedzie kosztować ok 220zł do tego uszczelki itd...i koszta wyniosą spoko 500zł a jeśli dojdzie jeszcze robota przy głowicy to koszta z 1tyś spokojnie mogą wynieść. Najdroższe są tłoki koszt ok 250-300zł sztuka.

Jak pisał przedmówca bez ściągnięcia głowicy jest to tylko gdybanie co padło.

Książka "sam naprawiam" to podstawa! jest w niej wszystko jest napisane co i jak robić i jeśli ktoś choć trochę zna się i składał już silniki to da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności