Tomm Zgłoś #101 Napisano 20 Grudnia 2011 O tym nie pomyślałem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #102 Napisano 21 Grudnia 2011 Bo może go usunął. Tylko pytanie, po co miałby to robić?? Auto tyle już nalatało, że filtr się skończył, czy może (wątpliwie) pan zrobił to dla zasady bo DPF jest zły?? No i pytanie drugie: czy sprzedawca to osoba prywatna, czy wszystkowiedzący handlarz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #103 Napisano 22 Grudnia 2011 Mam problem z ustaleniem czy ma filtr cząstek stałych czy nie. Niestety wzrokowo tego nie ustaliłem podczas oględzin auta i mam tylko dane z naklejki z kodami wyposażenia z bagażnika. Zajrzyj do rury wydechowej- wylot.Jak wsadzisz tam palca i wyjmiesz czysty- filtr jest. No, chyba że handlarz ładnie rurę wyczyscił:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0691noge Zgłoś #104 Napisano 26 Grudnia 2011 Czytując posty na temat filtra DPF mam mieszane odczucia. Kupiłem Passata B6 z silnikem 1,9TDI BLS 2008r w wersji Comfortline Bluemotion i byłem przekonany, że nabyłem auto bez filtra DPF. Rozczytując się w oznaczeniach na nalepce stwierdziłem -ku wielkiemu rozczarowaniu- że mam samochód z "nieszczęsnym" filtrem. Oczywiście zacząłem drążyć fora internetowe w poszukiwaniu informacji na temat eksploatacji pojazdu z tym DPF-em. Zaufany mechanik dołożył swoje, że dla silnika z filtrem cząstek stałych nie ma nic gorszego niż przerwaniu jego samooczyszczania. Naprawdę byłem załamany. Jeździłem owym samochodem i z niepokojem zerkałem na tablicę kontrolek. Nie było żadnych niepokojących sygnałów ale to nieustanne obserwowanie opłaciło się. Nie wiem które wersje wyposażenia Passata posiadają tryb podpowiedzi zmiany biegów ale u mnie on występuje. Otóż zauważyłem, że co jakiś czas komputer nie sugerował zmiany biegu na wyższy ale wskazywał na redukcję. Nie wiedziałem jeszcze o co w tym chodzi ale stosowałem się do wskazówek. Po kilku miesiącach doszedłem do wniosku, że w ten sposób komputer sugeruje jazdę na niższym biegu aby w tym czasie odbywało się samooczyszczanie filtra DPF. Wystarczy, że przejadę w ten sposób tzn na 3 biegu z prędkością ok 60km/h klika kilometrów do czasu gdy komputer zasugeruje zmianę biegu na wyższy. I w ten sposób z przyjemnością eksploatuję samochód z filtrem cząstek stałych nie martwiąc się, że filtr się zapcha bo u mnie nic takiego nie występuje. Pozdrawiam wszystkich właścicieli samochodów z DPF i FAP bo nie zostawiają za sobą chmury dymu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #105 Napisano 26 Grudnia 2011 Adam i właśnie o to chodzi żeby nie walić za sobą chmurą dymu, a nie wiecznie tylko marudzić, że ma się dpfa i coś strasznego się wydarzy...To ustrojstwo w ogóle nie utrudnia mi życia-ba nawet nie wiem, że jest czasem coś lekko poszarpuje, ale nim się kapnę, że to może być wypalanie jest już ok!!! Pozdrawiam tych zadowolonych, a kopcącym okrutnie chętnie bym pozabierał dowody rejestracyjne i nie mówie tu o starych dieslach, bo te wbrew pozorom nie kopcą tak jak pdki 130 konne,tdciki czy cdi tam jest czarno przy każdej zmianie biegu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #106 Napisano 27 Grudnia 2011 Miałem to samo, kupując paska w salonie, bardzo chciałem miec diesla 170 KM ale nie było opcji ze bez DPF, i kupiłem, wszyscy pokazywali zebym się puknął w głowe, ze co ja kupiłem, itp auto ma 4 lata (juz prawie 5) i nic, ale to nic nie dzieje się z DPF. Jak chce się wypalić to się wypala i wcale to nie przeszkadza w trakcie jazdy, często nawet ja nie wiem kiedy to robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #107 Napisano 27 Grudnia 2011 Ja też nie mam zastrzeżeń do dpfa. Zrobiłem już 35 kkm i jeszcze nie zauważyłem jego istnienia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.S Zgłoś #108 Napisano 27 Grudnia 2011 Prawie zacytuję kolegę pikopiko, bo ja swoim zrobiłem trochę mniej, ok 26 kkm w nieco ponad rok. (Łączny przebieg to ledwie ponad 100 kkm). O istnieniu dpfa wiem tylko tyle, że regularnie zapala się i gaśnie jego kontrolka wraz z całą resztą przy uruchamianiu silnika. Na początku też nieco drżałem spanikowany wpisami na forum, bo sporo latam po mieście. Ale póki co nie obserwuję też mitycznego zwiększania się poziomu oleju za sprawą dostającej się podobno do niego ropy, co spowodowane ma być rzekomo zwiększoną dawką paliwa potrzebną do wypalenia dpfa. Pozostaje mi tylko życzyć sobie, aby już tak zostało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #109 Napisano 27 Grudnia 2011 no ja z DPF'em przelatałem już ponad 150 tyś w swoim prywatnym i ponad 300 tyś w służbowych i to co napisałem wyżej, nic się nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passkiewicz Zgłoś #110 Napisano 27 Grudnia 2011 Nje martwcie sie tym filtrem tak, nie jest taki zły.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #111 Napisano 28 Grudnia 2011 Ja też nie mam zastrzeżeń do dpfa.Zrobiłem już 35 kkm i jeszcze nie zauważyłem jego istnienia... -mam dokladnie tak samo! A tak, w ogóle to zastanawiam sie nad faktem ze przeciez na dzien dzisiejszy PRAWIE WSZYSCY producenci samochodów z silnikami diesla uzywaja DPF-ów i... , - jakos nie dochodzi do "rewolucji klientów" MASOWO skarzacych sie na ich wadliwosc (-pragne przypomniec ze jego wymiana, to przeciez niezla sumka pieniedzy -n.p. w Niemczech to jakies 1500-1800 Euro !), a PRAWIE NIGDY nie sa one obejmowane gwarancja producenta, bo to (-tak, jak n.p. klocki hamulcowe) przeciez czesci zuzywajace sie podczas eksploatacji pojazdu. -czyli: jezdzic, cieszyc sie autkiem i moze jakos to tam bedzie... ! - czas pokaze :gwizdze ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #112 Napisano 28 Grudnia 2011 Mam prawie 150 tys. jazda półmiejska, czyli 2x 20 km dziennie i miasto.W ub. tygodniu puścił mi bez ostrzeżenia chmurę dymu przez ok 3- 4 minuty.Jak podejrzewam, to było to:-) Żadnych innych objawów nie widziałem.No prócz innego zapachu spalin niż w klasyku i czystych końcówek wydechu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #113 Napisano 13 Października 2012 (edytowane) Popatrzyłem na wklejke w bagazniku i kod 0GG WIEC DPFA nie ma, ale niewiem czym silnik był zalany wczesniej więc pytanie; zalać go; -Castrol EDGE TD 5W40 5L normy (vw 502.00/505.00/505.01,) -MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 -Castrol edge professional 5W30 ??(VW 504.00/507.00) --- ten olej pisze do przedłużonych km u mnie na lepce jest kod QG1 czyli zalecana przedluzona wymiana co ile tys km ? Edytowane 13 Października 2012 przez gw87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #114 Napisano 13 Października 2012 Popatrzyłem na wklejke w bagazniku i kod 0GG WIEC DPFA nie ma, ale niewiem czym silnik był zalany wczesniej więc pytanie;zalać go; -Castrol EDGE TD 5W40 5L normy (vw 502.00/505.00/505.01,) -MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 -Castrol edge professional 5W30 ??(VW 504.00/507.00) --- ten olej pisze do przedłużonych km u mnie na lepce jest kod QG1 czyli zalecana przedluzona wymiana co ile tys km ? Lepiej do tego silnika lej olej z normą 504/507 - a jak nie wiesz jaki to kup albo castrola edge 5w30 504/507 lub jak wolisz coś lepszego to np Motul Specyfic 5w30 504/507. I nie patrz na przedłużoną żywotność silnika tylko wymieniaj go max co 10-15 tyś i będzie ok. Bo nie wiem jaki olej byś zalał a nie będziesz dbał o wymiany to g..... to da. Co do DPF-a to się zgadza silnik BXE nie posiada go fabrycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #115 Napisano 14 Października 2012 Olej wiem już jaki do silnika bez DPF, tylko filtr powietrza jaki kupic bo są dwa rozmiary np filtron dlugosc szerokosc ta sama wysokosc 70 albo jakis z wysokoscia 80 i pisze wersji z preFiltrem do zastosowań w zanieczyszczonym środowisku Knecht podobnie ten wysoki (80) pisze zimna strefa klimatyczna jakie wsadzacie te filtry? wysokie sa troche drozsze filtron o 10zl knecht o 40zl.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chajna Zgłoś #116 Napisano 19 Kwietnia 2013 Witam.. Stałem się szczęśliwym posiadaczem B6 z 2009r oznaczenie silnika CBAB. Czy może mi ktoś doradzić czy posiada on Filtr cząstek stałych? Z analizy wynika że nie, ale jedno oznaczenie budzi moze obawy a mianowicie 7MG. Czy ktoś wie co ono oznacza powiem szczerze że nigdzie nie odnalazłem opisu do tego kodu.... Pozdrawiam Chajna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #117 Napisano 19 Kwietnia 2013 Raczej masz DPF. A przynajmniej powinieneś mieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #118 Napisano 20 Kwietnia 2013 100% masz DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chajna Zgłoś #119 Napisano 21 Kwietnia 2013 ok dzięki ale nadal nie wiem co oznacza kod 7MG. Jakieś propozycje Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #120 Napisano 21 Kwietnia 2013 ok dzięki ale nadal nie wiem co oznacza kod 7MG. Jakieś propozycje Pozdrawiam 7MG = Emission standard EU5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach