radekrp90 Zgłoś #41 Napisano 20 Grudnia 2017 Na samym dyferencjale nie ma luzu (można sprawdzić łapiąc bezpośrednio za flansze)? Ja w swoim dawnym B4 dopiero po wymianie dwóch miałem ciszę ale u mnie było takie charakterystyczne dudnienie przy przyspieszaniu. Co równie istotne - przy skręcaniu powinno się dać tam niebieski klej do gwintów, bo śruby tam lubią się odkręcać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #42 Napisano 20 Grudnia 2017 Na flanszach nie ma, sztywne są. Zazwyczaj przeguby skręcam na niebieską mordę i też jest ok, może za mało niebieska była wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #43 Napisano 21 Grudnia 2017 Może być tak że się zaciera a jeszcze nie ma luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #44 Napisano 26 Grudnia 2017 No i wymieniłem drugi przegub wewnętrzny. Okazało się że lewy miał luz ale nie poprzeczny tylko obrotowy. Ciężko go było wyłapać z założoną półosią. 150km i na razie cisza, ale potrafiło już dłużej cicho siedzieć. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest dopuszczalny luz na łożysku w piaście? Z tego co pamiętam to tam jest łożysko dwurzędowe i po odkręceniu nakrętki zewnętrznego przegubu na zewnętrznym łożysku jest wyczuwalny luz poprzeczny. Jak się rusza piastą góra-dół to jest minimalny luz ale jakby wahliwy z czego wnioskuję że zewnętrzna bieżnia się wyrabia. Wymieniać je od razu czy poczekać aż zacznie huczeć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #45 Napisano 26 Grudnia 2017 Moim zdaniem czekać - taki stan może trwać dość długo, a nie wiadomo ile nowe łożysko wytrzyma. Jeśli zauważysz zmiany kierunku zależne od obciążenia (jak dla uszkodzonej tulei wahacza) to wtedy jego czas nadejdzie ale wtedy już raczej podgłaśnianie radia nie będzie pomagać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach