Skocz do zawartości
jago86

instrukcja wymiany rozrzadu w silniku 1.9TDI AHU/AFN/AHH- smacznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nowyjar

rafal, Witam. Mam Passat B5 1,9TDi 110KM, 1998rok AFN. Czy po wymianie rozrzadu trzeba podlaczac VAG? Wymieniali mi kolesie rozrzad, ale VAG'iem nic nie robili. A teraz mam wrazenie, ze klekocze, a przed wymiana nie klekotal tak bardzo. Co to moze byc?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam Passat B5 1,9TDi 110KM, 1998rok AFN. Czy po wymianie rozrzadu trzeba podlaczac VAG?

Nie trzeba. Aczkolwiek na pewno nie zaszkodzi przeskanować auta i sprawdzić czy nie pojawiły się jakieś błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafal, Witam. Mam Passat B5 1,9TDi 110KM, 1998rok AFN. Czy po wymianie rozrzadu trzeba podlaczac VAG? Wymieniali mi kolesie rozrzad, ale VAG'iem nic nie robili. A teraz mam wrazenie, ze klekocze, a przed wymiana nie klekotal tak bardzo. Co to moze byc?

Pozdrawiam

Sprawdz VAGiem po wymianie rozrzadu kąt wtrysku czy sie nie rozjechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ma ktos instrukcje wymiany rozrzadu podobna do silnika axr na pompowtryskiwaczach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI
rafal, Witam. Mam Passat B5 1,9TDi 110KM, 1998rok AFN. Czy po wymianie rozrzadu trzeba podlaczac VAG? Wymieniali mi kolesie rozrzad, ale VAG'iem nic nie robili. A teraz mam wrazenie, ze klekocze, a przed wymiana nie klekotal tak bardzo. Co to moze byc?

Pozdrawiam

tak samo jest u mnie po przestawieniu paska z 1 na 0 tez mi zaczol dziwnie klekotac.... z tym ze moj mechanik twierdzi ze jest teraz prawidlowo zrobione bo walek rozrzadu ustawiony jest w lini prostej i wszystkie zawory sa zamkniete a tak to byl przedwczesnie sie otwieral..... o co kaman?? czy zeby to przestalo musze znowu na 1 przestawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Jestem nowy na forum Pzrymierzam sie so wymainy rozrzadu CZy po wymianie paska trzeba ustawiac kat wtyrsku czy to dotyczy tylko silników TDI PD? Nie bardzo rozumiem tez o co chodzi z wykreceniem tych trzech srub na kole zebatym pompy( w jakim celu po co to odkręcać???) pzrecież można sam pasek nasunac na te koło,a o ile mnie pamięć nie myli to u mnien te koło jest jednoolite i tylko przykręcone jedna śrubą do wałka pompy wtryskowej to raczej tego nie będe odkrecał

Mój silnik to ALH 90KM 2000r.(zwykłą pompa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Materiał super na temat wymiany rozrządu , tylko jeszcze mam prośbę , proszę o podanie jakie mam kupić zimmeringi na wał i resztę , bo przy okazji warto wymienić , ile szt i jakie rozmiary zimmeringów do 1,9 tdi AFN ? Będę wdzięczny za odpowiedź:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ostatnio też wymieniałem rozrząd w silniku 1,9 AHU i ustawiłem według instrukcji na 0 pokazujące się w oknie (pompa wtryskowa zablokowana, wałek rozrządu zablokowany i ustawione koło na wałku rozrządu) i teraz auto gorzej odpala i kopci na biało i dodatkowo powyżej 2500 obr/ min dziwnie szarpie... na kole zamachowym za 0 jest znaczek I i zaczynam zastanawiać się czy może nie ma być na niego ustawione koło zamachowe żeby pracował jak poprzednio... czy może ktoś próbował ustawiać rozrząd w tych dwóch położeniach i wie czy jest jakaś różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

ostatnio też wymieniałem rozrząd w silniku 1,9 AHU i ustawiłem według instrukcji na 0 pokazujące się w oknie (pompa wtryskowa zablokowana, wałek rozrządu zablokowany i ustawione koło na wałku rozrządu) i teraz auto gorzej odpala i kopci na biało i dodatkowo powyżej 2500 obr/ min dziwnie szarpie... na kole zamachowym za 0 jest znaczek I i zaczynam zastanawiać się czy może nie ma być na niego ustawione koło zamachowe żeby pracował jak poprzednio... czy może ktoś próbował ustawiać rozrząd w tych dwóch położeniach i wie czy jest jakaś różnica?

Witam

Koło zamachowe musi byc na 0 po to są znaki ,musiałeś przerzucić o jednego zęba 100% wazne jest odpowiednim przyrządem zablokować wałek z tyłu bo koło zębate wałka nie ma znaków a ni klina i osadzone jest tylko na stożku, po to aby podczas wymiany paska popuścić je można było i skorygować ułożenie i nie dopuścić własnie do przeskoczenia zęba bo pamiętajmy że zużywa sie pasek ale i koła też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko chodzi o to, że auto odpala praktycznie na dotyk, ma moc tylko przy przyspieszaniu jest jakieś dziwne szarpanie, którego nie było przed wymianą... byłem już nawet kąt wtrysku ustawić, bo myślałem że może to coś zmieni, ale niestety nie

 

Witam

Koło zamachowe musi byc na 0 po to są znaki ,musiałeś przerzucić o jednego zęba 100% wazne jest odpowiednim przyrządem zablokować wałek z tyłu bo koło zębate wałka nie ma znaków a ni klina i osadzone jest tylko na stożku, po to aby podczas wymiany paska popuścić je można było i skorygować ułożenie i nie dopuścić własnie do przeskoczenia zęba bo pamiętajmy że zużywa sie pasek ale i koła też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko chodzi o to, że auto odpala praktycznie na dotyk, ma moc tylko przy przyspieszaniu jest jakieś dziwne szarpanie, którego nie było przed wymianą... byłem już nawet kąt wtrysku ustawić, bo myślałem że może to coś zmieni, ale niestety nie

 

\no to nie wygląda mi to na na rozrząd w poprzednim poście pisałeś co innego,nie wiem jak blokowałeś wałek ,znak stały jest na kole zamachowym 0 lub na niektórych kołach jest nacięcie,pompę tez blokujesz bolcem a wałek tak jak pisałem nie ma znaków tam najczęściej przy zakładaniu można popełnić błąd.ściąg osłony i sprawdź poprawność ustawienia na znakach .Koło zamachowe ustaw na 0 pompa ma być zablokowana bolcen i ściąg osłonę wałka rozrządu i sprawdź nacięcie z tyłu wałka w niektórych modelach jest tam założona pompa podciśnienia,to nacięcie poprzeczne szerokości bodajże coś koło 4 mm ma być równolegle do głowicy (tam tez montuje sie przyrząd zabezpieczający wałek przed przestawieniem.Jeśli wszystkie te trzy rzeczy graja ze sobą to rozrząd jest na 100% ok.

 

Ps

po wymianie paska zrobiłeś dwa obroty aby sprawdzić ponownie znaki?

napinacz dobrze naciągnięty?

jak obracasz wałem znaki napinacza stoją w miejscu czy przesówają sie względem sebie?

Trudno powiedzieć dokładnie nie widząc silnika .

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. czy do rozebrania przodu i innych elementow potrzebne sa imbusy takie jak 7 czy 9 ?? bo bede sie przybieral do wymiany i niewiem czy dokupic te imbusy czy sa one zbedne?? moze ktos wie jakie sa potrzebne i sie wypowie??

 

---------- Dodano o 10:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:50 ----------

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o jednoznaczne stwierdzenie na który znak na kole zamachowym ustawiamy rozrząd w silniku AVG . Wiadomo , że są tam 2 znaki 0 i kreseczka . Doszukałem się odpowiedzi że i na 0 i na kreseczkę i w końcu nie wiem na co , a chciał bym wiedzieć jak powinno być ustawione oryginalnie . Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam proszę o jednoznaczne stwierdzenie na który znak na kole zamachowym ustawiamy rozrząd w silniku AVG . Wiadomo , że są tam 2 znaki 0 i kreseczka . Doszukałem się odpowiedzi że i na 0 i na kreseczkę i w końcu nie wiem na co , a chciał bym wiedzieć jak powinno być ustawione oryginalnie . Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję.

 

Fabrycznie ma być ustawione na 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co oprócz paska i napinaczy warto wymienic przy okazji wymiany rozrzadu? Chodzi mi glownie o paski i napinacze np. pompy wody lub alternatora, ,ewentualnie klimy.Silnik to AFN.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić stan paska wielorowkowego oraz jego napinacza, w razie potrzeby wymienić, na pewno będzie łatwiej niż później się z tym dziubać... Co do klimy podobnie, choć tu już jest dostęp lepszy od dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie w związku z tym znakiem 0 na kole. to 0 w okienku ma być widoczne całe czy przecięte w połowie ,bo różne rzeczy już słyszałem

Edytowane przez marcin tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O co chodzi z tą szerokocią paska rozrządu 22mm, jeśli jest szerszy to lipa czy na odwrót ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy taki zestaw wystarczy do wymiany rozrządu w afnie? http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-1-4-1-9-2-0-tdi-pd-vw-audi-seat-i4987490015.html czy zablokuję nim pompę wtryskową??

 

Link nie aktywny ale z tego co widze po linku te blokady sa do silnikow PD.

Zeby zablokowac pompe w AFN potrzebujesz taki trzpien http://allegro.pl/trzpien-blokujacy-pompe-wtryskowa-1-9-2-5-tdi-i5947081969.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności