Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Bipy na 1,2,3 sa kiepskie.Na 4 pompce jest ok.Jak ktos moze to niech sprawdzi czy w 131 km byly pompki AA. Bo 1,2,3 jest AA a 4 pompka to AL?

Juz sam sobie odpowiedzialem. Pompki AA sa tak samo wydajne jak AL, seria AA jest na starszym elektrozaworze.Dogiecie konektorów tutaj raczej nie pomoze.Pompki byly regenerowane czy czyszczone?Bo jak to drugie tylko to sie nie dziwie ze nic sie nie poprawilo a koles zwinal kase i "bedzie Pan zadowolony".Pierwsze 3 pompki sa w minusie na zimnym i cieplym, a to wskazuje ze leja.A pokaz wydruk ze stolu probierczego jak masz.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki byly tylko czyszczone jutro wrzuce pomiary ze stolu ale moesci sie wszystko w normach a poprawic sie poprawilo bo korekty wychodzily gdzies w okolichach 2.5 nie wiem jak bipy wtedy ale korekty wychodza jak najbardziej ok i to na plus czuszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bipy na 1,2,3 sa kiepskie.Na 4 pompce jest ok.Jak ktos moze to niech sprawdzi czy w 131 km byly pompki AA. Bo 1,2,3 jest AA a 4 pompka to AL?

Juz sam sobie odpowiedzialem. Pompki AA sa tak samo wydajne jak AL, seria AA jest na starszym elektrozaworze.Dogiecie konektorów tutaj raczej nie pomoze.Pompki byly regenerowane czy czyszczone?Bo jak to drugie tylko to sie nie dziwie ze nic sie nie poprawilo a koles zwinal kase i "bedzie Pan zadowolony".Pierwsze 3 pompki sa w minusie na zimnym i cieplym, a to wskazuje ze leja.A pokaz wydruk ze stolu probierczego jak masz.

tak własnie jest 3 pierwsze pompki aa a 3 to pompka al

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podegnij konektory na pompkach.Podlacz VAG'a i daj odczyt BIP'ow. To raczej nic nie pomoze, ale nie masz nic do stracenia.Pompke 4 masz ok oraz znasz BIP'y.Mozna by profilaktycznie zamienic miejscami 4 pompke z 1 i sprawdzic Vagiem co bedzie wtedy.Jak BIP'y po zmianie pompek miejscami na 1 beda ok to juz wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raczej nic nie pomoże czyli pompki sa do wyrzucenia ? a jezeli po zmianie pompek bedzie tak samo to co to moze oznaczać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze to głupie pytanie ale czy pompki po założeniu były ustawione? W sensie regulacji w głowicy. Wiem ze niektorzy tego nie praktykują co jest błędem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było tyle ze nie wiem czy sie cos nie rozjechało bo przez 100 km było wszystko ok po odebraniu z naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze to głupie pytanie ale czy pompki po założeniu były ustawione? W sensie regulacji w głowicy. Wiem ze niektorzy tego nie praktykują co jest błędem.

 

@Kolega Robert tez wskazal mozliwa przyczyne.Zle ustawione pompki.Tego nie bralem pod uwage.Bo uwazam ze to ogarniety mechanik powinien zrobic prawidlowo.Ale tez trzeba wziazc pod uwage ze nie ustawil 3, a 4 fuksem mu sie ustawila.Jezeli nie czujesz sie na silach to proponuje do jakiegos kumatego mechanika sie udac.Gdzies na forum byl pdf z opisem wymiany i regulacji popowtryskow.Wydrukowac i dac mechanikowi.A nie szarpie silnikiem podczas jazdy.?

Ponizej materialy odnosnie regulacji pompowtryskiwaczy. Mam nadzieje ze nie naraze sie Adminowi:)

 

http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2572

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos pisal tez ze mial chwile dobrze i sie rozjechalo... nie wymienił gumek przy wymianie pompek i po krotkiej chwili cos sie rozjechalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem uszczelnie jednak troche szarpie podczas jazdy tak kolo 2 tys obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podegnij konektory na pompkach.Podlacz VAG'a i daj odczyt BIP'ow. To raczej nic nie pomoze, ale nie masz nic do stracenia.Pompke 4 masz ok oraz znasz BIP'y.Mozna by profilaktycznie zamienic miejscami 4 pompke z 1 i sprawdzic Vagiem co bedzie wtedy.Jak BIP'y po zmianie pompek miejscami na 1 beda ok to juz wszystko jasne.

konektory ok pompa vacum ok przy 2000 tys ma 7.5 bar bipy wysokie lecz auto nadal szaprnie przy naglym dodaniu gazu co dalej sprawdzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak szarpie równomiernie to bym pompowtrysk obstawiał. Zeby znalezc który to raczej metodą podmianka 1 szt i próba czy jest zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , na biegu jalowym i na kazdym biegu zwlaszcza z klima przy predkosci obr,okolo 1500 wystepuje duzy rezonans -drgania az nawet cos pod deska telepie , co to moze byc ? rura z plecionka zmieniona , dana jest nawet druga plecionka ,3 pompki sa w okolicach -0,5 a 4 +1,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początek bym sprawdził poduszki sinika na twoim miejscu czy nie wyciekł z nich olej

Mam podobne odchyłki na pompkach jak ty .. pompki były wymienione na inne a odchyłki są bardzo podobne jak były... sprawdzałeś może ciśnienie na cylindrach?

jak u Ciebie wygląda wałek rozrządu i czy może sprawdzales/wymieniales hydroregulatory?

sprawdzałeś może jakie masz ciśnienie oleju w silniku?

mam taki sam rok jak ty i awx i avf to taki sam słupek z tego co wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduchy wymienione 2 lata temu na ori,szklanek nie wymienialem a walek nie wiem jaki jest ,u mnie wszystko jest jeszcze w oryginale i nic nie bylo ruszane w silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , na biegu jalowym i na kazdym biegu zwlaszcza z klima przy predkosci obr,okolo 1500 wystepuje duzy rezonans -drgania az nawet cos pod deska telepie , co to moze byc ? rura z plecionka zmieniona , dana jest nawet druga plecionka ,3 pompki sa w okolicach -0,5 a 4 +1,5

 

Sprawdź napinacz paska, ja miałem uszkodzony napinacz i też miałem dziwny rezonans, dodatkowo bujało silnikiem. Po wymianie problem ustał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie go wymienilem tydzien temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to sprzęgiełko na sprężarce klimy wydaje takie hałasy ? skoro piszesz ze tak się dzieje na włączonej klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno nie , przy wlaczonej klimie jest to bardziej wyczuwalne bo silnik ma wieksze obciazenie , bez klimy tez jest rezonans tylko ze mniejszy ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności