Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Wymiana klocków hamulcowych i płynu hamulcowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Do układów z ESP polecają właśnie ATE SL6, gdyż jest rzadszy, co lepiej wpływa na pracę pompy ABS'u, gdzie musi się przelewać przez wiele zaworków itd.

VW pisze, żeby nie lać dot 4, to wszystko kwestia marketingu, aby kupować oryginalny płyn.

 

Jedno drugiemu zaprzecza z tego co napisałeś. Plyn ATE SL6 to właśnie jest DOT 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno drugiemu zaprzecza z tego co napisałeś. Plyn ATE SL6 to właśnie jest DOT 4.

 

Nie do końca, SL6 to niby dot4 ale...., polecam artykuł:

 

http://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Higroskopijnosc-to-wada,5325,1

 

Ma mniejszą lepkość dlatego zapewne nie zalecają zwykłego dota, co nie zmienia faktu że jak dolejesz zwykłego dota 4 to się nie zważy.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak Pioterk. Właśnie ten sam płyn wlaliśmy do Twojego samochodu. U siebie też mam taki już wlany do układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak Pioterk. Właśnie ten sam płyn wlaliśmy do Twojego samochodu. U siebie też mam taki już wlany do układu.

 

Powiem ci że różnicy w hamulcach nie widzę większej, ale po odpowietrzeniu sprzęgła, pedał dużo lżej chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem ci że różnicy w hamulcach nie widzę większej, ale po odpowietrzeniu sprzęgła, pedał dużo lżej chodzi.

 

Ale za to masz spokój na dwa lata z płynem:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno drugiemu zaprzecza z tego co napisałeś. Plyn ATE SL6 to właśnie jest DOT 4.

Napisałem, że:

VW pisze, żeby nie lać dot 4, to wszystko kwestia marketingu, aby kupować oryginalny płyn.

Wiem, że ATE SL6 to jest DOT4.

VW pisze, żeby nie stosować DOT4, aby kupował oryginalny płyn, pomimo że to co sprzedaje VW to jest docelowo DOT4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To już komputery same zmieniają "hamulce" w samochodach?

 

 

Rozumiem, że chcesz cofnąć vcds'em silniczki elektryczne, cofasz oba bo pojedyńczo się nie da. No i potem zmieniasz sobie hamulce (klocki lub tarcze) pojedyńczo - co to za pomysł że trzeba od razu 2 koła zdejmować, najpierw robisz jedno a potem drugie, a na końcu adaptujesz silniczki elektryczne i tyle.

 

Mam pytanie dotyczące wymiany tarcz hamulcowych-tył. Cofnięcie silniczków , zdjęcie zacisku i klocków - do tego etapu doszedłem. Ale jak odkręcić wspornik hamulca, a konkretniej jakim kluczem. Imbus 10 za mały, 12 za duży. Czyżby to była 11. A może coś innego. I jak poradzić sobie z ciężkim dojściem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak poradzić sobie z ciężkim dojściem?

 

Ja poradziłem sobie bez kanału i podnośnika warsztatowego. Robiłem wszystko z podnośnika samochodowego. Klucz do jarzma ma rozmiar M14 spline. Jeśli już dopasujesz klucz to dołóż sobie do niego konkretną przedłużkę bo zwykłą nic nie zrobisz. I będziesz bardzo klął.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. I nawet taki klucz mam wśród pojedyńczych kluczy, ale tak mocno byłem zasugerowany imbusem że myślenie mi się wyłączyło i nawet nie sprawdziłem czy mój M14 spline pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego zabiegu warto użyć jakiegoś penetratora. Śruby są długie i ciężko ruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, że aby wymienić klocki hamulcowe w B7 (tył) należy skorzystać z interfejsu diagnostycznego?

Czy ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany klocków w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy dobrze rozumiem, że aby wymienić klocki hamulcowe w B7 (tył) należy skorzystać z interfejsu diagnostycznego?

Czy ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany klocków w ASO?

 

Z tego co pamiętam (dzwoniłem dwa miesiące temu) to przód ok 230zł a tył ok 300zł - mówię o samej wymianie - nie skorzystałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy dobrze rozumiem, że aby wymienić klocki hamulcowe w B7 (tył) należy skorzystać z interfejsu diagnostycznego?

Czy ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany klocków w ASO?

 

Dobrze zrozumiałeś. Musisz cofnąć tłoczki żeby wyjąć klocki. Koszt wymiany to zależy. Czasami są promocje tz. Jeśli kupisz części w serwisie to za usługę czyli montaż nie płacisz. Takie promocje są często przed sezonem zimowym lub wakacyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów pasatów mam takie pytanko pasat b6 2007 rok 2.0 tdi postanowiłem sprawdzić auto bo wybieram sie zagranice wiec podstawa hamulce udalem sie do warsztatu na sprawdzenie diagnoza mechanika klocki tyl do wymiany oraz powiedział tarcze tyl i lewa strona zacisk hamulca postojowego bo jest potarty bo jak sie zmienia tarcze to i zacisk bo mogą sie posypać iskry bo złapie ukos kolo bardzo dyzy kosz a zwłaszcza zacisk co wy nato czy mechanik ma racje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy potarty.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co to znaczy potarty.

 

Chodzi raczej o klocki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie niewinien żaden błąd nie vag od hamulca nie pokazuje klack sa do wymiany to golym okiem widac co do zacisku niewiem moza naciaga na kasę a ile zacisk możne kosztować ktoś

sie orjetuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
własnie niewinien żaden błąd nie vag od hamulca nie pokazuje klack sa do wymiany to golym okiem widac co do zacisku niewiem moza naciaga na kasę a ile zacisk możne kosztować ktoś

sie orjetuje

Około 450 zyla sztuka ale nie wydaje mi się żeby był uszkodzony no chyba że ktoś go młotkiem traktował, klocki tak tarcze tak

ale zacisk nie wydaje mi się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 stron wątku a nikt nawet nie wspomniał o odpowietrzeniu sprzęgła przy wymianie płynu. Podpowie ktoś gdzie jest odpowietrznik w 2.0 TDI CR? Najlepiej jakaś fotka poglądowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wspomniał bo mało kto wie że układ jest ze soba powiązany...

Odpowietrznik masz pod obudową filtra powietrza...musisz wszystko rozebrać żeby się tam dostać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Qnir. Czyli pewnie tak jak 1.9 tdi, gdzie juz mialem przyjemnosc odpowietrzac ten uklad. W 2.0 CR komora jest troche bardziej zabudowana i ciezko bylo mi to na szybko zlokalizowac. Wolalem zapytac zeby nie szukac i rozbierac na prozno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności