Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Wymiana klocków hamulcowych i płynu hamulcowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem w grudniu w PL za 90 zlotych wymienili mi plyn serwisie VW (robocizna+material)-czy warto babrac sie samemu?

no nie warto za takie pieniądza tylko że ja do Polski muszę dojechać a dopiero będę jechać w wakacje a jutro chcę zmienić hamulce z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ciotka wymieniała klocki i też na początku smierdzialo spalenizna i gorąca felga była ale po przejechaniu 150km wszystko minęło. Tyle że to nie był b6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jakieś dwa miesiące temu wymieniłem klocki w swoim pasku i dziś po przejechaniu 15 stwierdziłem straszny smród spalonych klocków w tylnych kołach i bardzo mocno rozgrzane felgi, dodam, że cała wymiana i kalibracja klocków i tylnych tłoczków została przeprowadzona zgodnie z instrukcja i wszystko przebiegło poprawnie.

Wiem, że pewnie szczęki się nie cofają do końca, ale co może być tego przyczyną a może coś innego???

 

 

Poczytaj posty 69,91 . Nowe kloce przez iles kilosow nie ciskamy na max , przy hamowaniu . Przy wymianie patrzyles na stan plynu , bo wywalajac starte i wkladajac nowe stan plynu idzie do gory . Podnies tyl na lewarku i sprawdz jakie kola maja opory ,kiedy sa w powietrzu , jesli duze to moze warto przesmarowac prowadnice zaciskow . Mozna to bylo zrobic wtrakcie wymiany klocy , ale da sie to zrobic po zdjeciu samego kola . Warto przy wymianie klocy choc sprawdzic jak to tam chodzi ,z jakimi oporami .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ile potrzeba płynu hamulcowego, żeby wypłukać i napełnić układ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 l powinno styknąć jeżeli masz trochę wyczucia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem juz jakis czas temu klocki z przodu wsadziłem bosch'a i teraz jak sa zdarte gdzies w połowie to niesamowicie mi piszcza ale jak jade powoli np dojezdzam do swiatel jest na to jakas rada czy to jednak wina klockow i tak musi byc niestety ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie kupilem ostatnio Passata B6 i mam uczucie ze troche za slabo hamuje. Jak dojezdzam z dosc duza predkoscia do skrzyzowania i zaczynam bpowoli naciskac pedal hamulca to w pierwszej fazie auto hamuje bardzo mocno natomiast w drugiej fazie auto jakby zmniejsza ta sile i swobodnie wyhamowuje do zera. Troche mnie to niepokoi poniewaz boje sie ze komus w tylek wjade. Sluzbowo jezdze skoda fabia i wg mnie hamuje lepiej w tej ostatniej fazie przed zatrzymaniem. U mnie po prostu nie czuc przeciazenia w ostatniej fazie. Czy tak powinno byc? Jeszcze dodam ze w aso mierzyli mi sile hamowania i jest ok. Moze jest cos nie tak z amorami? Albo trzeba pedal hamulca traktowac mocniej niz w innyych autach...w co watpie

Edytowane przez adi2009

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyczyścić prowadnicę klocka hamulcowego ja jeszcze przesmarowałem pastą miedzianą, miałem tak w Renówce i pomogło, też sprawdzałem siłę hamowania i było wręcz super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymieniłem tarcze i klocki z tyłu, (w warsztacie, lege artis z podpięciem pod komputer), wyjechałem i po kilkuset metrach zapala się kontrolka zużycia klocków przednich.

 

Być może to czysty zbieg okoliczności (choć zużycie klocków przednich oceniam na 50% - mają 6 mm okładziny), czy też podczas "gmerania" komputerem w ukłądzie hamulcowym coś się mogło przestawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi zapaliły się przody to zrobiłem mostek na wtyczce i dobre pół roku jeszcze przejeździłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj wymieniłem tarcze i klocki z tyłu, (w warsztacie, lege artis z podpięciem pod komputer), wyjechałem i po kilkuset metrach zapala się kontrolka zużycia klocków przednich.

 

Być może to czysty zbieg okoliczności (choć zużycie klocków przednich oceniam na 50% - mają 6 mm okładziny), czy też podczas "gmerania" komputerem w ukłądzie hamulcowym coś się mogło przestawić?

 

W Niedzielę sprawdzałem klocki z przodu po włączeniu powiadomienia, okładzina wewnętrzna miała 6mm zewnętrzna 7,5mm nowe mają 20,3mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkret.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W auto-vivie na połczyńskiej za wymianę płynu hamulcowego życzą sobie 215 zł

 

Hmm..

W ASO w Tarnowie zapłaciłem 80 zł - razem z ceną płynu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaki macie u siebie odstep miedzy zaciskiem hamulcowym, a felga (z przodu).

Po wymianie klockow nie dalo rady przekrecic kolem (zablokowalo sie na odwaznikach wywazania kol, po czym je zerwalo)

Tarcze i klocki oryginalne VW (tzn. ATE)

Mam u siebie m-dzy alufelga a zaciskiem 2-3 mm odstepu.

Czy to normalne?

Edytowane przez danny_amd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj parametry felgi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felga: 6,5 J x 17 ET 39

Opony: 205/50/17

Nawet jeszcze te rysy widac.

 

DSC00344.jpg

DSC00343.jpg

DSC00342.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nielicha historia... :hmm

Nie wiem jak z 3.2, ale zwykłe B6 może śmigać nawet na 16 i jest luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze, ze przed wymiana klockow bylo OK (ale nie zwrocilem uwagi na ten odstep), czyli wychodzi na to ze cos z wymiana nie tak.

Ale kurna co? Klocki i tarcze identyczne (no klocki troche grubsze ;-) ) a zacisku przeciez sie inaczej nie da przykrecic...

Nie wiem gdzie szukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metoda prob i bledow to od dawna moja kara.

Okazalo sie ze do 3,2 FSI sa dwa rodzaje klockow, wygladaja niby identycznie, pasuja, a jednak podniosly zacisk o ok. 2-3mm.

No i stad to ocieranie bylo :dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności