Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Wymiana klocków hamulcowych i płynu hamulcowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby co to w odpowietrzniku jest dławik (tłoczek z ok. 1mm otworkiem) który ogranicza przepływ płynu gdy szybko puszczamy sprzęgło lub wciskamy, jak dostanie się tam syf z np. akumulatora ciśnienia przy pompce lub syf ze zbiorniczka to może wydarzyć się coś takiego :: Wciskamy sprzęgło, wbijamy bieg i puszczamy sprzęgło.. , pedał nie odbija auto stoi, nogą uderzamy w pedał który jest w podłodze i nagle odskakuje ze zrywem, jakby blokował się wysprzęglik w skrzyni. Możemy jeszcze podnieść pedał do góry ale pompka nabierze płynu ze zbiorniczka (w wysprzęgliku w skrzyni nadal jest płyn) i ponowne wciśnięcie pedału rozsadzi pompkę pod pedałem (płyn nie miał gdzie się podziać a aku nie jest aż tak pojemne, klient tak zrobił w trasie). Klientowi w innej firmie gdzieś w trasie wymieniono kompletne sprzęgło z dwumasem i wysprzęglikiem i pompką pod pedałem, nadal to samo się działo co jakiś czas. Wymieniono płyn kilka razy i nadal to samo. Dopiero wymontowanie zbiorniczka płynu hamulcowego (wypranie go od środka żeby wyglądał jak nowy bialutki, wylatywało ful badziewia), przedmuchanie/przepłukanie wężyków sprzęgła łącznie z rozkręceniem akumulatora ciśnienia ( też było tam syfu) jak i rozebraniem/czyszczeniem dławika wyeliminowało problem raz na zawsze. Ogólnie wystarczyło wywalić dławik i by wszystko chodziło ale lepiej jak tam jest. U siebie po 2 latach od fabryki i 52 przebiegu wyjąłem zbiorniczek i już był nalot czarnego syfu od środka, pranie, płukanie, odpowietrzenie hamulców i sprzęgła. Zbiorniczek mam bialutki i płyn to samo, tester też pokazuje że jest ok ale i tak zrobię mu powtórkę przed latem bo już czas. Zaglądając klientom do zbiorniczków i informując ich że mają "kawę" zamiast płynu hamulcowego wzruszają ramionami co niektórzy mówiąc " przecież auto się zatrzymuje".... Dlaczego mechanicy nie mają prawa zatrzymać dowodu jak widzą "takie rzeczy" gdzie klient o tym wie, nie wspominając o oponach, blacharce, luzach itd... o ile miasta stały by się przejezdne... Info o sprzęgle można by przenieść do działu sprzęgło, może to komuś coś podpowie, choć przy wymianie płynu hamulcowego gdyby się zadbało też o sprzęgło to nie byłoby tej historii... niech to będzie przykładem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

I to są konkrety! W imieniu wszystkich nie przekonanych do wymiany płynu hamulcowego mówię DZIĘKUJE :brawo Chociaż ja akurat nie żałuję takich, co ich spotykają opisane przez Ciebie konsekwencje bo olewali temat wymiany płynu myśląc "a po co?". Znam takiego dusigrosza co w b5 wymieniał po jednym wahaczu a w lagunie co miał wcześniej kazał mechanikowi wymienić tylko zepsute zawory bo "dobrego się nie wymienia". I co poradzić?:debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w swoim CC klocki z tyłu. Nie został przy tym użyty interfejs (VCDS i procedura cofania, powrotu i testu) Samochód po kliku dniach od wymiany zaczął wariować. Wyrzucać błąd "Parking Brake Fault", wyłącza Front Asist, czasem nie odpala (na to pomaga wyciągnięcie bezpiecznika nr. 2) Przy redukcjach, na poprzecznych nierównościach, gwałtownych manewrach DSG rozłącza na chwilę napęd (z D1,D2,D* robi się samo D) Wykonałem dwa razy procedurę w VCDS ale nie dało to rezultatu. Co powinienem zrobić w takim przypadku. Słyszałem o jakieś adaptacji silniczków przy elektromechanicznym hamulcu postojowym.

 

Edit: problemem okazała się poluzowana masa do komputera DSG

Edytowane przez wyrkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Drodzy koledzy mam problem z hamulcem postojowym w swoim b6. Mianowicie do wymiany miałem tarcze i klocki z przodu i tyłu. Przód poszedł szybciutko, natomiast z tyłem zaczęły się problemy. Do odtworzenia zacisków użyłem VCDS. Wszystko pięknie. Zacisk zrzucony, ale podkusilo mnie sprawdzić jak się zamyka. Wiec VCDS'EM zrobiłem zamknięcie zacisków kiedy zacisk nie był założony. Od tej pory mam problem. Przy próbie otwarcia, zamknięcia bądź testu zacisków w blokach danych tylko błąd. Hamulce jakoś złożyłem, ale wywala mi błąd brak zasilania na tylnym prawym zacisku. Przecież to nie możliwe ze w ciągu 15min coś s stało z wiązką. Dlatego myślę żeby zrobić adaptacje/kodowanie sterownika hamulca postojowego. Czy któryś z kolegów mógłby mi w tym pomóc. Z góry dziękuję, pozdrawiam

 

Witam ponownie. Widzę, że chętnych do pomocy brak. Sam zacząłem dochodzić co i jak. Postanowiłem się podzielić może komuś się przyda jak nie teraz to za jakiś czas. Więc tak. Silniczek wyjęty sprawdzony na krótko, działa. Błąd na komputerze to:

371deb494dfe2d89med.png

 

Więc sprawdzamy wiązkę. Ja zrobiłem tak, że zwaliłem konsolę środkową, dostałem się do modułu wyciągnąłem kostkę, następnie odłączamy aku w naszym aucie wchodzimy pod auto odłączamy kostkę od silniczka i podajemy jej napięcie np. z wolnego aku o tak:

 

37d3698e05cc99c1med.jpg

 

Jeżeli z wiązką jest wszystko ok. to na zaznaczonych poniżej pinach pojawi się nam napięcie z aku:

 

943cc82b7c6efd9emed.jpg

 

W ten sposób wyeliminowaliśmy 2 podejrzanych. Jak wiadomo silniczki są na 2 bezpiecznikach więc sprawdźmy sobie całą kostkę żeby nie mieć wątpliwości (Oczywiście odłączamy aku z pod auta, podłączamy kostkę do silniczka z powrotem i podłączamy aku w aucie). Żebyście nie musieli szukać podaje rozpiskę pinów kostki modułu:

 

- Piny 12 i 27 to prawy silnik,

- Piny 14 i 29 to lewy silnik,

- Piny 13 i 15 to stałe plusy,

- Piny 28 i 30 to masy

 

Jeżeli wszystko się zgadza tak jak u mnie zostaje Wam moduł do wymiany. Zakupiłem wczoraj używkę o takich samych numerach i podłączamy. UWAGA!!!! :stop Przed podłączeniem spiszcie sobie kodowania. Ja troszkę za szybko to zrobiłem i nie zapisałem kodowań. Będziecie mieli choinkę na desce. Hamulec działa tak jak powinien :hurra Ostatnie co Wam zostaje to zakodować wszystko z powrotem.

 

I tu moja prośba do kolegów. Czy któryś pomógł by mi to wszystko po kodować, bo to nie jest moja mocna strona. Z góry dziękuje. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem z moim Paskiem , zaczęło mi się nagrzewać tylne prawe koło a ponieważ tarcze były cienkie to wymieniłem tarcze i klocki. Przy wymianie okazało się że tłoczek był zapieczony , więc rozebrałem i wyczyściłem pastą do szlifowania zaworów. Wymieniłem też wszystkie gumy ( cały komplet). Ale niestety koło dalej się grzeje. Pomyślałem że może ręczny dociska bo ciężko się koło obraca jak jest załączony, więc wycofałem do wymiany klocków i zrobiłem próbę jazdy ale to nie to bo grzanie nie ustąpiło. Chyba to jednak nie hamulce, czy może aż tak łożysko nagrzać koło , dodam że nie słychać żadnych dzwięków co wskazywało by na uszkodzone łożysko.

Pewnie macie większą praktykę w tym temacie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko ? Klocki mogą się swobodnie cofać, nic je nie blokuje? Tak gdybam.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie blokuje klocki siedzą w takich blaszkach które zostały wyczyszczone i nasmarowane Cu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe klocki mogą mieć zbędne nadlewy które trzeba delikatni szlifnac aby klocek się poruszał w blaszkach.

Przy wymianie robi się też kalibrację w vcds hamulca.

Zakładam że tarcza jest prosta a przy wymianie oczyszczono dokładnie piastę ?

 

Jestem amator - mogę się mylić.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.1ed70bb7e4937b076379d8009fe8991b.png  

Ktos wie o co chodzi nie mogę wejść w Ustawienia podstawowe w czym jest problem?? Próbuje wymienić klocki z tylu w Passacie.

 

 

 

 

Problem z kablem czy programem??

Edytowane przez wolskigrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez przypadek go nie zaaktualizowałeś? W głównym menu wejdź w zakładkę "about". Zobacz czy kod seryjny jest na zielono czy czerwono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości: wątek jest o wymianie klocków i płynu.Detale co do metodologii wymiany płynu ktoś  podał w postaci  linka do passata B5.Czy z B6 jest dokładnie tak samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakąś rozpiskę ile płynu wchodzi na poszczególne linie? Póki co kupiłem 1L (już wiem, że za mało) i teraz się zastanawiam ile przepompować na każde z kół żeby była 100% pewność, że płyn jest świeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest szansa samemu wymienić płyn w układzie metodą grawitacyjną? 

Stary płyn wyciągnę ze zbiorniczka, dopełniam nowym, podnoszę tył, odkręcam dwa odpowietrzniki i jak zacznie mi lecieć czysty płyn to zakręcam, to samo z przodem. Czy po takiej operacji nic mi się nie zapowietrzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zapowietrzy - sam tak robię tylko zwyczajnie trzeba mieć za dużo czasu i trzeba monitorować zbiorniczek. Dużo lepiej zrobić sobie ciśnieniowy "napełniacz" z opryskiwacza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2019 o 08:35, radekrp90 napisał:

Ktoś ma jakąś rozpiskę ile płynu wchodzi na poszczególne linie? Póki co kupiłem 1L (już wiem, że za mało) i teraz się zastanawiam ile przepompować na każde z kół żeby była 100% pewność, że płyn jest świeży.

Takim urządzeniem odsysam ze zbiorniczka ile się da

https://allegro.pl/oferta/zestaw-odpowietrzania-i-wymiany-plynu-hamulcowego-8343760170

Zalewam nowy płyn pod korek, odkręcam odpowietrznik który jest najbliżej zbiorniczka i spuszczam jakieś 0.5l płynu. Następnie z reszty odpowietrzników odsysam po około 200ml. Więc 1l może starczy, Ale jeśli chcesz zrobić to dokładnie do zakup jeszcze z 500ml.

Dodatkowo w skrajnych przypadkach (jak np w siebie w aucie) sprawdzam testerem jakość płynu który wydobywa się z każdego  zacisku. Tester mam taki YATO YT-72981

https://allegro.pl/oferta/yato-tester-miernik-plynu-hamulcowego-led-buzzer-7918375582

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Panie - to już dawno nie aktualne pytanie :D

Zużyłem 1.5 litra chyba z tego co pamiętam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odnośnie ładowarki (prostownika), posiadam CTEK MXS 5. Czy taki da radę z tą wymianą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności