Jump to content
Guest teesiak

Klamki w B3 - naprawa...

Recommended Posts

Guest teesiak

Na pewno się wam Panowie sprzyda.

Ostatnio klamka przednia prawa odmówiła posłuszeństwa. Dało się ją otworzyć tylko jeśli jednocześnie trzymało się część krótsza klamki (tą z wkładką). Udało mi się ją zregenerować (nie była złamana). Krótki opisik:

1. Odkręcić klamkę (śrubka na krzyżak powyżej zamka).

2. Popchnąć w stronę przodu samochodu iklameczka wychodzi. Mam zamek z centralnym; kabelka jest na tyle że nie trzeba rozłączać w środku drzwi; wystarczy wyjąć razem z kabelkiem.

3. Okazało się że mechanizm klamki był zabruddzony; oczyściłem delikatnie drucianką a następnie przemyłem benzyną (benzyna potraktowałem też sprężynkę w drzwiach od zamka, przy blaszkach otwierania drzwi)

4. Wszystkie elementy mechanizmu klamki oblałem zwykłym olejem silnikowym. To samo z w/w sprężynką.

5. Odkręciłem deczko (był na gwincie) plastkiowy biały trzpień który naciska na blaszkę zamką w drzwiach, żeby klamka łapała szybciej a nie na końcu.

6. Włożyłem klameczke i zakręciłem mocno.

 

Te same czynności poczyniłem ze wszystkimi pozostałymi. Wszystko śmiga jak nowe - pełen komfort otwierania;)

 

Dobrze jest też żeby na bolcu na który wchodzi zamek (tym umieszczonym na słupku) znjadowała się plastikowa tulejka. Ja miałem tylko od strony pasażera. Zrobiłem prowizoryczną tulejkę z zatyczki o długopisu (miękki plastik). Drzwi zamykają się bez charakterystycznego trzaśnięcia.

 

Spróbujcie u siebie napewno poskutkuje.

 

pozdro

Edited by Kuczi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie na pewno skorzystam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w sumie to ameryki nie odkryłeś :]

 

Ale plus za chęci i opis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno komuś sie przyda twój opis :)

Ważne jeszcze jest, żeby wykręcić ten biały trzpień, który naciska na blaszkę od zamka, bo on bardzo często bywa przyczyną szwankowania klamki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Akar13

Cóż ja dzisiaj zamiast wykręcać trzpień trochę podgiąłem do góry blaszkę zamka :) , cóz to jest efekt jak się nie czyta forum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niop taki juz urok passatów ciezko pracujace klamki drzwi, ja mam troszke inny patent na to troche budowlany tzn koncówke trzpienia przedłuzam koszulką z kołka rozporowego. Wazne jest aby nie przesadzić z długoscia kołka bo albo drzwi nie bedzie sie dało zamknać bo beda sie otwierać albo sterowanie zamka sie blokuje.Kiedys miałem taki numer ze po naprawie kołek sie obluzował i miałem lipe bo po zamkniecu drzwi nie mogłem ich otworzyć bo niefortunnie kołek zablokował trzpien sterujacy i kluczykiem ani od srodka nie mogłem go otworzyć (tzn passata) i sciagłem tylne drzwi i odreciłem wtedy klamke.

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wazne jest aby nie przesadzić z długoscia kołka bo albo drzwi nie bedzie sie dało zamknać bo beda sie otwierać albo sterowanie zamka sie blokuje

Ja sobie przedłużyłem ten trzpień tulejką z plastiku i też się sprawdza. Ale jak pisał przedmówca, co za dużo, to niezdrowo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Serciu:)

Co do klamek mam pytanko. Moje klamki byly ogolnie felerne juz gdy kupilem mojego vw. Kupiłem komplet nowych bo w starych bolce do otwierania byly wyjechane, powyginane itp. Zastanawialem sie czy poprzedni wlasciciel nie gryzl tego, lub cos, mniejsza z tym. Kupiłem klamki ale lewa przednia jest od seata toledo , pasuje idealnie i mam tylko do niej kluczyc, mam pytanie mianowicie jak wymienic wkładki w klamkach, bo denerwujący jest fakt otwierania wszystkiego innym kluczem, szczegolnie gdy przy kluczach vw widnieje klucz z napisem SEAT. Bardzo prosze o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest teesiak

Jest na forum odpowiedź na Twoje pytanie. Wystarczy wpisać "wkładka" w szukaj. Z tego co pamiętam wkładki na pewno da się przełożyć. Trzeba je wyjmować z włożonym i przekręconym kluczykiem, żeby się nie rozsypały zapadki. Ale dokładna instrukcja jest na pewno na forum. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak wymienic wkładki w klamkach.

 

W bardzo prosty sposób:

 

1.Zdejmujesz zabezpieczenie pokazane na zdjęcu.

2. Ściągasz popychacz(to coś w kształcie litery U) i sprężynkę.

3. Wkładasz kluczyk do zamka

4. Nie wyjmując kluczyka wyciągasz wkład zamka. (bardzo ważne aby nie wyjmować kluczyka, w przeciwnym wypadku mogą ci się rozsypać zapadki na podłogę)

 

5. Wkładasz wkład do nowej klamki

6. Wyjmujesz kluczyk.

7. Montujesz sprężynke, popychacz i zabezpieczenie.

 

życzę owocnego dłubania

klamka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

chciałabym tylko dodać ze klamki są dokładnie takie same do seat toledo co do passka a seat ma o wiele taniej ja kupilam sama za 30zł ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bobo9675

Podepne sie.Mialem rozkrecone drzwi(przod prawa).Odgiąłem jezyczek od zamka ktory naciska klamka bo byl wygiety w dol.Wykrecilem bialy plasik na klamce.I bylo ok przez dwa dni.Podejzewam ze znowu odgial sie jezyk.Co moze byc przyczyna i jak to zrobic?Nowy zamek kosztuje 200zl nie usmiecha mi sie kupowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm a ja mam pytanie odnosnie klamki od strony pasazera przod, odmowila posluszenstwa tak, ze nie da sie otworzyc wogole nia z zewnatrz i pytanie brzmi czy da sie ja wogole naprawic czy juz wysluzyla sie na aucie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz odkręcić klamkę i najlepiej też tapicerkę bo będzie lepiej wszystko widać. Być może trzeba przedłużyć taki trzpień biały lub np brat tak miał że niedaleko śrubki od klamki jest coś jakby taka ośka i to wyleciało, dlatego nie otwierała drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm a ja mam pytanie odnosnie klamki od strony pasazera przod, odmowila posluszenstwa tak, ze nie da sie otworzyc wogole nia z zewnatrz i pytanie brzmi czy da sie ja wogole naprawic czy juz wysluzyla sie na aucie?

Wykręć klamkę (jedna śrubka) i obejżyj, jeżeli nic nie pękło to może wystarczy wysunąć bolec który naciska cięgno otwierania drzwi

Edited by cysiokysio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok na dniach sprawdze i dam znac co i jak bylo :) dzieki za porady

 

 

 

 

edit.

dzieki Panowie dzis zajrzalem i okazalo sie ze trzpien naciska odpowiedni element, ale za slabo aby otworzyc przedluzylem i gra ;-) takze ciesze sie bardzo

Edited by __ArroW__

Share this post


Link to post
Share on other sites

propos klamek to mialem kiedys b3'ke i sie meczylem raz do roku z klamkami, w b4 tego nie ma moze do B3ki upchać klamki od B4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
w b4 tego nie ma
to ja mam jakąś inną b4 bo mam (a raczej miałem) problem z klamkami. Po naprawie jest spokój

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy