Skocz do zawartości
buxi

Wykresy z hamowni do oceny.

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, kenczorf napisał:

Przy tej mocy jest moment który w 1.8T już korby gnie, więc trzebaby kuć, natomiast problem ze sprzegłem to nie km a nm niestety. Dlatego ciekaw jestem ile NM ogarnie seria zestaw sprzęgła z AWT z tarczą obitą kevlarem?

nie trzeba. Seryjny dół w AWT wytrzyma 450Nm jeśli program z głową zrobiony (tzn. o ile nie jest to turbo, które wstaje przy 1500 RPM, ale przy takim małym silniku to raczej niemożliwe). Mój ex-passat ma już najechane pewnie z 200 000 i cały czas jeździ. Sprzęgło OEM ogarnia 350Nm ale krótko ;) Miałem sachsa performance 288 docisk i tarczę - docisk faktycznie ma GRUBĄ sprężynę ale idzie się do tego przyzwyczaić bez problemu! Natomiast nie warto wydawać kasy na cały komplet sachsa - bo tarcza zniknie i tak szybko jak użytkownik się będzie wściekał, więc zwykła tarcza obita w dobrym zakładzie i fru! (trzeba pamiętać że wściekając się żywotność takiej tarczy jest ograniczona, a ja nie jeździłem tym samochodem po trasach tylko raczej w trybie 0-1 i na zawodach). Ale docisk nie puści nawet jakbyś z 2 biegu ruszał. No i jakość jazdy jest nieporównywalna... oryginalny dwumas wymieniłem po 120k na inny oryginalny (używkę) i jeździ do dziś - z dwumasą w ogóle nie ma takiego problemu w AWT jak w TDI, bo ten moment nie jest dostępny od 1900RPM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2017 o 10:45, kenczorf napisał:

Jak moc/moment mógł być przy 1.4b? 240km/350nm?

1.4b to pojęcie względne. 

Co innego będzie przy 1,4b tylko w peaku, co innego 1,4b w dłuższym zakresie. A moc, a moment to całkiem inne przedziały obrotów. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 400Nm / 300KM przy 0.9b ;) podpowiem, że nie chodzi o ciśnienie tylko o ilość (i temperaturę) powietrza, które dostaje się do cylindra. Mała sprężarka pompuje mało powietrza, stąd "wysokie ciśnienie" (bo to co mierzysz to ciśnienie na zewnątrz komory spalania), tak naprawdę tylko grzeje powietrze zamiast je dostarczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, niedoprecyzowałem...chodzi mi o suszarke K03S bo moja jest rozwiercona pod wirnik z "S". K04 oczywiście nie będzie musiała pompować, aż tyle zachwoując tą samą moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, marecek napisał:

ja miałem 400Nm / 300KM przy 0.9b

Marek od jakich obrotów to zaczynało jechać?:D

6 godzin temu, kenczorf napisał:

chodzi mi o suszarke K03S bo moja jest rozwiercona pod wirnik z "S"

K03s to masz na myśli K03 073 taką która oryginalnie występowała w silniku 1.8T BEX?

Jeśli tak to wracając do poprzedniego pytania to z niej nie ma najmniejszego sensu dmuchać 1,4b.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

One wystepowaly w wersjach 180km. W 210 juz byl k04. Zmiany na inny typ nie planuje bo ciagnie to za soba wieksze wydatki. A nie wierze, ze remap z 1.2 na 1.4b da tak malo ze niema sensu. Nie powiesz mi chyba, ze będzie to 5km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Grucha... napisał:

Marek od jakich obrotów to zaczynało jechać?

źle jechało? ;)

tak teraz "paczam" to jednak pamięć zawodzi... było 1.2 bara, 358Nm (z początkowych 400) i trochę mocy "górą" w ostatnich dniach - z tego co wiem auto w takim stanie po dziś dzień jeździ (7 lat)

image.php?dm=1XXO

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszyliście temat sprzęgieł i dwumasu. Chcę zostawić dwumasę, ale zwiększyć moc na jakieś 180-200koni, sprzęgło w kevlar a co z dwumasem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, Kuba2000 said:

Ruszyliście temat sprzęgieł i dwumasu. Chcę zostawić dwumasę, ale zwiększyć moc na jakieś 180-200koni, sprzęgło w kevlar a co z dwumasem?

Mowisz o benzynie czy dieslu? Oni pisza o dieslach wiec seria wystarczy.

Jak robisz diesla i masz 240mm sprzeglo, wez dwumas od Sharana BTB 150 Km, z uwagi na mase sharana mowia ze jest nawet mocniejszy od BRD.

Jesli masz 228 to wstaw sztywne koło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, golden87 napisał:

Mowisz o benzynie czy dieslu? Oni pisza o dieslach wiec seria wystarczy.

Jak robisz diesla i masz 240mm sprzeglo, wez dwumas od Sharana BTB 150 Km, z uwagi na mase sharana mowia ze jest nawet mocniejszy od BRD.

Jesli masz 228 to wstaw sztywne koło :D

Mam jak w opisie AWX skrzynia 5, sprzęgło 228mm jest opcja włożenia sprzęgła 240mm, bądź dwumasę mocniejszą do 228mm. Ewentualnie czy opłaca się zrobić zestaw u radzikowskiego i jaki to może być koszt, chcę mieć zapas na około 200 koni i ponad 400nm, dwumasa powoli się kończy bo już pojawiają się drgania przy ruszaniu, sprzęgło się nie ślizga, ale jeździ seria gdyby mu dodać mocy pewnie by się ślizgało.

Edytowane przez Kuba2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2017 o 18:26, kenczorf napisał:

One wystepowaly w wersjach 180km.

Nie wiem o czym Ty mówisz.

Należy rozróżniać silniki 1.8T gdyż były wzdłużne i poprzeczne i osprzęt taki jak turbina z jednego do drugiego nie pasuje. Mowa tu o Paseratti i takowy ma silnik wzdłużnie i od wzdłużnych można mu wrzucić turbo. Ze wzdłużnych 180KM miał tylko stary AJL, a jego turbo to najmniejsze z K03 czyli 005. AWT ma większe bo ma 029 no i tzw. K03s 073 montowane tylko i wyłącznie w A4 B6 o kodzie silnika BEX.

Ponadto żadne 1.8T wzdłużne nie miało seryjnie K04.

Wracając do K03s w silniku wzdłużnym to jest bezsens dmuchania 1,4 bara ponieważ jest to za duże doładowanie do tak małej turbinki. Oczywiście wszystko zależy co i jak rozłożone bo można sobie sterować w różny sposób boostem i nie każdy ma takie same wymagania.

 

13 godzin temu, marecek napisał:

źle jechało? ;)

Całkiem znośnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o ocenę. Co powinienem zrobić? Mam się czym martwić? Passat b5 FL 1.8t awt 2000r

IMG_20180102_152600.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche mało, u micha z m4k bylo a6 c5 1.8t majace 125km byla walnieta przeplywka i chyba cos jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten pomiar robiony? Dlaczego tam jest waga 290KM?

Zrób logi 002+033, 003+020, 115+118 max po dwie grupy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej vag com czy vcds? Z tego co pamiętam nie mogłem odczytać grupy 33 i tych 115 118 też pewnie nie będę mógł. Ta waga mogła wpłynąć na pomiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osoba która robiła pomiar na hamowni twierdzi że to jest waga jeden rolki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz przebieg i stan auta. Coś krótki czas pomiaru według mnie... 10 sekund.... podjedź dla pewności na inną hamownię i porównaj wyniki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takimi parametrami to silnik do kompletnego przeglądu, może i do remontu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, kornel2 napisał:

Lepiej vag com czy vcds? Z tego co pamiętam nie mogłem odczytać grupy 33 i tych 115 118 też pewnie nie będę mógł. Ta waga mogła wpłynąć na pomiar?

To żadna różnica czy VAG COM czy VCDS byle zrobić i pokazać to co ważne. Jak w wyższe grupy nie wchodzi to masz nie pełną wersje programu.

Co do wagi na wykresie to powinna być tam podana waga całej inercji rolek ponad 800kg. I tak jak kolega wyżej zauważył czas pomiaru bardzo krótki.

W logach które wstawiłeś widać co nie co i przepływ jest OK co też może wskazywać że boost powinien być na dobrym poziomie choć tego nie widać bo brak 115+118. Paliwo sterownik dawkuje też jak należy więc też nie wygląda, aby miał problem z układem paliwowym. Także stan auta wcale nie musi być zły. Aby w pełni mieć obraz to trzeba cały kpl. logów.

Należy zaznaczyć że hamownia to nie wyrocznia i każda ma wiele parametrów i ustawień że kreski można robić jak się chce i pod kogo chce, ale mało ludzi to rozumie. Podstawa to diagnostyka i parametry pracy silnika, których hamownia nie pokażę, a tylko odpowiedni sprzęt diagnostyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności