Gość micek Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2009 Cześć. Na wstępie chciałem powiedzieć że opis ten jest dla takich osób jak ja czyli bardzo słabo znających się na mechanice. Wszystkich krytyków tego że opis zbędny itd prosze o zachowanie tego dla siebie. Sam wczoraj szukałem takiego opisu i jeżelio takowy byłby to bardzo by ułatwił. Mam nadzieje że sie przyda komuś Podczas eksploatacji mojego "roboczego" Passata B3 90 r PF 1,8 rozleciały się hamulce. Kierownica strasznie biła przy hamowaniu. Postanowiłem wymienić tarcze na nowe bo na forum doczytałem że to najprawdopodobniej tego przyczyna... Z racji że jestem raczej laikiem w tych sprawach , ale uzbrojony w wiedzę z forum postanowiłem zrobic to sam.. Wszedzie szukałem jakiegoś watku z fotkami jak to zrobic i ... nic nie znalazłerm. Pozstała tylko sucha teoria kolegów no i wrodzony zapał do majsterkowania extremalnego Mechanicy dawali terminy po 2 tyg dlatego postanowiłem zabrac się samodzielnie co pozniej okazało się banalnie prostym i przyjemnym zadaniem Rozpocznę od tego że tarcze i klocki sa jednej firmy TRW, sprzedawca powiedział że to sa tarcze lucasa. Kupiłem je po 105 zł za sztukę i klocki za 95 komplet. Tarcze wentylowane 18mm Jak się pozniej okazało zaciski też mam firmy Lucas.. Nie będę opisywał jak zdjąć koło Poikaże tylko miejsce pracy: Po odkręceniu koła ukazała mi się strasznie zdezelowana tarcza , luzy bo nie była złapana żadną śróbką jak w przypadku tarczy z 2 strony auta.. masakra. no ale do roboty Bardzo ważne aby samochód stał stabilnie i byl podparty przynajmniej pod 2 koła najlepiej klinami.. Ja klinów nie miałem więc było stare radio i przepływomierz Oto widok starej tarczy. jak narazie idzie gładko.. Na tej fotce widać gdzie dokładnie są i jakich rozmiarów śruby. MOje były mocno zapieczone ale WD40 załatwiło sprawe.. na jednym zacisku są po 2 komplety takich śrub. te i na dole tak samo. Najpierw odkręcamy 13 i zdejmujemy klocki. (Podczas wymiany klocków tylko te ) a jeżeli chcemy wymienić tarcze to zdejmujemy całość odkręcając 17 . Sama tarcza przykręcona jest a raczej powinna śrubą chyba 8mm z łbem pod śrubokręt krzyżakowy od frontu. Bardzo ważne aby oczyścić miejsce styku tarczy z piastą bo ja miałem tam sporo syfu. Po zdemontowaniu zacisku podwieszamy część zdjętą w 1 kolejności do amortyzatora tak żeby nie uszkodzić przewodu hamulcowego. Dobrze jest odkręcić korek od zbiorniczka , wtedy łatwiej jest wcisnąć tłoczek podczas wkładania nowych klocków.. Dobrze jest też całość zacisku wyczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć jakimś lakierem do zacisków ale ja niestety o tym zapomniałem i zrobię to za tydzień. Tak wygląda założona tarcza i zaciski z klockami, pokazuje fotkę drugiej strony bo w ferworze walki zapomniałem zrobić zdjęcia tamtej lewej Po założeniu tarcz nie zapomnij UMYĆ ICH BĘZYNA EKSTRAKCYJNĄ LUB ŚRODKAMI DO MYCIA TARCZ !!! Oryginalnie tarcze są pokryte olejami konserwujacymi. Hamowanie z taką warstwą byłoby prawie nie mozliwe. Sprzedawca w sklepie poradził mi abym nasmarował te śrubki , tłoczki które trzymaja zacisk przy śrubie 13. jest tam taka gumka którą należy zdjąć , zobaczyc czy jest cała jak nie to wymienić i nasmarować w środku. sprzedał mi tubke smaru koloru niebieskiego ponoć dobry do tego. Nie mam tego pod ręką więc nie podam nazwy. Dopisze przy nastepnym razie.. Jeżeli zdublowałem istniejący juz opis to sory ale jeżeli nie to mam nadzieje że któryś kolega szukający opisu i chcący sam wymienić tarcze poczyta i że komuś to pomoże. Ja musiałbym czekać na mechanika 2 tygodnie bo taki zawalony ma kanał a tak zajeło mi to może 2 h i jestem dunmy że zrobiłem to sam hehe i za darmochę. Zachęcam bo to naprawdę banalnie proste. Dzieki i pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2009 Proponuję jeszcze miejsce ( gniazdo ) w którym pracuje klocek , porządnie wyczyścić ( wyskrobać ) i przesmarować to miejsce smarem miedzianym. Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2009 Sprzedawca w sklepie poradził mi abym nasmarował te śrubki , tłoczki które trzymaja zacisk przy śrubie 13. jest tam taka gumka którą należy zdjąć , zobaczyc czy jest cała jak nie to wymienić i nasmarować w środku. Sa to prowadniki ja swoje przesmarowalem smarem miedzianym wersja bez abs-u jak ktos ma abs to polecam wazeline techniczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2009 Pamiętam, ze było już takie foto story odnośnie wymiany tarcz, no ale właśnie, może BYŁO. Ja te prowadniki tez smarowałem smarem miedzianym, a przy okazji wymiany tych tarcz warto kupić zestaw naprawczy, czyli właśnie te gumki itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczmar52 Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2009 Moze pytanie trochę z innej beczki,ale jak (poza hamowaniem) poznac czy ma się abs? czy wersje z absem maja kontrolkę (dopiero kupiłem passata) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2009 (dopiero kupiłem passata) Uzupełnij profil kolego o furaka tak będzie łatwiej. Tak jest kontrolka ABS która gaśnie po zapaleniu silnika. Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczmar52 Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2009 Uzupełnij profil kolego o furaka tak będzie łatwiej. Spokojnie.najpierw polerka i jakies foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2009 Uzupełnij profil - wstaw w profilu dane swojego auta (wersja,silnik,rok) Może jakiś zielony podczyści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Małpa Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam w pasku mam abs przy wymianie klocków z pod starych wyjąłem jakieś blaszki bo wyglądały jakby poprzedni właściciel je tam umiejscowił by zjechać klocki do "0" czyli do momentu aż go kupiłem. Dzięki temu nie mam porównania jak głęboko powinien łapać pedał hamulca, w obecnej chwili muszę go wcisnąć do połowy by zaczął hamować. Czy te blaszki nie były przypadkiem tam potrzebne?? Proszę o pilną odpowiedź bo już nie mogę tak jeździć... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam Jezeli mówisz o blaszkach zaznaczonych na tym zdjeciu strzalką to mają byc - to jest rodzaj osłony termicznej dla tłoczka. Jezeli miałes jakis inne wynalazki to dobrze ze wyrzuciłes. A że bierze w połowie skoku ? Jakie masz te hamulce ? i jakie klocki do nich zalozyłes ? Pedał nie "ucieka" z pod nogi podczas dlugiego hamowania ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryk1112 Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2010 Doskonały opis, czytelna forma brak jakich kolwiek braków. A propo hamulców oraz tarcz to czy przypadkiem nie posiada ktoś prawej metalowj osłony tylnej tarczy hamulcowej ? albo chociaż rysunek do odtworzenia takowej??? pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Małpa Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2010 To nie te blaszki, tamte b były chyba dorabiane i wyglądały dokładnie jak klocek. A co do tego pedału podczas gwałtownego hamowania pedał "drga ale to od ABS-u" (słowa mechanika). Dzisiaj mam trochę czasu to sprawdzę czy nie są zapowietrzone, i wstawię zdjęcie tych "blaszek". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2010 A gdzie się podziały wszystkie zdjęcia? Przymierzam się do wymiany tarcz i dobrze by było skorzystać z porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #14 Napisano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Czy ktoś wie - jaka powinna być ta śruba, która trzyma tarczę (ta taka stożkowa)? U mnie tarcze przy wymianie kól się obracają więc pewnie śruby brak albo urwana. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez robertk2 błąd składni :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 28 Czerwca 2016 M6x15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 6 Lipca 2016 ...tylko z "kwasu" i na imbus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #17 Napisano 8 Lipca 2016 ...tylko z "kwasu" i na imbus. Rozumiem, żeby lepiej się odkręcało i nie rdzewiało, tak? Czy smar litowy do posmarowania gwintu takiej śrubki się nada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 8 Lipca 2016 Czy smar litowy do posmarowania gwintu takiej śrubki się nada? Lepszy będzie miedziany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach