Skocz do zawartości
DarekVW

Uszkodzone podświetlanie wskaźnika biegów B4 (automat)

Rekomendowane odpowiedzi

Nie działa podświetlenie wskaźnika biegów przy dźwigni zmiany biegów (oczywiście skrzynia automatyczna :hyhy:). We gnieździe brak zasilania (sprawdziłem miernikiem). Proszę o pomoc - gdzie dalej szukać przyczyny braku napięcia (którędy idzie wiązka?), ew. czy dać sobie spokój z poszukiwaniem (bo za dużo roboty, rozbierania itp.) i doprowadzić zasilanie np. z podświetlenia pokrętła regulacji nawiewu - dodam, że cała elektryka w samochodzie działa poprawnie.

 

PS.Jako ciekawostka: przy demontażu zauważyłem, że spalona jest także żarówka podświetlenia (o wartości w sklepie z elektroniką 0,80 - 1,20zł.) - niestety wlutowana na stałe w podstawkę (oprawkę) z dwoma bolcami (wtykami). W ASO okazało się, że oczywiście żarówka nie występuje jako część zamienna tylko wraz z zieloną, plastikową nakładką do kierowania strumienia światła - koszt: prawie 42zł. :eek: Podziękowałem... (a w domu lutownica poszła w ruch :) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie mam podlaczone pod oswietlenie zapalniczki. Wszystko dziala normalnie, tylko ja mam "troche" przerobione. Zamiast zarowki mam niebieska diode ktora oswietla wybrany bieg, a cala reszta jest oswietlona na czerwono diodami smd. Calosc wyglada tak:

 

http://img223.imageshack.us/img223/5250/automatpl1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli wszystko inne działa, wyciągnij sobie półkę pod skrzynką bezpieczników i samą skrzynkę wyjmij z zaczepów. gdzieś nad nią jest złączka na 4 kable z których jeden to właśnie podświetlenie które ci nie działa, może wypięła się wtyczka. dojdziesz do tej złączki idąc po kablu szaro-niebieskim z wtyczki D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowe uszkodzenie - przełamana wiązka lewarka biegów. Przełamuje się tam gdzie pracuje - ugina się przy zmienianiu biegów.

Żeby wyjąć tą wiązkę trzeba zdjąć tunel środkowy, gdzieś pod dźwignią ręcznego jest kostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Typowe uszkodzenie - przełamana wiązka lewarka biegów. Przełamuje się tam gdzie pracuje - ugina się przy zmienianiu biegów.

Żeby wyjąć tą wiązkę trzeba zdjąć tunel środkowy, gdzieś pod dźwignią ręcznego jest kostka.

Dziękuję za pomoc - miałeś rację. Przewody się przełamały w dosyć niewidocznym miejscu. Plus nawet udało się dosztukować, jednak "masa" zaginęła gdzieś głębiej i na razie jest dołączona z obudowy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi także nie działa podświetlenie. Chciałbym się dowiedzieć jak wyciągnąć tą zieloną oprawkę z żarówką, aby nic nie uszkodzić. Poprostu ciągnąć do góry, czy podważać? Są tam jakieś zaczepy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile pamietam normalnie do gory powinna wyjsc....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Na którym bezpieczniku jest podświetlenie lewarka biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności