Jump to content
Sign in to follow this  
Guest mayaha

Ubytek płynu chłodniczego

Recommended Posts

Guest mayaha

Witam.

Wiem, że podobne tematy były poruszane na forum, ale mój przypadek jest dość dziwny.

Ostatnio zauważyłem, że ubywa mi płynu w chłodnicy. Jest to ok 0,5l/ 4000km. Wiem że pewnie pojawią się komentarze, że to uszczelka pod głowicą, lecz w moim przypadku na korku wlewu oleju nie ma żadnej mazi, a i w płynie nie zauważyłem tłustych plam. Dodam, że samochód 3 miesiące temu sprowadziłem z Niemiec i nie mam pojęcia co za płyn jest tam wlany. Podczas ubytków dolewam "Dynagel 2000". Przyglądałem sie oczywiscie całemu układowi chłodzenia i nie zauważyłem nigdzie żadnych nieszczelnlsci i wycieków.

Ktoś wie co to może być ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek

Może poprostu wyzuca rurką przez zbiornik wyrównawczy.Powodem może być zapowietrzony układ.

Jak wygląda z temperaturą czy się momentami nie przegrzewa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kantorek

Może to naturalny ubytek zwazywszy na fakt 30-to stopniowych upałów? Takie jest moje zdanie. :610:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mayaha

Z przegrzewaniem nie mam problemów. Auto standardowo osiąga 90 stopni i na tym poziomie się utrzymuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiem że pewnie pojawią się komentarze, że to uszczelka pod głowicą, lecz w moim przypadku na korku wlewu oleju nie ma żadnej mazi, a i w płynie nie zauważyłem tłustych plam

Gdybyś uważniej czytał te "podobne wątki", to znalazłbyś moje wypowiedzi, w których opisywałem mój przypadek - identyczny jak u Ciebie.

Też się łudziłem, że to nie uszczelka.

Sprawdź twardość węży, czy nie leci Ci piana z wężyka. Następnego dnia po jeździe, przed odpaleniem silnika odkręcaj korek i posłuchaj czy "psyknie" - raczej nie powinien.

Rzuć okiem na to:

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy18/objawy-padnietej-uszczeliki-pod-glowica-vt3286,7.htm

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy18/twarde-weze-ukladu-chlodzenia-w-passacie-td-19-vt2809.htm

 

Podczas ubytków dolewam "Dynagel 2000"

Wymień go w ogóle na G12 (1,5 l koncentratu ok. 30-35 zł).

 

Może to naturalny ubytek zwazywszy na fakt 30-to stopniowych upałów? Takie jest moje zdanie. :610:

Raczej nie. U mnie po wymianie uszczelki (a było to już dosyć dawno) nie ubyło ani grama płynu. A zrobiłem od tego czasu ok. 5 tys. km (w tym 2700 po autostradach w temperturach ok. 30 - 35 st. C)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mayaha

Zapomniałem dodać jeszcze jedną może ważną rzecz. Mianowicie po przyjechaniu "z trasy" i odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego nie ma żadnego wybuchy ciśnienia. Tak jakbym odkręcał butelkę z wodą niegazowaną. Czy to normalne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek

Poszłem sprawdzić w moim,lekko sykneło a stał około godziny.Dodam że od roku nie dolałem ani grama a poziom jest w normie.Słyszałem że przyczyną może być nie trzymający korek.Prawidłowo działa on jak zawór bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam i co było u pana bo mam to samo a robiłem test na uszczelkę i raczej to nie uszczelka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy