kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) Witam Dzisiaj skasowałem się na barierce na ślimaku przy prędkości 50 km/h. Chciałem lekko przyhamować i gdy dotknąłem pedału hamulca zblokowało mi przednie koła, dalej można sobie wyobrazić co się działo. Miałem przez 3 lata Forda Oriona i tam nigdy nie było takich problemów. Na mokrej nawierzchni bardzo łatwo blokują się przednie koła. Byłem na rolkach, wykazało mi że tył za słabo hamuje. Wymienili mi jeden tłoczek bo się zacinał i korektor, było trochę lepiej ale to nie co co w Fordzie. Tylne bębny ładne, okładziny ładne, tłoczki chodzą. Z przodu klocki i tarcze ok. Gdzie może być problem? Czy ten tym tak ma, bo wole się pozbyć tego szrota zanim się nim zabiję? Jakoś dziwnie szybko starły się przednie klocki, 13k km i zostało mi 3-4mm. Czy w tym modelu da się doprowadzić hamulce do perfekcji, czy nie warto się męczyć? pozdro Edytowane 17 Stycznia 2009 przez kzarczyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2009 Popraw błędy ortograficzne w poście i tytule. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2009 korektor wymieniony, ale czy dobrze wyregulowany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2009 a płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? ja po wymianie płynu zauważyłem że koła mi się później blokują podczas hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2009 Korektor został wyregulowany. Płynu nie zmieniałem. Błędy poprawiłem, widocznie już zmęczony byłem że takiego byka strzeliłem. Najbardziej mnie interesuje czy w Passacie heble mogą być jak żyleta, czy lepiej się go pozbyć i kupić coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2009 mogą, wystarczy wymienić płyn, tarcze i klocki, nie wiem jak to ma się do bębnów... zobacz temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3382 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2009 13k km i zostało mi 3-4mm to co ty za klocki kupiles?? moze jakies strasznie lipne ze tak szybko sie spilowaly, a moze jeszcze do tego masz ciezka noge plyn lepiej zmien moze cos pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2009 pamiętasz jakie były ciśnienia w układzie przy regulacji korektora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #9 Napisano 17 Stycznia 2009 Jeżeli masz abs to poszukaj o pompie, sterowaniu, było o tym na forum, tył który prawie nie hamuje i uszkodzenia pompy, zobacz ile masz koni pod maską :-) więc lepiej bierz się za to bo cie powiozą w krainę ciemności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #10 Napisano 21 Stycznia 2009 Ja polecam jeszcze zmiana płynu i odpowietrzanie, jeśli faktycznie wszystkie zaciski, bębny itp. markowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2009 Ja dodał bym jeszcze opony. Może masz jakieś stare, a to też ma duży wpływ na blokowanie się kół. U mnie na starych oponach koła blokowały się od razu wystarczyło, że było trochę mokro na drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #12 Napisano 22 Stycznia 2009 Na razie naprawiam paska po spotkaniu z barierką. Później odstawiam go do fachowców, co mają rolki aby zrobili mi hamulce na glanc. Ja już nie mam pomysłów. Napiszę co wymienili i czy pomogło. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
japsion Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2009 witam mam problem z hamulcami zaczeło się delikatnie pedał wpadał w podłogę raz na jakiś czas teraz dzieje się to prawie zawsze kilka razy muszę wcisnąc pedał zanim chamulec załapie płynu nie wymieniałem klocki mam nowe no i świeci sie lampka od abs-u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2009 Poszukaj na forum, było już na ten temat, a jak pali się kontrolka ABS to zapomnij o tym, że masz ABS-y:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
japsion Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2009 to znaczy że co ...kontrolka zaczęła sie zapalać jak zaczeły się problemy z hamulcami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_M Zgłoś #16 Napisano 19 Grudnia 2009 witam mam problem z hamulcami zaczeło się delikatnie pedał wpadał w podłogę raz na jakiś czas teraz dzieje się to prawie zawsze kilka razy muszę wcisnąc pedał zanim chamulec załapie płynu nie wymieniałem klocki mam nowe no i świeci sie lampka od abs-u Miałem tak, musisz niestety przyjrzeć sie opmpie hamulcowej. Sekcja przepuszcza, dlatego wpada pedał. Jak ją rozbierzesz sprawdź stan cylindra/tłoczków - może da się załatwić to tylko zestawem naprawczym. W najgorszym razie nowa pompa za ca. 300pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reebpl Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2014 Witam. Od dziś mam lekki problem z hamulcami, a raczej cos sie dzieje nie tak. B3 2E, po nacisnieciu 3 krotnym pedalu hamulca do oporu na postoju zapala sie na chwile kontrolka recznego. Dodam ze trzeba 2-3 razy nacisnac do oporu,po jednokrotnym nacisnieciu wszystko w normie. Hamuje normalnie.Co to moze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2014 Sprawdź poziom płynu hamulcowego, kontrolka się zazwyczaj świeci gdy jest go mało. Być może płyn Ci gdzieś ucieka np. przez cylinderki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reebpl Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2014 Uciekajacy plyn odpada, utrzymuje sie na stalym poziomie od jego wymiany (lipiec), troszke ponad wskaznik max. Jakies pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gasto25 Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2014 Kolego reebpl w Twoim przypadku myślę że masz problem z zapowietrzeniem układu próbuj odpowietrzać do skutku, kontrolka ręcznego zapala się przy zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach