andkru21 Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2009 Witam . prosze o wyjasnienie bledow. te bledy sa skutkiem zalania benzyny do oleju napedowego i nieswiadomej jazdy na tej mieszance. 18027 - PrzekaYnik owiec ?arowych J52: przerwa/zwarcie z mas1 P1619 - 35-10 - - - Sporadyczny 17957 - Zawór regulacji cionienia do3adowania (N75): przerwa/zwarcie do masy P1549 - 35-10 - - - Sporadyczny 17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) przerwa/zwarcie z mas1 P1441 - 35-10 - - - Sporadyczny 19561 - Zawór klapy w kolektorze ss1cym (N239): przerwa/zwarcie z mas1 P3105 - 35-10 - - - Sporadyczny 19561- Czujnik po3o?enia wa3ka rozrz1du (G40): brak sygna3u P3007 - 35-00 - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2009 bezpiecznik 15 A przy sterowniku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andkru21 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2009 Czy mozliwe ze jest uwalony komputer samochodu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2009 a jak bezpiecznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andkru21 Zgłoś #5 Napisano 18 Stycznia 2009 zle troche opisalem moja sprawe. ten komputer jest od vw polo 1.4tdi z 2001roku auta mojego taty. bylem u magika ktory sie raczej zna i stwierdzil ze to pewnie komp. nigdzie takowego bezpiecznika nie znalazlem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #6 Napisano 18 Stycznia 2009 . bylem u magika ktory sie raczej zna i stwierdzil ze to pewnie komp. nigdzie takowego bezpiecznika nie znalazlem. chyba jednak sie nie zna, a auto do warsztatu w takim razie.podpowiedzialem wystarczajaco dużo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andkru21 Zgłoś #7 Napisano 19 Stycznia 2009 chyba jednak sie nie zna, a auto do warsztatu w takim razie.podpowiedzialem wystarczajaco dużo... kazdy duzo wie i gada a jak sie jedzie do warsztatu to rozkladaja rece i d....a. sami fachowcy..........:mad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #8 Napisano 19 Stycznia 2009 bo trzeba jezdzic do warsztatu a nie po garażach.Jadac do warsztatu specjalizowanego moze i kasuja wiecej ale wiedza szybciej co jest grane.Tam gdzie byles to maja chociaz schematy elektryczne?Pewnie tylko klon vaga.napisz jaki dokladnie motor w tym polo.Jak na dloni widac ze jest to problem z zasilaniem na czujnikach i zaworach(jedno wspolne zawsze dla tych samych)odlacz czujnik hamulcow , znajdz i wymien bezpiecznik.pozniej sprawdz ktory z nich robi zwarcie --- scalone --- nr 23 bezpiecznika.czy jest ok i czy jest napiecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andkru21 Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2009 Nie jezdilem po garazach tylko bylem w warsztatach specjalizujacych sie w elektryce samochodowej. nie potrafili tego zdjagnozowac:mad: dzisiaj rano jeszcze raz przejrzalem bezpieczniki i z spejalna uwaga na nr 23 i .... az wstyd sie przyznac ale byl przepalony. przy normalnym sprawdzaniu nie bylo tego wogole widac. wlozylem drugi i..... samochod jak z fabryki. kolego ROSIEL jestem Ci winien duza dobra flaszke za pomoc i cierpliwosc. jeszcze raz wielkie dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2009 Panowie, a o ktorym bezpieczniku mowa? bo nr 23 z boku deski rozdzielczej to chyba za swiatlo tylne odpowiada?? Mam blad P1441 myslalem ze to wina zaworu N18, ale czytajac ten post zastanawiam sie czy to nie bezpiecznik, tylko ze kolega wyzej pisze, ze pod maska nr 15 a teraz mowa o nr 23 bezpiecznika i zglupialem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2009 19561 - Zawór klapy w kolektorze ss1cym (N239): przerwa/zwarcie z mas1 Witam. Zrobiłem badanie swojemu Passkowi 1.9 tdi z 2000 r. 115 koni silnik atj i wyskoczył mi błąd 19561. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawdzić czy faktycznie on jest do wymiany i gdzie się znajduje ? Mam problem rano z zapalaniem - musi obrócić 4,5 a czasem 6 razy za nim odpali. Jak jest silnik ciepły odpala na "styk". Czy faktyczne on może być przyczyną takiego odpalania ? A może ktoś jest w stanie mi doradzić jakiegoś dobrego elektromechanika w okolicach Zabrza który byłby w stanie bezbłędnie określić przyczynę złego odpalania rano. Za każdą dobrą radę z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2009 Zrobiłem badanie swojemu Passkowi 1.9 tdi z 2000 r. 115 koni silnik atj i wyskoczył mi błąd 19561.Niestety nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawdzić czy faktycznie on jest do wymiany i gdzie się znajduje ? Mam problem rano z zapalaniem - musi obrócić 4,5 a czasem 6 razy za nim odpali. Jak jest silnik ciepły odpala na "styk". Czy faktyczne on może być przyczyną takiego odpalania ? Jest to błąd elektrozaworu odpowiedzialnego za uruchomienie przepustnicy gaszącej, znajdującej się w EGR, ułątwiającej gaszenie silnika, tzn. silnik gaśnie bez telepania się. Przyczyną złego odpalania może być źle ustawiona synchronizacja wtrysku lub zapowietrzający się układ paliwowy. Przydałyby się logi statyczne grup 003, 004, 013, 023, na rozgrzanym silniku ok. 90 st. C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #13 Napisano 26 Października 2009 O.K. Dzięki za odpowiedź. Logi zrobię niestety dopiero w sobotę. Jednak muszę napisać, że po skasowaniu błędu 19561 (który wskazywałby na zawór N239), dzisiaj rano ( temp.+7 st.C) samochodzik odpalił bez jakichkolwiek problemów. Zastanawiam się, czy ten błąd nie wyskakiwał ponieważ miałem także problemy z turbinką (eksploatowałem przez parę dni bez doładowania) ale od paru dni jest zrobiona a błędu nie skasowałem - dopiero zrobiłem to wczoraj.Zobaczę jak odpali mi gdy będę wracał z pracy (postoi ok. 8 godz.) ponieważ jak wcześniej wspomniałem dzisiaj rano już go odpalałem i musiałby postać dość długo (parę godzin) bo tylko wtedy nie odpalał mi na "styk". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2009 Witam. Jak już wcześniej wspomniałem logi zrobię w sobotę ale nie przypominam sobie aby coś odbiegało od podane normy na vagu. Czyżby kont wtrysku paliwa potrafił się sam przestawić-około 2 miesięcy temu nie miałem takich problemów. Poza tym Vag pokazuje mi tylko ten jeden błąd-czy w przypadku opisanym wyżej nie pokazywałby mi jeszcze jakiś innych błędów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #15 Napisano 27 Października 2009 (edytowane) "Na czuja" nie wiele da się zdiagnozować, więc tylko logi. A w elektronice i mechanice jest wszytko możliwe. Dodatkowo zrób jeszcze log z "nastawów podstawowych - BS" grupę 003 i wcześniejsze grupy również. Edytowane 27 Października 2009 przez maciek-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #16 Napisano 28 Października 2009 Witam. Przypomniałem sobie o pewnej sprawie i zastanawiam się czy to na pewno nie ma wpływu na mój problem z uruchamianiem silnika. Otóż, samochód ma zrobione zabezpieczenie przed kradzieżą tzw. "odcięcie paliwa". Parę razy sprawdziłem i teraz wiem,żę coś jest z tym poknocone bo samochód zachowuje się tak samo niezależnie czy przycisk zostanie wciśnięty czy nie. Miałem zamiar dochodzić do tego ale trochę w późniejszym terminie bo obecnie mnie bardziej irytuje to zapalanie. Zastanawiam się ( choć wydaje mi się to mało prawdopodobne) czy ta usterka nie ma wpływu na ten problem ? . Jak zwykle dziękuję za każdą odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #17 Napisano 31 Października 2009 (edytowane) Witam. W załączeniu przesyłam logi zrobione na ciepłym silniku ( 90*C). Ponadto przesyłam również log z grupy 007 również zrobiony na ciepłym silniku - czy prawidłowe są jego wartości ? - temperatura otoczenia +3*C. Jeżeli byłyby potrzebne te same logi na zimnym silniku(zaraz po odpaleniu) także je zrobiłem i w każdej chwili mogę przesłać. Za każde info. z góry dziękuję. Logs.rar Edytowane 31 Października 2009 przez Mario11961 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #18 Napisano 31 Października 2009 Temperatura płynu chłodz. do logów musi być 85-90 st.. U ciebie była 77 -79 st., ale to szczegół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #19 Napisano 31 Października 2009 To znaczy, że mam zrobić te logi ponownie ? Czy jest jakaś szansa aby na podstawie tych logów zorientować się dlaczego mam takie problemy z odpalaniem rannym ( oraz jak postoi dość długo ok. 8 godz.). Nie wiem czy mi się to zdaje ale chyba gorzej pali jak jest wilgoć w powietrzu (niezależnie od temperatury zewnętrznej)-dodam że parkuję "pod chmurką". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #20 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Przyczyny szukaj w zapowietrzającym się układzie paliwowym, na filtrze paliwa, wężyki, pompa paliwowa/pompa vacum, lub woda w zbiorniku. Nie wiem czy Twój Passat ma pompkę paliwowąw zbiorniku. Zorientuj się. Jeśli będziesz robił logi następnym razem to zrób je wg instrukcji, znajdującej się na forum lub wklejaj pliki Excell'a z rozszerzeniem .xls, z podziałem na kolumny, pliki .csv są nieczytelne. Edytowane 2 Listopada 2009 przez maciek-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach