motylek8522 Zgłoś #21 Napisano 29 Stycznia 2013 człowieku weź odpowietrz układ paliwowy, wymień wężyki od nadmiaru paliwa. W ostateczności zamontuj sobie taką gruszkę do paliwa, między filtrem a pompą, po długim postoju idziesz pod pompujesz, trzy obroty rozrusznikiem i pod pompuj i gotowe. http://allegro.pl/reczna-pompka-pompa-paliwa-gruszka-do-diesla-8mm-i2977998433.html zimą to podstawa filtr paliwa i świece żarowe, szczelność układu paliwowego . zamiast eliminować skutki ciężkiego palenia to lepiej szukać udogodnień typu Plak, samostart, może jeszcze sobie knota ze szmaty i denaturatu zrób, albo świecę płomieniową w kolektor dolotowy, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #22 Napisano 29 Stycznia 2013 (edytowane) zamiast eliminować skutki ciężkiego palenia to lepiej szukać udogodnień typu Plak, samostart, może jeszcze sobie knota ze szmaty i denaturatu zrób, albo świecę płomieniową w kolektor dolotowy, Dokładniej się nie da tego opisać. Jutro będzie kolejny temat : Koledzy, psiknąłem i silnik jakoś dziwnie mi chodzi ,a obrotomierz wskazuje 5 tyś obrotów,co robić? Łooo boże... Edytowane 30 Stycznia 2013 przez tequila1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #23 Napisano 30 Stycznia 2013 To jest skutek nadmiaru plaka, trzeba wszystko robić z umiarem. Jeśli wpuścisz za dużo plaka następuje spalanie stukowe i coś może się urwać w najgorszym przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #24 Napisano 30 Stycznia 2013 Ja też użyłem plaka i dzięki temu nie musiałem wzywać lawety (30km od domu) a nie każdy wozi ze sobą komplet kluczy i nie wszyscy się znają jak odpowietrzyć układ paliwowy . polecam ,bardzo dobry sposób w nagłych przypadkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #25 Napisano 30 Stycznia 2013 Ja też użyłem plaka i dzięki temu nie musiałem wzywać lawety (30km od domu) a nie każdy wozi ze sobą komplet kluczy i nie wszyscy się znają jak odpowietrzyć układ paliwowy . polecam ,bardzo dobry sposób w nagłych przypadkach. Jesli sie jezdzi autem powinno sie znac podstawowe rzeczy i zawsze miec jakies narzedzia chocby podstawowe w koncu nie jezdzimy nowymi autami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #26 Napisano 30 Stycznia 2013 Jesli sie jezdzi autem powinno sie znac podstawowe rzeczy i zawsze miec jakies narzedzia chocby podstawowe w koncu nie jezdzimy nowymi autami. podstawowe rzeczy to jest sprawdzenie stanu oleju w silniku i ilości płynu chłodzącego a nie odpowietrzanie układu paliwowego (nie każdy jest mechanikiem ) Każdy może wyrazić swoją opinie i ja ją wyraziłem ,każdy niech robi jak uważa . Ja stosowałem plak i z tego co wiem jest on mniej wybuchowy niż samostart a zarazem bezpieczniejszy, oczywiście w umiarkowanych ilościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #27 Napisano 4 Lutego 2013 mój najprostszy sposób na odpalenie diesla zapowietrzonego to dobry aku albo mokra szmatka kompresor i do wlewu paliwa kompresor wcisnąć mokrą szmatkę żeby jak najmniej powietrza uciekało i druga osoba niech zapala autko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #28 Napisano 4 Lutego 2013 Panowie skoro nie jesteśmy mechanikami albo się na mechanice nie znamy, to proponuję głupich rad nie dawać. Przykład z "joemonsters" jest przykładem braku wiedzy. Silnik podgoniony plakiem czy innym samostartem, zaczyna żyć swoim życiem w tym momencie, wytwarza podciśnienie aby zaciągnąć paliwo. Jeśli kondycja motorka jest dobra zaciągnie paliwo i dojdzie do swoich obrotów, jeśli turbina jest nieszczelna zacznie zaciągać olej z sinika pompując go do filtra powietrza co będzie wzbudzało dalszy zapłon. A wówczas trzeba spie**ać aby nie dostać w głowę korbowodem albo tłokiem. Tak że wybór należy do was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #29 Napisano 4 Lutego 2013 Tak że wybór należy do was. Dokładnie, ale tez wielu "mechanikow" odpala auto na plaka. Ale zaden mądry nie pomysli, ze wtedy zachodzi spalanie stukowe ktore moze Wam powypalac tloki. Samostarty maja eter a z kolei plak cos na bazie sylikonu. Po 2. zaden z Was mędrców nie pomyslal, ze po drodze jest jeszcze czujnik i EGR ktory po plaku sie zapycha i zle spelnia swoje zadanie, w sumie EGR nie potrzebny jestale czujnik cisnienia doladowania tez nie, plakowcy? Jezeli na prawde macie taki problem zeby poodkrecac przewody od wtryskiwaczy to radze wam, zebyscie chociaz kupili duza strzykawke (3zl) i wtedy poprzez przewod sciągacie rope do filtra. Ja tak zalewam filtry jak nie mam ropy obok i trwa to chwile. Z reszta macie na gorze zdjęcie jak to wyglada w ekstremalnym przypadku, tez mam gdzies silnik co go klient wysadził plakiem wlasnie - SB. Ale gwarantuje Wam, ze doznania niezastąpione - dostac tłokiem w głowe, korbowód strąci satelite googla a wał będzie ganiał psa sąsiada po podwórku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #30 Napisano 4 Lutego 2013 Koledzy ,chciałbym żeby któryś z was udowodnił mi że tak rozwalony silnik jest od plaka , bo ja pierwszy raz o ty słyszę a trochę już żyję na tym świecie , zgodzę się że może się tak stać gdy turbina puści olej i dojdzie do samozapłonu ale to może się stać w każdej chwili ( niekoniecznie przez użycie plaka ) i wtedy jeszcze można uratować silnik reagując w miare szybko i zrywając wąż idący od intercoolera do dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #31 Napisano 4 Lutego 2013 Ciekawe czy znajdzie się tu kolega któremu w Żyrardowie pod swoją bramą z plaka odpaliłem auto które odmówiło współpracy (b5 combi, chyba na szwajcarskich numerach, pozdrawiam) Zdziwiony był co ja miałem w ręku że pomogło. W każdym razie nie polecam tego sposobu i jak dla mnie to jest ostateczność. Łza się w oku kręci z rozpaczy jak słychać ten zmetalizowany klekot od plaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtok89 Zgłoś #32 Napisano 31 Października 2014 potrzebna pomoc mój passat b5 1998r 1.9 tdi nie odpala ma tez błąd 575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #33 Napisano 31 Października 2014 potrzebna pomoc mój passat b5 1998r 1.9 tdi nie odpala ma tez błąd 575 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passeratti98 Zgłoś #34 Napisano 6 Stycznia 2016 Potrzebuje pomocy, moje passeratti jak to mowie ma dziwny przypadek, jechalem przejechalem z 20km i zaczelo mi nagle brakowac mocy po chwili zapalila sie kontrolka ladowania i zjechalem na pobocze po czym juz go nie odpalilem. Zaciagnelem go ze znajomymi pod dom i probowalem odpalic, kreci ale tak jakby nie dostawal paliwa co to moze byc? Dodam ze bylo u mnie cala noc -20 wiec n wykluczam ze moglo to byc paliwo ale co teraz zrob? Czy ten sposob z plakiem jest dobry w silniku AHH? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #35 Napisano 6 Stycznia 2016 w kazdych silnikach odpalanie na placka jest dobre przyczyny moga byc rozne paliwo moglo zamarznac (przy tych temp jak piszesz to najbardziej prawdopodobne) szczegolnie w filtrze paliwa bo on cienkie scianki ma (zalecam ogacac kartonem na przyszlosc) mogl tez gdzies zsunac sie wezyk (klapa gaszaca jak jest) na poczatek ogrzac zbiornik (farelka w garazu) lub zlac stara rope i zalac swieza zimowa koniecznie wymienic na nowy filtr paliwowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passeratti98 Zgłoś #36 Napisano 6 Stycznia 2016 A czy bez zlewan paliwa i wymny filtra po uzyciu plaka odpali mi i bedzie wszystko okej czy koniecznie musze zlewac paliwo i wymienc filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #37 Napisano 6 Stycznia 2016 Pierwsze co to poluzować 1-2 wtryski sprawdzić czy cokolwiek sie tam pojawia. Jak nie to auto do ciepłego garażu, wymiana filtra paliwa no i albo spuszczenie tego co jest w baku albo dolanie nafty/benzyny/jakiegoś badziewia do paliw. Innej opcji nie widzę. Na plaku zapali, wypali to co mu podasz w dolot i zdechnie. Ani to zdrowe dla pompy ani wtrysków... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passeratti98 Zgłoś #38 Napisano 6 Stycznia 2016 Dzieki za wskazowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #39 Napisano 6 Stycznia 2016 napewno w filtrze masz maz spowodowany wytraceniem sie parafiny wiec filtr do wymiany pewny (zalej jego swieza ropa) pozniej podgrzej rurki i zbiornik farelka lub opalarka(z tym uwazac bo ma bardzo duza temp) zrob jak kolega polonez15 radzi i... odpal na placka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzalke Zgłoś #40 Napisano 7 Stycznia 2016 a nie prościej kupić preparat zwany Autostart ? przeznaczony specjalnie do odpalania silników a nie męczyć jakimś syfem z plaka wogóle taki sposób to pospolite rzemiosło...ale działa przerabiałem to kiedyś na vectrze jak sie zapowietrzała Autostart jest do dupy. Wiele razy zawiódł kiedy plak odpalał. No i ostrożnie z tym, kiedyś nam się focus zajarał w komorze silnika delikatnie od wystrzału. Ale to ford. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach