Skocz do zawartości
Osiah

Błąd klimatronika

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam problem z klima. Dodam ze zrobiłem przegląd klimy i nabiłem ja oraz oczyszciłem.

Po odpaleniu samochodu migaja mi wszystkie kontrolki na klimatroniku. po podlaczeniu vcdsa pokazuje błąd 1087 brak nastaw podstawowych, gdy to zrobie, wszystko ladnie lata. A po ponownym odpaleniu auta sytuacja się powtarza. Jak by sterownik nie mogł zapamietac nastaw. Po samotesie na klimatroniku pokazuje błędy 43f i 05h. wiem ze pierwszy to brak nastw, a drugi nie mam pojęcia. Czynnik jest na full. bo specjalnie jezdziłem do mechanika żeby sprawdził szczelnosc klimy. Innych bledów na vcdsie nie pokazuje. Klima maks pokazuje sprężanie do 10bar a powinno chyba 16bar.

Co to może być? Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, doszedłem do tego ze błąd 318 jest związany z ilością czynnika chłodzącego, a co oznacza 4F8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś podpiąłem VAG'a i zobaczyłem taki błą:

 

a6ff654b113215f0m.jpg

 

Czy to on może powodować że kompresor się nie załącza? Czy przy zbyt niskim poziomie czynnika chłodzącego lub przy zbyt niskim ciśnieniu kompresor jest wyłączony? Po skasowaniu wszystkich błedów autodiagnoza dała wynik "444 00". Czyli powinno być ok, ale klima dalej nie chłodzi. Za tydzień jestem umówiony na ozonowanie i cały serwis klimy. Więc zobaczymy co wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie grzebałeś nic przy lampach lub rozrządzie? Z prawej strony leci przewód do tego wyłącznika. Poparz czy przy samym wyłącziku przewód jest wpięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wrześniu był zmieniany rozrząd. A w październiku żarówki w lampach ale żadnej kostki luźnej nie widziałem. Dziś robiłem autodiagnoze i wyszedł tylko błąd 318.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło prawej lampy jest ten przewód, który idzie do wyłącznika umiejscowionego koło obudowy filtra powietrza silnika. Tam popatrz, czy wszystko jest OK. Ewentualnie skoro niedawno rozrząd był robiony, to przy skłądaniu kabel mógł się gdzieś zakleszczyc i się właśnie przetarł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd pojawia się przy testowaniu klimy, skasuj i zobacz czy powróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek, zaglądałem tam gdzie piszesz ale wygląda na to że wszystko jest ok. Nie widzę żadnej luźnej wtyczki ani zagniecionego kabla. Co prawda nie wyjmowałem dolotu powietrza od atrapy ale na tyle ile zauważyłem to wszystko wygląda ze jest dobrze. Błąd skasowałem i sprawdzałem po chwili ale nie powrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie powróci, niektóre panele wyrzucają go po diagnostyce, wtedy pokazują 444 02 i czytając VAGiem są 2 błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyskoczyło 444 00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jest ok, przyczyn niechłodzenia szukaj gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem. Po włączeniu klimy w tryb AUTO na postoju powinien załączyć się wentylator. A niestety nie chce ruszyć. I tu leży chyba przyczyna problemu. Dzięki za pomoc tomascor. To on pomógł mi zdiagnozować problem na dzisiejszym spocie. Sprężarka się załącza. A teraz powiedzcie mi jaki typ powinien być w pasku b5 przed liftem? Valeo czy Gate?

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba znalazłem. Po włączeniu klimy w tryb AUTO na postoju powinien załączyć się wentylator. A niestety nie chce ruszyć. I tu leży chyba przyczyna problemu. Dzięki za pomoc tomascor. To on pomógł mi zdiagnozować problem na dzisiejszym spocie. Sprężarka się załącza. A teraz powiedzcie mi jaki typ powinien być w pasku b5 przed liftem? Valeo czy Gate?

 

Witaj. Kuknij na Swoją i będziesz widział co jest zamontowane. W TDi przed liftem przychodzi klima montowana na 4 śruby a w FL-u montowana jest na 3 śruby różnią się także średnica króćców węży i rodzajem wyjścia. Dodam że poliftową łatwiej namierzyć za rozsądniejsze pieniądze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko chodzi mi o wentylator, a nie o spreżarkę. Ten mały na chłodnicy jakiego jest typu. Obydwa są mocowane na trzy śruby. W piątek jadę na serwis klimy z ozonowaniem i nabyciem to zobaczę co powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem test climatronika i wywaliło 2 błędy 4F7 oraz 2C2 . Pierwszy błąd jest znany ale tego drugiego nie moge nigdzie znaleźc co to za błąd .

Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności