marik Zgłoś #281 Napisano 12 Stycznia 2009 Panowie, ciekaw jestem czy w takiej sytuacji (brak hamulca) wciśnięcie przycisku ręcznego coś by dało? Próbowałem w czasie normalnej jazdy - powoli ok 25km/h tak zrobić i faktycznie auto hamuje ale nie za pomocą tylnego ręcznego tylko wszystkie koła łapią a także ABS działa. To pewnie jakiś inny tryb hamowania może za pomocą jakiejś pompy elektrycznej czy coś w tym stylu, nie wiem. W każdym razie instrukcja podaje, że w razie awarii należy ratować się tym sposobem. Wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego w czasie jazdy powyżej 6km/h skutkuje włączeniem hamulca awaryjnego. ESP wytwarza ciśnienie w całym układzie hamulcowym. Pozdrawiam.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #282 Napisano 12 Stycznia 2009 z kolei w moim passku wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego nie skutkuje absolutnie niczym oprócz krótkiego dźwięku "dzwonka" z komputera. Powyżej jakiejś tam minimalnej prędkości oczywiście. Coś ok 5km/h. Czy pomiędzy wersją amerykańską a europejską taka różnica jest normalna? Dodam też, że z tego co wiem, to wasze passki kiedy wciśniecie pedał gazu przy włączonym ręcznym po chwili go zwalniają. Tak? U mnie natomiast ręczny trzyma i ni cholery nie ma zamiaru puszczać Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #283 Napisano 12 Stycznia 2009 Ta funkcja automatycznego wyłączania hamulca ręcznego nazywa się "Auto Hold". Dostępna była jako wyposażenie dodatkowe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #284 Napisano 13 Stycznia 2009 z kolei w moim passku wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego nie skutkuje absolutnie niczym oprócz krótkiego dźwięku "dzwonka" z komputera. Powyżej jakiejś tam minimalnej prędkości oczywiście. Coś ok 5km/h. Czy pomiędzy wersją amerykańską a europejską taka różnica jest normalna? Dodam też, że z tego co wiem, to wasze passki kiedy wciśniecie pedał gazu przy włączonym ręcznym po chwili go zwalniają. Tak? U mnie natomiast ręczny trzyma i ni cholery nie ma zamiaru puszczać Pozdrawiam. AutoHold to jedno- dodajesz troche gazu, odpuszczasz i normalnie ruszasz a w tzw miedzyczasie reczny (?) puszcza. Druga sytuacja to zaciagniety reczny (niech bedzie awaryjny)- mozna ruszyc bez naciskania tego przycisku- trzeba tylko odpowiednio dodac gazu. Jesli dobrze pamietam instrukcja mowi cos o 2-3 k rpm, by odpuscil i z tego co sie orientuje nie ma to nic wspolnego z AutoHoldem. pozdr. luk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcuser Zgłoś #285 Napisano 13 Stycznia 2009 Druga sytuacja to zaciagniety reczny (niech bedzie awaryjny)- mozna ruszyc bez naciskania tego przycisku- trzeba tylko odpowiednio dodac gazu. Jesli dobrze pamietam instrukcja mowi cos o 2-3 k rpm, by odpuscil i z tego co sie orientuje nie ma to nic wspolnego z AutoHoldem. Nie mam AutoHolda, ręczny sam odpuszcza przy ruszaniu. Musi być włączony bieg (1, wsteczny), wciśnięte sprzęgło i (uwaga) zapięty pas Przy odpuszczaniu sprzęgła (zwykłe ruszanie) ręczny sam się wyłącza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #286 Napisano 13 Stycznia 2009 hm i dziwne ... teraz przez te kilka dni ... ok dzialaja hamulce ... cos im odbilo czy cos? Oplaca sie wymieniac serwo tak dla czystego sumienia? czy to nic nie da/polepszy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #287 Napisano 13 Stycznia 2009 Nie mam AutoHolda, ręczny sam odpuszcza przy ruszaniu. Musi być włączony bieg (1, wsteczny), wciśnięte sprzęgło i (uwaga) zapięty pas Przy odpuszczaniu sprzęgła (zwykłe ruszanie) ręczny sam się wyłącza. Zapomnialem o pasach- teraz wiem dlaczego czasem puszcza a czasem nie . luk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #288 Napisano 13 Stycznia 2009 Funkcja Auto-hold nie ma nic wspólnego z tzw. "ręcznym". Po prostu tak jak ktoś wcześniej opisał hamowanie awaryjne tak i po zatrzymaniu się ESP wytwarza ciśnienie i blokuje koła. Ręczny zaciągnie się sam dopiero wtedy, gdy w czasie postoju na Auto-holdzie rozepniemy pas lub wyłączymy go przyciskiem bez trzymania nogi na hamulcu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #289 Napisano 15 Stycznia 2009 Ta funkcja automatycznego wyłączania hamulca ręcznego nazywa się "Auto Hold". Dostępna była jako wyposażenie dodatkowe. Nie prawda. Nie mam Auto Hold i auto rusza z ręcznego. Przy puszczaniu sprzęgła i dodaniu gazu ręczny sam odpuszcza - warunkiem są zapięte pasy. Auto Hold służy do czego innego - kolega powyzej to opisał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #290 Napisano 15 Stycznia 2009 OK. Spróbuję ruszyć przy zapiętych pasach (rzeczywiście zapomniałem ich zapiąć). Przepraszam za błąd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #291 Napisano 17 Stycznia 2009 Rzeczywiście to działa! Bardzo ciekawe rozwiązanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #292 Napisano 18 Stycznia 2009 Rzeczywiście to działa! Bardzo ciekawe rozwiązanie To jak do tej pory ruszałeś pod górkę - z nożnego ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #293 Napisano 18 Stycznia 2009 Nie zwróciłem na to uwagi... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #294 Napisano 18 Stycznia 2009 (edytowane) W uzupelnieniu rozważań o auto-hold dodam że szczególnie przydaje sie to urządzenie podczas postoju na światłach, po zatrzymaniu pojazdu funkcja ta pozwala na postój samochodu bez trzymania nogi na hamulcu ( ulga dla oczu stojącego z tyłu) lub bez przyciskania ręcznego -pomocniczego.Mała rzecz a cieszy Edytowane 19 Stycznia 2009 przez 07mk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #295 Napisano 18 Stycznia 2009 No i jeśli niezahamowane auto zacznie się samo toczyć do przodu lub do tyłu to auto-hold automatycznie złapie po ok 0,5metra Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #296 Napisano 20 Stycznia 2009 hm co do mojego tematu to mam serwo do wymiany ... yh Dzięki za pomoc i wypowiedzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwerty21973 Zgłoś #297 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam . U mnie w autku hamulec "zrobił się twardy". Okazało się że pękło kolanko na przewodzie podciśnienia łączącego wacum z serwem. Przewód zamówiłem u dilera vw - po wymianie pasek znów śmiga. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #298 Napisano 6 Maja 2017 Odgrzebuje kotkotleta. U mnie sie zaczelo dziac ze czasami hamulec jest twardy czasami hamulce żyletki a czasami taki sredni. Pompa tandemowa wymieniona na bosch sprawna kruciec git. W LUK kruciec latał jak głupi. Hamulce i moc soe poprawiły ale nadal czasami jest zauważalny spadwk mocy hamowania a czasami nawet twardy od samej góry ... Kolanko dostałem do pompy 2-gie. Możliwe że mam wode w serwie ? Przez zime było ok a z prpblemem się borykam od zeszlego lata. Przed założeniem boscha zauważyłem ze przybywa mi oleju. Nr pompy bosch 038 145 209 M. Zaraz po zapaleniu hamulce są żyletki. Jak rozpedze sie do 20 to jakby ich nie bylo plyn zmienialem rok temu przy okazji wymiany kompletnego dwumasu i od wtedy zaczął sie problem z sila hamowania. Jak nabije ciśnienie przed odpaleniem auta i odpale silnik pedał spada mniej wiecek do polowy czyli podciśnienie jest i serwo dziala. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolintom Zgłoś #299 Napisano 11 Marca 2018 Dnia 13.01.2009 o 21:08, lukaswu napisał: Zapomnialem o pasach- teraz wiem dlaczego czasem puszcza a czasem nie . luk No i oczywiście zamknięte drzwi jeszcze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach