Skocz do zawartości
Gość order7

Brak hamulców?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

ciekaw jestem czy w takiej sytuacji (brak hamulca) wciśnięcie przycisku ręcznego coś by dało?

Próbowałem w czasie normalnej jazdy - powoli ok 25km/h tak zrobić i faktycznie auto hamuje ale nie za pomocą tylnego ręcznego tylko wszystkie koła łapią a także ABS działa. To pewnie jakiś inny tryb hamowania może za pomocą jakiejś pompy elektrycznej czy coś w tym stylu, nie wiem. W każdym razie instrukcja podaje, że w razie awarii należy ratować się tym sposobem.

 

Wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego w czasie jazdy powyżej 6km/h skutkuje włączeniem hamulca awaryjnego. ESP wytwarza ciśnienie w całym układzie hamulcowym.

Pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z kolei w moim passku wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego nie skutkuje absolutnie niczym oprócz krótkiego dźwięku "dzwonka" z komputera. Powyżej jakiejś tam minimalnej prędkości oczywiście. Coś ok 5km/h. Czy pomiędzy wersją amerykańską a europejską taka różnica jest normalna? Dodam też, że z tego co wiem, to wasze passki kiedy wciśniecie pedał gazu przy włączonym ręcznym po chwili go zwalniają. Tak? U mnie natomiast ręczny trzyma i ni cholery nie ma zamiaru puszczać;) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta funkcja automatycznego wyłączania hamulca ręcznego nazywa się "Auto Hold". Dostępna była jako wyposażenie dodatkowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z kolei w moim passku wciśnięcie przycisku hamulca ręcznego nie skutkuje absolutnie niczym oprócz krótkiego dźwięku "dzwonka" z komputera. Powyżej jakiejś tam minimalnej prędkości oczywiście. Coś ok 5km/h. Czy pomiędzy wersją amerykańską a europejską taka różnica jest normalna? Dodam też, że z tego co wiem, to wasze passki kiedy wciśniecie pedał gazu przy włączonym ręcznym po chwili go zwalniają. Tak? U mnie natomiast ręczny trzyma i ni cholery nie ma zamiaru puszczać;) Pozdrawiam.

 

AutoHold to jedno- dodajesz troche gazu, odpuszczasz i normalnie ruszasz a w tzw miedzyczasie reczny (?) puszcza.

 

Druga sytuacja to zaciagniety reczny (niech bedzie awaryjny)- mozna ruszyc bez naciskania tego przycisku- trzeba tylko odpowiednio dodac gazu. Jesli dobrze pamietam instrukcja mowi cos o 2-3 k rpm, by odpuscil i z tego co sie orientuje nie ma to nic wspolnego z AutoHoldem.

 

pozdr.

 

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Druga sytuacja to zaciagniety reczny (niech bedzie awaryjny)- mozna ruszyc bez naciskania tego przycisku- trzeba tylko odpowiednio dodac gazu. Jesli dobrze pamietam instrukcja mowi cos o 2-3 k rpm, by odpuscil i z tego co sie orientuje nie ma to nic wspolnego z AutoHoldem.

 

Nie mam AutoHolda, ręczny sam odpuszcza przy ruszaniu. Musi być włączony bieg (1, wsteczny), wciśnięte sprzęgło i (uwaga) zapięty pas :) Przy odpuszczaniu sprzęgła (zwykłe ruszanie) ręczny sam się wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm i dziwne ... teraz przez te kilka dni ... ok dzialaja hamulce ... cos im odbilo czy cos?

Oplaca sie wymieniac serwo tak dla czystego sumienia? czy to nic nie da/polepszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam AutoHolda, ręczny sam odpuszcza przy ruszaniu. Musi być włączony bieg (1, wsteczny), wciśnięte sprzęgło i (uwaga) zapięty pas :) Przy odpuszczaniu sprzęgła (zwykłe ruszanie) ręczny sam się wyłącza.

 

Zapomnialem o pasach- teraz wiem dlaczego czasem puszcza a czasem nie :P.

 

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Funkcja Auto-hold nie ma nic wspólnego z tzw. "ręcznym".

Po prostu tak jak ktoś wcześniej opisał hamowanie awaryjne tak i po zatrzymaniu się ESP wytwarza ciśnienie i blokuje koła. Ręczny zaciągnie się sam dopiero wtedy, gdy w czasie postoju na Auto-holdzie rozepniemy pas lub wyłączymy go przyciskiem bez trzymania nogi na hamulcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta funkcja automatycznego wyłączania hamulca ręcznego nazywa się "Auto Hold". Dostępna była jako wyposażenie dodatkowe.

Nie prawda. Nie mam Auto Hold i auto rusza z ręcznego. Przy puszczaniu sprzęgła i dodaniu gazu ręczny sam odpuszcza - warunkiem są zapięte pasy.

Auto Hold służy do czego innego - kolega powyzej to opisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Spróbuję ruszyć przy zapiętych pasach (rzeczywiście zapomniałem ich zapiąć). Przepraszam za błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście to działa! Bardzo ciekawe rozwiązanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rzeczywiście to działa! Bardzo ciekawe rozwiązanie :)

To jak do tej pory ruszałeś pod górkę - z nożnego :D?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem na to uwagi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W uzupelnieniu rozważań o auto-hold dodam że szczególnie przydaje sie to urządzenie podczas postoju na światłach, po zatrzymaniu pojazdu funkcja ta pozwala na postój samochodu bez trzymania nogi na hamulcu ( ulga dla oczu stojącego z tyłu) lub bez przyciskania ręcznego -pomocniczego.Mała rzecz a cieszy

Edytowane przez 07mk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jeśli niezahamowane auto zacznie się samo toczyć do przodu lub do tyłu to auto-hold automatycznie złapie po ok 0,5metra :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm co do mojego tematu to mam serwo do wymiany ... yh

Dzięki za pomoc i wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . U mnie w autku hamulec "zrobił się twardy". Okazało się że pękło kolanko na przewodzie podciśnienia łączącego wacum z serwem. Przewód zamówiłem u dilera vw - po wymianie pasek znów śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuje kotkotleta.

 

U mnie sie zaczelo dziac ze czasami hamulec jest twardy czasami hamulce żyletki a czasami taki sredni.

 

Pompa tandemowa wymieniona na bosch sprawna kruciec git.

W LUK kruciec latał jak głupi.

 

Hamulce i moc soe poprawiły ale nadal czasami jest zauważalny spadwk mocy hamowania a czasami nawet twardy od samej góry ...

 

Kolanko dostałem do pompy 2-gie.

 

Możliwe że mam wode w serwie ? Przez zime było ok a z prpblemem się borykam od zeszlego lata.

 

Przed założeniem boscha zauważyłem ze przybywa mi oleju.

Nr pompy bosch 038 145 209 M.

 

Zaraz po zapaleniu hamulce są żyletki. Jak rozpedze sie do 20 to jakby ich nie bylo plyn zmienialem rok temu przy okazji wymiany kompletnego dwumasu i od wtedy zaczął sie problem z sila hamowania.

 

 

Jak nabije ciśnienie przed odpaleniem auta i odpale silnik pedał spada mniej wiecek do polowy czyli podciśnienie jest i serwo dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2009 o 21:08, lukaswu napisał:

 

Zapomnialem o pasach- teraz wiem dlaczego czasem puszcza a czasem nie :P.

 

luk

No i oczywiście zamknięte drzwi jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności