Skocz do zawartości
Gość masaxer

pedał sprzęgła nie odbija

Rekomendowane odpowiedzi

Gość masaxer

Witam

 

Tydzień temu przez pośpiech puścilem szybko sprzęgło na drugim biegu. Auto zgasło. Po wciśnieciu sprzęgła nie chciało odbić spowrotem. Musialem odciągnąć ręcznie. Później bylo już wszystko ok. Jednakże wczoraj ruszając sprzegło odbiło tylko do połowy. Odciągniecie ręcznie pomogło i do dzisiaj jest ok. Nie wiem czy mam się marwić? Czy to początki poważnej awarii sprzęgła czy tylko efekt niskich temperatur? Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś zbliżony problem w Superbie - pewnego dnia poprostu pedał sprzęgła wpadł do środka i nie chciał wrócić... Okazało się, że pękła odpowiadająca za to sprężyna.

Edytowane przez ja456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo w passacie tylko że B4. W moim przypadku wyskoczyła plastikowa spinka łącząca siłownik sprzęgła z pedałem. koszt naprawy, nowa spinka 10 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wysprzęglik zaczyna padać. Płyn hamulcowy można jeszcze spróbować wymienić, może akurat się wysprzęglik rozrusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie to może być efekt niskich temperatur... a jak nie, to czeka Cię w najgorszym wypadku zdjęcie skrzyni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% to nie sprzęgło. problem tkwi albo w siłowniku albo w pompce. najprawdopodobniej któreś z nich zasysa powietrze i dlatego pedał nie odbija. przy takim mrozie to się zdarza. gumki twardnieją i wtedy są bardziej podatne na zassanie powietrza. trzy razy miałem to w swoim pasku i jak mrozy zelżały wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer

Sprężyna i plastikowa spinka to raczej nie. W obu przypadkach sprzegło by "wpadło w podłogę" na amen (Tak mi się przynajmniej wydaje :)) U mnie to się zdażylo tylko dwa razy i to jeszcze w przeciągu tygodnia. Dzisiaj jest wszystko ok. Martwi mnie tylko jedno... Niedługo wybieram sie w dluższą trasę (Pracuje za granicą) i nie chciałbym niespodzianek po drodze. Atakować mechanika czy nie? Dzięki za wszystkie udzielone odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli zdarzy ci się to jeszcze raz to proponuje odwiedzić mechanika. niech najpierw sprawdzi siłownik a mianowicie niech go wykręci i sprawdzi czy pod gumką osłaniającą nie pojawił się płyn,jeśli tak to siłownik jest do wymiany,jeśli nie to problem tkwi w pompce,czyli wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer

Ksynio dzięki za rady. Przyznałbym Ci punkt podziękowania, ale nie wiem jak :633:

. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
post_thanks.gif << tym, pod jego postem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer
post_thanks.gif << tym, pod jego postem

 

 

Sorry, ale nie widzę tego "batona". Czy to możliwe że nowi użytkownicy nie mogą przyznawać punktów "pomógł"? Rejestrowalem sie wczoraj.

Edytowane przez masaxer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może musisz napisać kilka postów zanim go będziesz widział... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

też miałem takie przeboje. Jeździłem z tym tak długo, aż pasek zaczął upominać się o płyn hamulcowy, a na podjeździe pojawiła sie tłusta plama.

Mechanior stwierdził cieknący wysprzęglik. Zabraliśmy się do wymiany i tu UWAGA!!. Mechanik stwierdził, że w moim roczniku łożysko dociskowe posiada jeszcze plastikową nakładkę, która z biegiem czasu potrafi odłączyć się od łożyska. No i u mnie przy wyciąganiu wysprzęglika ten plastik spadł na dno skrzyni i poprawny montaż wysprzęglika nie był możliwy.

Prosta wymiana wysprzęglika - ok 1h, zamieniła się w dwudniowe ściąganie i zakładanie skrzyni (6 biegów - ponoć ciężka była).

 

Weźcie to pod uwagę przed wymianą i sprawdzcie jak wygląda w Waszym roczniku i łożysko dociskowe.

 

A co do wysprzęglika, to okazało się, że wyinęła się jedna z uszczelek i dlatego przeciekał.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl

WItam nie chce rozpoczyna nowego tematu chodzi o wysprzęglik może ktoś wrzuci numer katlogowy ?? 1,9 TDI AFN skrzynia zdaje się EEN, bo najprawdopodobniej się wysprzelik skończył przed każdym ruszeniem musze pompowac sprzeglo zeby wogóle bieg wrzucic, a podczas podjazdów pod światła to nie wspomne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WItam nie chce rozpoczyna nowego tematu chodzi o wysprzęglik może ktoś wrzuci numer katlogowy ?? 1,9 TDI AFN skrzynia zdaje się EEN, bo najprawdopodobniej się wysprzelik skończył przed każdym ruszeniem musze pompowac sprzeglo zeby wogóle bieg wrzucic, a podczas podjazdów pod światła to nie wspomne ;)

 

 

 

8D0 721 257 - siłownik nadw.3B-V-100 001>>3B-W-070 000.

8E0 721 257M - siłownik nadw. 3B-V-100 001>>;3B-W-070 001>>.

Powodzenia.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl

 

 

 

8D0 721 257 - siłownik nadw.3B-V-100 001>>3B-W-070 000.

8E0 721 257M - siłownik nadw. 3B-V-100 001>>;3B-W-070 001>>.

Powodzenia.;)

 

 

Wielkie dzięki teraz tylko sprawdzic jaka cena i kupic :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.Jakiś czas temu miałem podobną sytuację. Po kupnie passka co jakiś czas zapalała sie kontrolka braku płynu hamulcowego. Dolewałem do i dolewałem aż podczas wymiany rozrządy zobaczyliśmy iż ten pechowy wysprzęglik jest lekko nadpęknięty...i do wymiany...a dostac taką część w serwisie...powodzenia.Dorobiliśmy i jest git...chwilę później zaczęły sie problemy z nie odbujającym pedałem spręgła...szlag mnie trafiał...odpowietrzone, płyn hamylcowy wymieniony i caly czas to samo...do warsztatu i jakaś pompa przy sprzęgle padła, też nie prosta wymiana.Ale już wszystko git i pasaciek śmiga. Nie lekceważcie tego. Pozdawiam:)

Edytowane przez kruszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl

mój wysprzęglik wymieniony. Ale co się namęczyłem to moje. Zdemontowac stary to kwestia chwili, ale założy nowy to już co innego. Ogólem wszystko zajeło mi 4 godziny z czego 3 to zalozenia nowego wysprzeglika. Dla wprawionego mechanika to pewnie chwila, ale jeśli ktoś to robi popraz pierwszy to nie ma tak łatwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wania:

mam taki sam przypadek a mianowicie wyskoczyła mi plastikowa spinka łącząca siłownik sprzęgła z pedałem. Moje pytanie związane z tym to jak włożyć siłownik sprzegła do spinki, przydało by się go jakoś wcisnąć lub przytrzymać ale nie wiem jak. z gory dzięki za pomoc :).

Edytowane przez mubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności