Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

mógłbyś kolego napisac dokładniej dla mnie jak to zrobic ??

 

Pewnie chodzi o to ze odłączył nagrzewnice i przepłukał tylko ją a nie cały silnik;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pomyślałem nad tym co piszę...:D

ok podziękował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, tak podłączyłem wąż do nagrzewnicy który był założony na pompkę(pompka od pralki automatycznej) pompke włożyłem do wiadra z płynem, drugi wąż był podłączony do drugiego krućca i w ten sposób zamknąłem obieg samej nagrzewnicy. Co 20 min zmieniałem obieg, trwało to ok. 6 godzin. Na wąż wylotowy trzeba założyć jakąś szmatkę żeby brudy nie dostały się do obiegu, u mnie było ich sporo. Walczyłem 2 dni po ok.6 godz. Aha cały czas trzeba podgrzewać ten płyn na gazie(musi być gorący).mI SIĘ UDAŁO NIEWIEM NA JAK DŁUGO. POZDRAWIAM WAS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ciepłe dni pomyśle nad czyms podobnym.. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zapytam Was jak działa ogrzewanie za pomocą klimatronica. Wiem, że powinienem poszukać na forum ale po zmianie wyglądu strony jakoś szukaczka przestała mi działać. Ale wracając do pytania ... Czy klimatyzacja sama "wytwarza" ciepło czy jest to tylko dystrybucja ciepła z silnika? I jak się ma do tego wielokrotnie podawana na forum informacja, że sprężarka włączy się dopiero powyżej plus 4 stopni (chodziło o uruchamianie klimy w zimie żeby się przesmarowała). Reasumując. Czy włączenie klimy przy - 10 stopniach coś daje czy nie?

 

pozdrawiam i przepraszam jeśli poruszyłem temat już wyjaśniony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj kolego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43109&highlight=spr%EA%BFarka

 

---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 15:01 ----------

 

poczytaj kolego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43109&highlight=spr%EA%BFarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymam ten wątek chyba już ostatni raz, zrobię to dla potomnych, którzy maja problem z nagrzewnicą w pasku 1.9 TDI 2000r 115KM, gdzie nagrzewnica była zbudowana bezmyślnie, jeśli ktos ją widział to mnie poprze. Moja nagrzewnica nie dawała żadnych oznak ciepła nawet po przejechaniu 300km wiało lodem.Jeśli ktos z Was będzie miał problem z nagrzewnicą to opowiem co ja zrobiłem a zrobiłem to już drugi raz i naprawdę pomaga. W metalowym wiadrze rozrobiłem ok 5l wody ze specyfikiem COOLING SYSTEM FLUSH(koszt 25zł), postawiłem obok auta kuchenkę gazową, cały ten płyn trzeba podgrzewać do wysokiej temp.(do tego jest potrzebne metalowe wiadro) Znalazłem gdzieś pompkę od pralki automatycznej, zamontowałem wąż elastyczny do niej a drugi koniec do krućca nagrzewnicy, z drugiego krućca poprowadziłem drugi wąż(na końcu tego węża trzeba założyć jakąś szmatkę żeby syf nie dostawał się spowrotem do obiegu ma ona spełniać rolę filtra) Pompkę zanurzyłem w wiadrze tak żeby zaciągała płyn, drugi wąż trzeba też wpuścić do wiadra żeby woda miała swój stan, w ten sposób zrobiłem obieg zamknięty. Trzeba pamiętać zeby cały czas podgrzewać, oczywiście nie musi wrzeć, co jakiś czas (ok 20,30 min) zmieniałem węże z jednego krućca na drugi co jakiś czas sprawdzając co jest w tej szmatce(u mnie było tego od groma i rdza i kamień w postaci kryształków cukru). Zeby sprawdzić czy coś to dało po jakichs 4 godz. takiej płukanki włączyłem tylko zapłon i ogrzewanie na max(mam climatronik). U mnie była oznaka że coś się dzieje, powiało ciepłem. Taki experyment przeprowadzałem ok. tygodnia temu przez dwa dni po 6 godzin i dziś też ok. 5 godzin. Po całym zabiegu w ten sam sposób trzeba ja wypłukać czystą wodą Teraz wiem że jest duża poprawa, to mnie uchroniło od rozbierania całego pulpitu, no i koszt nowej nagrzewnicy, jeśli ktoś się liczy z kosztami to radze spróbować właśnie tego.

ALE NIESTETY ZIMA SIE SKOŃCZYŁA

POZDRAWIAM CARERE

Przepraszam za błędy, składnie i styl ale tu chyba chodzi o konkrety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jako że Climatronic mam po raz pierwszy to o coś zapytam. Założyłem sobie kontrolke LED Climatronika ( Opis na forum). Nabiłem tydzień temu klime i tak sobie jezdze codziennie bawiac sie przyciskami. Powiedzcie mi dlaczego dioda sie zapala a co za tym idzie klima działa nawet jak na dworzez teraz jest 7 stopni, ja ustawiam sobie na 21 w kabinie a klima działa ( Świec kontrolka jak i kreci sie wentyl klimy itp). Bo chyba nie do końca rozumiem zasade dzialania. Nie rozumiem dlaczego klima sie zalacza jak wyznaczam temp 3x wieksza niz na dworze. Wyłącza sie tylko jak wybiore ECON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi dlaczego dioda sie zapala a co za tym idzie klima działa nawet jak na dworzez teraz jest 7 stopni
Na forum znajdziesz dokładny opis działania klimy i to czemu załącza się przy 7' tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpinam sie do tego samego wątku..

czyli bardzo słabo grzeje,,

Wczesniej grzał ok.. wymieniałem 7 tys km temu pąpe z układem paski rolki napinacze,,

Napiszcie mi łaskawie jak sie dostac do nagrzewnicy jak to rozebrac by nie poniszczyć..l

dodam ze mam klimatronik..

jak jest na LO to zimne.. jak na Hi to letnie słabo ciepłe.. Czyli wyglada na łopatki..

Jak sie do nich dostac..??

Ma ktos jakas fotke lub zdjecie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie łopatki kolego :szok: ? Łopatki to są w wirniku wentylatora. Jak ci słabo wieje to może najpierw zrób autotest klimy, bo być może klapka się przycięla i nie otwiera tak, jak powinna. A temperature na wskaźniku ci trzyma cały czas 90 stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie koledze chodziło o łopatki w pompie wody lub "łopatki" który ruszają się w tunelach powietrznych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez slabo grzeje, nie wiem gdzie jest ta nagrzewnica zeby sprawdzic przewody. dajcie zdjecie gdzie to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzysz silnik to koło samej szyby w grodzi silnikowej masz taką prostokątno - owalną karbowaną czarna osłonę. W niej są przewody od nagrzewnicy. Tak więc gdzie jej szukać, to już chyba się domyślasz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja sie podlacze do tematu. mam bez klimatronica. silnik ma rownomiernie 90 stopni. po przejechaniu wieje zimnym powietrzem wysiadlem z samochodu i zaczelem ciskac przewody do nagrzewnicy (przwody sa bardzo cieple ) i lekko zaczyna wiac cieplym powietrzem ale tylko na odcinku kilometra potem znowu zimnym . co jest pomozcie blagam bo zima nidlugo :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do nagrzewnicy to przewód powinien być goracy. Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa wody pada, albo termostat się nie domyka i puszcza na duży obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam również mam problem z ogrzewaniem, przy max temp grzeje bardzo słabo tylko tyle ze nie mam klimatyzacji, tylko zwykłe nawiewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego , że nie masz klimy, to sprawdź to samo co poprzednicy - tu nie ma innej filozofii. Zatkana lub zapowietrzona nagrzewnica, , przycięta klapka lub nie do końca się otwiera poprzez sterowanie linką.... itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem zeszłej zimy czepiałem sie wszystkiego i nici nawet płukałem nagzewnice badanie ręką termostatu wskazywało ze jest sprawny temp ok 90 st i dalej nic ale w ciemno wymieniłem jednak termostat ok 40 zł i jest okj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie, czy weze ktore ida do nagrzewnicy tu kolo akumulatora i wchodza w podszybie powinny byc cieple czy zimne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności