Mariusz 87 Zgłoś #1501 Napisano 6 Września 2017 Witam.Jednak muszę wymienić nagrzewnice interesuje mnie firma Valeo ewentualnie febi co Polecacie? Różnica w cenach jest znaczącą. Może jest jakaś hurtownia na forum zaprzyjaźniona? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz 87 Zgłoś #1502 Napisano 12 Września 2017 Podzielę się efektami mojej walki ze słabym ogrzewaniem. Już od dłuższego czasu ogrzewanie było słabe lub wcale go nie było. Płukałem dwa razy nagrzewnicę samą wodą ale efekty były słabe, szczególnie gdy temperatura spadało poniżej 0. Wczoraj sam wziąłem się więc za czyszczenie. Po rozmontowaniu przewodów płukałem nagrzewnicę wodą. Najpierw przeciwnie do kierunku przepływania płynu a potem zgodnie z nim. Kilka minut stopniowo zwiększając ciśnienie aż prawie do całkowitego otwarcia kranu. Następnie zalewałem nagrzewnicę gotującym się roztworem octu i wody (na początku 1:1, potem coraz większe stężenie a ostatni raz sam ocet). Powtórzyłem to 4 razy za każdym razem przepłukując wodą i przedmuc***ąc. Potem jeszcze 3 razy zalewałem roztworem odkamieniacza i ciepłej wody w stosunku 1:1. Znalazłem w media expert odkamieniacz, który podobno nadaje się do aluminium (Kamix AGD). Potem jeszcze raz płukałem w jedną i drugą stronę oraz przedmuchałem. Efekt jest znaczący. W samochodzie ciepło, przy nastawach na hi powietrze z nawiewów parzy ręce przy dłuższym przytrzymaniu. Nie wiem jak by to wyglądało przy -20 ale na razie raczej nie będzie warunków, żeby to sprawdzić. Może mój post się komuś przyda, chociaż wiem, że nic nowego nie wymyśliłem a jedynie skorzystałem z rad już zawarytch w tym wątku. Dziękuję wszystkim, którzy mi doradzali oraz tym wszystkim, którzy dzielili się tutaj swoimi doświadczeniami z których korzystałem. Jak tam efekty utrzymują się? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam1234303 Zgłoś #1503 Napisano 10 Stycznia 2018 Witam jestem tu nowy! Przeglądałem już podobne tematy ale to co innego niż u mnie! A więc wymieniony rozrząd, pompa wody, termostat a pacjent to passat B5 TDI 110km grudzień 98r silnik AFN auto odpowietrzone po 1km grzeje trzyma 90° ale w trasie wczoraj jechałem do Gdańska i temperatura spadła do tych trzech kresek i tylko letnie powietrze leci. A na powrocie znów do 90 ale już bez grzania i znów temperatura do zera i parę km przed domem powietrze takie jak z dworu lodowate? Błagam pomocy! Po powrocie dodam że silnik ostygł sprawdzony stan płynu był ok! Rozgrzałem by znów odpowietrzyć i zaczął grzac, ale powyżej 3tys obrotów temperatura spadła do zera i znów letnie powietrze! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruslan Zgłoś #1504 Napisano 10 Stycznia 2018 To ogrzewanie też trzeba ''nabijać" podobnie jak klimatyzacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam1234303 Zgłoś #1505 Napisano 10 Stycznia 2018 Ruslan czytaj uważnie!!!! Bo nie wiem do czego teraz pijesz!!?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1506 Napisano 10 Stycznia 2018 5 minut temu, ruslan napisał: To ogrzewanie też trzeba ''nabijać" podobnie jak klimatyzacje? Jasne, gorąca wodą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam1234303 Zgłoś #1507 Napisano 11 Stycznia 2018 Widzę nie otrzymam pomocy dzięki wielkie to forum jest super!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam1234303 Zgłoś #1508 Napisano 11 Stycznia 2018 Może to pomoże otóż dziś po pracy podjechałem do mechanika i zlokalizował niepodłączoną wtyczkę i była ona od wentylatora ale niestety po podłączeniu wentylator zaczął cały czas chodzić mimo zimnego silnika!!! Więc czy to ma coś wspólnego??? Czy muszę wymienić czujnik który go załącza czy czujnik temperatury płynu chłodzącego??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #1509 Napisano 8 Lutego 2018 To i ja sie podepne pod temat pacjent to b5 i brak mu cieplego nawiewu odrazu mowie ze stalo sie to na raz grzalo pieknie i przestalo sprawdzilem silniczek od klapki ten od strony pasarzera i dziala nawet wypiolem go i przestawilem klapke recznie i nic sie nie zmienilo samochid byl zagrzany do 70-80 °C a z nawiewu zimne powietrze bledow nie ma sprawdzalem kilka razy weze od nagrzewnicy oba cieple byly sprawdzane termometrem okolo 50-60°C a z nawiewow zimne powietrze i tu moje pytanie co odpowiada za nawiew cieplego powietrza i co moze byc przyczyna takiego zachowania klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1510 Napisano 10 Lutego 2018 są 2 opcje - albo nie ma przepływu przez nagrzewnicę, albo klapka fizycznie stoi w środku. 50* przy nagrzanym silniku to mało. Wskazywałoby to na słaby przepływ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #1511 Napisano 11 Lutego 2018 Czyli nagrzewnica do wymiany/plukania bo klapke recznie przestawialem i nic sie nie zmienilo Dzieki za odpowoedz jak znajde chwile to przeplukam moze na chwile choc pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1512 Napisano 11 Lutego 2018 ja u siebie zrobiłem płukanie - nagrzewnica odłączona od układu. Przez wężyk i lejek wlałem zagrzany do 100* płyn czyszczący. Potem woda pod ciśnieniem (na zmianę przez jeden i drugi krocieć) i udało się wypłukać trochę kamienia. Teraz jest ogrzewanie, ale za to od pewnego czasu na szybie osadza się tłusta substancja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegoSI Zgłoś #1513 Napisano 28 Marca 2018 Witam. W akcie desperacji postanowiłem jednak napisać tego posta, choć bardzo nie chciałem. Przeczytałem wszystko co w sieci znalazłem, a było tego sporo, wydrukowałem mnóstwo materiałów wydrukowane i poskładane do "kupy", aby było łatwiej. Problem polega na ciągłym braku ogrzewania.Wydaje mi się, że wszystko sprawdzone. Właśnie przed chwilą poskręcałem auto do kupy. W dalszym ciągu nie znalazłem rozwiązania. Nagrzewnica działa prawidłowo, oba węże gorące. Test climatronika nie widzi żadnych błędów. Uszczelka pod głowicą nówka od 2 lat. Płyn chłodniczy w porządku, wystarczająco dużo. Sprawdzone chyba wszystko ... Klapki chodzą normalnie (te widoczne). Obieg zaknięty/otwarty działa właściwie. Po rozebraniu schowka, kratek, tunelu przy lewarku, radia, climatronika, kosza, oraz innych drobniejszych elementów, metalowej małej, grubej "blachy/belki" umieszczonej za koszem, przesunięciu po tym kawałka tunelu dochodzącego do nawiewów na twarz i szybę (wyciągnąć go nie ma szans), udało zaglądnąć mi się od góry do kanału nawiewu i dostrzec klapki sterujące nawiewem. Wszystkie działają. Jedyna rzecz która mogłaby być według mnie, to coś z klapką sterującą zimno-ciepło. Ona podobno jest gdzieś z tyłu i jest metalowa. Znalazłem info w sieci gdzieś na forum, że można ją sprawdzić bez rozbierania całej deski rozdzielczej i w razie potrzeby wymienić skruszoną gąbkę. Ale nie mam pojęcia jakim cudem tego dokonał ten co o tym pisze. Być może jest to ta nieszczęsna gąbka na tej kratce z "dziurami", ale nie mam najmniejszego pojęcia jak to sprawdzić. Rozbieranie i wyciąganie deski raczej nie wchodzi tutaj w grę, gdyż plastiki w tym aucie są tak sparciałe, że pół dnia spędziłem na klejeniu i ulewaniu od nowa plastików. Schowek ledwo odratowałem. Nie chcę wiedzieć co by było, gdybym musiał rozbierać wszystko. Z ciekawości rozebrałem silniczek v86 przy czerwonym cięgnie. Jest czyściutki i chyba nawet to ten bardziej oporny do rozebrania egzemplarz, ale jakoś dałem radę. Czy ktoś spotkał się z tak opornym grzaniem i wie co może być jeszcze przyczyną? Mi skończyły się już pomysły ... dlatego piszę tutaj! Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. (VW Passat B5, 1.9TDi, 1998r., 'silnik AFN) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzalke Zgłoś #1514 Napisano 30 Marca 2018 Jak mówisz, że wszystko dookoła sprawdziłeś a klapa temperatury chodzi 'dziwnie' no to w czym problem? Zobacz co z tą klapą. Z tego co wiem one nie są wieczne. Ta klapa przez 20 lat pracowała dla Ciebie i pewnie jakiegoś niemca, ma prawo nie działać. Masz tutaj jak to wygląda w wersji bez klimy na manualnych pokrętłach. Może być podobnie, tylko klapy masz sterowane czymś innym. Akurat mam wyciągnięty ten zespół nagrzewnicy. Po lewej widać blaszkę która u mnie była obłożona pianką, ale była w kiepskiej kondycji więc będę to rozbierał i robił od nowa. Przy dużej prędkości dmuchało zimne powietrze, bo właśnie któraś klapa była nieszczelna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamus2006 Zgłoś #1515 Napisano 30 Marca 2018 (edytowane) Dnia 28.03.2018 o 21:37, GrzegoSI napisał: Nagrzewnica działa prawidłowo, oba węże gorące. I tu się możesz mylić , to że masz oby dwa węże są gorące nie znaczy że nagrzewnica działa , u mnie jest tak samo obywa gorące a jest zimno w aucie , klimatornik sprawdzony sprawny wszystkie kalpy działają błędów nie ma . I wiem że nagrzewnica jest do wymiany , to że jest ciepła z obydwóch stron nie znaczy że jest sprawa , to samo powiedział mi mój mechanik po prostu masz pewnie jak ja zakamieniona i nie grzeje jak trzeba tylko np 10% jej a przez reszte leci zimne powietrze , ja na wakacje zajme się jej wymianą bo dość już mam zimna a wiem że jest kupe roboty . Odkarmiałem ją ale to już nic nie dało , może jest delikatnie cieplej ale czas na jej wymiane i cieszeniem się ciepełkiem a nie Edytowane 30 Marca 2018 przez Adamus2006 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegoSI Zgłoś #1516 Napisano 31 Marca 2018 jerzalke": Właśnie o tą klapkę mi chodziło. Jak domniemam, ona znajduje się zaraz przy nagrzewnicy i dostęp do niej jest żaden? Tzn. jest, ale po rozebraniu całej deski i wyciągnięciu tego wszystkiego na zewnątrz? :Adamus2006": Co do tej nagrzewnicy. Jest możliwość sprawdzić sprawność działania nagrzewnicy nie wyciągając jej? Generalnie, problem zaniku grzania pojawiał się powoli. Przestawał przy jeździe, po odpaleniu działał normalnie, potem znowu jakby zanikało, aż wreszcie zdechło całkiem. Nie wiem jak dostać się do tej klapki o której mówił kolega wyżej i sprawdzić czy jest cała czy nie. Co do zimna, to fakt, już mam dość tego zimna w aucie, potrafi uprzykrzyć życie ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamus2006 Zgłoś #1517 Napisano 31 Marca 2018 @ up no niestety się nie da sprawdzić i upewnić , mój mechanik powiedział że jak nie ma błędów na klimatroniku a węzę obydwa ciepłe to nie znaczy że nagrzwnica jest sprawna , że może grzać jej 10% jak np zapowietrzony kaloryfer .... , ja czekam na ciepłe dni koniec kwietnia/ początek maja może i zacznę rozbierać sam z kolegą na forum jest opis z fotkami , auto nie jest najnowsze więc i tak połowa plastików pewnie ułamana to demontaż pójdzie w ciągu dnia przy kilku piwkach wymienię nagrzewnicę od razu zawór sterowania powietrza się sprawdzi inaczej chyba nie da rady , ale ja jestem już zdesperowany by zrobić to aby na kolejną zimę być przygotowany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #1518 Napisano 31 Marca 2018 (edytowane) Czytałem, że można się podpiąć pod zasilanie i powrót w nagrzewnicy i wpuścić jakiś środek płuczący, potem przepłukiwać i tak kilka razy z coraz większym ciśnieniem aby wypłukać z niej syf. Może warto? Robota nie trudna. Odkamienić, odrdzewić wypłukać i tak kilka razy. Edytowane 31 Marca 2018 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamus2006 Zgłoś #1519 Napisano 31 Marca 2018 @up w moim przypadku kupiłem środek w motoryzacyjnym do płukania chłodnic bez kwasu ... , przepłukała mi tak że teraz mam mikro dziurkę i ubywa mi delikatnie płyn ;/ , więc ja mam na 100% do wymiany co prawda nie mam mokrych dywanów ale szyby parują (nie zawsze) i są tłuste umyje i tak zaraz znowu tłuste , więc ja bym uważał bo może się okazać że załatwi się jeszcze gorzej niż jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszM Zgłoś #1520 Napisano 1 Kwietnia 2018 Witam, nie zawsze brakiem ciepłego jest zakamieniona chłodnica.Tak jak w moim przypadku był brak ciepłego powietrza, próby kilku krotnego płukania nie dały efektu tylko delikatnie cieplej. I przyszedł czas na dobranie się do niej i tu zonk,nagrzewnica drożna natomiast zalepione zostały radiatory tak to się chyba zwie. I tu wentylator chodził a nie było przedmuchu przez niego. Po wymianie tej zimy nie miałem ustawionego ogrzewania więcej jak 20-21 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach